בלוג

סרטונים לאנשי חינוך

הפוסט הזה נועד עבורכם-הורים,מורים ואנשי חינוך, כל מי שעובד/לומד ומלמד ילדים: לקט סרטים וסרטונים מאירים ומעירים:


צפו בסרטון » קן רובינסון מכנס TED – חינוך יצירתיות והעתיד 2


צפו בסרטון » Dan Pink: The puzzle of motivation  דן פינק, העוסק בניתוח תעסוקתי, בוחן את חידת המוטיבציה. הוא מתחיל עם עובדה המוכרת למדענים חברתיים אך אינה מוכרת למנהלים: תגמולים מסורתיים לא תמיד יעילים כמו שאנו חושבים. הקשיבו לסיפורים מאירי עיניים


 

סרטי ילדים – שינוי תודעתי

 

 
 

האגדה של קורה – כל הפרקים בניקולודיאון   קורה היא הנכדה של אוואטר אנג. כשפית מים שיודעת היטב את האש והאדמה  ולומדת כעת את האוויר מטנזן…

FLIGHT OF THE NAVIGATOR  ילד  נלקח ע"י חללית חייזרית מהעתיד כדי לחקור את בני אנוש, מוחזר כילד באותו גיל שבו נעלם בעוד שכולם התבגרו. הילד טס עם החללית ומנווט לחזור לאותה נקודת זמן מדוייקת שבה נעלם

never ending story  הסיפור שאינו נגמר  – לצפייה ישירה  (מקליקים על Free User)
 
*
מימזי – ילדה שמתקשרת עם בובת ארנב שהיא בעצם סוג של חייזר . 
 
 
 
*
המפלצת מלוכנס – חוקר נשלח מטעם האוניברסיטה  לאגם לוכנס בסקוטלנד כדי להוכיח שאין מפלצת.  ילדה מסבירה לו שהוא יוכל לראות את המפלצת רק אם יאמין בקיומה. הוא בוחר להאמין ורואה…
 
*
 
יציאת מצריים מצוייר
 
 
 
*
 
אטלנטיס האבודה
 
*
 
 

ילדים במחשב – יומן למידה

במת שיתוף בהבנות מתוך תהליכי הלמידה והיצירה של ילדים במחשב. זהו יומן המתעד את תהליך למידה שלי כמדריכה  בכיתת מחשבים בביה"ס יסודי . העידכונים שמופיעים ראשונים בפוסט ,הם האחרונים שנוספו. גלגלו מטה כדי לקרוא התפתחויות מהיום הראשון ללימודים.

*

אמא בדילמה שאלה לגבי הזמן הרב שהילדים מבלים במחשב והאתגר להתמודד עם השמנת יתר. כדי להקל את ההתמודדות עם הדילמה ההמלצה היא לחוות את המציאות מבעד לעיניים של הילד ולא שלה כהורה. הפתרון איננו להגביל את זמן המחשב כי בכך יש פגיעה ביכולת הילד לממש את הייעוד שהוא בחר ונבחר לתת לעולם. הורה שמונע מהילד זמן משחק ותיכנות במחשב מסיט אותו מהתסריט ופוגע ביכולתו לממש את הפוטנציאל -האיכות שאיתה ירד לעולם. הפתרון נעוץ בהבנה שככל שיכולת התודעה מתרחבת, הילדים ילמדו לשלוט בגופם הפיזי בכוח המחשבה.
ישיבה מרובה במחשב אכן מנוונת את הגוף אבל בטווח ארוך ומתוך ראייה גבוהה – ככל שהתודעה מתפתחת, הילדים ילמדו להניע את הגוף בכוח המחשבה. אני מניחה שזה נשמע הזוי אבל בעתיד יעשו כושר בלי להזיז את הגוף הפיזי, כלומר: תהיה לאדם יכולת לפתח שרירים גם בישיבה מול מסך המחשב. לפתור את בעיית ההשמנה נדרשת החלטה להתמודד עם היצריות – ללמוד לשלוט ביסוד האש – להוריד את צריכת הסוכר הגשמי ולהטעין יותר אנרגיות שאינן אדמתיות. (האינטרנט הוא אנרגיה אווירית ) כשילד יושב מול המחשב הוא בדר"כ לא יחוש רעב אלא יזין עצמו בהתלהבות מהמשחק. פראנה. כוח החיים.
ממליצה להקשיב לתקשור תודעת העל בנושא:


צפו בסרטון » למה משחקי מחשב תורמים ללמידה- ילדים ומשחקים דיגיטליים


צפו בסרטון » פיתוח הכושר הגופני במעבר לעתיד.


צפו בסרטון »Bridging Our Future


—————————————-

התחלתי לעבוד כמדריכה בכיתת מחשבים בביה"ס יסודי ("רגיל",של משרד החינוך) כיתות ב,ג,ד . הצגתי עצמי: נעים מאד,אני נעמה. אני לא המורה! אני לא נותנת הוראות ולא מלמדת. אני כאן כדי ללוות את תהליך הלמידה העצמאי שלכם את עצמכם בעצמכם. כאן אתם המורים. בוקר טוב .

———————————————————————————————————————————————————————-

שיעור ראשון על חופש ואיך לומדים משהו חדש:

הראייתי להם אתר ציור גיאומטריות שביליתי בו שעות אתמול בלילה,הם נגנבו. שיתפתי מה הדבר שאני הכי אוהבת, יותר מאשר הציור ויותר מהטכנולוגיה וזה לגלות את החדש. איפשרתי להם חופש בחירה להיכנס לכל אתר בכל נושא ובלבד שהוא- חדש. זו היתה משימה קשה עד בלתי אפשרית לרובם שמייד נטו ללכת למשחקים/שירים המוכרים . השיעור היה איך ללמוד משהו חדש שאנחנו לא מכירים. כי איך נדע מה לחפש? מה כותבים בשורה הריקה בגוגל? איזה עולם תוכן אנחנו רוצים לזמן לעצמנו? השיעור שאני התמודדתי איתו בסוף היום היה לנסות להבין איך תרבות שלמה הצליחה למחוק את הסקרנות הטבעית של הילדים ולהטמיע בהם אשליה של בטחון בכל מה שמוכר וידוע כעדיף. אילפנו אותם על ברכי "נעשה ונשמע" אז מה הפלא שפתאם כשהם מקבלים חופש לגלות את החדש, הם בוחרים לבזבז את החופש שלהם על אותם הדברים שהם כבר מכירים

silk – אתר ציור גיאומטריות

http://weavesilk.com/

———————————————————————————————————————————————————————-

מחפשת את נקודת הכניסה של המפתח בחור מנעול גדול ומגושם שסוגר דלת ברזל כבדה של חדר מחשבים בביה"ס . אחד הילדים עובר ומגיב : "את פורצת לחדר מחשבים?" . לא. אני לא פורצת. אני נכנסת בכניסה הראשית הפעם , יש לי מפתח והרשאת כניסה רשמית מהממסד. אני בפנים. הדלקתי את האור. פיצחתי את הקוד! לקח לי 42 שנים לבחור להיות במקום התודעתי הזה שבו אני רוצה, באמת באמת רוצה להיות חלק מהמערכת – זו שכל חיי בזתי לה ושנאתי. 12 שנים למדתי בחינוך ביתי עם 4 ילדיי בבועה. לא נתתי אמון במערכת שנועדה לסרס את החשיבה העצמאית והיצירתית שלהם ,לכפות עליהם התנהלות שתאלף אותם להיות חיילים ממושמעים . לקח לי 6 שנות זוגיות עד שבכלל רציתי להביא ילדים לעולם הזה כי הוא נתפס תמיד כל כך דפוק. והיום, היום אני במקום אחר. היום אני נרגשת מהקיום שלי כאן, אני שמחה ומתלהבת לחיות בעולם המקסים הזה שכל רגע בו הוא קסם עבורי, אני נהניית להתנסות ברגעי חסד בעבודה עם הילדים בכיתת מחשבים. אני כל כולי מלאת אושר והודיה על האומץ שהיה לי לבחור להשלים עם הקיום הארצי שלי בעולם הזה. כייף כאן. כל כך הרבה התפתחויות מדהימות, כל כך הרבה עבודה חשובה לעשות כאן. אני שליחה שנועדה לפלס דרך לילדים להשמיע קולם. והם עושים את זה! ויש לי חלק , תפקיד חשוב לעזור להם לדייק את ההבנה איך לעשות את זה נכון. מתה על העידן החדש הזה. העולם יפה יותר ויותר מרגע לרגע. זה אמיתי. העולם האמיתי הולך ומתמזג לתוך העולם הגשמי. ימות המשיח.

האקר – אתר שינוי תודעתי

https://www.shinuytodaati.co.il/a1-fire-will-creativity/האקר/

 

———————————————————————————————————————————————————————-

שיעור שני : חופש לחלום ,להיות מי שאני . מה אני רוצה?
השיעור מתחיל בהבנה חשובה עבור הילדים להפנים: המחשב הוא רק כלי, אמצעי שמנגיש ידע ללמוד את מה שאנחנו באמת רוצים . מה אנחנו רוצים? שאלה קשה. הם לא ידעו. ילדים בני 8-11. אף אחד מעולם לא שאל אותם. בטח לא מורה שמכתיבה להם את החומר שהם נדרשים לשנן. התרגיל היה כזה: לדמיין עולם שבו אתם יכולים לעשות כל מה שאתם רוצים, הכל אפשרי, יש לכם זמן וכסף לממש כל חלום. אף אחד לא אומר לכם מה לעשות- לא הורים,לא מורים ולא אף אחד. מה אתם רוצים?

הייתם צריכים לראות איזה חיוך נמרח להם על הפנים. שיואו, איזה רגע חסד מבורך. זכיתי ללוות ילדים ברגע הגילוי הזה שהם מתחילים להבין שיש להם בכלל רצון עצמאי ושהם באמת באמת יכולים לחיות את החלום הזה. הסברתי שבכתה לא לומדים מחשבים אלא לומדים את מה שנבחר ללמוד- כל אחד באופן אישי ועצמאי. נעזרים במחשב ככלי לחפש מידע שיקרב אותנו למימוש החלום שלנו. מה אנחנו רואים שם בחלום?

חלומות – אתר שינוי תודעתי

https://www.shinuytodaati.co.il/a2-air/חלומות/

———————————————————————————————————————————————————————-

 

שיעור שלישי: אחריות אישית.
ילדים, אתם נדרשים לקחת אחריות אישית על תהליך הלמידה שלכם. כמו שאני לא סומכת על שרת האיכסון של ביה"ס ומשרד החינוך אלא דואגת לגבות את כל התיקיות עם המידע מהשיעור שחשוב לי לשמור בדיסקוןקי שלי, גם אתם – משיעור הבא- תדאגו שיהיה לכם דיסקוןקי עצמאי פרטי. בשיעור היסטוריה כותבים במחברת. בשיעור מחשבים מקלידים ושומרים מידע בדיסקוןקי. אתם לא יכולים לסמוך עליי ולא על אף אחד. ואם הדיסקוןקי שלי ייפול לי לשירותים ולא עשיתי גיבוי כמו שצריך? אתם רוצים שהמצגת שעבדתם עליה כל השנה תיעלם? התרגלתם שהמורה אחראית ללמד אתכם ואז אם אתם לא יודעים זו האחריות שלה. התרגלתם שאם אתם לא מקשיבים מאיימים עליכם בעונש לצאת מהשיעור . אתם רוצים לצאת? אתם מבינים שלהיות כאן זו זכות ולא חובה? התרגלתם לעשות דווקא להורים שלכם ולא להקשיב. בשיעור כאן שווה לכם להקשיב כי אני כאן לעזור לכם להקשיב לקול הפנימי שלכם. התרגלתם להאשים את המורה וביהס שהם משעממים. הם לא. זה אתם שבוחרים להשתעמם. אתם יכולים לשנות את הבחירה הזו ולקחת אחריות ולהתחיל ללמוד את מה שמעניין אתכם באמת. איך? פשוט תבחרו. גשו למחשב ותתחילו לחקור ולאסף מידע שמעניין אתכם. התרגלתם שהמבוגרים לוקחים אחריות על הלמידה שלכם.לא עוד. בשיעורים כאן אתם נדרשים להבין שמה שלא תעשו- לא יהיה. 100% אחריות אישית. ילדים בכתה ב,ג,ד. כן! אתם יכולים. רק אתם יכולים!!!

למידה – אתר שינוי תודעתי

https://www.shinuytodaati.co.il/a2-air/למידה/

 

———————————————————————————————————————————————————————-

הידעתם? באייקונים שבחנות התגובות בפייס בצט יש לקט משובח של דמויות תחת הכותרת "ילד האקר" . איזה כייף זה שגם אנשים מבוגרים מאפשרים לעצמם להתחבר לילד הפנימי שלהם ולשלוח פרצופים של דמויות אינפנטיליות.
הילד הפנימי – אתר שינוי תודעתי
https://www.shinuytodaati.co.il/a9-education/הילד-הפנימי/

———————————————————————————————————————————————————————-

 

דלת הכיתה נפתחת וחבורת ילדים נותנים ספרינט במסדרונות ביה"ס עד חדר מחשבים, רצים בהתלהבות ושמחה. יש נוהל בביה"ס שבהפסקות המורה נועלת את הכיתות. מפתח השליטה אצלה.אי אפשר להישאר בכיתה . חייבים לצאת. הנחיות מההנהלה. כיתת מחשבים היחידה שפתוחה . למה? כי ככה בחרתי,אני נעמה, אני לא "המורה".בחרתי לאפשר להם חופש לשוטט בחופשיות בזמן החופשי שלהם . איזו זכות נפלה בחלקי לאפשר להם את זה. איזה כייף ללמוד עם ילדים שאוהבים לשחק את החיים . הם באים לעדכן אותי בכל מני תוכנות מגניבות שהורידו,מסדרים את חיבורי הרשת שהתנתקו,שומעים מוזיקה,מנצחים ומפסידים,נופלים קמים, ושוב… הם יודעים שהחיים הם רק משחק של המחשבה מול המחשב. ואתם?

ילדים במחשב – במת שיתוף בהבנות מתוך תהליכי הלמידה והיצירה של ילדים במחשב.
https://www.facebook.com/pages/ילדים-במחשב/806265246053673?fref=ts

 

———————————————————————————————————————————————————————-

שיעור: מי מקשיב למי? מי המורה ומי התלמידים? כולנו, יושבים במעגל. השיעור הפעם מתחיל בהקשבה שלי לכם ולא שלכם לי.כל אחד בתורו גם שואל וגם מלמד את כולנו משהו חדש שקשור כמובן למחשבים. אני כאן תלמידה בדיוק כמוכם. "אבל המורה, אם לא תלמדי אותנו, איך נדע? כל אחד חייב שילמדו אותו"… לא, קודם כל אני לא מורה, אני נעמה. אני לא נותנת הוראות אלא אני כאן כדי ללוות את תהליך הלמידה העצמאי שלכם את עצמכם בעצמכם. אני לא יכולה ללמד אתכם כלום אם אתם תבחרו לא ללמוד. מישהו לימד אתכם ללכת/לדבר? למדתם בעצמכם, נכון? תתחילו ללכת את הצעדים הראשונים שלכם בכיתה שבה אתם נדרשים לבחור לקחת אחריות. למידה אמיתית לא מתהווה מתוך שינון מידע שמישהו אחר מביא אלייך אלא מתוך חקירה סקרנית את המידע שאתה רוצה להביא בעצמך. מה אתה רוצה? "לא יודע"… זו בדר"כ התשובה השכיחה. הם שכחו הילדים. דפוסי חינוך של תרבות אנושית שלמה הצליחו למחוק אצל הילדים האלו את הידיעה שהם יודעים. עכשיו הזמן להיזכר!

מה אני למדתי היום מהילדים? התוודעתי לאתר מגניב שמאפשר עריכת וידאו זריזה אוטומטית עם הטמעת תמונה: מגיסטו. סוף…

———————————————————————————————————————————————————————-

איזה כייף זה לרוץ במסדרונות. השבוע החלטתי להשוות תדר לקצב של הילדים ורצתי איתם לשיעור. מהירות,קלילות- זו האיכות שהילדים מביאים איתם. ("תראו את המורה, תראו, היא גם רצה"… טוב חלאס, כבר הסברתי לכם שלא קוראים לי המורה, נכון? אני נעמה. וכן, גם אני ילדה שרצה בהתלהבות לחדר מחשבים.
תראו דוגמא מה זה קצב מהיר של הילדים, קישור לסרטון מגניב מוטמע בתחילת הפוסט הזה: ילדי האש והאוויר בעידן החדש
https://www.shinuytodaati.co.il/a9-education/ילדי-האש-והאוויר-של-העידן-החדש/

———————————————————————————————————————————————————————-

מכתב להנהלה ששלחתי היום: התבשלה אצלי החלטה לגבש צוות מוביל של ילדים ונוער תלמידי ביה"ס ,פורצי דרך בתחום המחשבים שישמשו "יחידת חלוץ" לטיפול בבעיות טכניות וטכנולוגיות ולעזרה – תמיכה לתלמידים מאותגרים. הרעיון עלה בעקבות מקרה שקרה השבוע בכיתת מחשבים: לאחר 4 ימים ללא אינטרנט, לקחו 4 ילדים מכתה ו יוזמה, גילו אחריות אישית עצמאית ויצירתית ומצאו פתרון זמני לבעיה (שמקורה חשמלית בכלל ולא טכנולוגית).

אני רואה חשיבות רבה לקדם ולעודד ילדים אלופי מחשבים לממש את ייעודם ולהעצים את האיכויות שלהם.
אני חושבת שחשוב לא רק לתת להם את האפשרות/ההזדמנות הזו אלא יותר מכך- לקדם אותם, להעשיר את הידע והניסיון שלהם, לגבות ולתמוך בהם בקבלת הכשרה טכנולוגית מתקדמת יותר ממה שניתן כיום במסגרת השיעורים הרגילים במערכת.
הם ראויים לגיבוי התמיכה וההשקעה שלנו בהם. תרומתם לשיעורי המחשבים ובכלל, גדולה מאד. הילדים האלו כאן עבורנו ללמוד מהם. יש להם את זה.
הם המורים ואנחנו התלמידים שנדרשים לעמוד במבחן שינויי הזמן = להבין את האיכות שלהם ולעזור להם למקסם את הפוטנציאל שלהם.

מחשבים זה לא תחום/נושא שצריך ללמוד.
מחשבים זה הכלי כדי ללמוד כל דבר בכל נושא/תחום.
ככל שנלמד להשתמש בכלי הזה בתבונה, כך נוכל להרחיב את הידע והתודעה בכוון ההתפתחות שמדוייק עבורנו כתלמידים. כולנו תלמידים. כן, גם אנחנו המבוגרים שחושבים שהם יודעים הכל. יש לנו הרבה מה ללמוד מהילדים האלו.

זו יכולה להיות גולת הכותרת של ביה"ס אם תתקבל החלטה אסטרטגית למתג את ערוץ ההתפתחות הזה ולמגנט לביה"ס את הילדים החזקים ששולטים במחשב ותותחי טכנולוגיה.

ביקשתי מהנוגעים בדבר במערכת החינוך הממוסדת לאשר ולממן שעת הדרכה נוספת עבור התלמידים בצוות.

כעת מבקשת מכם – חבריי פייס תותחי טכנולוגיה : אם תרצו ללמד סדנת תיכנות או חומרה ברמה מתקדמת (לילדים בכתה ו…), בשיחת וידאו מרחוק, יהיה אחלה. פרטים בפרטי. אם אתם מכירים מישהו שיראה במשימה הזו שליחות וירצה לתרום מזמנו לקדם את הילדים האלו: שדרו, תווכו בנינו.

מהי רוחניות , האדם הרוחני

רוחניות היא חיבור לרוח: ל יסוד האוויר , ל תודעה  כדי ליצור בחומר. היא שנותנת הבנה איך לממש בתבונה רעיון תיאורטי ולהגשימו בחיי החומר , איך להתמיר מידע שמקודד אנרגטית לתוצר פיזי, איך לממש הבנה תודעתית מעולם הסיבות הגבוה (שכבר ידועה – הכל צפוי ) ולתת לה ביטוי גשמי בעולם התוצאות הארצי שבו אי וודאות  והרשות נתונה לבחור מתוך שדה פוטנציאליים את הדרך איך לממש את החתימה  שכבר נקבעה מראש.

לשם כך,הנשמה יורדת מהמישורים הגבוהים בבריאה ומתגלמת לדמות שחקן בעל דרכון- גוף פיזי שמאפשר לו לבצע מערך התנסויות- חקר חיבורים שונה ומשתנה של ארבעת היסודות , שבחר והתחייב לבצע במעבדת הניסויים האנושית בכדה"א , כחלק מהתחייבות כלפי המקור  שייעד לו את הייעוד

רוחניות מחברת אותנו למהות הפנימית במטרה לפתח, להתפתח ולתרום להתפתחות התודעה הכוללת

רוחניות מחברת את ההוויה האנושית של השחקן בגוף הפיזי עם התסריט הנשמתי שבחר לשחק על במת המשחק הארצית .  באמצעות חיבור לחושים הפנימיים , הקשבה לקול הפנימי, התבוננות דרך העין השלישית  נוצרת תקשורת עם ה הילד פנימי : הוא הבמאי שחתם על התסריט,הוא  העתק נאמן למקור- הנשמה , שנמצאת במישור הגבוה שממנו ירדנו . ייעודה-הווייתה לחבר את האדם לרצון הנשמתי שחי בגוף. מה הנשמה רוצה ? לפתח ולהתפתח. לחקור, ללמוד, לנסות, להתנסות, ליצור חדשנות, להניע שינוי שמקדם את מטרת ההתפתחות הכוללת שלשמה נוצרה הבריאה.כל גלגול הנשמה יורדת למשחק- ניסוי מפותח יותר כדי להשלים מערך התנסויות שייצור הבנות חדשות

כשאנחנו מחוברים לרוח, אנחנו מבינים ש הכל אחד , כולנו מחוברים לרשת אנרגטית אחת  . הנפרדות בין הוויות שחוות בגוף פיזי  קיימת רק בעולם החומר הדחוס בכדה"א ומטרתה לאפשר לכל ליבה לפלס נתיב התפתחות אישית עצמאי  . בעולם הרוח המטפיזי, האחדות מחברת את כולם ואת הכל להבנה שהתפתחות של אחד בהכרח תורמת להתפתחות האחר : זו הבנה חשובה שאנוש מתקשים להפנים כי החוויה הרגשית משבשת את שיקול הדעת התבוני וגורמת לאנשים לשכוח את מקור התבונה- הדעת  בבחירה של חווה (ההיא מגן עדן…) ליצור חוויה של התפתחות בבחירה לאכול מפרי עץ הדעת טוב ורע , כלומר- להבין שגם מה שאנחנו תופסים/חווים /מרגישים כרע – הוא טוב  כי יש סיבה גבוה לקיומו ומכאן שיש בו תרומה להתפתחות

האדם הרוחני

אדם רוחני הוא זה שמבין שכל מערך ההתנסוית וחווית המציאות הגשמית היא תוצר בחירה מכוונת  תודעתית. כל עולם החומר הוא השתקפות עולם הרוח שנסתר מהעין, הבנת התוכנית הגבוהה של התודעה הכוללת.  אדם רוחני הוא זה שיש לו כלים להתעלות לתקשר עם התודעה הגבוהה , ואז להוריד את הבנות הרוח למימוש בחומר

אדם רוחני הוא מי שמחובר לרוח,לידיעת המהות הפנימית ורואה אותה כחלק פאזל מהתמונה הגדולה, מי שמסוגל לצאת מהמודעות העצמת האישית שלו ולראות ממבט על  שהוא חלק ממשהו הרבה יותר גדול מרק הוא עצמו, חלק מתוכנית גבוהה כוללת , מי שמבין את מגמת השינויים בכל הבריאה ויודע לזהות תהליכים ולפעול לטובת הכלל

אדם רוחני נותן בוחר לתת קדימות בסדרי העדיפויות להשקעה בהתפתחות על פני חיים באזור נוחות והנאות ארציות. הוא לוקח 100% אחריות על הבחירות שלו ופועל להעלאת המודעות לתודעה כך שהבחירות הארציות שלו תהיינה בתואם לתוכנית הנישמתית שנחתמה מראש ב הולוגרמה , אז , הוא זוכה לחוות רגעי חסד  מאושרים שמאשרים לו שהוא חי את הייעוד שלו לפי התסריט החתום ומקבל את ה מימון אנרגטי  שנועד לתמוך בו  לצורך המימוש

אדם רוחני הוא מי שמחובר לרוח הפנימית שלו.

אדם רוחני הוא מי שמסתמך על הידיעה הפנימית שלו ולא על סמכות מקור מידע חיצוני. הבדל בין ידע ומידע .  ברגע שאנשים מחפשים מסגרת חשיבה שתכתיב לו דרך התנהלות איך לפעול ומה לעשות  או מחפשים אחר מסגרות שייכות רוחניות שמבוססות על תיאוריות/פילוסופות/אידאולוגיות  תיאורטית/פילוסופית/אידאולוגית, כל גישה /שיטה /כת /דת / תרבות / קהילה/ ארגון שמכוונים אנשים להקשיב החוצה במקום פנימה , מסיטה את האדם מנתיב ההתפתחות המדוייק עבורו, מרחיקה אותו מהרוח הפנימית שלו . לרכוש מידע שנצבר ע"י אחרים- מומחים מקצועיים ובעלי ניסיון ככל שיהיו – לא רק שמיותר (כי אף אחד מהם לא יכול לדעת מה נכון עבור האדם יותר ממנו עצמו) אלא זה פוגע בקיום העצמאי של אדם  (כי הוא נותן את כל האנרגיה שלו כדי לרצות  מקור כוח חיצוני )

האדם הרוחני הכי מפותח ומזוכך הם ילדעים 

עץ הספירות מחבר את האדם לכל חלקי הרוח . יש בו  10 ספירות . רוב אנוש חיים במודעות הארצית בחיבור רק לספירה הראשונה הנמוכה של מלכות שמייצגת את השחקן הפיזי שיש לו 3 גופים: גוף ,נפש ורוח . מעל 3 הגופים האלו , יש את שאר  9 הספירות . כל ספרה היא חלק רוח אחר  של הילד הפנימי  .
ילדעים,  הם אותם שנולדו אחרי שנת 2000 כשבתודעה שלהם צרובה תוכנת הפעלה כזו שבה הם מחוברים 24/7 לכל חלקי הילד הפנימי, לכל הספירות . משמע , שהידע שלהם נובע ממקור פנימי, בחיבור למישור המקור  ולא מבוסס על מידע חיצוני שהם רוכשים מאחרים. דבר זה הופך אותם לאנשים רוחניים יותר מכל אדם מבוגר-יהה מלומד ובעל ניסיון רב שנים ורב תארים ככל שיהיה.  הם מפלסי הדרך והמנהיגים שמובילים את הלך הרוח החדש. הם עצמאיים ועוצמתיים , חדי מחשבה ומהירי תגובה תרומתם של ילדעים להתפתחות התודעה הכוללת גבוהה ויקרת ערך כי הם שיוצרים- מייצרים – ממציאים מציאות חדשה . הם שמפתחים חדשנות טכנולוגית ותודעתית ויש להם אומץ לנסות ולהתנסות  באתגרים שלא מהעולם הזה – תרתי משמע. הם לא מפחדים לקחת סיכונים . הם מתוכנתים לחקור את מה שמעבר , כשמוטענת בתודעתם סקרנות רבה לגלות דברים ולהמציא המצאות יצירתיות מהפכניות גאוניות,  גאונות שמקורה בבינה ולא בחוכמה  הבדל בין תבונה  וחוכמה

האלוהות

אלוהות איננה יישות חיצונית בעלת כוח עליון שהוא האחד. היא הניצוץ האלוהי שטבוע בנשמה של כל אחד שמכוון לגדילה וצמיחה מבפנים כלפי מעלה

ה משיח  איננו ישות בדמות פיזית שנשלחת לגאול אותנו. זה אנחנו שנועדנו-נולדנו להביא אותו – אותה, את ה תודעה  , רכובה על גבי חמור לבן : עליונות הרוח על החומר

דרכי הביטוי של הרוחניות שונות ומגוונות

לכל אדם דרכו הייחודית שתואמת תדר להוויתו הליבתית: היסוד הדומיננטי שלו – אחד מ ארבעת היסודות   . מעבר לכך,  כל אדם בכל רגע מבטא את הרוחניות שלו בדרך שונה . אין סט של חוקים שתופסים לכולם בכל מקום וזמן  .כל אחד תופס את המציאות ונתפס אחרת.  תודעה איננה מסגרת תיאורטית. היא מאגר מידע פתוח שמחבר אנרגיות שונות שמשתנות ומשנות כל הזמן . הכל בתנועה מתמדת של השתנות וראוי לבחינה מחדש בכל רגע. לא מדובר בדת אלא בדעת . אין פסקי הלכה או פסקי דין מקובעים שקובעים מה נכון ומה לא, אין הנחיות רצפטים מאיזה רב או גורו או מנטור שיקבע שרוחניות זה אומר לעשות מדיטציה כדי להתנתק מהמחשבות. לא . ההיפך. רוחניות זה חיבור למחשבות ולא ניתוק מהם.

רוחניות זה ללא אומר להיות בהתבודדות ולזמזם אווווווווום כל היום בריטריטים במדבר או ללבוש שרוול לבן ולהתחבק עם כולם .גם לא להיות טבעוניים, להתעסק עם מיסטיקה ולתקשר עם ישויות על וחוצנים.

ניו אייג  זה לא רוחניות אמיתית – תוממה במערכון קומי :  "גומרות  הולכות"

גומרות הולכות - תוממה

 

מהות הרוחניות =

התפתחות = יצירת אור = תנועת שינוי

כל גלגול חיים הנשמה יורדת לתסריט חיים חדש לצורך ביצוע השלמות של מערכי חוויה ,ליצור חדשנות , להסיק מסקנות ממחקר וניסיון ,ללמוד שיעורים ולפתח תובנות שיש בהם לתרום להעלאת תדרי התודעה הכוללת ולקדם את מטרת הבריאה : התפתחות.

הנשמה תמיד תחפץ להתרחב אבל התרחבות איננה התפתחות. הנשמה תמיד תרצה ליצור יש מאין חדש ולהתוודע לדברים שהיא לא מכירה מאשר לשחזר את הישן . אין לה עניין לחזור פעמיים על חוויות  מהעבר רק כי האגו  הנשמתי רוצה להוכיח שהוא יכול להשיג הצלחה   היכן שנכשל בעבר. זה בזבוז אנרגטי.  מבחינת הבריאה , אין דבר כזה כשלון. כל התנסות תורמת להתפתחות. תיקונים לא תורמים לא לאדם עצמו ולא להתפתחות הכוללת.

מדת לדעת  משימור רוח מסורות העבר לרוחניות הגבוהה בעתיד

מדת – מסגרת שסוגרת את החשיבה העצמאית בכלא תודעתי , משמרת את מסורות העבר ומחברת את האדם לאדמה –  לשורשים ולעולם הרגשי- לרמת הנפש

לדעת – רמת הרוח שפותחת את הראש , מקדמת  את תהליכי ההתפתחות הרוחנית ויוצרת התעלות לאוויר-לתודעה הגבוהה

אדם דתי מחוייב להלכות ומצוות מסגרת המסורת והתרבות הדתית, לנוהלי תרבות הזרם החברתי- דתי שהוא משתייך אליו . אדם רוחני המחוייבות הראשונה והיחידה שלו היא להיות נאמן וקשוב לרוח הפנימית. להסתמך על עצמו ולא  לשמוע בקול תכתיבים  של  סמכות רבנים שטוענים שהם מייצגים כוח עליון. הכוח העליון הזה לא נמצא אצל נציגים שליטי דת אלא טבוע בניצוץ האלוהי בכל אדם
דת – התחלת הסוף   לך לך מההלכה לעצמך מולדתך 

אדם רוחני לא יכה עצמו על חטא וינסה לעשות תיקון עולם אלא יעסוק בבריאת עולם חדש. אנשים שסוגרים את תודעתם במסגרת דת /מוסכמה /תרבות , עוסקים רוב הזמן בשימור מסורות העבר, בחיבור לשורשים

 

גיאומטריה

המהות האנרגטית של כל אחד מאיתנו מתורגמת לצורה גיאומטרית המוטמעת בהווייתנו, צרובה בתודעתנו, כמו טביעת אצבע ייחודית . הצורה הזו היא בעצם פרקטל – שדה אנרגטי -נוסחה מתמטית המחברת יסודות שונים ומשתנים: שילוב מערך כלל הרצונות (אש), המחשבות (אוויר) והרגשות (מים) שייעודן לייצר תוצר גשמי בחומר (אדמה) .

ה תסריט הנשמתי  שבחרנו,חתמנו והתחייבנו לממש  לפני רדתנו לעולם הזה, מגולם לאותה גיאומטריה כתבנית מכלול הנוסחאות שניתנו לליבות עי המקור לערוך את הניסוי בהתאם למטרה וההשערות שנקבעו מראש. את תוצאות הניסוי אפחד לא יודע, גם לא המקור. זה הכל ניסוי ותהיה. ההתנסויות שאנחנו מבצעים במעבדת הניסויים האנושית בכדה"א לא נעשו לפני כן בכל ההיסטוריה הקוסמית . זה בידיים שלנו. אנחנו חודי החנית של ההתפתחות בבריאה…

כל נשמה קיבלה על עצמה לחקור מטרת ניסוי שונה ובתואם לבחירה התודעתית , נקבע גם מימון אנרגטי שונה שתואם לנושאי ההתנסות שבחרה לחוות.

כדי לממש את הניסוי, אנחנו בוחרים במסגרת התסריט סימול גיאומטרי שמבטא את מסגרות השייכות הארציות שבתוכן נפעל : מערכות יחסים הבינאישיות, חיבורים חברתיים/תרבותיים, מסגרות שייכות כמו דת/ קהילה/ קבוצה/ שבט/ תנועה/ זרם תרבותי/ ארגון

האתגר שלנו כמי שחווים ברובד בחירה חופשית הוא לוודא שיש תאימות תדר בין הגיאומטריה  של התסריט ובין הסימול הגיאמטרי של השייכות לעדרים – הם לרוב מסיטים אותנו מהדרך המדוייקת העצמאית שלנו ומשבשים את החשיבה העצמאית והנאמנות לגיאומטריה האישית.

גיאומטריה אישית, צבירית עידנית ובריאתית 

מקור האור מזהה אותנו לפי צורה הגיאומטרית שרשומה אצלו ברשימות " היזכרות אימות "  ברמה האישית, הצבירית (צביר העם הייהודי- היעודי  ) והבריאתית.

הסמל הגיאומטרי של העידן הישן היה מגן דוד. בעידן החדש , לאחר היפוך הקטבים בסוף 2012, הוא התחלף לכוכב מחומש. המשולש שהיה במגן דוד  מופנה מעלה הוא החיבור לרוח – לאוויר והמשולש כלפי מטה היה הורדת הרוח לחומר- לאדמה .

5 star manבעידן החדש אנחנו נדרשים לעליונות הרוח על החומר = להבין ברוח איך להתנהל בחומר – בתבונה . משום כך למשולש שפונה כלפי מעלה יש קדימות אנרגטית- זו צאקרת הכתר שנמצאת בקצה הראש: במקום הכי גבוה שבו בן אנוש מתחבר לתודעה

שינוי ממגן דוד למחומש

 

מצגת נפלאה אודות תיאוריית הכוכב המחומש -נאסים הרמאיין  – יצירה של זאב בין 

הגיאומטריה האישית

חלק מהמערך הגיאומטרי האישי של כל אחד מאיתנו מבוטא בדברים שחוזרים על עצמם. לכן, כדי לזהות את הצורה הגיאומטרית האישית , אפשר לראותה בשירבוטים לא מודעים

Transforming Cubes

כל החומר בעולמנו הוא סידור משתנה של גיאומטריות

 

 

Sacred Geometry lampSacred Geometry lamp מנורה שמקרינה צורות גיאומטריות. . מופלא. מה שיותר נפלא זה להבין שכל עולמנו מורכב מצורות גיאומטריות. הכל. זו הדרך של המקור לזהות אותנו…

מנורות פרקטליות – Festival Lighting

גיאומטריה מקודשת באורות

 

the golden key

כל נשימה לנשמה היא בעצם סימול מתנדים אנרגטיים גיאומטריים

פ

 

merkava

המרכבה היא הסמל הגיאומטרי התלת מימדי של מגן הדוד שבו מורכבים במלאכת מחשבת כל חלקי התודעה של הנשמה. הקבלה היהודית מתארת את 'מעשה המרכבה' בספר הזוהר. המקור המקראי : בספר יחזקאל פרק א-ג (חזון המרכבה) שהוביל בהמשך את רבי עקיבא ואנשי רוח נוספים להקים את 'חוג' – 'יורדי המרכבה' שהם האבות המייסדים של זרמי הקבלה הידועים לנו כיום.

תמיר האשמן יצר משחק "מרכבה" – גיאומטריה מרחבית לילדים

 

sefirotעץ הספירות הוא סוד המרכבה בקבלה ומתעד את עשרת שחקני הרוח הקיימים בנו. מלכות היא הוויית השחקן בגוף הפיזי שבה מורכבים כל חלקי התודעה האחרים שאינם נגלים. רוב האנשים אינם מודעים ל 9 החלקים האלו אך הם צרובים בנשמתנו (אצל ילדעים ושליחים יש חיבור אונליין תמידי לכל החלקים)

תודעת העל: " אם הייתם מבינים שאותם קווים ראשוניים, יצרו את אותו עץ ספירות, עליכם לראות את עץ הספירות, כמצב שיש בו שני סוגריים מהימין ומהשמאל וקו אחד חותך באמצע. ואם תסתכלו תראו שלמעשה, הקו הזה יצר את הפתיחה של אותה נקודה, וכך הבריאה החלה את התפצלותה. אותם חלקים של גיאומטריות אשר החלו את המעבר, הגיאומטריות הראשונות יצרו את אותם דברים שאתם עברתם עליהם. והן אותן יחידות שאתם מכירים, שהן יחידות ראשוניות. והן יצרו בצורה איטית את ההשתנות של הגיאומטריות, עד אשר הן יצרו את הסיום של אותם סוגריים משני הצדדים של אותו עץ. ולכן, ודאי שאתם צריכים לראות שעץ הספירות המוכר לכם, יש בו נתיבים אשר אתם לא מכירים. והנתיבים האלו אומנם אינם משפיעים על חייכם, מאחר ואלו נתיבים של בריאה. אלו נתיבים אשר מעבירים כוחות בצורה צולבת. והצורה הצולבת נוצרה כדי לתת אפשרות לחבר את הגיאומטריות אשר נמצאות בתוך הקיצונויות. ולכן יש אפשרות לראות את אותו חלק של העץ כיוצר מצבים משתנים. והיינו אומרים לכם, שאם תסתכלו על עץ ספירות אשר מוכר לכם, אתם תראו שהנתיבים אשר בו יוצרים מעבר כלפי מטה, אך לא כך בעץ אשר מכיל את כל חלל הבריאה בצורה הגיאומטרית. הוא מביא את הנתיבים גם מלמטה וגם מלמעלה, ויוצר מצב שהם כולם נפגשים שוב בקו האמצע. ואז אתם יכולים לראות שבקו האמצע, יש למעשה את הסיומות הגדולות של אותם חלקים גיאומטריים שמצאו אחד את השני.

שכאשר אתם מציירים את העץ, הקו היחיד שהוא ישר הינו האמצע. כי הקו הימני יש בו שתי זוויות, אחד הבאה מכתר ואחד המשלימה למלכות, והן פונות לתוך העץ מהצד הימני אל השמאל שלו. ואילו הקו השמאלי עושה את ההיפוך, זאת אומרת שיש לו זוויות הנכנסות פנימה אל תוך העץ. הסמל הגיאומטרי הראשוני שהבריאה הוציאה היה אותו מבנה. והמבנה הזה אם תנתקו אותו מתוך הספירות, אתם תראו את אותם סוגריים, שאנו דיברנו עליהם. אבל לא מעוגלות כי אין מעגל, כבר אמרנו שהמעגל לא קיים בבריאה. ולכן, אם תציירו את הגיאומטריה הזאת, אתם מקבלים את מהלך הכוח הראשוני שנמצא בבריאה. כאשר אתם מסתכלים על הצד הימני, אתם רואים שלמעשה הימין אשר נמצא בו, חותר לכוון הקו האמצעי. זאת אומרת שהאנרגיה אשר נמצאת בימין, חותרת לכיוון מצב של שלמות אשר נמצא בקו האמצעי. וגם החלק השמאלי חותר לשלמות אשר נמצאת בקו האמצעי."

נאסים הארמיין – גיאומטריה מקודשת

 

sacred geometry

 

 

 

 

 

 

פרח החיים – המצבר האנרגטי

 

פלאי אינרציה

 

 

pantgram

החזרה של הפנתגרם בתוך עצמו מלמדת על יכולת ההתחדשות של הצורה הזו.

 

 

 

hamerkava

המרכבה בתוך סמל הקוביה של מטטרון

 

 

 

 

metatron merkava

המרכבה בתוך הסמל של הקוביה של מטטרון וזרע החיים.

 

 

 

 

seed of life

זרע החיים. 7 ימים של הבריאה-השבוע, 7 תווים, 7 צ'אקרות, 7 גופים, 7 רקיעים.

 

 

 

seed life creation

זרע החיים כשבעת ימי בריאת העולם.

 

 

 

 

life

זרע החיים ופרח החיים ותהליך התחלקות התאים בגוף האדם.

 

 

 

 

thirdeyeהעין של הבורא, השתיים שיצר את השלוש. העין הרואה הכל מסמלת את שלוש התכונות של הבורא : "רואה הכל, נוכח בכל, יכול הכל". היא מסמלת את העין השלישית באדם ויכולת האדם להתחבר למיינד של הבורא ומתוך האחדות הזו לבטא את הטבע האלוהי של עצמו.

קךףףףףף

pting puzzle

Error! You must specify a value for the Video ID, Width, Height parameters to use this shortcode!

 

תבחרו צורה ותגלו כיצד המוח שלכם פועל

המוח של כל אדם פועל בצורה שונה: דברים שמושכים ומרגיעים אדם אחד, עשויים להיראות כתוהו ובוהו מלחיץ, לאדם אחר. הבנת הדרך שבה מוחכם פועל, הבנת תהליכי החשיבה והתפיסה שלכם, יסייעו לכם להבין את עצמכם טוב יותר ולטפח על תקשורת טובה, עם האנשים שסביבכם. תשתפו את צורות הגילוי העצמי הללו עם החברים, בני המשפחה ועם העמיתים שלכם, כדי להבין ולגלות את הנקודות שבהם אתם שונים זה מזה. אתם עשויים להיות מופתעים מהתוצאות השונות ומהדרך שבה תוכלו לשפר את מערכות היחסים של חייכם, על ידי הבנה הדדית טובה יותר.

צורה 1: ברורה ופשוטה מורכבת ממספר צדדים ומימדים שונים, החוברים יחדיו ויוצרים עיצוב ברור.  אתם ככל הנראה נמשכים לפשטות ולדברים הברורים של החיים. מוחכם בנוי בצורה של הבנה, פתרון בעיות והסקת מסקנות. יש לכם את הכישרון לפשט אפילו את הדברים המורכבים ביותר בחיים, על ידי הגעה לשורש העניין.

צורה 2: פרטנית וקלה להבנה : יותר מורכבת ,בנויה מקווים רבים, פינות וקצוות מורכבים, המחוברים זה לזה בדרך המקשה להבחין בכולם > המוח שלכם מוכוון מאוד לקליטת פרטים קטנים. אתם נוטים לחקור לעומק סוגיות ונושאים שעל הפרק, על מנת להבין את הפרטים המורכבים, לפני שאתם מעלים אפשרויות לפתרון. אתם אנשים מהירי תפיסה, קשובים ויסודיים.

צורה 3: פשוטה ונועזת  פשוטה באופן יוצא דופן ,מורכבת ממספר קווים בודדים הבולטים באומץ ובבירור. צורה זו בעלת מורכבות מועטה כל כך, עד שניתן להבין אותה במהירות רבה. זה אומר שהמוח שלכם משתוקק לפשוט ולנועז. אתם אנשים בעלי דפוס מחשבה פתוח וגלוי לב גם בדרך החשיבה שלכם וגם במערכות היחסים שלכם. אתם מוצאים את האושר בדברים הפשוטים של החיים.

צורה 4: מסתורית ומעוגלת נראית מסובכת ומורכבת, אך היא למעשה מורכבת מעיצוב פשוט כשזה נוגע לכללים הגאומטריים. לוקח זמן להבין אותה, בשל השכבות החופפות שהיא מורכבת מהן, אך היא גם יפהפייה בו זמנית. המשמעות היא שצורת החשיבה שלכם מורכבת מהרבה שכבות ורמות. לא ניתן להגדיר את האישיות שלכם ואת דרך המחשבה שלכם בקלות, בשל ההיבטים הרבים והמורכבויות המרובות שמהם היא בנויה. אתם אנשים מסתוריים, יפהפיים ובלתי צפויים ואתם מתמודדים בקלות רבה עם האתגרים של החיים.

צורה 5: ממוקדת ומוכוונת פתרון את הצורה הזו קל להבין, אעפ"י שהיא מורכבת מהרבה קווים ופינות. אין לה צדדים נסתרים או מורכבויות וזה הופך אותה לקלה להבנה. זה אומר שהחשיבה שלכם מכוונת פתרון. אתם נעים לעבר פתירת הבעיות, במקום להתעכב עליהן בהרהורים מרובים. אתם אנשים ממוקדים ויעילים בעלי יכולת נפלאה למצוא תשובות בקלות, בזמן שאנשים אחרים עשויים להתעכב ולהצביע על הבעיות.

צורה 6: פתוחה וחופשית מעוצבת בפשטות יחד עם כמה קצוות ופינות בלתי צפויים, שיוצאים מדפוס אחר. זו היא צורה שמוכוונת מאוד כלפי חוץ. זה אומר שאתם אנשים מאוד פתוחים ומוחצנים. אתם נוטים לחשוב דרך נקודת המבט של אנשים אחרים ואתם מאפשרים בקלות רבה לאנשים אחרים, להיכנס אל תוך היופי של המחשבות שלכם. אתם משקפים החוצה בדיוק את מי שאתם בתוככם, אתם חשים בנוח ליד אנשים אחרים ואתם חשים שאין לכם מה להסתיר.

צורה 7: מודעות עצמית ותכליתיות  מעוצבת להפליא. כל קו יוצא וחוזר למקור המרכזי. המשמעות היא שהחשיבה שלכם נוטה להיות מופנמת יותר. אתם נהנים לגור בעולם המחשבות שלכם ואתם מוקירים מודעות עצמית. לכל דבר שאתם עושים יש תכלית והאישיות רבת הממדים שלכם, נובעת מתוך הנשמה שלכם. האני הפנימי שלכם משתקף בעדינות וביופי רב, לאנשים שסביבכם.

צורה 8: יופי ויצירתיות  עיצוב מורכב הנעים מאוד לעין המתבונן. אף על פי שיש לה שכבות רבות, ההסתכלות עליה מרגיעה והיא קלה להבנה. המחשבות שלכם נמשכות לדברים בעלי יופי מורכב, שלא כל אדם יכול להבחין בו. יש לכם נטיות יצירתיות ואתם תמיד שואפים לשלמות. יש לכם את היכולת להדגיש ולהעריך את הדברים הטובים שיש בחיים.

 

אנרגיה בתנועה

יצירה טכנולוגית (אש) מחברת תדרי קול (אוויר) ,יוצרת מפגש אנרגטי הרמוני עם האחר (מים) באופן שנגלה לעין הפיזית ומשתלב בתנועת הגוף (אדמה)

Unleash Your Fingers 2

 

 

 

 

אפקטים טכנולוגיים מתקדמים מאפשרים לנו לחזות בחושים הפיזיים בחיבור אנרגטי הרמוני בין אנשים. יצירה מרהיבה.

Unleash Your Fingers: Next Generation

 

Unleash Your Fingers Remix

 

enra " pleiades "

 

Tutorial – How to create Finger Beams, w Mocha Tracking – After Effects 

מיתרי האנרגיה באמצעות הטכנולוגיה

 

ballet rotoscope

 

CanionShijirbat

ירושה

miki patish :

לחוקק חוק ירושה.לא ניתן להוריש רכוש או כסף לאף אדם.ברגע שאדם נפטר כל רכושו והונו עובר לרשות הכלל.חוק כזה יגרום לאנשים להשקיע בהיתפתחות האישית שלהם ולא לצבור כסף ורכוש מיותרים המשמשים להאדרת אגו.
מהלך כזה יחסוך מאיתנו להיות כפופים לבעלי ממון שירשו כסף רב אך הינם חסרי כישורים לחלוטין.