אגו

האגו הוא שנותן לנו ידיעה פנימית,ביטחון עצמי וגאווה הישגית ללכת בדרכנו הייחודית .הוא מאיר לנו ובנו את תחושת הערך שאנחנו שווים. כשמחוברים לאגו דרך החושים הפנימיים (הקשבה לקול הפנימי, התבוננות פנימה דרך העין השלישית),  הוא מייטיב איתנו בכך שהוא עוזר לנו לדייק את עצמנו בתואם לבחירה הנשמתית בהתסריט הנשמתי העצמאי , מחבר אותנו לעוצמה הפנימית.

האגו מחולק ל-3 סוגים:
 * האגו הנשמתי מזכיר לנו מי אנחנו, איזה יכולת התפתחות קיימת בנו. כמו מחשב שנותן את רשימת מה המעבד, כמה זיכרון, מה נפח הארד דיסק, מה לוח האם ועוד.
 האגו ההתפתחותי נולד ברגע בניית התסריט ומכיל את כל מה שמפתח אותנו במסגרת הסרט.
 * האגו ההישגי מאפיין הבחירה החופשית שלנו מבחינת איזה חפצים בעולם החומרי יכולים לעזור לאגו ההתפתחותי.
מי שבוחר ללמוד משהו שהוא גדול עליו לא לוקח בחשבון את האגו ההתפתחותי שמראה את רמת החכמה שיש לאדם. מי שבוחר לקנות משהו חומרי שגדול עליו, לא לוקח בחשבון את האגו ההישגי שמראה מה נכון לאדם לרכוש כדי לתמוך בסרט. שני סוגי האגו נתונים לסטייה, אבל סטייה מהאגו ההתפתחותי לא גורמת לבזבוז אנרגטי גדול ואילו סטייה מהאגו ההישגי זאת הסטייה שמפרה לרוב בני האדם את האיזון האנרגטי של סרט החיים.
האגו הנשמתי לפעמים יניע אותנו לרצות להשלים תיקונים מגלגולים קודמים שעשויים להיות לא רוונטיים לנקודת ההתפתחות שאנחנו חווים כעת: חלקי תפאורה ממשחקים קודמים שכבר לא משרתים אותנו ומוטב לשחררם ולא לחזור ולמחזר ניסיונות תיקון
אגו הוא חלק תודעתי שקיבלנו ממקור האור על מנת ליצור התפתחות

האגו היא תוצר שני מרכיבים: סקרנות והישגיות, הטבועים  בליבות וגורמים לנו לרצות לדעת ולממש את המהות הפנימית של היותנו.  הסקרנות מניעה אותנו לנסות ולהתנסות,לחקור ולגלות: את עצמנו ואת הסביבה. ההישגיות נועדה לגרום לנו להעיז לעבור מעבר : לפתח ולהתפתח יותר ממה שחשבנו שאנחנו יכולים, לבחון את גבולות היכולת שלנו ולהתקדם לשלב התפתחותי גבוה יותר.

לא לבטל את האגו !

גישה רווחת בתפיסות ניואייג שונות לבטל את האגו כאילו יש בו פסול. הנחייה זו מתעלמת מחשיבותו ונחיצותו של האגו להבעה וביטוי העצמיות ומקדשת את ההקרבה למען האחר כערך עליון. מה שפסול זה כשאדם לא שם את עצמו במרכז  ופוזל לצדדים: יוצא ממרכז הבמה שלו, מתערב במשחקים של אחרים, קשוב להם ולא מספיק לעצמו  ומאפשר לסביבה לשבש ולהפריע למשחקו העצמאי. לפי תודעת העל: מי שלא נותן לעצמו לא יכול לתת לאחרים. הרמוניה יכולה להתהוות רק כשכל אחד לוקח אחריות להשלים את עצמו בעצמו כחלק ממערך כולל  ולא כשמבטלים את עצמנו  למען הכלל בשם ערכיות מוסרית תרבותית דתית או חברתית. הבנת האחדות אפשרית רק מתוך מיקוד של האחד במיוחד בו. רק כשכל אחד ישלים את חלקו , כל חלקי הפאזל יוכלו להתחבר לתמונה שלמה.

אגואיסט – אלטרואיסט

אגואיסט שחושב על עצמו ועושה מה שטוב לו, שדואג לעצמו ושומר על האינטרסים שלו, מרוכז וממוקד בתהליך ההתפתחות האישי שלו, תורם להתפתחות הכוללת יותר מאשר מישהו שמוותר על עצמו ומרצה אחרים ובכך גם מבזבז את האנרגיה שלו וגם מפריע לאחרים להתמודד עם האתגרים שלהם בבמת המשחק שלהם. ערבות הדדית אמיתית שבה כל אחד לוקח 100% אחריות אישית על עצמו בעצמו , היא הערובה להצלחה גם ברמה האישית וגם בתרומה להתפתחות הכוללת בעולם ובבריאה.

אגו רוחני ואגו ארצי

אגו רוחני שנובע מחיבור פנימי תורם להתפתחות. אגו ארצי ששואב כוחו מבחוץ ומושפע מהסביבה שואף להתרחבות והשתלטות ומזיק כי המניע להישגיות איננה לשפר עצמך אלא מניע תחרותי : לרצות יותר ממה שיש לאחרים, לחמוד משהו שלא בהכרח שייך ומדוייק ותעשה הכל להשיג אותו גם על חשבון אחרים תוך רמיסה וניצול. תודעת העל מסבירה לנו שלכל אדם יש מימון אנרגטי מדוייק להתמודד עם מערך ההתנסויות שבחר בתסריט וכשהבחירה הארצית תואמת לבחירה הנשמתית – תקבל כל מה שאתה  צריך גם בלי לקחת בכוח אלא תוך שת"פ הרמוני. אגו ארצי נמוך נובע מחוסר מודעות וחוסר אחריות לנהל את הבחירות שלך בתבונה ובהכרח מביא לנפילות וחוסר הצלחה ( גם אם הוא נראה מצליח ברמה הארצית החומרית , דבר זה איננו מעיד  על הצלחה אמיתית אם אין בה הבנה ותרומה להתפתחות הכוללת)

סיפורו של האגו

https://fb.watch/fLSEmLHLsW/

אגואיסט שמרוכז בעצמו לא יכניס לבמת המשחק שלו חלקים שאינם שייכים לו ומסיטים. אדם כזה  איננו בהכרח אדם  שפוגע באחרים. כל עוד הוא מממש את יעודו המדוייק ועושה את מה שהוא עושה כדי להייטיב עם עצמו באופן שתורם להתפתחות הכוללת, משמע שיש לו תרומה משמעותית והתנהלותו – על אף שנתפסת בעיני רבים כשלילית – היא חיובית. יותר מכך: אנשים כאלו שמשתמשים באגו שלהם לטובת הכלל הם אלטרואיסטים (להבדיל מכאלו שנחשבים אלטרואיסטים כי כל עיסוקם החיצוני הוא עזרה לזולת אבל אם הם מבטלים את עצמם בדרכם- דבר זה לא תורם לא להם ולא לכלל. ). אל תבטלו את האגו שלכם. בלעדין לא יהיה מה שיניע אתכם לרצות להתפתח.

אושו מדבר בשבח האגואיזם

https://www.facebook.com/sharno111/videos/10156410391519167/

 

אנשים עם אגו חזק הם האמיצים שנועדו לפלס דרך ולהיות השראה לכולנו

הם אנשי החזון שרואים רחוק קדימה, הם המנהיגים האמיתיים שבוערת בנשמתם הידיעה הפנימית את ייעודם – לשנות סדרי עולם, הם שבחרו להוביל את האנושות לפסוע בדרך חדשה, לצאת ממסגרות ההתנהלות והחשיבה הישנות ולהעיז להתחבר לידיעת הערך של עצמם ללא ייסורי מצפון ורגשות אשם, כמו כמו מלך ומלכת באדולינה,  כמו ילדי האש והאוויר . מוטב שנעריך אותם כמודל להשראה ולא נשפוט דרכם כי הם שנועדו להאיר לנו את דרכי ההתנהלות החדשות בעידן החדש. הם שמייצרים חדשנות ומקדמים את ההתפתחות האנושית למחוזות לא מוכרים שנותנים תקווה לעתיד טוב יותר ממצבנו העגום בעולמנו הקורס

 

 

 

2 תגובות בנושא “אגו”

  1. הי יש לי שאלה חשובה אשמח אם נדבר במייל
    אתר מדהים וספיציפית הנושא הזה ממש מכוון ועוזר ,תודה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *