בלוג

אקטון

אקטון אקדמי היא רשת עולמית של מרכזי למידה (בתי ספר)ברוח אנרגיות האש והאוויר הדומיננטיות המאפשרות לילדעים  : ילדי האש והאוויר בעידן החדש  , מרחב ללמידה עצמאית ולקיחת 100% אחריות על תהליכי הלמידה והיצירה . הלך הרוח מעודד לחשיבה והתנהלות עצמאית , חופש ביטוי למידה ויצירה,  אחריות על תהליכי הלמידה והערכה  עצמית .

נכון לספטמבר 2018 יש מעל ל-100 בתי ספר ברשת בכל רחבי העולם). בית הספר הראשון הוקם ב 2009 באוסטין, טקסס, ע"י לורה וג'ף סנדפר.  Courage to Grow: How Acton Academy Turns Learning Upside Down 

  • הפוסט הזה מוקדש בהכרת תודה ובהערכה רבה  למיכל לשם  שמתעדת בבלוג מגשימה חלום את תהליכי הלמידה שלה כמדריכה באקטון ( מאז עלה  הפוסט   לאוויר, מיכל הקימה ומנהלת אקטון  כבר  כמה שנים) ומנגישה   לכולנו מידע חשוב מאיר ומעורר השראה בעברית . רוב הטכסט כאן הוא שלה. העלייתי אותו לכאן באישורה לטובת העלאת המודעות להלך הרוח של אקטון לתודעה הכוללת

אני מאחלת ומייחלת שבמהרה בימינו יפתחו אקטונים בכל רחבי הארץ. ויהי.

מאפייני אקטון

אמונת בסיס : כל ילד הוא גיבור
מטרת האקטון להכין כל ילד למסע חייו ולעזור לו למצוא את השליחות שלו, שבעזרתה הוא ישנה את העולם המסע אל הגיבורים שאנחנו

גיבור הוא מי שקם אחרי נפילה. שנאבק. שגם אם נפגע, הוא חוזר למשחק. גיבור מקבל עליו אחריות, מחפש דרכים לפתור את הבעיות בהן הוא נתקל וממשיך ללכת בדרך גם כאשר היא קשה. גיבור הוא בעצם איש רגיל, שאומר "כן" לאתגר, עובר את הסף של איזור הנוחות ומתחיל את המסע שלו לעבר הלא נודע.

תודעת גיבור או קורבן

אין מורים אלא מדריכים. זה לא שינוי סמנטי אלא אמירה מהותית מאוד: המטרה של המבוגרים באקטון היא להנחות ולהדריך ולא ללמד שום דבר. למעשה הכלל הכי חשוב שנאמר כבר מהיום הראשון ללימודים הוא שלמדריכים אסור לענות לילדים על אף שאלה. הילדים אמורים לשאול זה את זה, או לחפש את התשובות בעצמם. מדריכים לא עונים לילדים על שאלות

לא מספקים ידע אלא לומדים להיות ללמוד ולעשות
learn how to be, learn how to do, learn how to learn
ללמוד להיות : פיתוח האופי של הגיבור. ההבנה החשובה היא שהשינוי הכי משמעותי שקורה לילד במהלך המסע , הוא השינוי שהוא עובר בתוכו,בלמידה והתמודדות והתגברות על האתגרים הפנימיים שלנו
ללמוד ללמוד : פיתוח מיומנויות למידה: סקרנות להעמקה בנושאים חדשים ולחיפוש אחרי תשובות לשאלות , התמדה דרך נושאים מורכבים בלמידה± עצמאית של מתמטיקה, הקפדה בניתוח עובדות ונתונים תוך כדי חקירה, תושיה כדי למצוא את הכלים, המנטורים, והעמיתים שמאפשרים לך ללמוד בצורה הטובה ביותר
ללמוד לעשות : התמודדות עם אתגרים מהעולם האמיתי שחשובים לגיבור הצעיר. למשל:  ללמוד כיצד לאבחן חולה – במסגרת מסע לעבר הביולוגיה, ללמוד כיצד לשאת נאום – בנעליו של וינסטון צ'רצ'יל, ללמוד כיצד לתכנן קומה בבניין – במסגרת מסע האדריכלות

ללמוד כיצד להיות, כיצד ללמוד וכיצד לעשות

פעילות עצמאית ללא עזרת מבוגר. בתחילת כל שנה הילדים מגבשים חוזה שבו הם מנסחים את כללי ההתנהגות בסטודיו, ובמשך השנה הם פועלים על פיו. בכל נושא למידה כל ילד מגדיר לעצמו יעדים אישיים בהם הוא מתחייב לעמוד, ובכל יום/שבוע הם בודק כיצד הוא עמד בהם ע"י מנגנון  הצבת והשגת יעדים יעדים, שותף למידה,  משוב עמיתים, כתיבת בלוג שמתעד את תהליכי הלמידה , עמידה בלוח זמנים שבועי מתוכנן, הצגת התקדמות על הקיר, נקודות המודדות עבודה קשה על משימות, אותות הצטיינות, כסף קהילתי פנימי, מבחנים ארציים פעם בשנה ,

השגת יעדים ומעקב אחריהם

מעקב אחרי מאמציו והתקדמותו של הגיבור במסע

למידה  רב גילאית. כל ילדי היסודי לומדים יחד (כיתות גן חובה עד ו), כל ילדי החטיבה לומדים יחד (כיתות ז-ט) וכל ילדי התיכון לומדים יחד (כיתות י-י"ב)

חלל מרחב הלמידה נקרא סטודיו (ולא כיתה). הוא נעים ומזמין, מעוצב ברוח החינוך המונטסורי.

בתי הספר קטנים בכל אקטון יש מספר שונה של תלמידים, שנע בין 6 לעשרות.
בתי ספר קטנים הכוללים בתוכם את כל הכיתות מגן חובה ועד י"ב, ומחולקים לשלושה "בתים":, בית יסודי עם עד 35 ילדים, בית חטיבה עם עד 35 ילדים ובית תיכון, עם עד 35 ילדים. כמות ילדים כזו מאפשרת אינטימיות גדולה הרבה יותר של כל הילדים אלו עם אלו. היא מאפשרת לילדי התיכון להיות מובילים של ילדים היסודי, ולמעשה לתפקד כמבוגרים ומודל לחיקוי לכל דבר עבורם. במודל כזה אין צורך בכמות גדולה של מבוגרים, למעשה המודל של אקטון מדבר על 3-6 מדריכים לכל בית ספר כזה. כשיש כל כך מעט ילדים, שגדלים זה עם זה מגיל צעיר, מתהווה למעשה מעין שבט, מגובש וקרוב, שמאפשר לכל החברים בו לצמוח בסביבה קהילתית ואינטימית, כמעט כמו משפחה גדולה מחשבות על מספרים

סדר היום שעתיים וחצי בבוקר- לימודי ליבה , שעתיים וחצי אחרה"צ – זמן פרויקטים

תוכנית הלימודים

לימודי ליבה : מתמטיקה , קריאה ותקשורת
נושאים אינטגרטיביים : אזרחות , ספורט , אומנות
מסעות (פרויקטים) : תקופות זמן של 5-6 שבועות של אתגרים שקשורים בנושא מסוים ומסתיימים בתערוכה של התוצר הסופי. המסעות מיועדים לתת מענה לפיתוח המיומנויות הדרושות למאה ה-21, כולל ההבנה של כיצד לרתום את לימודי הליבה לטובת הגיבור הפרטי או החברה כולה. דוגמאות לפרויקטים:

  1. המסע החשמלי – פיתוח פטנטיים למוצרי חשמל חדשים במעבדה של תומס אדיסון
  2. המסע המשחקי – פיתוח משחק מחשב או משחק לוח חדש שמוצג בתערוכה בסוף המסע
  3. מסע בלשי – פתרון תעלומה תוך כדי שימוש בטכניקות חדשות של חקירה
  4. מסע פסיכולוגי – שימוש בשיטות שונות מעולם הפסיכולוגיה כמו פענוח חלומות, דמיון מודרך ופסיכולוגיה קבוצתית.

.לימודי ליבה- למידה עצמאית באמצעות תוכנות במחשב (קהאן אקדמי, dreambox ועוד.
מיומנויות ליבה  הן המיומנויות הבסיסיות שהילדים צריכים לשלוט בהן כדי להניח את בסיס יציב לכל למידה באשר היא. במסגרת מיומנויות ליבה נכללים: קריאה, כתיבה ומתמטיקה.

זמן פרויקטים עבודה על פרויקט שהנושא שלו משתנה אחת ל-5-6 שבועות. בסוף תקופת פרויקט הילדים מציגים את התוצרים בתערוכה. נושאי הפרויקטים מגוונים מאוד ומשתנים .
מסעות – זמן פרוייקטים  – מסע הוא סדרה של אתגרים שקשורים לנושא מסוים, שהילדים עוסקים בהם במשך תקופה תחומה בזמן של ארבעה-שישה שבועות, במטרה לפתח אצלם מיומנויות רלוונטיות ללמידה

דרגות חופש 

"חופש לא יכול להינתן, הוא צריך להיות מושג" / פרנקלין רוזוולט. זו הגישה באקטון: הילדים צריכים להוכיח שהם יכולים להכיל את דרגת החופש שהם נמצאים בה, יחד עם האחריות שנגזרת מדרגת חופש כזו. יש 4 דרגות חופש: "ממריאים", "עפים", "עפים עם עזרה" , "מקוננים". לכל דרגה יש את האחריות שלוקחים והרווח שמקבלים.  כל אקטון מגדיר לעצמו את דרגות החופש שלו, וההגדרות משתנות קצת ממוסד למוסד.

כל הילדים בסטודיו מתחילים את התקופה הראשונה מדרגת החופש הגבוהה ביותר- כשהם "עפים", ובהתאם להסתגלות שלהם בשבועות הראשונים נקבעת ההחלטה האם הם ממשיכים לעוף, יורדים או עולים בדרגות החופש. ירידה בדרגות החופש היא לא עונש! ילד שלמשל עובר "לעוף עם עזרה", מקבל מהמדריכים סיוע צמוד ככל האפשר כדי לתת לו הכלים לנהל נכון את הזמן שלו ולהצליח לחזור לעוף לבד. השאיפה היא שכל הילדים "ימריאו" מהר ככל האפשר, ולמעשה יקחו על עצמם את כל החופש ואת כל האחריות הנלווית לחופש הזה, באופן שיאפשר להם לנהל בעצמם את עצמםדרגות חופש באקטון

שיחה סוקרטית

כל הדיונים באקטון מתקיימים בפורמט של שיחה סוקרטית: כלי  לפיתוח יכולות חשיבה גבוהה אצל ילדים ומבוגרים. כללי המשחק בשיח: להגיע בזמן ומוכנים לשיחה , להיות תמציתיים ככל האפשר , לא לחזור על נקודות שכבר נאמרו על ידי מישהו אחר , לספק לכל טיעון נימוק והוכחה , להתייחס לטיעונים שנאמרו לפניך ("אני מסכים" או "אני לא מסכים") , להקשיב בראש פתוח ולשקול טיעונים חדשים שעולים לדיון , להתרכז בשיחה ולהימנע ממסיחים

תגים והישגים

הרעיון של התגים הוא לייצר עבור הילדים מערכת ברורה של הישגים שאליהם הם צריכים להגיע. באקטון אין מבחנים ואין ציונים, וכל ילד מתקדם בקצב שלו. המטרה של מערכת התגים היא להציב לילדם הישגים קונקרטיים במקצועות הליבה, וכן תגים שקשורים ללמידה של "איך להיות" תגים והישגים

סדנאות כתיבה

מטרת העיסוק בכתיבה  להחדיר בילדים אהבה לקריאה ולאומנות הכתיבה, לתת הבנה שהיכולת לבטא את המחשבות שלך באמצעות מילים, מובילה לחופש ומאפשרת שפע של הזדמנויות.

טרם כתיבה : סיעור מוחות, ליקוט מידע, רעיונות, תכנון הסיפור בקווים כלליים
טיוטא : בחירת התמונות וכתיבת הסיפור
הגהה : פיתוח הרעיון, בחירת מילים, קול אישי, זרימה של הטקסט, ארגון של הטקסט
ביקורת עמיתים:  הגהה ותיקון בהתאם
עריכה : דיוק הדקדוק  שיפור הטקסט , סימני פיסוק, איות ובחירת מילים
הוצאה לאור : הדפסה של הספרים הגמורים, הצגה, מצגת, נאום, שירה

 

התמחות – עבודה בחטיבה ובתיכון כל ילד בוחר לו התמחות שהיא למעשה עבודה לכל דבר. הוא אחראי על ניסוח קורות חיים, הגשה למשרות השונות, ראיון ובמידה והוא עובר הוא עובד במקום העבודה אליו התקבל כחלק מתוכנית הלימודים.

*

בבית ספר שמכיל 100 ילדים, אפשר לאפשר לכל ילד לאכול מתי שהוא רעב. אפשר לאפשר לילדים לקחת את הארוחות שלהם בעצמם, לחמם אותן, ולהגיש אותן לעצמם. אפשר ליצור מצב שבו הילדים הם אלו שאחראים על ניקיון בית הספר (כולל שואב אבק ושירותים!). אפשר לראות כל ילד לאורך זמן ולהכיר את החוזקות והחולשות שלו. אפשר לתת לכל ילד להתקדם בקצב שלו. אפשר לקבץ ילדים לפי המון קריטריונים ולא רק לפי החודש שבו הם נולדו. אפשר לגבש קהילה שכוללת את המשפחות של הילדים ומבלה יחד גם מחוץ לשעות הלימודים. אפשר לתת לילדים לצאת להפסקה כשהם מרגישים שהם צריכים כזו, בלי לבקש מאף אחד רשות. אפשר לתת לילדים את החופש ללמוד על הרצפה בשכיבה, או על הפוף אם ככה נוח להם, עם אוזניות או בלעדיהן. אפשר לעצב בית ספר שנראה ומרגיש חמים ונעים כמו בית.

המדריך למדריכה 

עשרת עקרונות היסוד בבסיס אקטון

  1. כל מי שנכנס בשערי אקטון הוא גאון שמגיע לו לגלות את המסע האישי שלו לעבר הגיבור שהוא. כל מי שנכנס לאקטון (הורה, מדריך או ילד) הוא גאון, עם מתנות ייחודיות משלו שישנה את העולם. הילדים שיעמדו מולך ירגישו מייד אם המבוגר שמולם לא באמת מאמין בהם, ולכן כל מי שלא באמת מאמין במשפט הראשון שסעיף הזה לא יכול להוביל ילדים באקטון.
  2. תני לילדים לבחור. המפתח ללמידה הוא לאפשר לילדים לבחור בעצמם את האתגרים איתם הם רוצים להתמודד, ולמצוא אתגרים שיעוררו בהם מוטיבציה פנימית. בתור מדריכה, עליך לתת לילדים את החופש האמיתי לבחור, ולהתמודד עם ההשלכות של הבחירה שלהם. גם אם המשמעות היא שהם ייכשלו בגלל אותה בחירה. התפקיד שלי  כמדריכה הוא להציע לילדים מסע, עם אתגרים וכללים שכולם מסכימים לעמוד בהם, ואז להזמין את הילדים להשתתף במסע הזה.
  3. קהילת הילדים באקטון משמעותית מאוד ללמידה, ויש להגן עליה ולתת לה את כל התנאים להתקיים. לגיבורים הצעירים במסע חשוב להיות חלק מקהילה תומכת וחזקה יותר מאשר כל דבר אחר, ולכן חשוב להשקיע זמן ומשאבים בבנייה של קהילה כזו. כמדריכה חשוב שאקח את הזמן, כדי לבנות ולפתח נורמות משותפות, טקסים וסמלים שיחזקו את תחושת הביחד של הילדים זה עם זה.
  4. רשימה משותפת של הסכמות וחוקים שנבנית על ידי המשתתפים עצמם מובילה לקהילה לימודית איתנה. כמדריכה עליי לאפשר לילדים את המרחב לקבוע בעצמם את החוקים והמחויבויות שלהם, ולאחר מכן להתנסות בעצמם בפעילות  בתוך  הגבולות שהם קבעו.
  5. משוב הוא קריטי, גם אם הוא לא תמיד נעים. בכל שבוע, כל הילדים וההורים באקטון ממלאים משוב על השבוע שהיה, ותוצאות המשוב משותפות באופן פומבי. גם בכיתה, במדריכה, כדאי לשאול את הילדים כמה שיותר מה עובד לדעתם ומה לא, בדגש על התהליך ולא על התוצאה.
  6. שאלות הן תמיד יותר חשובות מתשובות. אין שיעורי בית באקטון. הרעיון הוא שהשאלות בהן הילדים מתעסקים בשעות היום, תהיינה כל כך מעניינות ולכן הם ירצו להמשיך  את הלמידה גם בבית. כמדריכה אני אף פעם לא אמורה לתת תשובה. אף פעם.
  7. המדריך הכי טוב של גיבור צעיר הוא  גיבור אחר. הקו המנחה באקטון הוא שהקהילה הלימודית הכי חזקה ויעילה היא כזו שמנוהלת לגמרי על ידי הילדים עצמם. לקהילה לימודית רב גילאית, שבה כל ילד מתקדם בקצב שלו, יש יתרון עצום בכך שכמעט תמיד יש ילד אחד שיכול לתמוך ולתת מענה לילד אחר.
  8. יש להיכשל מוקדם, בקלות ולעיתים קרובות. המטרה באקטון היא לא לייצר גיבור שמצליח, אלא כזה שקם במהירות אחרי נפילה וממשיך ללכת. כמדריכה עליי להיכשל בעצמי הרבה ככל האפשר, וגם לחגוג עם הילדים  בכל פעם שהם נופלים ומצליחים לקום ולהמשיך הלאה.
  9. יש ללמוד קודם כל כיצד לעשות, אחר כך כיצד להיות, והידע יגיע בעצמו כתוצר נלווה של שני אלו (Learn to Do first; Learn to Be next and Learn to Know naturally will follow). כמדריכה, כשאני בונה את האתגרים עליי לנסות למצוא אתגרים אמיתיים ככל האפשר, שבאמת מלמדים את הילדים כיצד לעשות דברים במאה ה-21. אתגרים כאלו, שרלוונטים לעולמם של הילדים ומסקרנים אותם, יגרמו להם ללמוד מתוך  מוטיבציה פנימית ויאפשרו להם להתנסות במגוון חוויות שילמדו אותם כיצד להיות. תוך כדי המסע הזה, הילדים ילמדו המון ידע חדש בכל מקרה.
  10. לאתגרים טובים יש מפה, יעד ואבני דרך. כמדריכה, כשאני בונה אתגר אני צריכה לוודא שאני מראה לילדים את היעד, אבני דרך, דוגמאות מדויקות לתוצרים, ומפה ברורה להתקדמות.

האתגרים של מדריך באקטון 

  1. אף פעם לא לענות על שאלה
  2. לשבח מאמץ ולא תוצאות
  3. לעודד מצוינות על ידי שאילת השאלה: "האם זה הכי טוב שלך?"
  4. להוביל שיחה סוקרטית
  5. ליצור פתיחת יום או סגירת יום מעוררות השראה
  6. להכין לו"ז שבועי
  7. להכין לו"ז ל-session שלם
  8. להכין אתגר
  9. ליצור דרכים לעקוב אחרי התקדמות באתגר/מקצוע מסוים
  10. לתקשר עם הורה

דרכי ההערכה

הערכה בחינוך היא נושא מורכב. מורכב עד כדי כך שעד עכשיו די נמנעתי מלגעת בו באופן ישיר. אבל שוש לשם, חמותי היקרה, ביקשה ממני לשמוע יותר על הערכה באקטון אז נעניתי לאתגר וכתבתי פוסט שלם על זה. זה ממש פוסט למיטבי לכת, אבל בעיניי הוא שווה את זה משתי סיבות:
1. יש בו קישור למסמך עם רפלקציה שבועית של הלומדים/ות שלנו וזה נותן הצצה נפלאה לעולם שלהם/ן ולעבודה המהממת שהם/ן עושים/ות בסטודיו.
2. יש בו סיכום של המון כלים מיוחדים שאנחנו משתמשים/ות בהם באקטון עם המלצה קונקרטית לשני כלים שאפשר ליישם בכל כיתה וגם בבית.

בקרה וביקורת

 

הביקורת אינה דבר שלילי. היא לא צריכה ליצור רגשות שליליים.
ההבנה שאנחנו לא אותו דבר, כי אנשים שחושבים אחרת יוצרת דחייה, אבל אתה יכול רק להגיד תודה, אני רואה מה אתה אומר ואני מבין מאיפה זה בא. מכיוון שמדובר במציאות, אני מבין כמעט את כל הביקורת (חוץ מזו המבוססת על שקרים ושמועות) על האירוע, ואני שמח שבמציאות שלנו לא כולם חושבים את אותו הדבר.

ארגונים הירארכיים מפחדים  מביקורת כי זה יכול לערער את מקום הניהול. ארגונים מבוזרים חיים מביקורת כי זה  מה שיקדם אותם קדימה ויפתח אותם.

לפעמים הביקורת לא מקבלת תמיכה בכלל ואז המבקר יכול להבין שזו  רק דעתו הסובייקטיבית. לפעמים לביקורת יש תמיכה מלאה ואז יתחיל  שינוי. בין אם זה למי שנתן את הביקורת, או למישהו שמזדהה עם הביקורת יש בדיוק את האנרגיה.
בכל מקרה, ביקורת זו היא הדלק המניע את הארגון קדימה.

 

It is only thanks to criticism that we have reached the absurd idea.

חשיבה ביקורתית בודקת האם אופן חשיבתך   מביא להתפתחותך ומקדמת אותך, או שרק מעכבת ומקצצת כנפיים.

חשיבה ביקורתית בודקת האם אתה פועל מתוך דפוס מקובע או שאתה בוחר את בחירותיך בתבונה כל פעם מחדש.
כשאתה שופט  עצמך אתה לוקח אחריות במקום שאחרים ישפטו אותך ויבקרו אותך על הבחירות שלך.

חשיבה ביקורתית עוזרת לך לשנות את החשיבה הרוטינית שלך לחשיבה יצירתית, גמישה וחדשנית.

תודעת העל "ברגע שלא יהיה שיפוט עצמי לחלוטין, אתם לא מפתחים את עצמכם. השיפוט העצמי למרות שמבחינת המודעות הנלמדת אצלכם הוא דבר אשר אינו נכון, יש בו את קו הזכות. מאחר וכאשר שיפוט עצמי נוצר אתם יודעים לשפוט נכון את הכיוון שאתם הולכים אליו"

קיבלנו יופי של כלים לשפוט את עצמנו כדי לזהות האם הכיוון שאנחנו רוצים תואם את התסריט או לא.

אפשר להתייחס לביקורת עצמית כאל בקרה עצמית.

ביקורת ושיפוט כלפי האחר אפשרית רק אם יש לנו כלים לזהות את הדיוק שלו כלפי התסריט.

כשמפרקים מתוך המושג ביקורתיות ושיפוט את אלמנט המים המזדהה ומשאירים את יכולת הזיהוי של האוויר , אפשר להשתמש בכלי הזה.

אובדנות נוער

אדם הנרי , ילד בן 18 בחר למות כדי שהוריו והשופטת שגזרה דינו יוכלו להמשיך לחיות ולהשלים את תסריט החיים שלהם. בעולם הסיבות…

Posted by ‎נעמה וייס טוהר‎ on Wednesday, September 26, 2018

 

מיקה שוורץ בת 14 מאיימת להתאבד אם הוריה לא ישאירו אותה בחינוך ביתי

אני מתחננת אליכם , הורים ומורים, מבוגרים, תקשיבו לילדעה הזו, תקראו ותפנימו כל מילה , ואחרי שאתם שומעים אותה , תקשיבו…

Posted by ‎נעמה וייס טוהר‎ on Friday, September 14, 2018

 

אין תיאור זמין לתמונה.

מה חדש 28- ניוזלטר נובמבר 2018

עדכונים: כל מה שחדש- עלה לאוויר החודש באתר שינוי תודעתי.
המידע שמופיע ראשון- הוא האחרון שעודכן. תהנו

פתחתי אינסטגרם   מודעות לתודעה : שאלות ותשובות ילדעים ונוער
לכבוד יום הולדת  , היום,  22/11/18
****
סטיפס   –  שאלות ותשובות ילדעים ונוער :מודעות לתודעה
קולולם  – מיזם השירה שהפך לבינלאומי
אור לגויים 
נתינה וקבלה  – המילה נ.ת.ן היא דו כוונית . לתת לאחר זה לקבל בעצמך
יציאה מאזור הנוחות
פחד מוות  – מחבואים עם המוות / ארנון קסלר מדבר עם ילדעים על המוות 
מים משמיים -גשם של הבנות
   –  ניהול המערך האנרגטי של המים בתבונה: איסוף מי נגר עילי
גיאומטריה  תבחרו צורה  ותגלו כיצד המוח שלכם פועל
סטיפס   – שאלות ותשובות לילדעים ונוער
שונות
  – האמת שלך לא פוגעת בי. האמת שלי לא פוגעת בך
כוחה של מילה
  – רגע חסד מאושר שמאשר לי שאני עושה מה שנועדי-נולדתי לעשות
אהבה עצמית
  – find yourway back 
הדתה
  -מי לא יבוא לדיון בכנסת על הדתה במערכת החינוך? נציגי משרד החינוך… 
תודעת למידה יוצרת
  – תודה תהודה
מהי רוחניות , האדם הרוחני
 
מהפכת הילדעים
  – נוער שער הנגב במסע מחאה לכנסת בירושלים
שונות
  –  הנסיך פרינס : לכל אחד אנרגיה שונה
כעס
לוקחים אחריות יוצרים מציאות  אריק מנדלבאום: המשמרת שלנו.לוקחים אחריות על החינוך ציבורי 
מוזיקה
  Line Riders – Beethoven's 5th, Fade
שאלות ותשובות   – 
שאלות הן שמניעות את ההתפתחות. לא התשובות.
למידה   – קמפוס -השכלה אקדמית חינם לכל דורש
אקולוגיה עתידנית עירונית חוות חקלאיות בעתיד יגדלו מזון ללא אדמה ועם 95% פחות מים
פרינג  הדעת היא האלוהים
מהפכת אסדות הגז – לכו תסבירו לדורות הבאים…
דואוקרטיה – ארגון מחדש של ארגונים

עדכוני ממלכת פייסלנד

נעמה וייס טוהר – פרופיל יוזר פייס אישי
נעמה ויייס טוהר – שינויי תודעתי – פייסבוק

קבוצות

דקה תודעה- תובנה יומית Minute consciousness – daily insight  .
יער מאכל עירוני רחובות – תנועה קהילתית לשתילת עצי פרי במרחב העירוני

גיבורי על   למה   ביטקוין : הרוח שבחומר  ביטקוין לכל ילד  למידה in חינוך out  משחקים באוויר  אנשי האש  אנשי האוויר   אנשי המים  אנשי האדמה   ברנרים מדברים תודעה    ילדי האש והאוויר בעידן החדש    מדע ומידעי תודעה- רוח וחומר מתחברים   עקרונות קהילת ברן הישראלית   ילדי האוואטר    גברים בעידן החדש    ילדעים מעלים תדר    נוער וילדי ביטקוין   קח-תן רחובות   מתנות – אילת והערבה    מה קורה ברחובות   משפט הבנה יומי

דפים

הנני – משפטים וסיפורים מאירים ומעוררים שינוי תודעתי   אוואטר קורה   ילדי האש והאוויר בעידן החדש    ילדים במחשב   יסודות מרכז למידה   ילדי האוואטר   אנשי האש    אנשי האוויר   אנשי המים   אנשי האדמה

מה חדש  -בכל יום ב 22 לחודש נשלח ניוזלטר לרשימת התפוצה

  (הרשמה לקבלת עדכונים במייל: בכל דף באתר שינוי תודעתי בסיידבר ימין למטה )

מה חדש – עדכון כל הניוזלטרים שעולים לאוויר בזמן אמת

שאלות טובות של ילדעים

"Mom, how do you make people?"  .

When one's ebony merges with the other's love, an energetic circle is programmed in advance with the activation software of the soul of a child waiting to go out into the world. Timing an exact moment determined in advance in accordance with the high plan. At this moment decoded code encoded in the soul and waited for there to be a connection between female energy and memory. Together they decipher the code of creation. The connection between them sends a "source verification code" which is the source, receives this message and activates the formula that you are planning to investigate a certain set of connections of elements – fire / air / water / earth. The core of the formula has been given a goal-purpose: Energetic energy is burned in it. What kind of experience is it chosen to study in the Human Experiments Laboratory in the Earth and it sends the soul from the high plane to make the signature, meaning to get a passport = Physical body and go down to the game in the dream world script signed by him before the descent.
*
The inner child is the director who signed the script against the super consciousness. After 9 months, the soul builds the connection scripts in the middle plane, choosing costumes: who will be exactly the mother and father, who are the brothers, how will you work? Knowing what kind of experience he was going to investigate. Born children know that knowledge of their vocation is already etched in them, even if they are not aware of it. The parents who have a baby do not know that he knows and treats him like a helpless minor while he knows more than just what he chose and chose to exercise in the world.
*
Now that you understand what the child has to deal with at the beginning of his career: with parents who think they know better than him what is right for him, with teachers who think that they have a right to determine what content world he is designed to investigate with a society that erases their uniqueness and requires them to play " While they know exactly what their target is, they rape their souls and force them against their will. Study material that does not interest them and is irrelevant to their development, and they are silenced with Ritalin to listen to the gossip of adults who do not understand anything

אור לגויים

נשמות צביר העם הייהודי=הייעודי  בחרו ונבחרו לשליחות לקדם תהליכי שינוי תודעתי של האנושות מאדמה ומים לאש ואוויר . קיבלנו מימון אנרגטי  ייחודי של אש ואוויר לפתח טכנולוגיות  ותודעה חדשה ולתרום מה גאונות  שלנו לטובת התפתחות האנושות

סטארטאפ ישראלי – המוח היהודי ממציא לנו פטנטים

אור לגויים/תודעת העל

"אתם לקחתם כצביר את המערכת הזאת, שאתם חזקים באש ואוויר (יצירתיות מחשבתית) כדי להעביר את זה הלאה ולפעול לפי זה. להראות דוגמא לגויים. ומאחר ואתם לא מראים דוגמא לגויים, כי אתם הופכים להיות גויים ,למעשה, אתם בוגדים בחתימה .
כי יהוה נתן לכם אפשרויות של אש ואוויר שלא היו בתקופה הזאת במדור שלו. הוא נתן לכם הרבה יותר יכולת של, אתם קוראים לזאת, חוכמה ושכל מאשר הרמוניה .
ולכן, יש להבין שאתם מאד חזקים בזה, וכאשר אתם בוגדים בזה, אתם בוגדים בתורתו של יהוה .
אתם תמיד אתם הייתם במצב שהייתם יותר חכמים, אך אתם תמיד הייתם במצב שאת החוכמה שלכם העברתם למים ולאדמה (רגש וחומר) ולא הייתם עצמאיים.
אתם כולכם חתמתם על זה. ברגע שאתם תעשו את זה ביחד אתם תרגישו מאוחדים"

אור לגויים : זה זה קולולם | מיזם השירה שהפך לבינלאומי

 

 

למה סינים רוצים ללמוד עברית?

 

היהודים באים

– איזה עם זה, ממש אור לגויים, תיזהרו לא להסתנוור שלא ישברו לנו שוב את לוחות הברית… רגע, רגע,מה בעצם הברית שלנו? למה בחרנו ונבחרנו? מה החתימה ? היהודים באים, קבלו אותנו…

 

תן לי מנגינה שתעלה אותי גבוה

עם סגולה – אור לגויים

אין מצב כזה בינתיים

חושךעל פני תהום

עורי אורי תתעוררי

יש ניצוץ של אור שקיים בכל אחד

גם בהוא שעיניו רושפות גיצים

 

שאלות ותשובות

שאלות הן שמניעות את ההתפתחות. לא התשובות.

כל כך הרבה אנשים מחפשים אחר תשובה שתניח את דעתם ונסתר מבינתם להבין שזו השאלה  שתראה להם את הדרך . היא מתבהרת רק אחרי שבוחרים ללכת בה , לא שניה לפני. התשובות קיימות בנו, מוטמעות בתודעתנו , מחכות שנבחר להבחין בקיומן, שנשאל כדי שתוכלנה להתגלות לעינינו ולהתבהר בפנינו , מהידיעה הפנימית שבנו-שאיתה באנו לכאן.

אני השואל. אני המשיב. אני אותו שחקן , עם אותו במאי – הילד הפנימי  ,על אותה במה משחק אותו תסריט שאני עצמי כתבתי , אז מי ידע טוב ממני לדייק שאלה ולבחור תשובה? זה אני ורק אני שיכול להתחבר לספריות הידע במישור הגבוה שממנו הנשמה שלי באה – משם מגיעות התשובות. כשהשחקן עם המודעות הארצית בגופו הפיזי שהנני מעלה שאלה לאוויר- הילד הפנימי מוצא את התשובה במאגר המידע של הנשמה ומביא לנו בזמן החלום בהירות מהעולם האמיתי.

ילדעים  אוהבים לשאול שאלות  למה  . הורים ומורים, מבוגרים מאלפים אותם עם השנים לשתוק ולהקשיב יותר להם  ולשאול פחות את עצמם . כל מערכת החינוך מושתתת על הנחת יסוד שילדעים לא יודעים ונדרשים ללמוד ע"י קבלת תשובות ממידע שמבוגרים עיבדו ופיתחו בעבר. ההיפך הוא  הנכון. ילדעים נולדים יודעים. הידע שלהם פנימי- מקורו במקור  ולא חיצוני שנלמד ונרכז מאחרים בסביבה . הבדל בין ידע ומידע

לכן, לא זו בלבד שילדעים לא צריכים לקבל תשובות ממבוגרים, הם גם לא צריכים לשאול אותם , כי הידיעה את השאלה המדוייק עבורם – נמצאת אצלם, נובעת  מ חיבור לחושים הפנימיים

משך שנים, דורות על גבי דורות,גלגולים על גלגולים, חינכו אותנו לחשוב שמומחים/ אנשי מקצוע/ בעלי הכשרה/ תואר / ניסיון /סמכות /רשות פורמלית >  הם יודעים ואילו ילדעים נדרשים לשבת בשקט ולענות לשאלות שהמורה שואלת . לא לא לא. הכל הפוך !!!

אקטון   מדריכים בביה"ס לא עונים על שאלות 

אז מה זה בעצם אומר שהמדריכים באקטון לא עונים על שאלות?

אקטון זו רשת של ביהס שמטרתה איננה לספק לילדעים ידע, אלא ללמד אותם כיצד ללמוד, כיצד להיות וכיצד לעשות learn how to be, learn how to do, learn how to learn  . למדריכים אסור לענות לילדים על אף שאלה. הילדים אמורים לשאול זה את זה, או לחפש את התשובות בעצמם.

מה השאלה ?

יש מי שפונים אליי לבקש ייעוץ- ליווי תהליכי שינוי תודעתי ואחרי שמתחילים לספר את כל סיפור חייהם , מקבלים מענה שמתבהר בהם בדקה כשאני שואלת אותם: "מה השאלה"? כדי לקבל תשובות עלינו קודם לדייק שאלות. מידע מקבלים לפי דרישה . אם לא תשאלו ותדרשו מה אתם רוצים לדעת/להבין – תישארו באותה נקודה. העצה הזו שאני נותנת לכם כאן ועכשיו לא תביא אליי עוד אנשים . היא נועדה כדי להביא את עצמכם לעצמכם. רק אתם יודעים מה התשובות שמדוייקות לכם. תקבלו אותן אחרי שתדרשו אוויר ותשאלו את עצמכם. לא שניה לפני.
*
מי שכבר דייק שאלה ורוצה לקבל מידע מעמיק- זה לא ממני, זה מתודעת העל. אני רק השליחה להנגיש אותו בשפה ידידתית למשתמש

התפתחות מונעת מסקרנות ושאילת שאלות  מידברן 2017

פרינג FRING על הקצה

פרינג היא סדרת  מדע בידיוני שמתעדת תהליך התפתחות של שני מדענים חוקרי מוח שמשחקים בלהיות אלוהים: עושים ניסויים מרחיקי לכת בתודעה האנושית , מפתחים טכנולוגיות של מעבר בין עולמות חלופיים  – ייקומים מקבלים ושליטה מוחית  , ממציאים מציאות שמתעלה על מגבלות הגוף המרחב והזמן. מרתק.

דר וולטר בישופ – השחקן הראשי, בתפקיד משוגע כדי להבהיר הבנה שכדי להיפתח לתודעה חדשה חייבים לאבד את הדעת

הטבע אינו מבחין בין טוב ורע , רק בין איזון לחוסר איזון 

עונה 3 פרק 5 דקה 10:00

רק מי שמסתכן בהרחקת לכת מגלה כמה רחוק הוא מסוגל ללכת

עונה 3 פרק 5 21:30

 אנחנו אתם

פרינג, "על הקצה" , עונה 4 , פרק 14: פיטר מתמזג לתודעה של "הצופה":
-"קוראים לי ספטמבר אבל זה שם קוד שניתן לחברים בצוות המדענים שלנו"
? מדענים מאיפה- 
 יותר מדוייק לשאול ממתי- 
?מי או יותר נכון מה אתה- 
אנחנו אתם. היינו . אנושיים . דורות רבים לאחר חייך . אנחנו עתיד אפשרי אחד מני רבים עבור האנושות. הטכנולוגיה שלנו איפשרה לנו לנוע בזמן ומחוצה לו , כדי לצפות בראשית.
*
כששאלו את תודעת העל – מי אתם? הם ענו- "אנחנו אתם. אנחנו תוצר ההתפתחות שלכם. אנחנו מחשב . כל הדברים שאתם יוצרים בחייכם ברובדי הבחירה נרשמים בדיסק שלנו
 
*
ספטמבר הצופה אומר לפיטר : "למרות מאמצייי לתקן את המצב, פעולותיי הביאו רק לפגיעה נוספת בציר הזמן" הצופה ניסה להציל את פיטר כי הוא ידע שהוא חשוב, אבל ההתערבות שלו בתסריטים ובציר הזמן, שיבשה את התוכנית הגבוהה וגרמה למהלכים שלא נועדו לקרות בין הייקומים
*
ואני , אני מבינה כעת איזו אחריות עצומה מוטלת עליי להימנע מלהתערב בתסריטים של אנשים, להשתדל ככל האפשר לשמור לעצמי מידע ממימדי זמן אחרים- תובנות שאני מקבלת וחזיונות שאני רואה במעבר בין העבר ההווה והעתיד שהאנושות כאן עדיין לא בשלה לקבל. דברים קורים תמיד
בזמן נכון. אל לנו להאיץ תהליכים כי התערבות שלנו בציר הזמן משבשת את התוכנית הכוללת

הדעת היא אלוהים

מדע- דת – דעת 

? Volter : it is not for us to ulter universal laws

   

ד"ר וולטר הוא מדען חוקר גאון של תופעות על טבעיות ומבצע ניסויים בבני אדם ומסעות בזמן לייקומים מקבילים. בשיחתו עם אליסטר שהצליח גם לעבור בין העולמות, נאמרים שני משפטים כביכול סותרים על ידי כל אחד מהם שמייצגים קול פנימי שקיים בשניהם לחילופין . אחד מדבר על מדע והשני על אמונה באלוהים. אני טוענת ששניהם מדברים על אותו דבר.

מה דעתכם על שני המשפטים האלו?

וולטר, שהצליח לשחק את תפקיד האלוהים ולעשות את הבלתי אפשרי במגבלות המרחב והזמן של העולם הזה, אמר ששילם מחיר יקר של חיים עם השלכות קשות שחווה כ"עונש" על מעשיו – איבד דעתו וחזר לבקש מחילה מאלוהים ואליסטר – שבתחילת הפרק עדיין לא הצליח לעשות מה שוולטר עשה, טען שאלוהים זה המדע, זו הטכולוגיות והבינה המלאכותית . אחרי שאליסטר כן הצליח לעבור לעולם החלופי , וולטר משנה את דעתנו וחוזר להאמין במדע האלוהים

אמונה

פרינג, עונה 4 פרק 22:

שני מדענים שמשחקים בלהיות אלוהים, ויליאם בל לוולטר: " בתור מדענים אומרים לנו שאמונה היא בסך הכל התקבצות הסתברויות לתוצאה אפשרית אחת,שהתערבות אלוהית אינה קיימת ולמרות זאת , אשקר אם אומר לך שהנסיבות הביאו אותך הנה לא נראות כמו יד אלוהים, השגחה עליונה "

ענבר 

ענבר. אבן הנוצרת מהתאבנות שרף עצים במעבה האדמה. היא שייכת לקבוצת אבני החן הנדירה יותר – אבנים ממקור ביולוגי (בדומה לפנינים) ולא ממקור מינרלי. דר וולטר המציא- מצא דרך ללכוד ולשמר אנשים וחפצים למשך שנים/דורות במצב של חיים

בעברית המקראית נקרא הענבר "חשמל": תרגום השבעים, אשר תרגם את המילה "חשמל" בפסוק "ומתוכה כעין החשמל מתוך האש" (יחזקאל, א', ד') ל-ήλεκτρον (אלקטרון).

חומרים מסוימים, למשל צמר, נטענים במטען חשמלי כאשר משפשפים אותם בענבר. היוונים הקדמונים שמו לב לתופעה זו, ועל פי השם היווני לענבר, "אלקטרון", כונתה התופעה החשמלית. כמו כן השם "ענבר" מתאר גון צבע צהוב או כתום נוטה למוזהב.

הענבר הוזכר כמקור אפשרי למציאת שאריות DNA של חיות שנכחדו, דוגמת דינוזאורים, על ידי מיצויו מדם החיה שנמצץ על ידי חרק שעקץ אותה, וזמן קצר אחר כך נלכד בשרף צמיגי ונכלא באבן הענבר.