לוקחים אחריות – יוצרים מציאות

 

"לוקחים אחריות – יוצרים מציאות  "  מה משמעות הסיסמא הזו ? איך באמת לוקחים אחריות ויוצרים מציאות? שלב ראשון: משחררים כל ציפייה מאחרים לעשות עבורכם את העבודה. שלב שני: משקיעים בהתפתחות,בוחרים להשקיע אנרגיה ביצירת החדש ונמנעים מלבזבז אנרגיה על מאבק בישן. אין צורך. הוא יהפוך להיות לא רלוונטי מעצמו כאשר נתעסק ביצירת מערכות חשיבה והתנהלות חדשות. כל השקעה בחומר הישן היא בבחינת חוב אבוד משום שסופו להתכלות. גם מסגרות החומר הן חומר: עיין ערך פוליטיקה/דת/מדינה.

ָ

דואוקרטיה  – לוקחים אחריות על הבחירות שלנו

*

אריק מנדלבאום : "המשמרת שלנו: לוקחים אחריות לעשות את החינוך הציבורי טוב יותר" 

אחרי הבחירותשתי דקות ועשר שניות- בוחרים ונבחרים, להפיץ ולדרוש שינוי בחינוך הציבורי ובסדרי העדיפויות עכשיו!!!!

Posted by ‎אריק מנדלבאום‎ on Friday, November 2, 2018

*

שי גול, מרצה צעיר למתמטיקה באוניברסיטת בר אילן ראה את עובדות הניקיון, ראה אותן באמת, והתחיל ללמד אותן חשבון. הדרך הייתה לא ממש פשוטה, המציאות הביטחונית הכתה בפרויקט והכיתה התרוקנה, אבל שי לא וויתר. ככה זה נראה כשעושים את מה שבחרת לעשות מתוך קריאה פנימית- אתה מחוייב.

Sar-el Oren Ohana  מוביל תהליך למידתם של אנוש שומעים את שפת הסימנים

 

מחאת המדרגות הצבעוניות  : ככה יוצרים שינוי: טורקי בן 64 מאיסטנבול לקח אחריות ויצר מציאות: צייר אותה בעצמו: צבע מדרגות שחוצות את הרובע בו הוא גר בכל צבעי הקשת, העירייה לא אהבה את היוזמה הפיראטית והמדרגות נצבעו שוב באפור. למחרת – בכל רחבי המדינה צבעו תושבים את המדרגות בצבעוני. אח, נפלא. תגידו מה שתגידו, בעיני זה נפלא לחיות כאן בתקופה המדהימה הזו שבה רוחות השינויים נפוצים בכל עבר . איזו זכות להיות חלק מכל זה

 

שיעור במחאה: תלמידי בית הספר עברו ללמוד ברחוב :  במחאה על החלטה לסגור את מבנה ביה"ס.  ההורים מוחים כי זה הדרך שהם מכירים אבל הילדים יודעים  שזו לא הדרך לשינוי אמיתי אלא, קראו כאן : ממחאה נגד הישן ליצירת החדש 

*

Musketeer – אפליקציה חדשה- תוכנה ישראלית  שמאפשרת לכל אחד להיענות לקריאת עזרה של אנשים במצוקה בזמן אמת.. אם אנחנו ניקח אחריות ונעזור אחד לשני,בכל מקום וזמן,לא יהיה עוד צורך בכל ממסד המשטרה וכוחות הבטחון. ערבות הדדית דרך לחיצת כפתור בסמרטפון. האתר הרשמי של התוכנה  . כי כולנו רקמה אנושית אחת חיה…

*

tools

 

יש בנינו אנשים אמיצים שבוחרים לקחת אחריות אישית ולעשות את מה שבעיניהם נכון, הנה דוגמא נפלאה:  פריצה לבית עמידה והעמדה לרשות נזקקים. הממסד הישן לא יוותר מרצונות על כוח השליטה שלו בנכסי הציבור. יהה עלינו לקחת את העוצמה שלנו בעצמנו.

*

מהפכה מתחילה מהעשייה האישית שלנו, מיוזמה קטנה שיושבת על אמונה רחבה באיך העולם הזה נועד להיות, מידיעה פנימית שאנחנו- אנחנו הם אלו שבחרנו ונבחרנו להיות מי שיניעו כאן את השינוי, בזכות האומץ שלנו, בזכות ההבנה הגבוהה את ייעודנו לפלס דרך, בזכות האש שבוערת בנו לקום ולעשות, לקחת אחריות וליצור מציאות , אחרת

תושבי ברלין רוצים לקנות ולנהל בעצמם את רשת החשמל כקואופרטיב

סיפורה של מהפכה – אורלי בר לב 

רסיסי היסטוריה: מהפכת האוהלים,קייץ 2011

זוכרת את עצמי בקיץ 2011: ,מנסחת את הסיסמא הזו "לוקחים אחריות – יוצרים מציאות" ערב ההפגנה היחידה שהייתי בה בחיי: זה היה יום תשעה באב, הלכתי עם קבוצת חברים מהמאהל האקולוגי בעין כרם לירושלים הבירה. לקחתי איתי שלט קרטון מחובר לענף ועליו כתבתי בגואש צבעוני : לוקחים אחריות-יוצרים מציאות. הגענו למרכז העיר ונבלענו בהמון. היותנו קבוצה-איפשרה לנו להשמיע קולנו כך שיהדהד למרחק מה. "מה" קצר מדי. לא יעיל. זו לא הדרך. מה אני עושה שם?  חשתי לא בנוח עם קריאות ההמון נוסח "העם דורש צדק חברתי". אני יודעת שאין לי מה לדרוש מאף אחד שום דבר חוץ מאשר מעצמי, וצדק חברתי? מה זה בכלל? לא מאמינה במונח הזה.כל אדם צריך לקחת 100% אחריות אישית ולא להסתמך בתלותיות על התארגנויות חברתיות. אז מה אני עושה שם? אני שם, כי באותו הרגע-זה היה הדבר הכי נכון עבורי לעשות: להניף את השלט שלי גבוה ככל שיכולתי,להשמיע קולי, ללכת בשילוב ידיים עם קבוצת אקולוגים אקטיביסטים שיודעים שכדי לחיות בעולם טוב יותר-יהה עלינו ליצור אותו בעצמנו. . אבל איך? כולנו ידענו איך לא , אבל ה"איך כן" טרם נגלה אז. היום אני יודעת

 לא משנים את העבר אלא בוראים מחר חדש

כ

כדי ליצור עולם חדש יהה עלינו לעבור מ ממחאה נגד הישן ליצירת החדש.  לא ניתן לקבל חדש כשידך קפוצה כאגרוף ונאחזת בישן.

מהו המשהו החדש שעלינו ליצור? כל אחד צריך לבדוק עם עצמו מהי היצירה הייחודית שהוא נועד לתת לעולם. לכל אחד מאיתנו יש כזו. עכשיו הזמן לגלות מהי ולעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות
החומר והמסגרות המנהלות אותו- אליטות ההון והשלטון   יאבדו את הכוח- האנרגיה שלהם רק כשאנחנו נבחר להשקיע את האנרגיה שלנו בהתפתחות-ביצירה חדשה ולא נבזבז אותה עליהם

***

האקטיביזם שנולד בעקבות המשבר העולמי מציג דרכי מאבק מפתיעות ותופס תאוצה גם בישראל: 

דוראן, פעיל אנטי־קפיטליסטי מקטלוניה, נטל יותר מ־68 הלוואות מסחריות מ־39 בנקים, בסך כולל של 492 אלף יורו, ללא כל כוונה להחזירן. את הכסף חילק לארגוני מחאה כלכלית וארגוני צדקה, ובשארית הדפיס מגזין ב־200 אלף עותקים, שקורא לאחרים לצעוד בעקבותיו.

"אני מבקש ליצור דיון על המערכת הפיננסית ועל השיטה הקפיטליסטית הנוכחית", פירט דוראן את הסיבות שהביאו אותו למעשה. "זהו מרי פיננסי. שדדתי סכום של חצי מיליון יורו מאלה ששודדים מאיתנו, בכדי לגנות אותם ולבחון דרכים אחרות לקיום החברה האנושית. כשממשלה עובדת בשיתוף פעולה עם האליטות הפיננסיות ומחללת את זכויות האנשים, הרי שהתקוממות, סירוב ומרי אזרחי הן הזכויות הקדושות ביותר של הציבור, כמו גם חובתו". המעשה והמילים הללו הפכו את דוראן לגיבור לאומי. הכינוי "רובין הוד של הבנקים" דבק בו בעוד הוא נאבק במוסדות שמהם לווה, שמבקשים לכלוא אותו לתקופה של תשע שנים.

 

ריאיון של ערוץ 10 עם עיתונאית מצרייה בעברית שוטפת.

פינת המהפכה בעולם הגדול: שידור ישיר מככר תחריר: הנה עם שיודע להגיד את דברו לממשלה שלו, בשפתו- שפת האדמה.  אנחנו עם של אש ואוויר לכן המהפכה שלנו צריכה להיראות אחרת – סטארטאפים מהפכניים ,מיזמים חדשניים ותודעה גבוהה. הרבה דברים קורים מתחת לפני השטח .

מיזם חברתי מקסים – "סינדרלה"  -המיזם נשען על מודל של העסקה-הכשרה-העצמה . תפיסה זו נובעת מתוך ההכרה שאוכלוסיה מוחלשת זקוקה לתמיכה בשלושת הנדבכים הללו בכדי להתמיד בפרויקט תעסוקתי ואכן לחולל שינוי חיובי בנתיב חייהם. מיזם "סינדרלה" מציע אלטרנטיבה חברתית – מגדרית המביאה לשינוי מצב מעוות זה. במסגרת המיזם הוקם מערך תעסוקה הוגן לנשים המעוניינות לעבוד במשק בית.  הנשים שהן חלק מהפרויקט זוכות לתגמול כספי הולם בעבור עבודתן, (30% מעל שכר מינימום שעתי) הכולל את כל התנאים הסוציאליים הקבועים בחוק, ובנוסף משתלבות בהכשרה מקצועית בהתאם לבחירתן. הנשים גם לוקחות חלק בסדנאות העצמה אישיות ומקצועיות וזוכות לתמיכת הצוות ולפעילות פנאי והעשרה. הכסף שעד כה הלך להעשרת כיסן הפרטי של חברות כח האדם – מופנה עתה

לרווחת הנשים  בכדי לאפשר להן למצוא אפיק תעסוקתי ההולם את כישוריהן ולהשתלב בשוק העבודה. השם "סינדרלה" נבחר בהיותו מסמל מצד אחד מצב מתמשך של נחיתות וחוסר אונים למול כוחות קיימים המחכים להזדמנות לפרוץ ולבוא לידי ביטוי.

 ***
אמחיש בדוגמא למאבק שהתנהל בדפי הפייסבוק נגד חוות מזור – חוות קופים ביער בן שמן אשר מתעללת בקופים למטרות ניסויים
תמונת פניהם של שלושת העומדים בראש הנהלת חוות מזור מפורסמת ברשת וכל העולם יכול לראות. כולם עכשיו יודעים: גם השכנים, החברים,המשפחה,כולם יודעים מה אתם עושים. האם די בכך שתאכלו את הכובע ותפסיקו לייבא עוד קופים מהטבע באפריקה? המשטרה לא עשתה דבר אז תמונה באינטרנט תעזור?
אז זהו- שכן!
הנה תוצאות לקיחת האחריות האישית שלנו: זה המהלך הנכון: אני מבין,אני מפיץ לאחרים בתקשורת חופשית ועצמאית והנה-נהיה שינוי. יש תמורה לעבודה הפנימית שלנו. זו דוגמא מעולה למימוש הבנות בחומר וקבלת תוצאות : ככה לוקחים אחריות ויוצרים מציאות:

שמחים ונרגשים עד מאוד להודיע כי היועץ המשפטי לממשלה ורשות הטבע והגנים הודיעו היום לבג"צ שגם לאחר בחינה נוספת של בקשת חוות מזור לייצא 90 קופות למעבדת SNBL בארה"ב, עמדתם המקצועית היא שאין לאשר את ייצוא הקופות!

בהתאם להחלטת בג"צ מיום 4.4.2012, נערכה בדיקה נוספת של בקשת חוות מזור לייצוא 90 קופות למעבדת SNBL בארה"ב. היום הודיעו היועץ המשפטי לממשלה ורשות הטבע והגנים כי לאחר עריכת הבדיקה, עמדתם היא שאין לאשר את המשלוח.

מברכים על החלטתו של היועץ שעשה עבודתו נאמנה ותודה לכולכם על ההיענות ושיתוף הפעולה בכתיבת מכתבי התמיכה ליועץ ועל הגיבוי והמגוייסות לאורך כל התקופה הזו!
שלכם: "מאבק הקופים בישראל"
מאת: מאבק הקופים בישראל

מי שמקבל מימון עכשיו מהבריאה  אלו אנשים עצמאיים שלא מפחדים להרים ראש ולהצהיר ברבים את דעתם, לעשות את מה שהם מאמינים שעליהם לעשות. כשמשתפים פעולה יחד, הקול מהדהד למרחק רב יותר. זה משהו שהתקשורת הוירטואלית החופשית מאפשרת היום-באמצעות הפייסבוק ושאר טכנולוגיות מתקדמות- אפשר לקדם הליכים בקצב טיל שהבירוקרטיה עד היום לא איפשרה. היום זה אפשרי . הבירוקרטיה נגררת מאחרו עד שתהפוך ללא רלוונטית בכלל.
המשטרה/משרדי הממשלה לא יכולים  ולא רוצים  לעשות דבר. הממסד מושחט לא פחות מהעבריינים עצמם.
עידן מערכות ההסתרה מסתיים . שלושת האנשים האלו כבר לא יוכלו לישון בשקט בלילה עם עצמם (לא כי יטרידו אותם, אלא כי הם יבינו בעצמם מה לא בסדר במה שהם עושים. )
***
התומכים בסגירת החווה מפיצים בקשה לקהל שלא לקנות מוצרי קוסמטיקה ותרופות המיוצרות תוך שימוש בניסויים הקופים, אלא רק אלו שיש עליהם סמל פיקוח של ארנב-משמע שאינם מתעללים בחיות למטרות ניסוי
 הקפיצה הקוונטית האמיתית איננה לא לקנות מוצרים שאין עליהם סמל ארנב אלא לא לקנות בכלל!!! איננו זקוקים למצורים האלו באמת . במקום "לטפח" את הגוף הפיזי בעזרת מיני שיקויים כימיים-טבעיים יותר או פחות, עלינו לטפח את התודעה שלנו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *