בשבח החשיבות העצמית

חשיבות עצמית משמע שחשוב לי מה אני חושבת בעצמי ועל עצמי, שאני מחשיבה את המחשבות שלי כחשובות . שאני מקנה חשיבות לחשיבה העצמאית שמעצימה אותי לממש את ייעודי בצורה המייטבית – כזו שטובה ומייטיבה לא רק איתי באופן אישי אלא כזו שתורמת לטובת הכלל

אדם שעסוק בעיסוק העצמאי שלו, מחשיב את עצמו  ומעריך את חשיבות החשיבה והעשייה שלו , ללא שום קשר לאיך אחרים רואים אותו או איך הוא נראה בעיני אחרים.

אגו  הוא מה שנותן לנו את הידיעה הפנימית את הערך של מה שחשוב בנו.  אגו שמרוכז בעצמו- משתמש בידיעה הזו לקדם ולהתקדם בדרכו העצמאית. אגו שפוזל לצדדים וגוזל אנרגיה מבמות משחק של אנשים אחרים הוא בסטייה  ומהר מאד יאבד את המימון  הארגטי שלו אם לא יתיישר.

יש מושג שתודעת העל קוראת לו גניבה אנרגטית : כשאדם לוקח מאחרים אנרגיה כדי למלא את מצברי הבטחון העצמי שלו. דבר זה הוא כמובן פסול ולא יביא לאדם זה הצלחה במעשיו

כשאדם מכוון את האגו החוצה במקום פנימה ונושא עיניו לבמות משחק של אחרים,  הוא סוטה ממיקוד מחושב בעצמו = מסיט את החשיבות מאחריותו האישית לתהליך העצמאי ומתיימר להעריך ולשפוט הישגים של אחרים. תוצר הסטיה הזו יכול להתפרש כיהירות / התנשאות.

לפי מה נקבעת מידת החשיבות שלי? ומי קובע?

יש המתבלבלים וחושבים שאם אני חושבת את עצמי , זה מקטין אותם באיזהשהוא אופן, כאילו שיש לי יכולת להקטין או להגדיל אחרים, כאילו אני יכולה להרבות או להמעיט בחשיבותו של מישהו אחר מלבד זו שלי עצמי. אין לי . לא יכולת ולא זכות . זכות הבחירה היא הרשות הנתונה לכל אחד לחשוב בעצמו כמה הוא חשוב . זו לא זכותי ולא זכות של אף אחד אחר. גם לא של יהוה ולא של תודעת העל . רק מקור האור שייעד לנו את היעוד שלשמו הנשמה שלנו בחרה לרדת לחוויה כאן בגוף אנוש – רק הוא  יכול להעריך עד כמה התרומה שלנו חשובה להתפתחות הכוללת ולפי זה הוא מחשב בכמה אנרגיה שווה לו להטעין אותנו באור תנע שיניע אותנו להמשיך לעשות את הניסוי החשוב שבחרנו לעשות.

יתרה מכך, אגדיל ואומר: גם לי אין אפשרות להגדיל את החשיבות העצמית שלי עצמי יותר ממה שחתומה לי מראש בתסריט הנשמתי. אם אעשה זאת – אשתמש ביהירות בצורה שתסיט אותי מהתסריט ותגרום לי לאבד את כל מה שחשבתי שאני שווה, כי כשאני בסטייה מהייעוד שלי- אין בהוויה ובעשייה שלי ערך ששווה משהו- לא לעצמי ולא למאגרי המידע של התודעה הכוללת . זה שאנחנו נחשוב את עצמנו יותר טובים ממה שאנחנו באמת – לא יעלה את ערכנו בעיני המקור.

כאשר נשמה מגיעה לעולם החלום-= עולם החומר הארצי, האדם מנסה להצדיק את ההערכה העצמית שלו ולהוכיח כמה הוא צודק. הערכה עצמית פנימית אין לה קשר לחומר, יש לה קשר לאמונה הפנימית. אגו נמוך הוא תוצאה של חוסר ביטחון בהערכה עצמית שהנשמה מגיעה איתה מהמישורים הגבוהים.

חשיבותנו שונה ומשתנה.

כולנו נמצאים כאן במעבדת הניסויים האנושית כדי לחקור חיבורים שונים של היסודות שמעולם לא נחקרו בעבר בהיסטוריה הקוסמית. מכאן, שכל ניסוי חשוב כחלק ממערך כולל של ניסוי, תהיה , וטעיה . גם הערכה עצמית חזקה מאוד לא תמיד יכולה לעמוד בהתנסויות מאתגרות וקיצוניות כפי שאנחנו נדרשים להתמודד איתן בתקופה זו.

הילד הפנימי הוא החלק הנשמתי שמחבר אותנו לספריות המישורים הגבוהים.  אפשר לבקש ממנו לחבר אותנו  לביטחון הפנימי ולתחושת הגאווה שחסרה בנו

מידת ותרומת החשיבות שלנו תלויה במישור הגבוה שממנו הנשמה שלנו הגיעה. יש מישורים שונים בבריאה וכל אחד מאיתנו הגיע ממישור אחר, עם ייעוד אחר, מערך התנסויות אחר  שמתוכו נגזר מימון אנרגטי אחר עם יכולת הערכה עצמית אחרת.

מידת החשיבות העצמית מושפעת גם מההיסטוריה הקוסמית שהליבות עברו בדרכן עד לנקודת ההתפתחות בבריאה הנוכחית. יש ליבות שלקחו איתם מגלגולים קודמים זכרונות נשמה של כשלונות מתקופות חוויה בבריאה אחרת שנכשלה. זה לא הם ש "אשמים" בכך. אין כאן עניין בכלל של אשמה. כשמבינים את הסיבה לתחושת הכישלון, יותר קל להתמודד איתה ולהתעלות מעליה.

התנסות ולא התנשאות

זה שיש לי בטחון עצמי ואני מחשיבה עצמי כבעלת ערך בנושא מסויים, לא הופך אותי לטובה יותר או פחות מאחרים בהכל, אלא רק בתחום המומחיות שבחרתי להתמחות בו.

כל אחד מאיתנו ירד לעולם עם מערך התנסויות שונה ומטרת ניסוי שונה שנועד לחקור. אנחנו כאן כדי ללמוד וללמד אחד את השני, אחד עם השני:לפתח ולהתפתח זה מזה. לא כדי להתחרות ולהתנשא מעל אחרים.

יש מי ששומעים בעולם התוכן ובשפה שאני דוברת נימה מתנשאת ונעלבים מהמחשבה שאני מתנשאת מעליהם. אני לא. פשוט נקודת המבט שלי על העולם היא מגבוה: אני מסתכלת  מ מבט על על התמונה הרחבה הכוללת . פחות מעניינים אותי הפרטים "הארציים" של איך כמה מתי איפה ועם מי. אני חוקרת את ה "מה" > המהות וה "למה" > המשמעות .  מטרת  בואי לכאן היא ניסוי וחקר עולם הסיבות הגבוה , להבחין במשמעות של כל חלקי הפאזל בתוכנית הכוללת ולחבר אותם לתמונה בהירה שמסבירה את הסיבה הגבוהה למה דברים קורים כפי שהם קורים.

לכן – כן, אני רואה דברים שהרבה אנשים לא רואים, הרבה מעבר. וכן, יש לי כוחות על. וכן- אני משתמשת בהם כדי להייטיב גם עבור אחרים שרוצים לראות בבהירות מעבר לנגלה לעין ולהבין למה. לכל אדם יש כוחות על. טבעיים .  כשהוא  באזור הגאונות שלו . תרכזו את האנרגיה שלכם ותשקיעו בלפתח את כוח העל שלכם . מה אחרים חושבים ומחשיבים איננו רלוונטי לך

*

אתן דוגמה כדי שתבינו : אם יצביעו עלי עכשיו ויצחקו עלי שאני שמנה דובה , אני לא אעלב כי אני יודעת שאני לא שמנה . גם כשכן הייתי שמנה לא נעלבתי . כי זו היתה האמת . באמת הייתי שמנה פעם . מה יש להיעלב מהאמת. זה כמו שיצחקו עלי שאני בגובה 1.62 , אז שיצחקו …אז מה ? אני באמת בגובה 1.62 ( עכשיו עוד יותר נמוכה כי אני כל הזמן
יושבת בכסא גלגלים)

לכן , פעם הבאה – אל תיעלבו אם זה לא אמת

גם אל תיעלבו אם זו כן אמת.

פשוט אל תיעלבו וזהו

המתכון הסודי של הביטחון העצמי: מהי המשמעות האמיתית של לבטוח בעצמך

מריאן ויליאמסון

"אין שום דבר נאור בלהצטמק כדי שאחרים לא יחושו חסרי בטחון. ככל שניתן לברק שלנו להאיר, אנחנו מעניקים, בלי מודע, רשות לאחרים לעשות כמונו. ככל שנשתחרר מהפחדים שלנו, נוכחותנו שחרר אחרים מפחד." / מריאן ויליאמסון

הפחד העמוק ביותר שלנו הוא לא שמא אנחנו חלשים מדי אלא שאנחנו בעלי עוצמה מעל לכל שיעור. זה האור בנו- לא האפלה , שמפחיד אותנו יותר מכל. אנחנו שואלים עצנו- איזו זכות יש לי להיות מבריק יפהיפה מוכשר ואהוב? למען האמת, איזו זכות יש לך לא להיות?

*

לעיתים יש בטון דברי הידעני והבטוח בעצמו משהו שמעורר באנשים  התנגדויות, משום שזה פוגש אותם במקום שבו הם אינם בטוחים בידיעה שלהם את עצמם בעצמם. עצתי לכם- תתרכזו בתסריט העצמאי שלכם ותשקיעו אנרגיה בהתמקדות במה שאתם כן יודעים . כך תבזבזו פחות אנרגיה על להתעצבן ממה שאחרים יודעים. אין סיבה שמידע של אחרים יאיים יחסיר או יוריד מחשיבות מה שאתם יודעים. השונות מבורכת.  וותרו על הרגישות המיימית הזו שנוטה להשוות מי יותר. זה חסר חשיבות לחלוטין. זה לא תורם דבר לאף אחד. זה רק מחסיר מכם אנרגיה : עצם המחשבה שמישהו שחושב עצמו מחסיר מהחשיבות שלכם. זה הרי אבסורד.

אני מודעת לרגישות של אנשים שמרגישים שאני פוגעת בהם. אין באפשרותי לשלוט ברגשות אנשים אחרים. אני יכולה לקחת אחריות רק על בחירותיי שלי. האחריות שלי היא לדייק את המידע שנשלחתי להביא  למי שבוחר להיתרם ממנו. ככל שמבינים יותר נעלבים פחות.

ואם אינכם מבינים- תשאלו.

תודה תודעה

אהבנה, נעמה

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *