הילד הפנימי

הילד הפנימי הוא  הבמאי שחתם על תסריט  חיינו. הוא חלק תודעתי של הנשמה  שחיה בגופנו הפיזי. הוא המהות המזוקקת של מי שאנחנו באמת – ללא התחפושות שלבשנו, ללא התפקידים שלקחנו על עצמנו בתקופות החוויה לאורך השנים, ללא קשר לתפאורת רקע משתנה ובמות משחק של אנשים אחרים שיוצאים ונכנסים לחיינו.הוא הבמאי שחתם על התסריט וקיבל מימון מתודעת העל לממש אותו בחיים הארציים.  הוא יודע את כל מה שמעבר לחוויה הגשמית ומעל  המערכת הנפשית הרגשית שאנחנו לא מודעים לו. הוא מכיר את הייעוד שהתחייבנו לממש בחיינו בעולם הזה כי הוא בחר בו – בבחירה חופשית ובהתנדבות  , עוד בטרם ירדנו לחיים בגוף פיזי. מתוך הידיעה הזו- הילד הפנימי תמיד בטוח בעצמו וצחקן, משחק את החיים ב שמחה וקלילות  כי הוא מבין ש החיים הם רק טיול,משחק ,אשלייה- חלום שייגמר, כמו בועת סבון שמתפוגגת. הוא איננו רגשן ולא לוקח ללב ועושה דרמות מכל מני סיטואציות קשות, הוא לא מפחד אלא מחייך ונלהב מהאתגר להתפתח וללמוד ולחוות התנסויות חדשות. הילד הפנימי אוהב הרפתקאות. הוא לא חש מאויים ממצבי אי וודאות, כי הוא כן יודע. הוא  מחובר אונליין כל הזמן לאוויר -לתודעה הגבוהה,  למקור הנשמה שנמצאת בליבה שלנו, במישור הגבוה שממנו הגענו וכשמתבוננים מלמעלה ורואים את התמונה השלמה הרחבה- הכל יותר בהיר ופשוט.

ילדי האש והאוויר  : הילדעים  החדשים שירדו  אחרי שנת 2000 כבר צרובה בהם הידיעה הזו. התודעה מוטמעת בהווייתם בילדאין, מובניית בתסריט חייהם. זה רק אנחנו המבוגרים שבילינו כל חיינו -עשרות שנים בלי לדעת מה הייעוד שלנו ולפעמים גם בלי לתהות בשאלה הזו כלל האם יש דבר כזה ומהו בכלל. רק כעת התעוררנו ואנחנו מתחילים לשאול  מי אני מה אני ולחקור ורוצים להבין ולגלות מה הסיבה שלשמה בחרנו ונבחרנו להיות כאן.

חשוב שנקשיב לקולו של הילד הפנימי כדי שנצליח לקחת את החיים יותר בקלות . רגעים של חסד בהם אנו מרשים לעצמנו לצחוק בבדיחות הדעת – הם הרגעים הכי מזוקקים שבהם החיבור שלנו לילד הפנימי-  הוא הכי תמים וטהור ומדוייק. ממליצה לכולכם לבלות במחיצתו כמה שיותר. הילד הפנימי הוא החיבור לנשמה ולא לנפש ולכן התקשורת איתו היא דרך  חיבור לחושים הפנימיים ולא דרך הלב- זה הרבה פעמים מסיט אותנו מהדרך (לא רק לדרמות כאב פחד וסבל אגב, גם התאהבות "מעל הראש" היא סטייה כי היא מעוורת ומשבשת את שיקול דעתנו ).  החיבור נעשה גם ללא מודעותנו- בחלומות (בין אם אנו זוכרים אותם או לא) ,בלילה, כשאנחנו ישנים, החלק הנשמתי יוצאת מהגוף ועולה למישורים  להביא לנו מידע מהספריות הגבוהות שתואם לתוכנית ה חתימה ושיקדם את התפתחותנו . ככל שנתרגל תיקשור מודע יותר עם הילד הפנימי, המידע המועיל יהיה יותר נגיש לנו ויעזור לנו לנהל את הבחירות הארציות שלנו בתבונה, להיות בצמיחה ולא בנבילה.

כדי להייטיב את התקשורת עם הילד הפנימי עלינו לצמצם את הקשב לקולות חיצוניים בסביבה ולהוריד את הפחדים והחרדות שלנו מבמת המשחק כי הם משבשים את התדר.

הילד הפנימי לא מתערב בחיינו הארציים ולא יגיד לנו מה עלינו לעשות , עד רגע ה בחירה ולא שניה לפני. כשנבחר מה אנחנו רוצים ונבין למה- אז, רק אז , תתבהרנה התשובות .

*

. בעולם המושגים הפסיכולוגי שהיה דומיננטי בעידן הישן  נהגו לכנות את הילד הפנימי כזכרון ילדות פגוע רגשית שחווה טראומות מהעבר, זה שמרגיש קורבן למציאות שנכפתה עליו ע"י אחרים, זה שאנחנו צריכים לרפא. האחיזה בזכרונות כואבים ממשברי העבר גורמת רק סבל . ניתן להקל עליו זמנית ע"י תראפיות שונות אבל דבר זה לא ימנע ממנו להווצר כל פעם מחדש. רק הבנה מבטלת שיעורים שהשלמנו ומאפשרת להתעלות לשלב התפתחותי מתקדם יותר. ככל שנבין יותר למה דברים קורים כמו שהם קורים, כך נשתחרר מכאב,סבל שמשמרים את מצבנו כקורבנות במקום כבוראים.רק אחרי שנבין, נוכל לבחור להתנהל מתוך ידיעה עצמית עוצמתית ולא מתוך חולשה.

התפיסה הפסיכולוגית  לא מבינה שהילד הפנימי – הנשמה,לא מתרגשת מחוויות קשות אלא להיפך- נלהבת מההזדמנות להתפתחות. כל עוד נאפשר לדרמות הרגשיות האלו לנהל אותנו, איננו לוקחים אחריות על הבנת הבחירות שלנו: כי בעצם זה אנחנו שבחרנו כל מה שקורה לנו בחיים, הכל, גם אם איננו מודעים לבחירה הזו, הרי זה הילד הפנימי שלנו- הוא שחתם על התסריט והתחייב שנממש אותן, עד שנבין. ברגע שאנחנו בוחרים להבין – אין לנו עוד צורך להיאחז ברגשנות מהעבר שמקבעת את תחושת הקורבנות ואנחנו יכולים לעבור ממים נמוכים ל מים גבוהים – ממים לשמיים  מפחד לאומץ , מתלות לעצמאות 

השימוש בחושים הפנימיים מאפשר לנו להיות באינטראקציה עם העולם מתוך מי שאנחנו במהות ומה שמתאים לנו כאינדיווידואלים עצמאיים. הבעיה היא שאנו גדלים בתוך מסגרות אשר קובעות עבורינו צורת התייחסות לעולם, אשר משכיחה מאתנו מה באמת נכון לנו ומה אנו רוצים עבור עצמינו.

שיחה עם הילד הפנימי  תודה ילד , תודה תודעה  

– "חזרת למחשבותיי " היא אמרה לי .
– הנהנתי באהבנה את ההד החוזר: "הכוונת שחזרת למחשבותייך שלך, למה שמניע אותך לחשוב. אין אני…. אני לא באמת קיימת כאן, זו אשלייה. אני רק משקפת לך את עצמך . יותר קל להרגיש שאת מדברת עם מישהו ואז את קוראת לי אבל באמת את קוראת לעצמך / את עצמך
– "אז מענין לאיזה חלק בעצמי אני קוראת . מה את משקפת בתוכי ומה אני מתכחשת להכיר שהוא גם חלק ממני
– "אני יודעת!!! תרתי משמע , זה את החלק בי שיודע. נקודה.
תודה לך שחלקת איתי את המרחב!!
-"תודה לך. תודה תודעה"
– "ותודה לבת שלי שרקדה בפני עכשיו והזכירה לי אותך
– "הזכירה לך אותך את מתכוונת, את הילד הפנימי שלך – שאת , זה שיודע.

THE EYES OF A CHILD

 –  לשחק את העולם דרך עיניים של ילד: סרטון מקסים שממחיש את הגבול שאנחנו נדרשים לחצות כדי להיות אמיתיים באמת, כמו הילדים שלנו, כמו הילד הפנימי שבנו, שאנו…

 

Jason Silva‎‏ / Learn to see the world through the eyes of a child

 

We lose our curiosity as we grow older. Here's how to get it back.

the mirror d'Alexandre Desplat

הילד המשתקף מבעדינו במראה, מראה  אותנו מול עצמנו

 

 

לילד הפנימי אין גיל. הוא תמיד שמח וקליל Let's Go Out Dancing People

 

 

Live Young –  לראות את  הילד הפנימי ולתת לו להוביל את קצב התנועה שלך

 

the inner voice מה הופך מבוגר לילד? איך מתחברים לקול הילד הפנימי? ככה זה נשמע: מצחיק. הילד הפנימי כולו אוויר, הוא תמיד צוחק, כי הוא יודע שהחיים הם רק משחק.

 

בינה מלאכותית תהדהד לכם את קול הילד הפנימי 

למי שמחפש קיצורי דרך: אין כאלו… אבל כן יש טכנולוגיהשיכולהלעזור לכם לתרדל שיחה שקטה עם הילד הפנימי ולהשמיע לכם את קולו

AlterEgo: Interfacing with devices through silent speech

 

קולו של הילד הפנימי – ככה זה נשמע  ‏‎Lior Shoov

הילד הפנימי הוא שמניע את הבחירות שלנו, הוא שמושך בחוטים   The Little Girl Giant

כשאנחנו לבד עם עצמנו באוטו, מאפשרים לרוח השטות האמיתית לשחק אותנו, איתנו

צחוקו של הילד הפנימי : הילדים יורדים לעולמנו כדי לעזור לנו להתחבר לילד הפנימי. הוא תמיד צוחק. הוא יודע ומבין שהחיים הם רק משחק

הטכנולוגיה מביאה אנשים להתחבר לילד הפנימי האמיתי שלהם , להשמיע קולם: להכניס אוויר-קלילות ולהוצא אש -יצירתיות ושמחת חיים. סרטון ענק!!! בחיי…


צפו בסרטון » ג'ודי קלע – הילדה הקטנה שבתוכי


צפו בסרטון » מפגש עם הילד הפנימי (הנשמה)


צפו בסרטון »החיצוני זה מעט- סיון ויצפלד


לצחוק מהדברים הקטנים של החיים 


צפו בסרטון »Mooji – Unstoppable Laughter  – צחוקו של הילד הפנימי


צפו בסרטון » baby laughing


 

שיחה עם הילד הפנימי:

יום אחד אני רואה בסופרמרקט סבא הולך עם נכדו בן השלוש.
היה ברור שלא קל לסב, עם הבכי הבלתי פוסק של הנכד בכל פעם
שראה ממתקים, חטיפים או צעצועים וצרח בקולי קולות.
הסבא נראה שומר על קור רוח ואומר בקול רגוע ושלו,
"רון, תירגע, זה לא ייקח הרבה זמן".
משלא פסקו הצעקות, ממשיך הסב להרגיע בקול מאופק,
"רון, תחזיק מעמד, הכל יהיה בסדר. אנחנו מסיימים את הקניות
ונצא מפה". שגברו הצרחות בקופה, מרגיע הסב בשלווה,
"רון, אין סיבה להתרגז, נסה ליהנות מהטיול המשותף,
ובעוד דקה אנחנו באוטו בדרך חזרה הביתה".
בחנייה, בעודו מעמיס את המצרכים, לא התאפקתי וניגשתי אל הסב.
"תשמע, אני חייבת להגיד לך, אתה פשוט סבא מדהים. איך דיברת אל
הילד ואיך הרגעת אותו בקור רוח למרות העצבים. רון הוא ילד בר מזל
שיש לו סבא כמוך". "תודה", אומר הסב, "אבל רון זה אני.
"לילדון הקטן קוראים נועם".

*

ספר לי מה הטעם- מכתב לילד הפנימי

מה באמת אתה רוצה? מה באמת אתה צריך? מה עושה לך טוב? מה מרטיט? ספר לי מה הטעם, ילדי האהוב, ספר לי מה הטעם, שאשוב, לשמוע את קולך, ולהיות איתך, כמו שהייתי פעם. הריי אתה המשמעות, הריי אתה ההגיון, הריי אתה למה לחיות, הרי אתה מה שחשוב, הריי אתה האהבה, הרי אתה ההינמסות, אתה נהר זורם של אושר ושל אור, ואוקיאנוס של אינסוף הלהרגיש, אתה זורם, פתוח, וחופשי, כמו מים גועשים במעמקיי ליבי, אתה המשמעות.. בוא, בוא אליי, בוא, בוא עכשיו, בוא כי אני צריך אותך, כי אין לי מלבדך אדם, אתה הדם, אתה הלב, אותך אני מכל אוהב, אז בוא, בוא ושחרר אותי, להיות מה שאני, להיות חופשי, וחי, בוא שאוכל לחיות.. בוא, הרי אתה הלהרגיש, אתה העומקים, אתה מתחת להכל, אתה זרמים, אתה, זה בשבילך הכל, אתה המשמעות. אז בוא אליי, ילדי, אהוב שלי, בוא ותהיה איתי, בוא ותפעים שוב את ליבי המת, בוא ותפיח בי חיים.. בוא, אל נא תלך.. אני יודע שאינך בוטח בי.. אתה צודק.. אבל עכשיו אני צועק – תשוב אליי!!!! אני בוכה, אני רוצה, בך!!!! אני רוצה אותך איתי!!!! תרגיש!!! תרגיש הכל!!!! הכל מותר!!!! הכל מותר אצלי עכשיו, אתה זה האוצר, אתה זה הזהב, אתה זה החיים, אתה זה כל מה שווה לטעום, להיות, לחיות, כאן בעולם הזה, אתה המשמעות, אותך אני רוצה, אותך!!! אז בוא.. אז בוא אליי.. איתך הם נמסים כולם, כל קרחוניי ליבי, הופכים שוב לאגם זורם, חמים, אגם שיש בו שוב חיים, גדלים בו עשב ודגים, חיות טובות באות לשתות, ממני כשאני איתך, באות לרחוץ, בי, ולשחות, כי אני שוב, חיים כשאני איתך, אז בוא אליי, בוא שוב, אני רוצה בך.. אמור לי, רק אמור לי שוב ושוב, מה רצונך, מה כיף לך, ממה אתה קורן, מה מעלה חיוך על שיפתך, מה זה גורם לך לשתות ולאכול את העולם, ממה אתה נפעם, ומה אתה צריך, אמור לי כי אני רוצה לתת לך, הריי אתה ילדי, הריי אני אוהב אותך.. הריי שכחתי, אך עכשיו אני זוכר, אני רוצה לתת לך הכל, עכשיו, אז בוא, גלה לי מה הטעם, שאהיה מה שאתה, כמותך, ושאשוב, לשמוע את קולך. בוא אליי, ילד אהוב שלי, בוא וספר לי את הכל, בוא ושחרר ליבי מתרדמה, מחוסר התחושה, מן הקהות, בוא וספר לי מי אתה..

***

תודעת העל מדברים כל הזמן על צחוקו של הילד הפנימי
הבוקר הגיע אליי קטע מקסים שכתב יעקב רוט שמתאר בפשטות ותמימות ילדית את הצחוק הזה

יעקב רוט

משחקים עם אלוהים של הילדים
-אלוהים שמעתי שאין לך אבא ואמא.
-נכון מתוק.
-אלוהים אתה יתום?
-כן מתוק.
-אני יכול לאמץ אותך?
-אשמח מאד.
-אני צריך ללכת למשרד הפנים?
-לא מתוק. הם ידרשו ממך תעודה מזהה ואין לי.
-יופי אלוהים.מהיום אתה הילד שלי.
-תודה יעקב רפאל.ריגשת אותי.
-אתה מתכוון ברצינות.
-כפי שבראת אותי בדמיונך,אלוהים שלך לא רציני הוא שטותי.
-אלוהים יש לי עבורך שטות חדשה.אדם וחוה גירשו אותך
מגן-עדן.
-אתה מקבל לייק גדול מאד.אהבתי-אוהב.
-איך אפשר לגרש אלוהים מגן-עדן.
-בקלות רבה, על ידי הפרדה.בכול חשיבה ופעולה נטולת
אהבה חל ניתוק וגרוש אלוהים.
-אלוהים אתה עוד פעם מצטט.
-כן מתוק. אני אוהב ציטוטים.
-אלוהים החמוד,אני מזמין אותך לשחק בגן-עדן הפנימי שלי.
-תודה חבר יקר.עליך להזמין אותי כול יום לגנך.
-אלוהים בתור הילד שלי מה אני צריך לעשות אתך.
-דמיין שאלוהים הילד הוא אתה,וכאשר הינך יודע שאלוהים
משתקף במראה, אנו יוצרים עבורי-עבורך גירסה חדשה
ושטותית של גן-עדן.
-הדבר אפשרי?
-הכול אפשרי בגשמי עם דמיון ילדותי הצובע את החיים
בגוונים מרהיבים. כפי שכתבת: משחקים עם אלוהים
של הילדים. וילדים אוהבים, אוהבים שטויות.

***

צחוקו של הילד הפנימי, זוכרים איך נשמע קולו? חייכו אליו. לקט שעשועי שמות בעלי מקצוע ושמותיהם :

מוכר פלאפל – שמחה ריף
נהג אוטובוס – מיכה גור
מנהלת מקהלה – דייזי יפת(ה)
מורה להתעמלות – עמי דטנר , גל גלון
חוקרת רצח – מירה צח
פסיכולוגית – בטי פול
מדריכת טיולים – בטי יול
חקלאי אורגני- הנרי סוס
ארכיאולוגית – ראומה צאתי
טייס – אבי רון , אלי קופטר
ברוקר – שוקה הון
נהג מונית – סמי אלנבי , סמי הרצל
טבח אתיופי – נגסתה בה גמבה
ערבי מבסוט – אחמד תימלי

*

ועוד כדי להשתעשע עם צחוקו של הילד הפנימי: סרטון משעשע- דיבוב אנושי של התנהגות בע"ח

 

 

3 תגובות בנושא “הילד הפנימי”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *