ערי העתיד

החיים האנושיים יתנהלו בעתיד  ב 22  מגה ערים גדולות  שינוהלו ע"י 22 נציגי המישורים הגבוהים. הן תקימנה  את עצמן בעצמן בתוך בועה אקולוגית שתשמור על איזון מיקרואקלים מקומי במערכת סגורה , כשבניינים רבי קומות מרקיעי שחקים ייבנו באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ותפיסה אקולוגית חדשנית (אדריכלות עתידנית דינאמית  ,אקולוגיה עתידנית עירונית  תחבורת העתיד ) מבוססת הנעה של אנרגיה חופשית ומתחדשת,חסכונית  ,מערכת ניהול עירונית יעילה שתספק את הצרכים הבסיסיים לכל התושבים ,תאפשר מיצוי הפוטנציאל האישי ותעביר תמורה אנרגטית לכל אדם בהתאם ליכולת היצרנית ולמידת תרומתו לקהילה.

בעתיד, כך מגלה לנו תודעת העל , העיר תספק לכל תושביה קיום בסיסי. (עיין ערך פינלנד ) כדי שזה יקרה, אנשים צריכים להיות מודעים לאחריות האישית שלהם למימוש הייעוד המדוייק שלהם- להבין מהי ההתנסות שאותה נועדו לממש ולייצר את ההתפתחות שהתחייבו לה: לספק את הסחורה מה שנקרא, כל אחד לפי התסריט שלו והמימון האנרגטי שנועד לתמוך בו. באירופה כבר מתחילים להבין, ואנחנו? אנחנו – העם היהודי=הייעודי , נועדנו להיות מובילי התודעה החדשה ולשם כך התברכנו באנרגיות אש ואוויר גבוהות. אז איפה אנחנו? אה, זה אנחנו… אני? … כן – אתם! מה שלא תבראו בעצמכם לא יהיה .

ניאום – עיר העתיד נבניית בערב הסעודית בסיוע מומחים ישראלים \ רועי פצזנה 

Next world..future homes in Dubai

האדמה זזה !!!גופי החומר שאנחנו בנויים מהם ובונים אותם בתנועה מתמדת וכך גם בנייני העתיד . קבלו איך נראה בניין כזה שיעיף לכם תמוח

גורדי שחקים מעוצבים להעלות את הטבע מהאדמה לשמיים

Skyscrapers of the Future Will Be Engineered to Copy Nature

 

10926420_622681294553796_9005061879970175863_n1476242_622681844553741_276437387644684160_n1920006_622681784553747_4116530916716002224_n

10443605_622681497887109_4913901947306495521_n10898065_622681584553767_4114421865563206804_n10924735_622681697887089_168224556219739508_n

 

 

 

 

 

 

 

urbanecology10919051_622681551220437_1493542195205714220_n

2.jpg_O

 

  

לראשונה בישראל : עיר חכמה ואלחוטית  רחובות העבירה את התשתיות העירוניות – מצלמות אבטחה, רמזורים, תאורה ועוד – לפריסה אלחוטית, שהופכת אותן לחכמות ונשלטות מרחוק.

מגדל בהונג קונג יספק את כל צרכי הדיירים – המבנה המרשים מורכב משני מגדלים מחוברים- זכרי ונקבי, שיכלול מלבד מגורים ומסחר גם טרסות אורז, אצות, מתקן לייצור אנרגיה גרעינית 

בקרוב גם בישראל? כך ייראו ערי העתידכבישים ובתים חכמים, מערכת פינוי אשפה תת-קרקעית, חקלאות אנכית ועוד המצאות חדשניות. כך תיראה הסביבה העירונית בה אתם וילדיכם תחיו בעתיד

הצצה לערי העתיד – Future Living Report

 

פרויקט ונוס – בתוך הערים החדשות

 

 ערים חכמות Welcome To Masdar City

 Cities of the Future: Songdo, South Korea

 

 Eduardo Paes: The 4 commandments of cities

  ארבעת הדיברות של ערי העתיד – ראש העיר של ריו מרצה ב TED על חוקי ערי העתיד

 

עושים את זה חכם

ניטור מפגעים, מקסום משאבים ושיפור איכות החיים: 9 סטארטאפים ישראליים מציגים פתרונות חכמים לערי העתיד

האינטרנט של הערים: ערים חכמות מעבר לפינה

ערי העתיד – מגדלי ענק מוקפים מדבר

 

Basic Income, a new human right

פינלנד

 

מומחה IBM לערים חכמות: "למה לחכות לאוטובוס? שהוא יחכה לכם!"

בניו יורק יודעים באילו רחובות ירד גשם, ובציריך שומרים אנרגיית שמש במחסני קירור. יבמ הופכת כבר היום ערים לחכמות, וראש התחום במרכז אירופה מציג גם כמה פתרונות מפתיעים לאחת הבעיות הכואבות ביותר – הפקקים במרכזי הערים

 ***

מאסדאר, העיר הראשונה בעולם שכולה אנרגיה מתחדשת:

עיר שבנויה כולה על אנרגיה מתחדשת – וכבר בשלב הבניה שלה נמצאת בפלוס אנרגיה שמועברת ליתר המדינה,
עיר שתאכלס מתחם ענק של 100 חברות אנרגיה נקיה – סיליקון ואלי של המאה ה21,
עיר שממחזרת 96% מהפסולת התעשייתית של תהליך הבניה שלה – הבטון ממוחזר ככביש, העצים הופכים לנסורת וכל האלומיניום ממוחזר,
עיר שיש לה מובנה בתוכה מערכת של מים אפורים – שולקחים את כל המים שעברו שימוש כמו שטיפת ידיים או אסלה וממחזרים אותם כמי השקיה,
עיר ש30% מהאנרגיה מגיע מפאנלים סולרים על הגגות, וכל היתר ממשטח סולארי ענק.

 ***

העיר החכמה חלוצה – חזון העיר החכמה הראשונה בישראל שתוקם ע"י אנשים ולא ע"י הממסד

דאגה לאדם ולסביבה,  אנרגיה מתחדשת: ללא תלות בחברת חשמל, ייצור מים-מהאוויר,שימוש בטכנולוגיית התפלה ומיחזור מים מתקדמות,בניה חכמה-דיור חכם בר השגה, אדריכלות בקוד פתוח,ניהול עצמי עצמאי של העיר ע"י תושביה- באמצעות טכנולוגיות מתקדמות,  דמוקרטיית המונים ישירה,תחבורה ציבורית ירוקה-ללא פקקים זיהום ותאונות,בריאות חינם,חינוך פרטי,מערכת כלכלית אוטונומית מקומית מקיימת,חקלאות הידרופונית-אורגנית מקומית

"את נכנסת לבית החדש שלך", מספרת Meirav Harel ממובילי הפרוייקט, "הבית הזה הוא בית חכם המצויד בטכנולוגיה המתקדמת ביותר שיש עם תשתית מובנית לשיחות וידאו ומערכת חשמל 'חכמה'. בעיר החדשה שלך יש לכל אזרח כרטיס חכם אחד באמצעותו הוא פותח את הדלת בבית, משלם על שירותי תחבורה ציבורית, קונה בסופר או משלם על כרטיס הקולנוע. כל הטכנולוגיות המרכיבות את העיר מתקשרות זו עם זו לרווחת התושבים ולשימור ההרמוניה בעיר. למרבית התושבים בעיר אין בכלל משכנתה על הבית מאחר והדיור נמכר במחירים ברי השגה, מה שמוריד אוטומטית את רמות הלחץ והחרדה הקיומיות של העולם הישן, מה שמוביל ליכולת לפתח את הפוטנציאל של כל אחד ואחד.
"התושבים שבחרו לחיות בעיר שהיא פלטפורמה לחברה מתוקנת נהנים משקט בתחום התעסוקה שכן העיר מקיימת את עצמה ומציעה עשרות אלפי מקומות עבודה בכל התחומים.
"התושבים מקבלים בצורה מסובסדת את כל הצרכים הבסיסיים: מזון אורגני, חשמל, מים, גז, והם בריאים יותר בזכות מערכת בריאות חדשה ששמה דגש על רפואה מונעת וצמצום התלות בתרופות. "הילדים שלהם נהנים ממרחב התפתחותי במסגרתו כל אחד ואחד מקבל חינוך ששם דגש על פיתוח יצירתיות וחשיבה חופשית ולא על שינון וציונים.

***

מאגר מידע לבנייה חכמה

***

 מבבל ועד ניו יורק: 16 הערים הגדולות בהיסטוריה העולמית   מיקום מצוין או חומות בלתי חדירות: מה היו הערים שהיוו את מרכזי הציוויליזציה, ואיך עבר ביניהן התואר העיר הגדולה ביותר בעולם

ערי הפיתוח בעתיד – תקשור תודעת העל

 

ניאום – עיר העתיד נבניית בערב הסעודית בסיוע מומחים ישראלים \ רועי פצזנה 

הוול סטריט ז'ורנל חשף מסמכים חסויים (שתוכנם אומת עם מספר מרואיינים) שמתארים את תכניותיה של ערב הסעודית להקמת עיר בהשקעה של 500 מיליארד דולרים, עם רכבים מעופפים, זירות לחימה לרובוטים (כן, ברצינות), מערכות פיקוח שעוקבות אחרי כל התושבים, ללא שימוש בדלק מאובנים, ועם מרפאות להנדסה גנטית בבני-אדם שישפרו את הכוח וה- IQ של התושבים והמבקרים במקום. העיר מתחילה להיבנות בימים אלו, והחלק הראשון בה אמור להיות מוכן ב- 2025. לפי המסמכים החסויים, "מנהיגים ישראליים" קבעו שחברות ישראליות יורשו למכור טכנולוגיות לעיר החדשה.

ועכשיו יותר בפירוט…

אזור צפון-מערב בערב הסעודית שומם כמעט לגמרי: זהו מדבר החשוף לגמרי לשמש, כמעט ללא צמחיה, והוא גובל בחוף הים. קבוצת יועצים שהגיעה לאזור לבחון אותו, קבעה שהמשאבים היחידים הזמינים באזור הינם שמש ומים מלוחים. קצת כמו תל אביב בתחילת דרכה.

אלא שנסיך הכתר הסעודי, מוחמד בין סלמן, חושב קדימה לעתיד. הוא עמד כבר מאחורי מיזמי ענק שאמורים להכין את ערב הסעודית לעתיד, כ- "חזון סעודיה 2030", שאמור לצמצם את ההסתמכות הסעודית על דלקים מאובנים, ולשפר את השירותים שהממשלה מספקת לאזרחים [1]. כך שלא מפתיע שבין סלמן פיתח תכנית גם להקמת עיר חדשה ועתידנית על חוף הים השומם, בעלות צנועה של 500 מיליארד דולרים.

בכתבה שהתפרסמה בימים האחרונים בוול סטריט ז'ורנל, נסקרו לראשונה מסמכים חסויים – 2,300 עמודים בסך הכל – שמתארים את עיר העתיד ששמה ניאום. המסמכים הללו טריים – מסוף 2018 – כך שהם משקפים את הרעיונות החדשניים ביותר שאפשר למצוא כיום בנוגע לערי העתיד. התוצאה היא חזון עתידני המשלב מכוניות מעופפות, רובוטים, מרפאות להנדסה גנטית, מערכות משפט ופיקוח מתוחכמות… והכל תחת שליטתו המוחלטת של מלך ערב הסעודית, ובכפוף לחוק השאריה – החוק המוסלמי הקדום. ולפי הדיווחים, לפחות, העיר תזכה גם לסיוע מצד "מנהיגי ישראל".

נעבור על כמה מההבטחות המעניינות ביותר מהמסמכים.

רובוטים
———
בניאום, עיר העתיד, אנשים אינם נוהגים עוד ברכבים כדי להגיע ממקום למקום. העיר אמורה ליהנות מצי של מוניות מעופפות שיביאו אנשים למקומות עבודתם ובחזרה. ההסתמכות על רכבים מעופפים ולא על רכבי-קרקע אוטונומיים מוזרה בעיניי, מכיוון שרכבים מעופפים כיום אמורים בעיקר לעקוף מלמעלה פקקי תנועה על הקרקע. אם ערי העתיד ייהנו מצי של מוניות קרקעיות אוטונומיות, הרי ששכיחות פקקי התנועה תרד פלאים – ואז לא יהיה צורך אמיתי במוניות מעופפות.

בין סלמאן, כנראה, אינו מסכים, או שאינו מתעניין בזווית הפרקטית. לפי מקור של הוול סטריט ז'ורנל, כאשר ניסו מתכנני העיר להתמקד ברחובות העיר, בין סלמאן קטע את הדיונים והצהיר ש-

"אני לא רוצה כבישים או מדרכות. עומדות להיות לנו מכוניות מעופפות ב- 2030!"

לא ברור איך אמורים התושבים בעיר – עתידנית ככל שתהיה – להסתדר בלי מדרכות. אני מניח שמדובר בהגזמה מצד בין סלמאן, שרצה לגרום למתכננים לחשוב רחוק ופרוע. אבל נניח לרגע שהוא רציני, וננסה לדמיין 'עיר' מסוג חדש: שכונות המקושרות זו לזו בנתיבי תעופה מהירים, ומסביבן איזורי תעשייה ללא כבישים כלל. מפעלים (רובוטיים?) ימוקמו בצפיפות גבוהה בכל רחבי העיר, והפועלים יוכלו להגיע אליהם דרך האוויר. בשכונות המגורים יהיו כמובן איזורים בהם יוכלו התושבים לקחת לטיול את הכלב, אבל הדרך היחידה להגיע ולצאת מהשכונות האלו תהיה דרך האוויר.

עוד דבר שעיר העתיד פשוט חייבת הוא כמובן זירות לחימה רובוטיות. בחזון שמתואר במסמכים, ניתן למצוא זירות בהן יילחמו רובוטים זה בזה, כדרך לשעשע את בני-האדם. ושוב אנו רואים כאן את החדש והישן מתערבבים ביחד – את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שאנו יכולים לחשוב עליה כיום, שמשמשת כדי לחקות את האלימות מימי קדם.

אה, ואחרון חביב: בין סלמאן רוצה שמדי לילה ישוגרו לשמיים רחפנים שייצרו "ירח מלאכותי" – אשליה בשמים שתיראה לתושבים כמו ירח אמיתי, ותספק אור לעיר כולה. זהו רעיון שאפתני, אבל בעצם – למה לא? ערים משקיעות כבר היום כסף רב בפנסי רחוב, שנועדו לשרת בעיקר את הנהגים בכבישים. אם אין כבישים ואין נהגים, אולי אפשר לנתב מחדש את הכסף הזה לטובת יצירת הירח המלאכותי, שיספק אור לשכונות המגורים בעיר.

פיקוח וצדק
————-
ניאום אמורה להיות העיר הבטוחה ביותר בעולם. שירותי המודיעין הסעודיים יקבלו מידע שוטף ממצלמות, רחפנים וחיישנים מכל הסוגים. המידע יעובד על-ידי מנועי בינה מלאכותית כדי לזהות פשיעה ופושעים בזמן אמת.

"זו אמורה להיות עיר אוטומטית בה נוכל לצפות בהכל." כתבו המתכננים במסמכים. "עיר בה מחשב יוכל להודיע על פשעים מבלי לחכות לאזרחים שידווחו עליהם, ובה ניתן לעקוב אחר כל האזרחים."

נשמע מפחיד? בהחלט. ערב הסעודית לא ידועה בדיוק בליברליות שלה. חוקי הדת הנוקשים במדינה מגבילים נשים במרחב הציבורי, ועל הדרך גם אוסרים על צריכת אלכוהול. על הומוסקסואלים אין בכלל על מה לדבר, מכיוון שלפי חוק השאריה הנהוג במדינה, דינם להיסקל למוות באבנים [2]. בקיצור, אם ירצו שליטי ערב הסעודית לזהות כל אשה שקווצת שיער חומקת מתחת לחיג'אב שלה, או כל זוג גברים המחזיק ידיים ברחוב חשוך – הם יוכלו לעשות זאת.

בין סלמאן מבין שמדובר באתגר משמעותי לכל ניסיון למשוך לעיר עובדים מיומנים מהמערב. אלא שלא נראה שנסיך הכתר אדוק במיוחד באמונתו. כבר זמן רב מסתמן שהוא מחפש דרך לפרוץ את המגבלות הדתיות, והעיר החדשה היא כנראה דרכו לעשות זאת.

"באמצעות בניית ניאום מההתחלה, עם מערכות ורגולציות עצמאיות, נוודא את זמינותם של השירותים הטובים ביותר, ללא מגבלות חברתיות." אמר בישיבת ההנהלה הראשונה של ניאום, לפי המסמכים (שהיו חסויים עד כה, כאמור). ואכן, בין סלמאן קבע כבר שבעיר החדשה ניתן יהיה לשתות אלכוהול בחופשיות, ונשים יוכלו להסתובב בה כשראשיהן חשופים. ועדיין, אם אתם רוצים להביע דעות כנגד השלטון, עדיף שלא תעשו זאת ברחובות ניאום. או בשירותים הציבוריים בניאום. או בזמן שאתם טסים ברכבים המעופפים בניאום. הכל מנוטר, והנחת היסוד שלכם צריכה להיות שמקשיבים לכם כל הזמן.

אנרגיה וסביבה
—————–
ניאום מוקפת במדבר, כבר אמרתי, אבל מתכנני העיר מתכוונים להזריע עננים על מנת לעודד ירידת גשם בכל עונות השנה. לפי ההבטחות שבמסמכים, הטמפרטורה בעיר תהיה נמוכה יחסית למדינות המפרץ, כך שניאום תהווה סוג של נווה מדבר ענקי.

ושוב, משהו מוזר כאן. זריעת עננים היא שיטה שיעילותה עדיין שנויה במחלוקת, ובכל מקרה אינה יכולה לחולל ניסים. איך אפשר להבטיח שניאום תיהנה מתנאי מזג אוויר מוצלחים כל-כך, כאשר השיטות הקיימות כיום להנדסת אקלים עדיין מוגבלות מאד?

התחייבות שנראית רצינית יותר היא שניאום תהיה העיר הגדולה הראשונה בעולם שלא תסתמך על דלקים מאובנים מזהמים. במקום זאת, העיר תיהנה מאנרגיית השמש השופעת, וכנראה שגם מאנרגיה שתופק מהרוח ומגלי הים [3]. קיימות כבר בעולם ערים קטנות כבורלינגטון שבוורמונט, שזנחו לגמרי את דלקי המאובנים [4]. לא מוגזם להניח שגם ניאום תוכל לעשות זאת.

בריאות… והנדסה גנטית
————————–
בתחום הבריאות, המסמכים חושפים יהלום אמיתי: תכנית "אפולו" שמטרתה ליצור –

"דרך חדשה לחיות מלידה ועד המוות, באמצעות מוטציות גנטיות שיגבירו את הכוח וה- IQ האנושיים."

לפי הדיווח של הוול סטריט ז'ורנל, תכנית "אפולו" אמורה להתממש בשיתוף פעולה עם ענקית הטלקומוניקציה היפנית סופטבנק, שמשקיעה במגוון רחב של טכנולוגיות חדשניות, כולל רובוטים והנדסה גנטית [5]. לא היה שום רמז עד כה שסופטבנק מתכוונת לקדם טכניקות להנדסה גנטית בבני-אדם, או ליישם אותן בפועל. עתה אנו למדים פתאום שהחברה מתכוונת לשתף פעולה עם ערב הסעודית, כדי לשפר את האינטיליגנציה והכוח בבני-אדם. סופטבנק, מצידה, סירבה להגיב לפניית המגזין.

ושוב (בפעם השלישית, אני יודע), משהו מוזר כאן. המשפט המצוטט מהמסמכים בנוגע להנדסה גנטית בבני-אדם אינו מנוסח היטב, בלשון המעטה. אנחנו לא יוצרים "מוטציות גנטיות" בבני-אדם [6]. אנחנו "מהנדסים אותם גנטית", או מספקים להם "רפואה גנית – gene therapy". ומדוע לשפר בכלל את הכוח (strength) של תושבי ניאום ושל המבקרים בה? חזון ההנדסה הגנטית בעיר היה נשמע רציני הרבה יותר, אם היו מתוארות שם מרפאות המהנדסות גנטית מבקרים כדי להעניק להם עמידות לסרטן, התקפי לב או אלצהיימר, למשל. למה, לעזאזל, להתמקד בכוח?

לבין סלמאן פתרונות.

הזווית הישראלית
——————–
אה, ויש גם זווית ישראלית לכל הסיפור. כל מי שמבין קצת בגיאו-פוליטיקה וביחסים בינלאומיים יודע שמנהיגי מדינות עוינות מנהלים קשרים חשאיים כל העת, בניסיון להגיע להסכמות מתחת לשולחן. עתה מסתבר, לפחות לפי המסמכים החסויים, שבין סלמאן יצר קשר עם "מנהיגים ישראליים" כדי לבדוק כיצד הם מרגישים לגבי הקמת ניאום. לפי המקורות של הוול סטריט ז'ורנל, אותם מנהיגים ישראליים החזירו תשובה שחברות ישראליות יוכלו למכור את הטכנולוגיות שלהן לערב הסעודית לטובת הפרויקט. איזה טכנולוגיות בדיוק? על כך כבר אין פירוט. בכל מקרה, לפי הוול סטריט ז'ורנל, ממשלת ישראל סירבה להגיב.

מותר להיות ספקנים
———————–
כל התיאורים הגרנדיוזיים והרעיונות הגדולים מעלים את החשש שמדובר בסך-הכל בטריק שיווקי, שיועצים מהמערב מנסים להריץ על בין סלמאן. ובכל זאת, האיש לא פראייר. הוא היה מעורב כאמור במיזמים גדולים שנועדו להכין את ערב הסעודית לעתיד, ומשתתף בכנסי חדשנות וטכנולוגיה מדי בוקר וערב. מנהל הפרויקט כבר הסביר שמדובר ב- "טכנולוגיה בחזית ומעבר לה – ובמקרים מסוימים עדיין בשלבי פיתוח, ואולי תיאורטית."

כך שכנראה שבין סלמאן רציני לגמרי בכוונתו להקים את עיר העתיד, למרות שאפשר להתווכח על הפרטים הקטנים. לפי מנהל תכנית הבנייה, הממשלה כבר בנתה ארמון באזור, ושדה תעופה ומתחם אירוח מוקמים בימים אלו ממש, בסיועם של אלפי עובדים זרים המשוכנים במקום.

ערב הסעודית כבר קבעה שהחלק הראשון של ניאום יוקם ב- 2025, אבל הצהרה זו הופיעה לפני שבין סלמאן הורה על רציחת העיתונאי ג'אמאל חאשוגי בתורכיה בשנה האחרונה. קיימות ספקולציות שמאז הרצח ירדה קרנו של בין סלמאן בעיני המלך, וערב הסעודית ספגה מטר של ביקורות בינלאומיות קטלניות. האם המדינה תצליח עדיין לגייס את ההון הנחוץ לה כדי להקים את עיר העתיד? האם העיר תמשוך אליה את כל החולמים והחולמות, שרוצים להנדס עצמם גנטית כדי לזכות ב- IQ גבוה יותר (וביכולת לשאת יותר שקיות מהסופרמרקט ביד אחת)? והאם ניתן יהיה למצוא בה חופש אמיתי, או שהיא תנוהל כדיקטטורה, כצפוי בערב הסעודית?

את התשובות נגלה, כמו תמיד, בעתיד.

 

 

 

 

 

 

2 תגובות בנושא “ערי העתיד”

  1. חיינו בעתיד – https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1597730153627741&id=1552176111516479
    ‏29 נובמבר‏ ב-‏16:22‏ ·
    29.11.17 קטעים מתקשור של דורית גפן – יכולות ההכלה של אנוש והגיאומטריה המקודשת
    פתיח – במקביל להתפתחות הטכנולוגית המואצת קיימות סביבנו כל העת רשתות אנרגטיות המעבירות תדרים ומשפיעות על המרחב הפיזי. יש לקחת זאת בחשיבה התכנונית!
    ומכאן, נגיעה במבט על על המהות של הגיאומטריה המקודשת….
    "האנרגיה של ה'אהבה ללא תנאי' הינה חלק בלתי נפרד מאנושיות האנוש ברמה הגבוהה אך זאת הבאנו כבר לכם ואכן יכולים הנכם להתחבר אליה בכל עת וכל הזמן עד שתהפוך שוב חלק מהתדר האנרגטי הייחודי שלכם שיוקרן על סביבותיכם."..
    "אנרגיית האהבה ללא תנאי יסוד האש שבה הינו הידוע לכם יסוד אש מהמישורים הגבוהים אשר לכם והתדר שלו שונה מתחושותיכם הפיזיות וכאשר הינו מוכל על אנוש בתדר זה הרי שהכלתו רחבת היינו אומרים ושוטפת את כל מהותכם וכאשר הנכם מכווני מטרה ומגיע יסוד האש הגבוה כמטרה הריהו עוצמתי יותר ובשפה שלכם היינו אומרים שתחושו בו כבמעין חץ של מידע/צינור מידע המביא עימו גם את ההרחבות של יסוד האוויר הגבוה ."
    "הגיאומטריה המקודשת הינה דרך הביטוי שלכם אנוש להגדיר את ההבנות התקופתיות שלכם לגבי התצורות האנרגטיות שאנוש חוו והובאו להם המידעים דרך הילד הפנימי בתקופתם. המיידעים שהורדו היו אכן כדי ליצור לאנוש מבנים פיזיים שיאפשרו להם לחוות את האנרגטיות הזכות/טהורות/ יקומיות אשר קיימים במישורים הגבוהים, אנרגיות בו מתקיימים המלאכים ולכן גם המקום הפיזי איפשר הגעתם במובן האתרי."
    "אנוש היתה בהם המסוגלות להתחבר אך מצב זה הצריך מהם להכנס לעולם היינו מגדירים הגבוה מאוד מאותה סביבה קדומה בהם חיו , אך עלינו לציין כי העושים חייהם בטבע חשו והרגישו והכירו אנרגיות אלה ואכן כן, האינדיאנים, שהנכם מכנים אותם כך חיו כל העת בין גבוה לנמוך תוך סינכרון ושילוב הרמוני אך גם מהם נשארו בזמנו רק כאלו שהקדישו עצמם למען טובת הכלל מחוברים ליכולות אלו ובמשך שנות התפתחותכם חלה ירידה היינו אומרים גם במצב זה."
    "כאשר הבאנו דברינו על היהודים הרי שמידעים רבים הועברו אליכם אך אנו נרחיב שוב על האנרגיות שירדו במה שמסופר אצלכם כ'מתן תורה' שהתדר הראשוני שלהם אכן התה בו רמת הזיכוך המותאמת לנשמות אתריות שירדו לחיבור עם אנוש בתקופה זו וכדי לשמר את יכול החיבור של תדרים אלו נזקקו אנוש בפיזי ליצור להם את המרחב הנכון והמתאים ביותר שם יכלה להיווצר תצורת ה'מרכבה האנרגטית' שתאפשר את החיבור לתדרים הללו. ידוע לכם כי אנוש קיימת בו את המסוגלות לחיבורים לרמות אלו, תדרים הנכנסים למרחבכם גם בכל עת בו מתרחשת לידה בעולמכם אך הינם נמוגים מיד לאחר כניסתם עם הילוד החדש עקב המרחבים הסביבתיים אשר לכם."..
    "כדי לאפשר למכונים בני העם היהודי את בניית ההיכל הפיזי שבו תתאפשר הכלת המרכבה האנרגית הרי שמעטים ממכם קיבלו את המידעים הללו וגם המכונים אצלכם ה'בונים החופשיים' אשר יסדו בתקופות אנוש המאוחרות יותר מסדר לשמירת מידעים אלו כולם כבר היו בסטייה מהמגמה הראשונית.
    בבניית בית המקדש אכן התקיימו התצורות האנרגטיות ש'חוללו' מעין ערוץ אנרגטי לחיבור ישיר יותר עם מישורים גבוהים אנרגטים ולירידת המלאכים במבנה אתרי."
    "עלייך להביא בצורה הפשוטה הברורה את ההסתכלות של אנוש על חומר טבעי בעולמכם ככזה שמתקיימת בו אנרגיה המכילה תדרים ויש צורך להתכוונן במדויק לגבי המטרה של כל מבנה שלכם ולבדוק אנרגטית את הזרימה האנרגטית במבנים ולהרחיב מקום לאנוש בעת כניסתו למבנים אלו את המקום להתנקות האנרגטית להפלט מהמבנה בעת שנוצרים סינכרונים בין המבנה לאדם.
    ככל שהתאמת התדרים תהייה הרמונית יותר ומדוייקת לשם מטרת השוהים במבנים כך המטרה הגלובאלית שלו , היינו אומרים, תתממש בצורה האופטימאלית ביותר."
    "אנו נוריד לך כלי אשר יכולה הנך להעביר לאחר ובו מתקיים ניקוי אנרגטי והתאמת תדרים בין מצב האנוש למקום שהותו ……ראי כי מהמישור הליבתי של אנוש יורדות מעין טבעות כסף וסגול המסתבסבות בתנועה ספיראלית סביב ערוץ החיבור של אנוש המחובר עם צמת היסודות…הספיראלה יוצרת מעין צורה אליפסית סביב אנוש ומאפשרות בפנים האליפסה התארגנות מחודשת של מכלול ההרכב המערכתי האנרגטי של אנוש ואיזון התדרים שלו
    ראי כי הספיראלה כמו מכפילה עצמה ונוצרת ספיראלה נוספת ובמרחב בין השניים נוצרת תנועת סינכרון בין החוץ לפנים האדם, בין המרחב הסביבתי לבין הגוף פיזי /אנרגטי של האנוש.
    היי בחוויה..הגיעה שטיפה של אנרגיה בגוון זהב שהתפרקה להמוני חלקיקים של פוטוני אור מעין כדורי בדולח שקולטים אליהם מהמרחב את הנפלט שאינו תואם לתדרים המגיעים ויחד עמם נוצרת מעין מעטפת הגנה מודעת לאדם (יש להביא למודעותו) המורכבת ממעין מה שהנכם מגדירים שכבת בידוד טרמית ובה פוטוני זהב הנמצאים בתנועה סיבובית כל העת ויוצרים 'הגנה אנרגטית מהקרינות סביבכם.
    עליכם לאפשר לאנוש את המרחב הפיזי למצבי ניקוי והגנות אלו כמו גם להרחיב את המודעות – אכן – ספרי את הסיפור – כדי להפוך את האנרגטי לתצורת חשיבה ברורה ויומיומית לאנוש.
    כדי להתחיל לטפל נכון במבנים אשר לכם יש עליכם להרחיב כל העת את המודעות של כלל הציבור בעולמכם על הנזקים המטלטלים אתכם כדי שתעשו את התיקונים הנדרשים ותלמדו את החומר מבחינת התדר ולא רק מבחינת האיכויות הפיזיות שלו ואנו נרחיב בהמשך."

  2. העתיד כבר כאן אך האם המתכננים והמבצעים יודעים לשלב את הגורם האנרגטי של התדרים המשפיעים על גוף האדם והסביבה עם ריבוי הטכנולוגיות והקרינה האלקטרומגנטית המרובה?
    בנתיים ועד שנהיה שם בערי העתיד, בואו נתחיל להבין יותר היכן אנו חיים וכיצד ניתן להתחיל לשנות כאן ועכשיו את המרחב הסביבתי שלנו. – http://www.dor4u.com ובפייסבוק – חיינו בעתיד/דורית גפן

    להלן חלק מפרק המתייחס לשלב מודעות המתכנן ההוליסטי לגורמים הסביבתיים המשפיעים לרעה על גוף האדם – מתוך עבודת המחקר 2013 – מדעי הסביבה עם התמחות באדריכלות אקולוגית, אוניברסיטת יורק, מדינת קליפורניה, ארה"ב. "תכנון מבנה ירוק, אקולוגי בר קיימא , השפעות על האדם והסביבה, תפיסות וגוונים דרך ראייה הוליסטית". דורית גפן, ביו-אדריכלות.
    תכנון פרטני של מבנה ירוק בגישה אקולוגית הוליסטית – מערכי חשיבה נוספים:
    בתכנון אקולוגי מלבד הכלים הטכנולוגים העומדים לרשותנו והידע המצטבר, עלינו להיות מודעים לנושאים נוספים שהינם חלק בלתי נפרד מהשיקולים התכנוניים. ב'תורות' התכנון כגון 'פאנג שואי', וסטו שאסטרה וגיאוביולוגיה, כמו גם תפיסות הוליסטיות, קיימת התייחסות גם לתדרים אנרגטיים של חומרים, שדות אלקטרומגנטיים ועוד.
    בתכנון אקולוגי הוליסטי יכללו לדוגמה שדות אלקטרומגנטים הנמצאים מחוץ ובתוך המבנה. כדי לשמור על בריאות האדם יש להתייחס גם לנושא הלחץ הגיאופאטי המצוי על פני כדור הארץ.

    האדם כישות אלקטרומגנטית רגישה ביותר יכול להתמודד עם הגלים האלקטרומגנטים הנוצרים ע"י מכשירי החשמל השונים, אך יש להימנע מריבויים של שדות כנ"ל סביב קווי מתח גבוה ואנטנות סלולאריות וסביב מכשירי חשמל למיניהם הנמצאים במבנה. כדוגמה – מחשבים, מטענים לטלפונים סלולאריים, יחידות מיזוג אוויר, תנורים חשמליים, טלוויזיות, סדין חשמלי ועוד, היכולים לפגוע באיכות כוח החיים החיוני לאדם ובמערכת החיסון שלו במידה ונשהה לידם שעות רבות או נישן לידם.
    אמצעי הגנה בפני שדות אלו יהיה על ידי יצירת מרחב בתוך החללים השונים והרחקה ובידוד מתאים כלוחות שעם וכו' ושימוש בצמחייה כגורם מאזן. כדוגמה – מחוץ למבנה יש ליצור צמחייה גבוהה בין המבנה לכבלי חשמל או אנטנות. הרחקת ארונות חשמל המהווים שדה אנרגטי עוצמתי והסתרתם עם מחיצות מחומרים טבעיים – תמזער את הפגיעה בחיי אדם.

    בתוך המבנה – באביזרי הריהוט, נדאג להרחיק מיטות עם מסגרות מתכת/ברזל ממקור חשמל כיוון שהמתכות מרכזות את ההשפעות הנ"ל ויוצרות זרמי חשמל, רדיאטורים ממתכת ימוקמו לפחות 1.5 מ' מראשנו ושעוני רדיו לפחות 2.5 מ'.

    איכות התאורה חשובה לבריאותנו כיוון שגופנו ניזון מהאור (ספיגת ויטמין D מקרני השמש). ומתכנן אקולוגי ירבה להשתמש בתאורת יום ותאורת ספקטרום מלא. חשיפה מקרבה יתרה ובמשך שעות ארוכות לתאורת פלורוסנט עלולה להשפיע על הבריאות ובייחוד על ילדים ועלולה להתבטא בהתנהגות אלימה, בעיות בסינוסים וגירויים בעיניים ובעור. (כיוון ששפופרת הפלורוסנט מפיצה אותו סוג קרינה כמו שפופרת הקתודה במוניטור של המחשבים המכיל גם פוספור וכספית וכן יש מהם נצנוץ וסינוור וכמות נמוכה של קרינת גלי מיקרו.)

    חלק מאיכות חיינו מושפע מגורמים סביבתיים כגון זיהום אוויר הנגרם ממנועי מכוניות, גז נדיף ממיזוג אוויר, עישון סיגריות, עשן מחומרים הנפלטים מארובות מפעלים תעשייתיים (למרות החוקים הקיימים אשר אינם נאכפים באופן מוחלט ע"י הרשויות) וכל אלו גורמים להפחתת רמת היוניזציה השלילית באטמוספרה ומגבירה את רמת היונים החיוביים.

    היונים השליליים מופקים מהאור האולטרא סגולי הבא מהשמש ועל ידי ירידת טיפות המים והצמחים ולכן ככל שנרבה ב"ריאות ירוקות" בערים ובצמחייה בסביבת מגורינו וביתנו וניתן לאוויר צח לזרום בחופשיות במרחב המגורים שלנו, נרגיש יותר רגועים ושלווים. יש אפשרות להשתמש במיינן שלילי לשיקום האיזון בבית, אך עלינו לדאוג שיהיה מבודד כראוי, כדי להימנע מהיווצרות שדה אלקטרומגנטי גבוה.

    חלק נכבד מתהליך טיהור האוויר במבנה או מחוצה לו, יעשה ע"י צמחים, כגון – פוטוס מוזהב (בעל עלים בצורת לב), בננה גמדית, פלפלון, לילך(ספטיפילום ואליסי), ירוק עד סיני (אגלאאונמה), עץ הכסף (קרוסלה ארגנטיה) ועוד. יש להימנע משימוש בצמחים קוצניים באזורים המוגבלים בגודלם. בנוסף לטיהור האוויר ע"י סינונו, הצמחים מגבירים את תכולת החמצן ומשפרים את הלחות והיוניזציה השלילית ובאופן כללי מגבירים את האנרגיה בחלל.
    עלינו לזכור כי המרחב, האוורור, ההגנה בזמן העבודה חשובים ביותר כיוון ש:
    בהליך בנייה חדשה או בשיפוץ מבנים קיימים, אנו נעזרים בחומרים רבים כמו דבקים, ממיסים, לכות ואלמנטים שונים של בידוד, גומי מוקצף, פלסטיק ועוד. בחיינו היומיומיים אנו נושמים את חומרי הניקוי השונים, ספרי לשיער, חומרי קוסמטיקה שונים, חומרי הדברה ועוד, אשר במקומות שאינם מאווררים כראוי יכולים לגרום לנו לגירויים בעיניים, באף ובגרון וכמו כן לכאבי ראש, בחילות וסימפטומים רבים נוספים. בבתינו אנו מוקפים בחומרי עיצוב רבים כמו ציורים, טפטים, שטיחים, חומרי ליבוד, לכות על העץ ברהיטים, אריגים העמידים באש, לוחות משבבי עץ ועוד, הפולטים גזים במשך שנים.

    לכן, חיפוש חומרים אקולוגיים ופתרונות לחומרים הנקיים מרעלנים המזיקים לבריאותנו, המעבר לטכנולוגיית ה'קלינטק' שפרושה טכנולוגיה נקייה, הינם חלק מהליך השינוי.

    חשיבות רבה בתכנון אקולוגי הוליסטי גם לצורות הגיאומטריות של הפתחים השונים וחזיתות המבנה וגודלם והמרחב בין אגפי הבית, המאפשרים בנוסף לאוורור גם את הזרימה האנרגטית התורמת לבריאות המבנה. הגישה לתכנון תהיה גם בהיבט ההשוואתי לגוף האדם. השלד = שלד המבנה, אברי הגוף = כלל מערכות המבנה, העור = הקליפה החיצונית של המבנה, קירות וגג.

    במבנה יש להימנע מעומס יתר של חפצים תלויים וארונות פתוחים או נישות קטנות בהם יצטבר אבק העלול לגרום לתחושת חוסר אוויר או חוסר אונים וגם דיכאון. תקרות נמוכות יכולות לגרום לחוסר נוחות וכן גם חדרים דחוסים באביזרים. הם מעכבים את הזרימה האנרגטית ואת יצירתיות האדם. אביזרי ריהוט רצוי שיהיו עם גימורים עגולים, רכים, כמו בטבע וכך התחושה תהייה נעימה יותר.

    בנוסף, בין הקווים המנחים את התכנון האקולוגי, יש להתייחס ל:
    שמירה בפני זיהום אוויר ורעש, מיחזור מים וניצולם לגינה עם טיפול במערכות ביוב אקולוגיות, אגירת מי גשם, מיחזור אשפה ביתית ותעשייתית, שימוש באנרגיה סולארית פאסיבית ואקטיבית, שימוש מקסימאלי בחומרים טבעיים, פתחי אוורור נכונים ומודעות המתכנן לגווניי הצבע והשפעתם על בריאות האדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *