אוטיזם

אוטיסטים בחרו לפני רדתם לחיים בגוף פיזי באנרגיות אוויר גבוהות (יכולות תקשור והבנה תודעתית)  שנועדו לעזור להם להתרכז לחוות את עולמם הפנימי העשיר  ולא לבזבז אנרגיה על תקשורת מיימית (רגשית וחברתית)עם העולם שבחוץ.   הם מתבוננים בעולם החיצוני מגבוה  וחווים ניתוק שמסייע להם להתמודד עם הפער בין הרצוי למצוי. הם בעלי יכולת הבנה גבוהה מאד,  מפותחים בעלי תבונה ויכולת זיהוי תהליכים  ויכולת תקשור עם המימדים הגבוהים.

זאב אבירז : "מה מאפיין אוטיסט? חוסר תקשורת עם הסביבה והרבה תקשורת עם עצמו. האוטיזם בכללו על כל הרמות שלו נותן לאוטיסט אפשרות להכיר את עצמו ולכן הסביבה פחות מעניינת אותו. למה זה קורה? תנסו לדמיין סיטואציה שבה שחקן על במה בונה את המשחק לא לפי הטקסט של ההצגה אלא לפי דרישות הקהל. הוא חורג מהמשחק שהוא צריך לשחק והורס בצורה כזאת את התפקיד שלו בהצגה. אחרי כמה פאשלות כאלו קורא לו הבמאי ואומר לו: "תשמע, היום זאת ההצגה האחרונה אני רוצה שתדבוק בתפקיד שלך, לא תשמע לקהל ותשחק את תפקידך במדויק" מרוב פעמים שהשחקן לא ביצע נכון את תפקידו הוא כבר לא מכיר את היכולות שלו כשחקן עצמאי המבצע תפקיד. הוא חייב להכיר שוב את עצמו, זה השלב שהוא עולה לשחק ותוך כדי משחק עצמאי הוא גם נאלץ להכיר את עצמו כשחקן. הקהל שהיה רגיל שהשחקן הזה מבצע את דרישות הקהל נשאר המום מזה שהשחקן בעצם דבק בהוראות הבמאי ותוך כדי לימוד העצמי שלו הוא מותח את הגבולות כדי שהוא יוכל להכיר את עצמו. כך נוהגים האוטיסטים הם נשמעים להוראות במאי ההצגה ויחד עם זה הוא לומד את עצמו בחזרה כדי להיות הוא. למה עכשיו האוטיזם נמצא בעלייה? כי העולם הזה משתנה ואלו ההצגות האחרונות לפני שיתחילו הצגות חדשות לגמרי שהבסיס שלהן הוא יסוד אווירי (ראו את הילדים עם האייפונים והמחשבים). כדי שהשחקן יוכל לעבור לשחק בקומדיה הוא חייב לגמור את לימודי הדרמה. זה מה שעושים האוטיסטים.

סיפורו של אברומי מלמד כי הלקות היא לא האדם עם האוטיזם אלא של החברה שלא דוברת את שפתו.  

"ביום בו תקרא לי אבא " ספר שעוסק במסע של אברומי אל עבר שייכות וקבלה בחברה – מימוש זכותו להיות כמו כולם. אבל באמת , אברומי הוא לא כמו כולם.  אף אחד מאיתנו איננו כמו כולם. לכל  אחד יש ייחוד-ייעוד מיוחד

"אוטיזם זו זכות. אני זכיתי" – רועי מורי בן 10

 

דברים מדהימים קורים

 

אוטיזם בראייה רוחנית

היום הוא #יום_מודעות_השכלתית_לאוטיזם
בישראל השכיחות ללידת ילד על רצף האוטיזם עומדת על כ 1 ל 60 לידות.

כדי להבין את הסיבה לאוטיזם צריך להסתכל על התופעה בצורה הוליסטית.

הילדים על הרצף האוטיסטי נולדו עם אפיון ייחודי המאפשר להם להתכנס פנימה למרות הדרישה הנורמטיבית מהם לתקשר החוצה.

אם נצא מנקודת הנחה שהמאפיינים האישיותיים המולדים נבחרים על ידי הנשמה ככלים לדייק את "משחק החיים", נוכל להתחיל להבין מדוע הם נולדים עם תקשורת חיצונית מועטה.

הדרך לדייק את דרכנו ואת הבחירות שלנו מבוססת על הקשבה פנימית.
זוהי איננה רק ססמה, אלא מנגנון התפתחות הישרדותי של הנשמה המתגלמת בגוף.
ככל שנענינו לדרישות החברה בגלגולי חיים קודמים, כך הזנחנו את היכולת שלנו להתבטא ולהתפתח בהתאמה לרצון הנשמה.

מדוע יש כל כך הרבה אוטיסטים בשנים האחרונות?

אנחנו נמצאים בתקופה הזאת בתפר בין תודעות.
כמבוגרים, רובנו עדיין שייכים לתודעת העולם הישן שנבנתה על מסגרות ומוסכמות שחלקן בנות אלפי שנים.
הילדים שלנו הם פורצי הדרך לעולם שיתבסס על תודעה של חדשנות, גיוון, יצירתיות פורצת גבולות וחופש מחשבתי טוטאלי.

השינוי התודעתי יתאפשר אך ורק אם נשכיל כמבוגרים לאפשר לילדינו להוביל את הדרך מתוך הקשבה פנימית לעצמם.
זה לא פשוט לנו!
הדאגה והרצון שלנו לשמר את מה שנחשב בעינינו כבריא ומאוזן מובילים אותנו להצר את צעדיהם.
מהרגע שהם נולדים אנחנו מבקשים מהם להקשיב החוצה ולהישמע לכללי המשחק.

הנשמות החדשות מגיעות לכאן כלוחמי שינוי והם צריכים לעמוד בגבורה מול המסגרות המבקשות מהם להקשיב החוצה ולא פנימה.

אחד הכלים הקיצוניים שנשמות רבות בוחרות להשתמש בו כדי לוודא שיהיה ביכולתם לדייק את עצמם אל מול העולם ולהבטיח את השינוי, הוא האוטיזם.

לנו נראה שזוהי תופעה מגבילה.
למעשה זוהי התמקצעות.
הילדים האוטיסטים עוברים תהליכי התפתחות פנימיים.
הם קשובים לעצמם ברמה שאנחנו יכולים רק לחלום עלייה.

הם קשובים לגופם, נפשם ומחשבותיהם ואין להם עתודות של אנרגיה לממן הקשבה או תקשורת חיצונית רבה.

ככל שנדע לאפשר להם מרחב בטוח והרמוני שבתוכו הם יוכלו לקיים את המפגש המדויק שלהם עם עצמם, הם לא יצטרכו להילחם או להיאבק.

כמובן שלא ניתן להכליל את כל האוטיסטים כבעלי מאפיינים זהים.
לכל ילד/אדם יש להתאים אורך חיים באופן אישי.
אך המשותף לכולם הוא הרצון הבלתי מתפשר וההישרדותי להקשיב פנימה.

הילדים החדשים בכללם והילדים על הרצף האוטיסטי, נולדו כדי לשנות את התודעה האנושית ממיקוד חיצוני למיקוד פנימי.

מאחלת לכולנו למצוא את הדרך ההרמונית לאפשר להם להיות מי שהם.

ילדי האוויר הם מי שמונעים מתוך הבנה וחיבור לתודעה הגבוהה. הם אלו שיכולים שעות לבהות בנקודה ,עד שיבינו את משמעות ומהות קיומה .הם מתבוננים על החיים מלמעלה ולכן יש להם יכולת ראייה רחבה. האינטרנט הוא הכלי האווירי באמצעותו הם בוחרים לתקשר עם העולם. הם שאוהבים לחשוב ולחשב,לתכנן ולתכנת  מערכות מידע, לארגן את המחשבות ולעשות סדר במילים, להתכנס בעולמם הפנימי העשיר ולהתרכז בפיתוח והתפתחות. הם מבינים מהר, מחשבה עצמאית, יכולות סינון ידע גבוהות שמאפשרות להם להתמקצע רק במה שמדוייק עבורם לצורך מימוש התסריט שעליו חתמו. הם לא יבזבזו אנרגיה על לעשות דברים  רק בגלל שאמרו להם ש"ככה צריך/מקובל/נכון", הם לא יכניסו לעצמם לראש ידע מיותר שלא מקדם את ההתפתחות שלהם. רבים מאובחנים כאוטיסטים/בעלי הפרעות PDD /אספרגר . חשוב להבין שזו לא מחלה או תסמונת בעייתית שצריך לטפל בה. זוהי איכות מזוקקת שיש לילדים האלו לנתק עצמם מהשפעות הסביבה, לתקשר עם עצמם בעצמם, דרך החושים הפנימיים ישירות לתודעה הגבוהה, ללא צורך בקבלת אישורים חברתיים וניהול תקשורת נורמטיבית עם אנשים אחרים. לא מזיז להם מה חושבים עליהם, כי הם יודעים שהם אלו שמזיזים את עצמם-בכוח התודעה

המלצה על סדרה מעולה: touch  – על ילד אוטיסט שרואה את העולם דרך חיבורים מתמטיים ומבלי להוציא מילה מהפה מעביר לאבא שלו מידע על החיבורים שנועד להבין דרכו

ילדעים אוטיסטים בתנועה . אנחנו בעידן חדש שבו קדימות לאש ואוויר. האש היא הרצון היצירתי שמניע הורים כמו קים לפתוח קבוצת ריקוד עבור ילדת האוויר האוטיסטית שבחרה בה. ילדה שמבינה שגם אם היא מוגבלת וקטנה, כשהיא רוקדת על הבמה את מחול הנשמה לפי תסריט חייה החתום , במרכז הבמה – היא גדולה !!!
*

כוחן של מילים  עידן , ילד אוטיסט עם נשמה של פילוסוף ומשורר מצא דרך להאיר את העולם בתבונתו באמצעות המילים
*
תומר – אוטיסט שמתקשר עם העולם דרך האצבעות של אחותו, שני.
דוקותיים עם נער ששמח להיות פה ואחות שמבינה אותו, גם בלי מילים
*
חדשות טובות: מכללה לסטודנטים עם אספרגר ואוטיזם
*
טור אישי של אייל שחל, אוטיסט בן 15 : סרט משפחתי – מנקודת מבטו של נער עם אוטיזם
*
האקר אוטיסט בן 18 פרץ למערכות אבטחה בינל"א וזרע בהלה  איך ? כי אוטיסט מחובר למחשב הבריאתי  , יש לו מוח שיודע לחשוב ולחשב, לפרוץ קודים מוצפנים

האוטיזם שלי ואני 

ילדה שמתארת מאד מדוייק איך זה נראה מבחוץ ומבפנים להיות אוטיסט

המלצה על סרט i am sam  מקסים ומרגש על אבא אוטיסט שנאבק על זכותו לגדל את בתו . יש שם הכל- הנאמנות לאמת התמימה שנתפסת ע"י החברה ורשויות הרווחה כמפגרת בעוד שהאמת היא שהם המפגרים.
כמה אני אוהבת את החלקים האוטיסטים שבי. הם האמת הכי טהורה שיכולה להיות. כל השאר זו הצגה. משחק עם תפאורות מתחלפות ושחקנים שבים והולכים. משחק תפקידים ותחפושות, שכבות על גבי שכבות .מה נשאר שם תמיד: החלק הזה שבי- האמיתי. זה החלק הנשמתי המזוקק, זה שיודע

בת 16:  האוטיזם מאפשר לי להיות אני  : How autism freed me to be myself

 

 The world needs all kinds of minds – Temple Grandin

 

FAITH JEGEDE – דברים שלמדתי מאחי האוטיסטים

Error! You must specify a value for the Video ID, Width, Height parameters to use this shortcode!

 

עדי מסבירה מה זה אספרגר

 

האקר אוטיסט בן 18 פרץ למערכות אבטחה בינל"א וזרע בהלה  איך ? כי אוטיסט מחובר למחשב הבריאתי  , יש לו מוח שיודע לחשוב ולחשב, לפרוץ קודים מוצפנים

לחיות עם זה – סרט לאלו"ט

 

"ים-יבשה"/ אייל פורת -אוטיסט בן 13. לחן וביצוע-לירון לב, עם רבקה זהר

 

"המקום האחר בו אני עומד, מבודד כמו אי בלב ים
במקום האחר אני לומד, שאינני כמו כל האדם

"ובמקום ההוא שקט עד מאוד
הקול אינו יוצא או בא
הים מורכב ממיליוני דמעות
והאי הוא אי-אהבה

"ואני זקוק אז לחיבוק מנחם, שיאמר: חייך אינם חטא
ואבכה על מה שלקחתי מכם, תענו: אתה גם יודע לתת

"השוני נחקק בי, צרוב ועצוב, כך נולדתי. אין זו בושה
אבל כשאני מחבק ואהוב, אני יודע שהגעתי ליבשה"

 

Open the Eyes of My Heart  בן 10 אוטיסט עוור מסביר:  we walk by  faith,not by sight

 

Jake: Math prodigy proud of his autism  גייק- אוטיסט בן 8 , מתמטיקאי גאון , מפתח את תורת היחסות של אינשטיין,מסיים לימודים אקדמיים וכותב ספר שיעזור לאנשים לא לפחד ממתמטיקה.

 

 גייקוב – ילד שאובחן בילדותו כאוטיסט חוקר פיזיקה וגיאומטריה באוניברסיטה  

מתחיל הרצאתו בטד במשפט: "תשכחו כל מה שאתם חושבים שאתם יודעים, כי אתם לא…"

 

 

טקס האבל לתחילת שנה״ל תשע״ה ילד אוטיסט בכתה ג עורך את "טקס האבל" ובקידוש אומר : "תלך לעזעזאל ביהס עם המורות הלא אוטיסטיות ותחזור עם מורות שמבינות אותי טוב יותר" (מדובר בצוות ביה"ס מאוד אכפתי ומסור וזו כיתה שמקבלת תמיכה ומשאבים. למרות שנעשה  מאמץ לדאוג לילדים,  הילד הזה חש שבסופו של דבר מדובר בנסיון לישר אותו עם הנורמה, וחושף כמה המערכת היא זו שעקומה.

 

 

אני אוטיסט – בהשראת תודעת העל 

 

אוטיזם זה לא לקות, אלא רק ראייה שונה של העולם

סיפור על גנן אוטיסט שאובחן בגיל מאוחר , יש לו את כל המאפיינים של אוטיזם והוא גנן גאון שמתכנן גינות ויש לו תוכנית טלוויזיה מוצלחת ומעסיק אוטיסטים כדי לתת השראה לילדים שאובחנו


 Jason McElwain 

נער אוטיסט שקלע 6 סלים ממרחק 3 מטר והביא ניצחון לקבוצה שאותה עזר לנהל. מפתיע ומרגש.

 


 Autistic Girl Expresses Unimaginable Intelligence 

נערה אוטיסטית בתיעוד תהליך התפתחות ולמידתה לתקשר עם סביבתה באמצעות המחשב. משפט המחץ בסוף הסרטון:  dont give up .your inner voice will find its way out .mide did
 
מאז 2003: פי 3 יותר ילדים אוטיסטים בישראל. אחד מכל 200 ילדים מוגדר כאוטיסט, ו-80% מהם בנים.  למה? כי אנרגיית האוויר שנכנסת יותר ויותר לעולמנו בעידן החדש היא זכרית והילדים החדשים, במיוחד אלו הנולדים  לגוף פיזי כחלק מנשמות צביר העם היהודי,מבינים שכדי ליצור את החדש עליהם למזער את השפעות הסביבה הישנה  ששקועה עמוק בעולם הרגש.

דניאל טאמֶט- אוטויסט גאון שמשתף בקורות חייו כבעל רגישות חושית גבוהה שהביאה אותו להישגים מדהימים 

Autistic 3 year old's paintings are big sellers

 

אמפתיה קרה ומחושבת/ מריה קוניקובה

כדי להביט בעולם דרך עיניו של אדם אחר, לא מספיקה נפש רגישה. נדרשת גם היכולת להתנתק מהרגש ולהפעיל את הדמיון — כמו שרלוק הולמס

אנשים מסוימים עם הפרעה הנמצאת ברצף האוטיסטי אינם מסוגלים להבין אדם אחר או להרהר במצבו, אך אם רגשותיו מובהרים להם, הם מסוגלים לחוש אמפתיה (רגשית) מלאה כלפיו.


 זעקת הדממה – סרט לצפיה ישירה + כתוביות  

על הקשר בין אוטיזם וחיסונים

Error! You must specify a value for the Video ID, Width, Height parameters to use this shortcode!

 

Jenny McCarthy and Jim Carrey on Autism

Error! You must specify a value for the Video ID, Width, Height parameters to use this shortcode!

 

חדשות 2 – בדרך לפריצת דרך : הוריהם של שני אוטיסטים צעירים ברמת תפקוד נמוכה, גדי ברמת גן ועידו בלוס אנג'לס, החליטו לתת להם מחשב או אייפד והם החלו לכתוב וכך לתקשר עם סביבתם. אחד כבר כותב ספר, האחר כותב שירה ולומד באוניברסיטה – והרבה מומחים משני צדי האוקיינוס שואלים אם מדובר בפריצת דרך שתאפשר לאוטיסטים לתקשר עם העולם

מה אוטיסט מרגיש וכיצד ניתן לעזור לו ?

אוטיסטים הם כל כולם אהבה. נוכל לעזור להם ולגרום לכך שיהיו פחות אוטיסטים בעולם, אם נהיה אהבה בעצמנו. הם כאן כדי ללמד אותנו שיעורים חשובים. יש להם יכולת הבנה תודעתית רבת ערך שאנחנו לא מסוגלים להבין.

Error! You must specify a value for the Video ID, Width, Height parameters to use this shortcode!

 

 שפת הגוף – מה בין אספרגר להפרעת קשב?

Error! You must specify a value for the Video ID, Width, Height parameters to use this shortcode!

 

 


 

 

 

 

 

Autism means art for Stephen Wiltshire

Error! You must specify a value for the Video ID, Width, Height parameters to use this shortcode!

 

 

בחזית הכיתה 

סרט מקסים על דוגמא לאדם מוגבל פיזית שמממש חלומו ומתעלה על כל המגבלות – מורה שסובל מלקות ומגשים חלומו. נפלא.

Error! You must specify a value for the Video ID, Width, Height parameters to use this shortcode!

 

Study: Some Autistic Brains Really Are Wired Differentl

***

מסך נוגע ללב

עבור רבבות משפחות בעולם זו מהפכה: אלפי דיווחים מעידים שמשהו במסכי מגע של טאבלטים עוזר לילדים אוטיסטים להתמקד, ללמוד ולתקשר עם סביבתם. ההפתעה הזאת כבר השיקה מחקרים רחבי היקף, ובינתיים מפרנסת, בזכות הורים חסרי סבלנות, שוק של אפליקציות עמוסות בהבטחות

**

"איך אלוהים בוחר אמא "

רוב הנשים נעשות אימהות במקרה, חלק מתוך בחירה, מעט בגלל לחצים חברתיים וקמץ מתוך הרגל.

השנה, קרוב ל-100,000 נשים בארה"ב בלבד יהיו אימהות לילדים נכים. האם חשבתם פעם כיצד נבחרות אימהות לילדים נכים? משום מה אני מדמיינת את אלוהים מרחף מעל הארץ ובורר את אמצעי הרבייה שלו בכוונת מכוון. הוא משקיף, ומצווה על מלאכיו לרשום בתוך ספר ענק.

"אמסטרונג, בטי. בן. המלאך השומר: מיכאל".

"פורסט, מרג'ורי. בת. המלאך השומר: גבריאל".

"קורץ, דולי. תאומים. המלאך השומר… תנו לה את אריאל. הוא רגיל לגידופים". לבסוף הוא מוסר שם למלאך ומחייך. "לה תן ילד נכה". המלאך מסתקרן. "מדוע דווקא לה, אלוהינו? היא כל כך מאושרת".

"אדרבא", מחייך אלוהים, "וכי יכולתי לתת ילד נכה לאישה שאיננה יודעת לצחוק? זוהי אכזריות".

"היש לה סבלנות?" שואל המלאך.

"איני רוצה שתהיה סבלנית מדי, אחרת תטבע בים של רחמים עצמיים ויאוש. לאחר שהזעזוע והתרעומת יעברו, היא תסתדר. התבוננתי בה היום. יש לה תחושה של עצמיות ועצמאות, הנדירות כל כך ודרושות כל כך לאם. עליך להבין, הילד שאתן לה יהיה בעל עולם משלו, עליה לגרום שיחיה בתוך עולמה, וזה לא יהיה קל".

"אבל, אלי, אינני חושב שהיא כלל מאמינה בך". אלוהים מחייך, "אין דבר, את זה אני יכול לסדר. האשה הזאת מושלמת. יש בה מידת האנוכיות הנכונה".

המלאך משתאה "אנוכיות? האם זו מעלה?"

אלוהם מהנהן בראשו. "אם היא לא תוכל להתנתק מידי פעם בפעם מן הילד, היא לא תחזיק מעמד. כן, הנה אישה שאברכנה בילד לא מושלם. היא עדיין אינה תופסת את זאת, אבל היא ראויה לקנאה. היא לעולם לא תראה הגיית מלה כמשהו מובן מאליו. היא לעולם לא תחשוב שצעד הוא דבר רגיל. כשילדה יאמר "אמא" בפעם הראשונה, היא תהיה עדה לנס – והיא תדע זאת. כשהיא תתאר עץ או שקיעת שמש לילדה העיוור, היא תראה אותם כפי שמעט מאד אנשים רואים את מעשי ידי. אני ארשה לה לראות בבהירות דברים שאני רואה – בערות, אכזריות, דעות קדומות – וארשה לה להתעלות מעליהם. היא לעולם לא תהיה לבדה. אני אהיה לצידה בכל רגע של כל יום בחייה, מפני שהיא עושה את מלאכתי ממש כאילו היתה עומדת כאן לצדי".

"ומה בדבר המלאך השומר עליה?" שאל המלאך וקולמוסו קופא באוויר.

אלוהים מחייך. "די לה בראי".

***

 Autistic Student Wins the Right to Go to School 


 בדיוק בדיוק כמו שאני – ככה זה טוב

Error! You must specify a value for the Video ID, Width, Height parameters to use this shortcode!

 

 Study looks at worm therapy to treat autism

 


6 תגובות בנושא “אוטיזם”

  1. אני אמא אספית למשפחה של אספים ואם הם לא היו כמוני היה קשה לי לתקשר איתם אבל החברה לא בנויה לאנשים מסוגנו לצערי.
    רגש והבנה של רגשות ומצבים לאוטיסטית קשה ביותר. יש אנשים שהנכות היא ברגש והבעיות הרגשיות גנטיות כמו השכל. היום אני לומדת רגש כדי לטפל ולעזור אך תבינו שזה לא הוגן לנצל תאוסידיסטיות שלי בתחום. קל לנצל אותנו קשה לתת לנו

    1. שלום לך אמא אספית. אף אחד לא ינצל אותך אם תבחרי לא להרגיש מנוצלת. רק לך יש שליטה על העולם הרגשי שלך. אני מבינה את התחושה שתיארת היטב ואת מייטיבה עם עצמך בבחירתך ללמוד להתחב לעולם המים הרגשי. בהצלחה.

  2. סליחה, אבל הכתוב כאן הוא לא רק רצון טוב לעזור לקבל גזרה… זה מסוכן מאוד, כי הורים יאמינו לכתוב כאן ולא יחפשו אפילו איך להקל על ילדם החולה.האימא לילד שהיה חיובי ב-11 מתוך 12 הסעיפים של אוטיזם, אני יכולה להגיד שזה לא כיף לדפוק את הראש בקיר… הם עושים את זה בגלל שמרגישים לחץ תוך גולגולתי שמטריף אותם. הודות לכם, יש מצב שההורים "יקבלו" את הגזרה שלהם "באהבה" במקום לחפש רופא קרניוסקרלי שיתקן את מנח עצמות הגולגולת ויפסיק את הלחץ המטריף.בני לא אוטיסט יותר. בגיל 2.5 התחלתי איתו טיפול קרניוסקרלי (Upledger's Craniosacral therapy) ובגיל 4 מצבו היה מעולה, אבל מוחו נשאר חלש.בגיל 6 מצאתי את התרפיה הנכונה לחיזוק המח: Mendability. דרך גירוי נכון של החושים אפשר לגרום למח להצמיח נוירונים חדשים, וכך תוך 3 חודשים הוא יצא מהספקטרום, אבל נשאר ADHD. עוד 3 חודשים וה"H" נעלמה. עוד 4 חודשים (היום) ובעיות הקשב והריכוז נעלמות להן…בבקשה, אתם עושים נזק אם הורים מפסיקים לחפש פתרון. אתם משאירים ילדים בסבל כל חייהם במקום לעודד מחקר, חיפוש ולחימה.

    1. אויטזם זה לא מחלה שצריך לטפל בה. זו איכות שיש להכיר בה . הילדים האלו נולדו לעולם הזה כדי ללמד אותנו שיעורים חשובים ולא כדי שנתקן להם את המוח כדי שיתפקדו כרגיל. אלו לא ילדים רגילים. הם לא צריכים לתפקד רגיל כי אז הם לא יוכלו לתת את ניצוץ הגאונות שמוטמע בהם

  3. שאלה לדיון: במה תורם אבחון הרשמי? למה בעצם אנחנו זקוקים לו? מה משמעות האישור הפורמלי מהממסד לבחירה הנשמתית שלנו להיות אוטיסטים?למה בעצם אני זקוק לאישור מאחרים כדי להיות מאושר ע"י עצמי בעצמי? מה תורמת לי ההכרה הרשמית מהסביבה אם ממילא מה שחשוב לי זה מה אני חושבת על עצמי?
    שואלת בשיא התמימות כאוטיסטית שממש לא מבינה את הצורך האנושי הנפוץ לבקש מאחרים שיתייגו אותך

    מעתיקה לכאן התכתבות חשובה שהתחילה בקבוצה הסגורה , באישור החברים כמובן, כי חושבת שיש לשיח הזה תרומה להבנה של הרבה אנשים שלא מבינים אותנו…

    Assaf Mufassa אינני יכול לענות באמת על שאלה זו, מכיוון שאובחנתי מגיל שהוא כמעט מהינקות (מגיל 4-5), והאיבחון בגיל קטן מאד עיצב לי מאד את חיי ככל הנראה, לפחות מהכיסא של ההורים שדאגו לסיוע וצימצום פערים ושאוכל להשתלב בקלות יחסית (מאד יחסית) בחברה. אבל זה מאד נחמד שלכל התופעות והפערים שקורים יש שם. וחוצמזה, איבחון מקצועי יכול לעזור בעניינים פורמלים ופרוצדורלים, כגון ביטוח לאומי

    נעמה ו. טוהר מה ביטוח לאומי נותן לך בתור אוטיסט?

    Assaf Mufassa דמי נכות. וכסף

    x – אני רוצה שמאבחן שאכן מבין יותר ממני יאמר לי האם חשדותיי אכן נכונות, שיתן למכלול הדברים שיש לי שם. שמות רבים אספתי במשך השנים..איזה הפרעות לא אבחנו אותי יהיה יותר נכון לשאול.. ולהבנתי, אבחון של אספרגר/HFA יהיה השם שיסביר את כל מה שעברתי…
    לסיכום, חוות דעת של איש מקצוע ולא רק משהו שלי יש בראש, לי יגרמו להקלה רבה, ולהפסקת הסחרור הזה של האם זה אכן זה או שאני מכלול של הפרעות….

    נעמה ו. טוהר אף אחד לא מבין יותר טוב ממך את עצמך

    אסף, לקבל כסף תמורת תיוג דמי נכות: כמה זה שווה לך? זה אומר שאתה בוחר לתייג עצמך כנכה. עבורי האוטיזם היא איכות, לא נכות

    Assaf Mufassa כבני אדם אנחנו צריכים גם השקפה ומראה לגבי עצמינו. אנשים שיתנו לנו רושם של השתקפות שלנו. זה יכול מאד לכוון ולעזור כשלוקחים זאת בפרופורציה

    Assaf Mufassa נכון. היא בשבילי אך ורק איכות. אבל עבור אנשים אחרים זה נכות. ואני המרוויח הבלעדי בעניין

    נעמה ו. טוהר
    רוצה מראה? תתבונן בה דרך עינייך שלך
    https://www.youtube.com/watch?v=P5vz6iwV38U&index=13

    Michael Jackson-Man in the mirror lyrics

    Ronen Gil אני יכול לתת לך את התשובה שלי… היא לא מתאימה לכל אחד, אבל לאחדים, כן…
    אני ניגשתי לעשות אבחון רשמי משלוש סיבות:

    1. כשנודע לי שכל שונותי נעוצה בעצם בעובדה שאני אוטיסט, היה ברור לי מיד, שצריך לעשות משהו עם זה… ולמשהו הזה קוראים שינויי חברתי. אלא שמנסיוני העשיר בתחום השינויי החברתי, ידעתי שרבים לא יקבלו את האבחון העצמי מאושש קבוצת שווים שעברתי (שהוא האבחון שעבורי חשוב יותר)… ואכן, לאורך השנים, כבר קרו לי המון מקרים שבהם עצם האבחון הרשמי, סתם לאנשי ה"אתה לא באמת אוטיסט" את הפה!

    2. קצבת נכות. הבסיס החוקי לקבלת קצבת נכות, הוא תחליף שכר. כלומר, המחוקק, ביודעו שלאנשים עם מוגבלות יש קשיים כאלה ואחרים בשוק העבודה, מציע תחליף להשתכרות מעבודה, למי שעקב נכותו, מאבד שכר… זוהי תפיסה מעוות, חסרת כבוד ובכלל חסרת הבנה של מה זה מוגבלות וכיצד חיים איתה… ובכ"ז, משהו צריך לאכול… אני צריך לפרנס משפחה, וביום שנודע לי שמקור הקשיים העצומים שיש לי בשוק העבודה, הוא העובדה שאני אוטיסט (או ליתר דיוק, יחסם של אחרים בשוק העבודה לעובדה זו, שלא ביודעין), היגשתי תביעה לבטל"א, לקבלת קצבת נכות… זה היה מאבק אימתני של 970 ימים… אבל לאחריו, אני מקבל היום קצבת נכות מלאה שמאפשרת לי את הקיום שלי ושל משפחתי (מה שלצערי, אינני יכול לומר על עניין הניידות מול משרד הבריאות ובטח"א יחד).

    3. אישור נוסף. על אף העובדה שהאבחון החשוב ביותר בעיניי הוא אבחון עצמי מאושש ע"י קבוצת שווים, נסיוני בחיים הביא אותי להכרה שאני הרבה פעמים יכול לחשב 1+1 ולקבל תוצאות שונות מהתוצאה 2 המקובלת. האבחון הרשמי אפשר לי לדעת שאחרים, המבינים במידה מסוימת בתחום, מסוגלים לקבל את אותה התוצאה שאני קיבלתי…

    מקווה שהתשובה הזאת עוזרת במשהו…

    נעמה ו. טוהר לא הבנתי את 3

    Ronen Gil כמה זה 1+1 ?
    כשאני מהרר בזה אני מגיע להמון תשובות אפשריות… אבל בסביבה הנ"טית (שבה, לצערי, אנחנו מבלים את מרבית חיינו) כל תשובה שאיננה 2 לא תהיה מקובלת… אותו דבר היחס לאבחונים השונים…

    נעמה ו. טוהר אבל למה אכפת לך מה התשובה הורמטיבית אם אתה יודע שיש עוד אפשרויות?

    Assaf Mufassa בסביבה הטרו-נורמטיבית כל תשובה ל 1+1 שאינה 2 אינה יכולה להתקבל. ולוו בהכרח בסביבה נ"טית. כי יש נט"ית בעלי חוש יצירתי מאד. אלא אם כן לא הבנתי את המשל והנמשל שהתכוונת אליו

    Ronen Gil כי אני חי את מרבית חיי בסביבת אנשים נורמטיביים, ואני רוצה לדעת גם את התשובות שלהם…
    38 דקות · אהבתי · 1

    Assaf Mufassa *קומץ קטן של נט"ים התכוונתי

    Assaf Mufassa כדאי שנדע מה התשובה הנורמטיבית כדי שנדע כמה התשובות האחרות שיש לנו הן יחסית "חדשניות" ביחס למה שקיים בפנח השטח

    Ronen Gil אגב -לעניין התיוג… אני סובר שכל מה שאני מפיק מהתיוג הוא מסגרת מחשבתית… הנה דוגמה: כשאני שואל שאלה לגבי אדם מסוים (נניח, כיצד הוא/היא בוחן/ת את הסוגיה של 1+1), כשאני יודע שאותו אדם נמצא בספקטרום האוטיסטי, אחפש את התשובה, קודם כל, במקומות אחרים מאשר אם אינני יודע זאת… וזה מקצר המון תהליכים…

    Ronen Gil אתה רואה… כן הבנת (גם אם חלקית)…

    Assaf Mufassa מצוין לדעת

    נעמה ו. טוהר "מה שקיים על פני השטח" – זה מה שאתה בוחר לראות מבעד לעיני רוחך. כל אדם רואה משהו אחר . ושוב חוזרת ושואלת אתכם בשיא התמימות: למה בכלל חשוב לכם איך אחרים רואים את פני השטח שלכם? כאוטיסטים, בחרנו בתסריט נשמתי כזה שיאפשר לנו להתרכז בעולמנו הפנימי בלי לבזבז אנרגיה על מה הסביבה חושבת עלינו. כשאנחנו מאפשרים למים האלו להסיט אותנו מהתסריט- אנחנו לא מממשים את ייעודנו

    Ronen Gil בסביבה הטרוגנית ומקבלת – אני לגמרי מסכים אם טענתך, ובסביבה שכזאת, הרבה פחות היה חשוב לי ללכת לאבחון רשמי מיוזמתי… אלא שאם כל הרצון העז, מעטות הן הסביבות הללו ואנחנו נאלצים עדיין (אחרת היה הרבה פחות חשוב לעסוק בשינויי חברתי) להתמודד, הרבה יותר עם סביבות נ"טיות שאינן מקבלות ואינן מכילות… ולכן, אני סבור, שככל שאני יכול, חשוב שאדע מה היא התשובה הנ"טית, לא כדי, חלילה, לקבל אותה, אלא כדי לדעת יותר טוב, מול מה אני מתמודד….

    נעמה ו. טוהר סביבה מקבלת? איך אתה רוצה שהסביבה תקבל אותך כאיכות אם אתה בוחר לתייג עצמך כנכה? כשתהיה שלם עם עצמך, גם הסביבה תשלים עם היותך ותעריך את האיכות שלך

    Assaf Mufassa וכן, אנחנו חיים בעולם של ייצוגים , ודימויים. עובדה שאנחנו מצליחים לתקשר בעזרת סימנים מוסכמים מראש. עובדה שאנחנו מצליחים לתקשר במילים. גם בכתוב וגם בדיבור. עובדה שכשאנחנו אומרים "שולחן", יש לנו ישר בראש איך "שולחן" צריך להיראות. כשאנחנו רואים את המילה "שולחן", אנו עושים הפשטה בראש שלנו לגבי החפץ הזה ומרכיביו, ומשליכים אותם במחשבה אל עבר החפץ עצמו. אנחנו לא נחשוב ששולחן זה כיסא או פסנתר למשל. האנושות בנוייה על התהליכים האחה. אנחנו עושים את זה בכל דבר ובכל עניין שאנחנו עושים. וזה קורה מאד מאד מהר

    Ronen Gil נעמה ו. טוהר, אם הייתי חי בסביבה אוטופית, הייתי מסכים איתך לחלוטין, והייתי סבור שזה בכלל לא רלוונטי מה יש לאחרים בראש…

    Ronen Gil אני חושב שאת ואני מגדירים נכות ומוגבלות, אחרת… אני לא רואה שום פסול בלהיות אדם עם מוגבלות…

    נעמה ו. טוהר הסביבה היא השתקפות הבחירה התודעתית שלך. אתה זה שמזמן לך באיזו סביבה לחיות כדי להתפתח ולתרום מההתפתחות שלך להתפתחות האחרים. כשאתה לא מקבל את עצמך, אתה לא יכול לתרום לאחרים מהאיכות שלך

    נעמה ו. טוהר אדם עם מגבלות? אני לא אדם עם מגבלות לי יש רק איכויות.
    כן יש לי אתגרים, בהחלט יש לי והרבה- שיעורים שאני צריכה ללמוד. אז מה? לכלום יש. כל אחד עם הייחוד המיוחד לו

    Ronen Gil מה היא מוגבלות?

    נעמה ו. טוהר מוגבלות שמה לך גבול

    נעמה ו. טוהר היא מגבילה אותך

    Ronen Gil
    זוהי ההגדרה הרפואית של מוגבלות… אני (בדומה למרבית חבריי מן הגישה הבקורתית למוגבלויות) רואה זאת קצת אחרת…

    מה שמגביל אותי הוא מגבלה. מוגבלות זה משהו אחר לגמרי… מוגבלות נעוצה בפער מהותי שקיים בין המאפיינים שלי כאדם למאפייני סביבתי (הפיזית, החושית, החברתית, התקשורתית והתרבותית)…
    רוב בני האנוש, אינם חווים פער מהותי שכזה, אולם אצל אנשים עם מוגבלות, הפער הזה הוא גורם מרכזי בחיים… ועל הפער הזה ניתן, בחלקו, להתגבר, באמצעות התאמת הסביבה (הנמכות מדרכה, כסאות גלגלים, תווך מול גורמים זרים, תאןרה מתאימה ועוד כהנה וכהנה) והטמעת הגישה הבקורתית (שמתפתחת המון מאז שנות השבעים של המאה הקודמת, בעיקר בארצות דוברות אנגלית)…

    Ronen Gil זה מאוד נחמד לדבר על לקבל את עצמך (אני לא חושב שיכול להיות יצור חי שמקבל את עצמו יותר ממני) אבל את זה אי אפשר להגיש לארוחת בוקר… בעובדה שאני מדבר על עצמי כאדם עם מוגבלויות (וכאדם העוסק בתחום המוגבלויות בהיקף של הרבה יותר ממשרה שלמה, בלי יכולת להתפרנס מזה), אין שום חוסר של קבלה עצמית. אני לא תופש מוגבלות כדבר שלילי… אני פשוט חוקר את המוגבלות מץוך הגישה הבקורתית למוגבלות ולא מקבל על עצמי את ההנחות הרווחות מתוך הגישה הרפואית-ביולוגית-אינדיבידואלית למוגבלות… זה מה שעושה את כל ההבדל!

  4. השבוע, הגיעה אלי העוזרת הנחמדה שלי, ערביה, וראיתי שפניה נפולות, מיד שאלתי, מה קרה?????? עיניה דמעו, והיא הוציאה מכתב מתיקה…..אבחנה באנגלית…. ונתנה לי, סיפרה שהיתה בטיפת חלב, והרופא נתן לה את המכתב ושלח את הילד לבדיקות נוספות…….. מבט קצר במכתב הספיק לי להבין את גודל הבעיה…… חשד לאוטיזם היה כתוב שם באותיות קידוש הלבנה, והעוזרת, שאינה מבינה דבר, קלטה בחושים שיש בעיה, אך לא ידעה להבין עד כמה הבעיה חמורה,…….ושבזה הרגע מתחיל המסע שלה…..הפוסט שכתב מאוד נרחב ונותן לי אפשרות לספק לה הרבה אינפורמציה…….. ובעיקר, לספר לה….למה אלוהים בחר בה מכולם……. כי היא האמא המושלמת…… תודה לך נעמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *