עוזבים את הארץ – בריחת מוחות

בעידן הישן מי שבחרו לעזוב את הארץ נקראו יורדים. בעידן החדש מי שבוחר להיאחז באדמה זו ירידה ולא עלייה. כעת העת להתעלות מעל האדמה לאש והאוויר. יותר ויותר צעירים עוזבים את הארץ מתוך הבנה שכדי לממש את ייעודנו כ העם הייהודי-הייעודי, איננו חייבים לגור כאן פיזית ולבזבז את האנרגיה שלנו על מלחמות שליטה על האדמה או להיות נשלטים ע"י ממסד ממשלתי שמושל בתודעתנו ומנהל את הכסף שלנו לפי האינטרסים של בעלי ההון.

תפקידנו לפתח טכנולוגיות חדשות(אש) ותודעה-הבנה מבוססת ידע חדש (אוויר). את זה נוכל לעשות מכל מקום בעולם. סטרטאפ ישראלי – המוח היהודי ממציא לנו פטנטים . אם אדם קיבל מימון לפיתוח בעמק הסיליקון, אין סיבה שלא יילך למקום שיכול לקדם את התפתחותו . כל אדם נדרש לבחור את המקום המדוייק עבורו- זה שתואם לתסריט הנשמתי שבחר לממש, זה שנועד לתמוך באדם במימוש שלו. משמע- קודם עלינו לדייק את עצמנו לעשות את מה שבחרנו ונבחרנו לעשות ורק בהתאם לבחירה הזו ,יימצא המקום הפיזי שתואם תדר. איך נדע מהו ה מקום הזה? זהו המקום שבו נחוש שלמים עם מי  שאנחנו באמת וכשנעשה את מה שנועדנו לעשות.

12 שנים עומד פרופ' דניאל זייפמן בראש מכון ויצמן  . עתה, לקראת סיום תפקידו, הוא מדבר על בריחת המוחות, על דור המסכים, ותוקף את הקוד האתי

 שמֶמֶל – ברלין

 

זאב אבירז: "הצילו, עצרו את המדינה אני רוצה לרדת מעגלת המשוגעים"

זאב אבירז : השוואה בין המדינה לחולה סרטן

אנשים בורחים. כרטיס כיוון אחד. מעדיפים אפילו סין או גרמניה. רק לא להיות פה..

האם לדעתכם הבורחים מן הארץ הם אנשי מים- פחדנים או אנשי אויר- נבונים
או אנשי אש- יזמים או אנשי אדמה- מעשיים

מבריחים את המוחות, ולא רק לחו"ל: חוקרים נאלצים לשקול את דרכם ולהכריע בין הישארות בארץ לנדידה לנכר. לפרופ' עדו אליעזר שמחזיק בדרכון אמריקני, היו את כל הנתונים להצליח בענק. באחרונה הוא נפלט מהאקדמיה, אך תוך יממה נחטף לסטארט-אפ כשברקע שאלת העזיבה: "אני הסתדרתי, אבל הידע לא יעבור לדור הבא" הוא מחזיק בשלל תארים מרשימים אבל לא מצא עבודה באקדמיה. "הציונות כובלת אותי לכאן, אבל אני לא יודע כמה זמן זה יחזיק מעמד", סיפר.

עזיבת הארץ/בריחת מוחות – תודעת העל

 

סיבה טובה לעזוב את הארץ – כי בחול קל יותר להתחבר עם ערבים 

I had no Jewish friends / Nas Daily

I had no Jewish friends.

I don't like bringing up this topic a lot…but it's true.My whole life growing up I lived next to Jews, not with Jews. Interactions were very limited and that's the sad reality for me and for many others. BUT the minute I left, all of a sudden I started making a ton of Jewish friends! And it got me thinking…WHY?!This is my probable answer as to why. I could be wrong, but I'd love to hear from you!

Posted by Nas Daily on Tuesday, April 24, 2018

יש מדינות שמבינות מה אזרחים צריכים כדי להתפתח ולפתח את המדינה

מעוגן בחוק: אינטרנט מהיר יהפוך לזכות בסיסית בבריטניה

בעידן הישן היתה ריכוזיות שנבעה מעצם השתייכותנו למדורו של יהוה.  החיבור החזק לשורשים-למסורת והתרבות ,לדת, למשפחה, השאירו אותנו כאן גם כשברור היה לנו שאנחנו חיים בסטייה ועלינו להתיישר= ישר אל.  החל מסוף 2012, שליט העידן החדש הוא אלינוס שהוא ליבת אש ולא יהוה שהוא ליבת אדמה. הריכוזיות שקיבצה אותו לאותו מרחב פיזי הולכת ומאבדת את כוח השפעתה. הצעירים כבר לא מחוייבים לה אלא לחופש הביטוי המחשבה הלמידה והיצירה שלהם.

*
עוד דבר שחשוב להבין זה למה בכלל התקבצו היהודים בארץ, כי גם לזה היתה סיבה גבוהה:  כל עוד גרנו בתפוצות,  חיינו ברווחה  ולא הבנו שיש לנו תפקיד חשוב- להעלות את הערבים מעזה – מעוז האדמה והמים שהם טובעים בו , וללמד אותם את האש והאוויר. לכן הוחלט להביא אותנו לארץ, כדי שנתחבר לאדמה ונהיה קרובים לערבים. הבעיה היתה שסטינו מהדרך ובמקום להרים אותם מהאדמה, אנחנו שולטים בהם ובה ומאפשרים לאדמה לשלוט בנו . ממליצה להעמיק את ההבנה כאן: שלום עברי ערבי

 *
Which City Should You Live In?  משחק משעשע שיעזור לך להבין מהו המקום שלך בעולם. הקליקו על הקישור ועופו… לאן אתם רוצים להגיע? ויותר חשוב, למה?

 

איך למצוא טיסות זולות למקומות בעולם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *