שפת הילדעים

שפת הילדעים ישירה,חדה,תכליתית,לא רגשנית ולא מחוייבת לנורמות חברתיות, מביאה את האמת בפנים. לא נעים? תתמודדו . רוצים שיקשיבו לכם? תלמדו לדבר אתם בשפתם כי להם יש מערכת בקרה שלא תאפשר למידע שלא תואם תדר לתוכנת ההפעלה שלהם להכניס וירוסים שישבשו תקשורת ישירה עם הליבה שלהם. כמה שתחפרו להם עם מידע בתדר מים רגשני – זה לא ייקלט בראדר התודעתי שלהם. לך דבר לאבנים ולסלעים. לא נכנס. מניסיון אישי – גם כאמא אבל בעיקר כאחת מאותם ילדעים שנאטמת מול כל רסיס מידע ברטט שלא מתאים לי. פשוט לא שומעת.

ילדעים דוברים את שפת האש והאוויר של העידן החדש: ישירה,אמיתית ,ממוקדת מטרה,מדוייקת,מהירה,עוצמתית ,קצרה ועניינית . הם אומרים את האמת בפנים באומץ,תמימות,פשטות וכנות, בלי שום נקיפות מצפון. זה לא נעים לנו ומחייב אותנו לשנות את כל דרכי התקשורת שלנו מולם, מול עצמנו.

כל מי שמלווה תהליכי למידה של ילדעים, בין אם הורים/מורים/חברים/מטפלים,
מוטב שתלמדו קודם את שפתם. כי שפה היא דרך תקשורת. רוצים שיקשיבו לכם? אין להם הפרעות קשב, זה אנחנו הבוגרים שנדרשים להקשיב לקול הילד הפנימי שלנו וללמוד לתקשר איתם בשפתם

אין בהם את הרגשנות שתמנע מהם לבטא אמירות חסרות טקט, אין בהם את מערכות הבקרה הנורמטיביות שימנעו מהם לחשוף את המציאות כפי שמשתקפת מעיני רוחם בבהירות. הם נאמנים לאמת הפנימית שלהם ולא מחוייבים לנורמות תרבותיות ומסורתיות מקובלות בחברה כמו לדבר בנימוס ולשחק משחק צבוע שנוגד את הידיעה שלהם את המציאות כפי שהם בוחרים לראות.. הם כאן כדי ללמד אותנו כללי משחק חדשים. הם לא מסכימים עוד למוסכמות שכופות עליהן נורמות שלא בתואם עם קולו של הילד הפנימי .

ילדעים מדברים מהר בשפה שמקצרת תהליכים , אוקי? = K 

נועם מנלה מסביר על שינויים בהרגלי השפה

 

תיקשורת בין דורית :

רוב הילדעים מדברים את שפת האש : היא מהירה חדה ישירה וקצרה . רוב המבוגרים מדברים בשפת מים : היא מתפלספת וחופרת ומתבחבשת ריגשית , הולכת סחור סחור. כדי לגשר על פערי התקשורת בין הדורות נדרש אוויר – הבנה . לדיבור יש תפקיד חשוב בתקשורת לצורך ההומוגניה הבריאתית. כדי שמישהו ממישור אחר יבין אותך – הוא צריך מכסימום פרטים ולכן חשוב שילדעים ידברו ומבוגרים ישמעו. למה ? כי מי שירד לעולם הזה כשתדרי התודעה החדשה צרובים בהם – אלו הילדעים. הם נולדים יודעים . תדרי התודעה יוצאים מצאקרת הגרון בדיבור ונצרבים בחוש השמע . הפרעות הקשב אינם של הילדעים אלא של המבוגרים שלא מקשיבים להם. ילדעים לא צריכים לשמוע בקול המורה אלא להשמיע את קולם הפנימי
*
שפת הילדעים תואמת למתנד האש המהירה שלהם בתואם לתסריטים שירדו לכן לשחק. הפער בין האש המהירה לאדמה והמים האיטיים,הוא כל כך גדול , כך שלאף אחד מהצדדים אין אנרגיה להשקיע בשיח . לרוב הילדעים אין סבלנות להסביר את עצמם להורים ומורים כי הם חשים שהם מפגרים מכדי להתחיל להבין אפילו וכך גם הפוך: מבוגרים נמנעים מלדבר עם ילדעים כי הם יודעים שהם ממילא לא יקשיבו ולא יכניסו לסרגל השמע הפנימי שלהם שום דבר חוץ ממה שהם עצמם רוצים ובוחרים מרצונם החופשי.
אז…מה עושים?
שני הצדדים חייבים להתעלות על עצמם ולהשקיע בלהסביר את עצמם לאחר. למה ? כי הילדעים בחרו בהורים שלהם כדי ללמד אותם וההורים בחרו בילדעים כדי ללמוד מהם – זו חתימה נשמתית שנועדה לתרום להתפתחות גם שלהם אישית וגם של התודעה הכוללת
ככל שאתה משדר טוב יותר אתה קולט טוב יותר. הדיאלוג הוא דרך הפה.
מערכת הדיבור לא אוטונומית, משמע שאינה נשלטת ע"י עצמה אלא תמיד מישהו אחר מפעיל אותה. חוש הדיבור תלוי במפעילים שלו.
ילדעים מדברים מהר – חושים של אש. מבוגרים מדברים לאט – חושים של מים. אוויר שותקים הרבה ואדמה מדברים רק כשמותר

 

נער בן 17  דובר 20 שפות מסביר את חשיבות ידיעת השפה לצורך חשיבה. THNKR 

 

4 reasons to learn a new language | John McWhorter

ג'ון מסביר את הסיבות למה טוב להמציא ולדעת שפות חדשות , כמה זה מרחיב את התודעה

 

סרטון ממש אבל ממש ממש מגניב ומצחיק על תינוקת שקוראת בשפת הילדים  הילד הפנימי- הוא תמיד צוחק, קליל, כי הוא יודע שהחיים הם רק משחק…

"המצאתי שפה סודית" אמר ילד שמדבר מילים ומשפטים שלמים מהסוף להתחלה

Talking Twin Babies 

שני תינוקות שמדברים בניהם שיחה שלמה כשברור להם בדיוק מה הם אומרים, זה רק אנחנו שלא מבינים את התדר…

 

ילדי האש והאוויר יודעים בדיוק מה הם רוצים (אש) ,מבינים בדיוק לשם מה הם כאן (אוויר) , מבהירים את עצמם בתקשורת שלא משתמעת לשתי פנים (מים גבוהים ) ועושים את מה שנועדו לעשות (אדמה) . הם מבינים ש כל העולם שפה אחד ,מחוברים להבנה ש הכל אחד וכולנו מחוברים לרשת אנרגטית אחת
אין להם שום בעיה לצפות בסרטים בשפה זרה – הם מבינים וקולטים את התדר גם בלי "לדעת". רבים מהם בעלי איכויות חושיות גבוהות – מסוגלים לשמוע גם את שירת הצמחים, להבין את שפת בע"ח , לחוש את אנרגיות האדמה ולראות מבעד לחומר הדחוס,לראות הילות ומערכים אנרגטיים שסובבים את האדם גם ללא נוכחותו וללא מגע פיזי עמו.

*

שפת הילדים איננה נעימה למשמע אוזניינו. היא לא נועדה להיות כזו. הם מדברים איתנו כך כדי לטלטל ולנער אותנו – להאיר ולהעיר מעולם החלום, כדי שנפקח עיניים ואוזניים ונבחר לשמוע את האמת שהם באו לתת לנו ישר בפנים. תדרי התודעה החדשה מוטמעים אצלם build in . זה אנחנו שנדרשים לעשות "כוון כלים" ולהתאים עצמו לערוץ קליטה חדש. קלטתם?

אלו שיעורי הבית שלנו המבוגרים:

1. להוריד את המים, משמע: להפסיק להיעלב/לכעוס להתעצבן מהדיבור וההתנהלות שלהם, להפסיק לדרוש מהם לדבר בנימוס לפי כללי המשחק שלנו ולהתחיל ללמוד את כללי המשחק החדשים שהם מתקשרים לפיהם.

2. להעלות את האוויר, משמע: להבין שהילדים כאן כדי לעזור לנו להתפתח, להבין שהם דוברים את שפת האמת , וגם אם לא נעים לנו לשמוע, יהה עלינו להבין את המהות והמשמעות שמאחורי הדיבור הישיר: הבנה של אנרגיות האש והאוויר שהן מהירות ומביאות יחד עם הבהירות גם קצת חוצפה ,ידיעה פנימית ברורה שמהולה בקצת אגו חיובי,כנות ושקיפות שפורצת את כל הגבולות ומתעלה על כל המגבלות.

3.לדייק את האש שלנו – לרכז את כוח הרצון ויצר היצירה להתעסק עם מימוש הייעוד שלנו ולא לבזבז אנרגיה על להגיד להם מה לעשות עם האש שלהם. עלינו לתקשר עם הילד הפנימי שלנו ולראות אילו רעיונות חדשים/יזמויות/פרוייקטים עולים ולעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות. כך,יישאר לילדים מרחב חופש ביטוי למידה ויצירה עצמאי להיות מי ומה שנועדו להיות בלי שנתערב להם, בלי שנציע ונחנך ונגיד את דעתנו

4.לשחרר את האחיזה באדמה: לשחרר שליטה על הצורך שלנו לחנך וללמד את הילדים את מסגרות החשיבה שלנו . עלינו ללמוד מהם כללי משחק חדשים ושימוש בטכנולוגיה ככלי בשרות התודעה. הם לא זקוקים לידע המיושן שלנו. הם כאן להתחבר למידע פנימי שצרוב בתודעתם עוד מלפני רדתם לכאן.

*

אבא: חמודי, אתה יודע למה אחותך לא מגיבה לסליחה שביקשת ממנה?
חמודי: לא, למה? אבא: אלף, כי היא לא מרגישה טוב. ובית…. חמודי: בית-מן!
ילדי האש והאוויר בעידן החדש: גם אם תדבר איתם בשפת מים-רגשות ואדמה-פיזי, הם יבחרו לשמוע רק את מה שמדוייק להם לשמוע- קול הקריאה הפנימית .

*

שיתוף אישי : שפת הילדה שבי במפגש יום יומי עם שפת ילדיי : סיפור תהליכי השינוי האישי שלי:…

2005 ,בני בן ה 5: " טוב, עזבי אותי עכשיו,אני צריך מרחב" אמר וסגר את דלת חדרו להתייחד עם המחשב. הוא יודע מה הוא צריך ולי ברור שהוא יודע ולכן אני מבינה היטב את כוונותיו ואינני חשה צורך להיעלב רגשית מכך שבני סוגר לי את הדלת בפרצוף בלי להסביר, גם לא לכעוס או לבזבז זמן על דיבורים מיותרים וניסיונות לשכנע אותו לשבת בשולחן ולאכול בנימוס. הוא לא צריך להסביר כי אני עצמי מתנהלת כך. אתמול בערב בשעת השכבתם לישון מצאתי עצמי אומרת בחוסר סבלנות "די, עזבו אותי, אתם מציקים לי". סובבתי את הגב והלכתי לישון. ככה. הם מבינים אותי, אני יודעת. הם לא חושבים שהיה משהו לא בסדר בהתבטאות הזו, אבל רבים מכם המבוגרים וודאי מרימים גבה. ככה לא מדברת אמא, זה לא מקובל ולא ראוי ולא מנומס ולא רגיש ולא ולא ולא… אבל עבורי זה כן. ככה אני – כמו הילדים, תמיד הייתי- אומרת ישר מה שאני חושבת בלי לסנן או לייפות את המציאות. שומרת על הגבולות שלי וכשמשהו לא מתאים לי , אז הוא לא מתאים לי. ברור חד וחלק. אני יודעת מה מדוייק לי . כך חייתי 40 שנה בבועה המנותקת שלי עם עצמי .

אבל, רוחות השינויים לא פסחו גם עליי ואחרי שנים, מצאתי עצמי מרצון חופשי לומדת את שפת בני האנוש הנורמלית . הכיצד? ובעיקר- למה? אסביר:

12 שנה חייתי כאמא בחינוך ביתי לארבעה ילדים ביולוגיים,שתי בנות אומנה והרבה ילדים של החיים שזכיתי לגדל כמדריכה,גננת,וכעו"ס-מטפלת. חשתי חיבור טבעי ומובן מאליו לילדים משום שדיברנו אותה שפה , בדר"כ בלי מילים, רק התדר של התמימות והפשטות, האהבה, האמת, הם שמיגנטו אותי אליהם . עם מבוגרים לא הסתדרתי. הם אף פעם לא הבינו את כוונותיי האמיתיות , נעלבו/כעסו/חשבו שאני חסרת טקט וחוצפנית ואני לא הייטבתי להסביר עצמי. מאז חוויתי שינוי תודעתי משמעותי מאד בחיי, הבנתי שהגיעה שעתי לגדל את הילדה שבי ואני מתמודדת כעת עם אתגרים שמחייבים אותי ללמוד את שפת האנוש הנורמלית בעולם המבוגרים- זו שתמיד ברחתי ממנה, זו שבזתי לה ולא הסכמתי לשתף פעולה ולדבר ע"פ הקודים המקובלים. לא קלים עבורי השיעורים אבל אני תלמידה חרוצה. מוצאת עצמי בסיטואציות מביכות שבהם ילדיי- מי שלמדו והפנימו מהר מאד את השינויים , מעירים מעוררים ומאירים לי: "אמא, זה לא יפה, ככה לא עושים, זה אסור, זה מותר,זה לא נעים, זה כן נעים…"

שיפט או לא שיפט? "עולם הפוך" היה תמיד אחד המשחקים האהובים על ילדיי והנה- עכשיו אנחנו משחקים אותו בעולם האמיתי

*

היות ולכל אחד מאיתנו קו התפתחות שונה, יש אימהות שאצלן הפוך על הפוך. הנה ילדה שבאה ללמד את אמא שלה מים ולא אש ואוויר.

בת 10 חודשים מתרגשת משיר שאמה שרה לה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *