משבר האקלים

"השורה התחתונה היא שאין באמת ויכוח; הקונצנזוס המדעי על תופעת שינויי האקלים והקשר שלה לפעילות האנושית הוא כמעט מוחלט.
זה כמה עשורים שהמגמה ברורה: האקלים בכדור הארץ משתנה במהירות שלא היתה כמוה מאז שחר האנושות.

.משבר האקלים

למען הדורות הבאים  "אני וכל בני הנוער שנמצאים כאן היום, דורשים שינוי ועכשיו"

הסיבה להתחממות כדור הארץ נעוצה בתסריטים המורכבים שאנוש בחרו לשחק כאן

תודעת העל - 009/02 - שינויי האקולוגיה

משבר האקלים – מדריך למשתמש

How climate change impacted the world in 2019

מהפכת הילדעים

שביתת תלמידים בכיכר הבימה: "להכריז על מצב חירום אקלימי" . כ-150 ילדים מרחבי הארץ מתנועת "שובתים בשביל העתיד" יצרו הבוקר מיצג מחאה בכיכר הבימה בת"א במחאה על חוסר הטיפול המתמשך בסכנות משבר האקלים • "אנחנו חייבים להתחיל תהליך ולעשות שינוי, לפני שנגיע לנקודת האל-חזור".

אין זה מפתיע שעם הראשונים שהיו מודעים לקשר בין פעילות האדם למשבר האקלים זה נמנו דווקא יצרניות הנפט, שיש להן גם מידע וגם את האמצעים הדרושים לקידום מחקרים בנושא. חלקן זיהו את הקשר הזה והסתירו אותו, בדומה למה שניסו לעשות יצרניות החומרים שגרמו לדילול שכבת האוזון.
.
המתנגדים לשינויי מדיניות ואורחות חיים כאמצעי להתמודדות עם שינויי אקלים טוענים כי המחיר הכלכלי שלהם גבוה מדי.
טענה זו כבר הופרכה על ידי כלכלנים רבים, שהראו כי ניתן לבצע שינויים כאלה תוך כדי פגיעה מזערית.
כלכלנים ומומחי סביבה אחרים מסכימים שאמנם יש צורך בשינויים כלכליים מרחיקי לכת, אבל מציינים שהתוצאה תהיה עולם חסין בפני האסון האקלימי, וצודק יותר בחלוקה ובניצול של משאבי הסביבה. כלומר, שווה לשלם את המחיר.
.
הנערה השוודית, גרטה תונברג, היא הפנים של המחאה הזו.
"העתיד שלנו נמכר כדי שקומץ אנשים יוכלו להרוויח הון לא יתואר", היא נזפה בחברי הפרלמנט הבריטי.
.
שוליה של המחאה הזו הגיעו גם לישראל, ביום שלישי שעבר הפגינו כמה מאות בני נוער מול הכנסת בדרישה לאמץ מדיניות אקלים אחראית גם כאן. אבל מלבד אותם בני נוער נראה שהנושא כלל אינו נמצא על סדר היום בארץ. מערכת הבחירות שזה עתה הסתיימה לא עסקה בנושאים סביבתיים גלובליים ובנושאי סביבה בכלל. החורף האחרון בישראל, שהיה גשום וקר מהרגיל, עורר גם כאן מכחישים למיניהם.
אולי סדרת הגרפים והנתונים המוצגים בכתבה – שהם רק חלק קטן מאוד מהנתונים שמעידים על הדרמה המתרחשת בכל פינה בכדור הארץ – תגרום להם לחשוב שוב, ואולי גם לתהות מה עליהם לעשות כדי להבטיח שילדיהם לא יחיו בתוך אסון אקלימי מתגלגל."

נזיר נציג בודהה עם מסר ההכחדה בנושא משבר האקלים

תחזית מטרואולוגית לעשורים הבאים

 

הניסוי המסוכן בעולם לשליטה באקלים יצא לדרך, ואז משהו קרה

הרעיון לשלוט באקלים ולהנדס אותו אינו זר לאנושות.

מדעני פרויקט SCoPEx אמורים היו לפזר הקיץ חלקיקים בשכבות הגבוהות של האטמוספירה בניסיון לבלום את קרינת השמש, אך ברגע האחרון משהו השתנה. “מפחיד אם משהו ישתבש”, אומר פרנץ קויטש,

התקבלה החלטה להטמיע טכנולוגיה חדשה – מערכת לוויינים שתאפשר לבני האדם לערוך מניפולציות על מזג האוויר באמצעות הזרעת חומרים באטמוספירה.

בתחילה תפקדה המערכת טוב למדי וסיפקה מספר שנים של שקט אקלימי יחסי. בין היתר היא מנעה סופת טייפון חמורה בשנגחאי. אך לבסוף, שוב חזרו אסונות הטבע והפעם הכו בעוצמות חריגות ותמוהות במיוחד. כפר שלם קפא לחלוטין בלב מדבר רג'יסטן שבאפגניסטן, וגל חום עוצמתי הכה בהונג קונג ולווה בסערות טורנדו של אש (Firenado) ובקריסת מבנים.

התרחיש הזה אמנם קרה רק בסרט מדע בדיוני (Geostorm, 2017) בו אפשר להטיל את האשמה על "גורמים זרים" שהשתלטו על מערכת הלוויינים ושיבשו את העניינים, אך הרעיון לשלוט באקלים ולהנדס אותו אינו זר לאנושות. עוד בשנות ה-40 של המאה הקודמת דובר על "הנדסת האקלים" (Geoengineering), שהיישום הפשוט ביותר שלה הוא "הזרעת עננים" שמטרתו לפתור את בעיית הגשמים. לפני קצת יותר מעשור החלו לדבר על ספיגת פחמן דו-חמצני מהאוויר כדי להקטין את אפקט החממה. ובשנים האחרונות, נוכח החששות הגוברים מההתחממות הגלובלית, מקדמים פרויקטים הקוראים להיערך מבעוד מועד לתרחישי יום הדין ולחקור את ההשלכות האפשריות של מגוון מיזמים גרנדיוזיים. אחד החשובים שבהם הוא הרעיון של "הנדסת אקלים באמצעות פיזור אירוסולים בשכבת הסטרטוספירה" (Stratospheric aerosol geoengineering – SAG) המציע לפזר בשכבות הגבוהות של האטמוספירה חלקיקים זעירים שיבלמו במידה מסוימת את קרינת השמש המגיעה לפני כדור הארץ וכך יצננו מעט את הטמפרטורות.

קרחון עצום התנתק מאנטרקטיקה

 

2 תגובות בנושא “משבר האקלים”

  1. אם מקשיבים להרצאות של קריון מאת לי קרול , מבינים שכדור הארץ עובר תקופות של התחממות והתקררות כבר מיליוני שנים. וגם זאת היא אחת מתוך תקופות ההתחממות של כדור הארץ.
    מה שבעצם הולך לקרות הוא – התקררות של הכדור.
    ואז – יש להיערך ולמצוא שיטות חדשניות לייצור חום. קריון מספר קצת על אותן השיטות שכנראה עדיין לא הומצאו.
    בכל מקרה , הרעיון מובן : כפי שיש עונות השנה – אביב-קיץ-סתיו-חורף , כך גם כדור הארץ.
    כמובן – יש להפסיק את זיהום כדור הארץ על ידי כל המזהמים למיניהם, וזאת מהסיבה הפשוטה – שכל אלה – פוגעים בבריאותנו.
    לכדור הארץ – האדמה והים – יש כושר התחדשות מדהים והם ינקו את הפסולת של עצמם. הם עושים זאת טריליוני שנים.
    אבל אנחנו , בני האדם – פגיעים לכל הזיהומים האלה ופשוט נהיה חולים מאוד …
    ולכן – בהחלט יש מקום לכל המחאות ולכל מקדמי הרעיון של ניקוי כדור הארץ !!!
    ויחד עם זאת – לא זה באמת מה שגורם לכדור הארץ להתחמם ….

    1. נכון, ואם בכלל העניין קשור למעשי אנוש הרי שאלה בדיוק אותם בעלי ההון שבאים בטענות ודרישות, הם המזהמים הראשיים של הכדור היפה ושל האנושות.
      ומי שורף את האמזונס…כואב מאוד על הצמחייה ובעלי החיים…לי אין ספק שאלה אותם פדופילים שמחשיבים עצמם אליטות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *