אנחנו מחשב

 אנחנו מחשבים מתוכנתים ,     קולטים מידע ומייצרים מידע. וההתקדמות שלנו מושפעת מהמידע המקודד  הזה. אז למה שלא נתמקד בו ונשכלל את המידע ואת מקורות המידע שאנו מחוברים אליהם ?

בעידן הדאטא והמידע, יותר ויותר קל לראות שאנחנו מחשבים. קולטים מידע, ומייצרים מידע.

כל אחד מאיתנו הוא מחשב, שסופג את המידע מהמקורות השונים בעולמו, מעבד אותו ומייצר מידע בהתאם.

אם כך, עלינו לבדוק מהו המידע שאנו מכניסים אלינו.

אז נניח שחיי חגים סביב כמה מוקדים מרכזיים: מקום העבודה, החברים, הזוגיות, המשפחה, תחומי העניין שלי, האינטרנט והמדיה החברתית.

כל אחד מהמוקדים האלה נותן לי מידע אחר. אז במקום העבודה למשל, הנושאים שאני מתעסק בהם בין אם זה המשמרות, הקולגות, הפעולות היומיות שאני עושה שם. זה הכל מידע שנכנס לי לראש, לתוך המחשב הפנימי ומשתבץ במעבד הפנימי שלי.

כנל לגבי הזוגיות למשל, כל הנושאים שאנו מתעסקים איתם בזוגיות, כל החוויות שאנחנו עוברים וכו׳, זה הכל מידע.

לרוב, כאשר אנו מקבלים את כל המידע הזה, שהוא ברמות שונות ובגוונים שונים, אנו מגיבים אליו לפי הרמה שלו. כלומר המידע שאנו מייצרים כתגובה הוא בדרך כלל תואם תדר למידע שקיבלנו תחילה.

יעני אם בת הזוג שלי תדבר איתי על זה שאני לא מבלה איתה מספיק זמן, שזה בעצם מידע שהיא יצרה בתוכה והיא העבירה לי אותו, אז בדרך כלל המידע שאני אייצר כתגובה יהיה מחשבות שמתעסקות בזה שאני לא מבלה איתה מספיק זמן.

וככה מדבר לדבר, מידע על גבי מידע, כל העולם הפנימי שלנו נוצר ומורכב, ואנחנו פועלים מתוך רשת המידע הזאת שנוצרה בתוכנו והיא הופכת להיות אלגוריתם שדרכו אנו מפענחים את חיינו ובאמצעותו אנו מפלסים את דרכנו.

האם זה טוב? לא בטוח.

מה אפשר לעשות עם זה?

שני דברים:

1- האופציה הראשונה, במקרה שאנחנו לא רוצים לשנות את מקורות המידע שלנו, כלומר לא רוצים לשנות בת זוג/מקום ועבודה/חברים/תחומי עניין/וכו׳, אז מה שניתן לשנות הוא התגובה שלנו למידע הזה. כלומר כאשר אנו מקבלים מידע מאותם מקורות שבחיינו, אנו יכולים לנסות לשנות את מה שאנחנו עושים עם המידע הזה. אם המידע הוא ברמה מסוימת, זה לא מחייב אותי לייצר מידע בהתאם לאותה רמה. נהפוכו, אני יכול ליצור פריצת דרך ולייצר מידע יותר מתקדם/גבוה/משוכלל/יצירתי. אז למשל הדוגמא עם בת הזוג שמתלוננת שאני לא מבלה איתה מספיק זמן, אז במקום להתחיל לחשוב עם עצמי למה אני לא מבלה איתה מספיק זמן, אני יכול לבדוק עם עצמי באמת מה הם התחומים שמעניינים אותי יותר מאשר לבלות זמן עם הבת זוג, ולבחור לפתח ולהרחיב את התחומים האלה ולהשקיע בהם יותר.

היא רצתה לתקוע אותי איתה, ואני בכלל לקחתי את זה והלכתי לכיוון אחר לגמרי!  תודה שהארת את עיניי שמעניין אותי לעשות דברים אחרים הרבה יותר מאשר להיות איתך! ממש תודה!

הבנתם את הכיוון? במקום להישאר באותה רמה שהמידע שקיבלתי רצה/ציפה שאהיה, אני לקחתי את המידע ופרצתי דרך חדשה ובלתי צפויה. עשיתי משהו שהוא לא צפוי. משהו משוחרר מהמסגרת שהמידע ניסה לתקוע אותי בתוכה.

2- אופציה שניה, היא פשוט לשנות את מקורות המידע. יעני אם אני קולט שוואלה, החברים האלה המידע שהם מוסרים לי מתעסק ברמה מאוד מסוימת שאני מבחינתי כבר הבנתי ומיציתי, וחברים אחרים, או אנשים אחרים בחיי, או אפילו תחומי עניין אחרים/מקום עבודה אחר/מקום מגורים אחר/מקצוע אחר מושכים אותי יותר כי אני חש ששם מחכה לי מידע חדש שטרם ספגתי, אז פשוט לבחור לשחרר את הצינור שמחבר אותי למקורות המידע הקודמים, ולחבר את הצינור שלי למקורות החדשים האלה, ובכך אני שיניתי ושידרגתי את המידע שנכנס אלי.

כי בסופו של דבר, אנחנו מחשבים, קולטים מידע ומייצרים מידע. וההתקדמות שלנו מושפעת מהמידע הזה. אז למה שלא נתמקד בלשדרג ולשכלל את המידע ואת מקורות המידע שאנו מחוברים אליהם ?

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *