מחילת הארנב

מחילת הארנב היא דימוי  לנתיב מעבר אל הלא נודע- עולם לא מוכר של אפשרויות שלא העליינו בדעתנו שקיימות . מקורו בסיפור האגדה אליס בארץ הפלאות > ילדה שבחרה ללכת אחרי הארנב שהוביל אותה למסע הפתקאות בעולם מקביל. מאז הפך הארנב למוטיב חוזר בסרטים וספרים  המסמל את אנרגיית יסוד האש – זו שמובילה בני אנוש להיות סקרניים, שרוצה לדעת את האמת שמעבר לנגלה לעין, זו שרצה וממהרת לנסות ולהתנסות בחוויות חדשות, זו שפורצת את גבולות האפשר ומטילה ספק בתפיסת המציאות ובכך ממציאה תמונת מציאות חדשה

אליס מייצגת דמות מתוך סיפור אגדה שמתרחש כולו  בזמן שהיא ישנה. רק בסוף הסיפור היא מתעוררת עם ספק שמא החלום היה אמיתי  או שהאמת היא זו שהתגלתה לה בחלום.

סיפורה של אליס הוא סיפור האנושות המתעוררת בעידן החדש  מתעתועי המטריקס  ומבינה שכל החיים שלנו כאן  הם בעצם חלום וסופנו להתעורר ולהבין את האשלייה. מוזמנים להבין בהסבר של תודעת העל על החיים כמשחק בעולם החלום

הארנב כמוביל את הדרך ליציאה מהמטריקס

מי שהוביל את ניאו למורפיוס היה הארנב : אותו סימול ארנב שמיהר להוביל את אליס למחילה .היא לא סתם "במקרה" פגשה בדרכה כובען מטורף, מלכת קלפים וחתול נעלם. היא הובלה אליהם עם האש שבערה בנשמתה והסקרנות לדעת את האמת.

The Matrix White Rabbit Scene

 

The Matrix – Tumbling down the rabbit hole

מורפיוס מציע לניאו  גיבור הסרט, "האחד" שנבחר להציל את העולם,  לבחור בין הגלולה הכחולה שתשאיר אותו בעולם האשלייה במטריקס ובין הגלולה האדומה  ואז "אתה תישאר בארץ הפלאות, ואני אראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב", הצעה זו משמעה להתוודע לעולם הבלתי נתפס- כזה שמשנה את כל תפיסת המציאות, ההזדמנות לראות את העולם כפי שהוא באמת .

 

אליס בארץ הפלאות  – חור הארנב

"הרפתקאות אליס בארץ הפלאות". הגירסה הראשונית של הספר סיפרה על ילדה סקרנית שרצה בעקבות ארנבון בעל שעון ואפודית, נופלת למחילה שלו ונוחתת בארץ הפלאות, שבה חוקי הזמן והחלל שונים מאלה שלמעלה. במקום הזה גובהה משתנה שוב ושוב, זהותה מתערערת וזכרונה משתבש; היא פוגשת שם יצורים מוזרים ולא נעימים שמתעלמים מנימוסיה הטובים, ומשתמשים בשפה באופן שונה מהעולם המוכר שלמעלה. לבסוף מתגלה לה גן מופלא שבו שולטת חפיסת קלפים ובראשם מלכה אלימה הפועלת בשרירותיות.

 

ציטוטים

  • "אלוהים! כמה הכול מוזר היום!… מעניין אם החליפו אותי בלילה? רגע, אנסה להיזכר: האם זאת אני שהתעוררתי הבוקר? נדמה לי שאני זוכרת שהרגשתי קצת אחרת. אבל אם זו לא אני, נשאלת השאלה מי אני, בשם אלוהים? אה, זאת החידה הגדולה!"
  • "אני חוששת שאני לא יכולה להסביר את עצמי, אדוני.. מפני שאני לא אני עצמי, אתה מבין."
  • היי כפי שאת נראית' או, ביתר פשטות – 'לעולם אל תדמי שאת לא אחרת ממה שעלול להיראות לאחרים שמה שהיית או יכולת להיות לא היה אחרת ממה שהיית עלולה להיראות להם אחרת"

הארנב הוא סמל לסקרנות לחקור את מה שמעבר

סרט: המימזי האחרונה  – להבנת שליחותם של ילדעים  להעביר מסר מהעתיד לחווים בהווה

סרט מקסים על ילדה שמוצאת בובת ארנב שלכולם נראה כמו סתם בובה אבל הוא חייזר חי שנשלח אליה מהעתיד והיא מתקשרת איתו כדי להעביר מסר לאנושות שחייזרים נשלחים לעולם הזה כדי לעזור ולא כדי לפגוע. היא מבקשת מהחוקרים לחקור בחמלה והבנה את העולם שמעבר ולא לאיים ולהשמיד את המימזי האחרונה מפחד מהלא נודע

The Last Mimzy Hidden Mysteries EXPLAINED Theory

 

דמותה האגדית של אליס מקורה בדמות אנושית – אשה אמיתית

בהשראתה כתב לואיס קרול את הסיפור. האשה ההיא בעטה במסכמות :לא התחתנה עם ה"שידוך" המיועד ועוד (תפיסה מהפכנית בהתחשב בתקופה בה חייה – 1865).

בחזרה אל מחילת הארנב: 150 שנים ל"אליס בארץ הפלאות" – האנשים האמיתיים בסיפור האמיתי של מי שכתב את סיפור האגדה : "כך מפגש הרה גורל של כומר עם ילדה בת 3 במאה ה-19, שינה את חייו והשפיע עמוקות על התרבות המערבית"

הארנב בסרט זוטופיה

הארנב בסרט הוא דמות נמרצת ואמיצה – למרות שהוא קטן פיזית, הוא מתעלה על מכשולים שגדולים ממנו לא עוברים ומוכיח שזריזות המחשבה וכוח הרצון לנסת מהכל, לקחת סיכון ליפול ולקום כל פעם מחדש, בלי לפחד, עם בטחון עצמי וידיעה פנימית, מביאים להצלחה.

 

What is Consciousness? Deepak Chopra

 

The Paradox of Existence

 

הארנב המהיר של האש והצב האיטי והתבוני של האוויר

הארנב מהיר אבל קופצני ותזזיתי כל הזמן מסתכל לצדדים. הצב איטי אבל ממוקד ישר למטרה

Tortoise and the Hare in Thailand

 

הארנב הוא סמל האש . הייתרון של הארנב הוא המהירות והסקרנות שמובילה אותו קדימה ומניעה אותו לגלות מקומות חדשים. החסרון של האש הוא התזזיתיות: האנרגיה המתפרצת מתפזרת לכל הכיוונים ואנשי אש לא מצליחים להיות מדוייקים וממוקדים להתמיד במטרה עד היעד.
*
הצב הוא סמל האוויר: מתקדם לאט אבל עם שיקול דעת תבוני . הצב הוא סמל הבינה (הצב שהדריך את אוואטר אנג והסביר שכדי להכניע את שליט האש שהשתמש באש שלו לשלוט באנשים, לא מספיק לעשות כשפות על היסודות אלא יש להתחבר לרוח הפנימית. זה אותו צב שהנחה את איטריו בסיפור שאינו נגמר )
*
מכאן מתבהרת הבנה: אנשי אש : עם כל האגו שלכם שיודע תמיד הכל יותר טוב והכי הרבה וממהר קדימה- לא תגיעו רחוק אם לא תקחו אוויר לנשימה ותבחנו את דרככם בתבונה

מחנה ומייצג רביט במידברן

קהילת מידברן  היא קהילה של אנשי אש  – הם הארנב שמובילים את האנושות לגלות את עולם האמת. עממה , במידברן, כמו במידברן – הכל הפוך: מחנה הרביט הוא מעוז אנשי החומר .

בוקר טוב ארנבים של זהב ?עוד שבוע וחצי נפגשים וההתרגשות גוברת מדקה לדקה.מכינים לכם אירוע מופתי ומדויק. הליינאפ שלנו יחולק לשלושת החללים במועדון (הבלוק, הסקוואט והלאונג׳) ויכלול את ארנבי הזהב הבאים (ומצב להפתעות נוספות, לא מילה אבל אופציה): Omri Guetta, ILya, Benji Lenfant, Naduve, Uriah Klapter (שחגג אתמול יומהולדת, מזל טוב ארנב ענייני!) Omer and Shaked, Ray Harel, Ido Morali, Or Erlich, Omri Even Ziv, Dani Elbaron, Asael Weiss, Yotam Avni, Lee Osi והמצטרף החדש לנבחרת שלנו Rapha EL כולם כוכבים וכולם הולכים לתת את ה-100% שלהם ויותר??????????????????????

Posted by Rabbits In The Sand on Monday, January 22, 2018

במידברן  2016  עשו את עגל הזהב 

  

הפוסט הזה הל מחילת הארנב נכתב ועלה לאוויר בדצמבר 2017 הודות לדרישה אנרגטית של חברה בקהילת מידברן  שהעלתה שאלה על הקשר בין מחנה רביט למשמעות התודעתית, אחרי שהטמעתי בקבוצת הקהילה קישור לסרטון של דיפאק צופרה על מהי תודעה  והסבר על מחילת הארנב. אמרתי שזה לא רק שם מחנה ומייצג מסיבות טרנס פסכדילי במידברן אלא יש משמעות רחבה הרבה יותר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *