מידברן 2015 – התעלות

מידברן = mid-brain=mid-burn  :  באמצע המדבר,נפתח הראש להוויה שלא מהעולם הזה,תרתי משמע: מרחב חופש ביטוי רדיקלי, 100% התנדבות ואחריות אישית, עולם מקביל נברא ומתפוגג כלא היה  בעיר זמנית,  בה קהילה הולכת וגדלה של אנשים המתנהלים לפי כללי משחק שונים מאלו הנהוגים בעולם ה"רגיל" , לפי עשרת העקרונות . לשם מתקבצים כל מי שבוער בהם יצר היצירה לחגוג את היותם אומנים בוראי מציאות המשתמשים באש כדי לממש: להעיף אותנו מעלה: לאוויר-לתודעה- להבנה גבוהה, כדי ליצור את תמונת המציאות הארצית שבחרנו ונבחרנו לצייר-לייצר בעיני רוחנו עד למימוש  באדמה הגשמית- בחומר, בעזרת המים-שת"פ בינאישיים הרמוניים. ארוע מידברן איננו פסטיבל שבאים אליו כדי להינות ממה שיש. מידברן היא מרחב בריאה של קהילה שפעילה כל השנה ביצירה יש מאין: הפקת חגיגת ארוע מסכם שנת פעילות שלמה במהלכה חבריה  מטמיעים את ערכי הקהילה בחיי היום יום הארציים  ,כל אחד במחוזותיו הוא. המטרה איננה רק להקים עבור עצמנו עיר מופלאה אלא להדהד את הרעיונות וההבנות שמציאות כזו אפשר להמציא כאן שם ובכל מקום.  שיא העשייה מסתיים בהקמת עיר אומנות  שנבראת ע"י אנשי אש   יצירתיים ועצמאיים שנותנים השראה לדרך התנהלות אנושית המבוססת על השתתפות ומאמץ קהילתי, ,מניעים וממגנטים את אנשי המים האוויר והאדמה לתהליך יצירת מציאות חדשה ב עולם חלופי .

 התעלות – על מה ולמה

הפוסט המקורי שהטמעתי בקבוצת הקהילה בזמן אמת בשטח: הבנתי 

התעלות – על מה ולמה:
נושא מידברן 2015 : התעלות , הדהד ברחבי הפלאייה הרבה לפני שהארוע התחיל ונצרב בנו גם אחרי שהסתיים, משום שמדובר בתהליך תודעתי ולא במצב פיזי. התבגרנו והתדר הזה נשמע קולו כאן שם ובכל מקום. איך מתעלים? משחררים אחיזה באדמה והמים ועולים בעזרת האש לאוויר-להבנה הגבוהה, מאפשרים לאש שבוערת בנשמתנו לאדות את המים לשמיים. כך טיפות המים הרגשניים יוצאות מהביצות הטובעניות והסערות הרגשיות ומתמירות עצמן לאוויר-להבנה. כך, עברנו בקהילה תהליך התבגרות כששיחררנו את הריגשי השלילי כלפי המשטרה והבנו את הייעוד האמיתי שלשמו אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים: אנחנו הרי לא כאן רק כדי לבנות את העיר שלנו. יש לנו משימה בתור אנשי אש לשנות את העולם. ואיך עושים את זה? רק לאש יש יכולת לשנות את האדמה: להתמיר מצבי צבירה של חומר מוצק לנוזל ולגז. המשטרה היא ממסד אדמתי נוקשה וכשכללי המשחק שלנו לא הופיעו בספר החוקים שלהם, הם לא ידעו מה לעשות איתנו ולכן פנו לבית במשפט. שם, הצלחנו אנחנו בכוח הרצון ואש הידיעה הפנימית שלנו להגמיש את מסגרות החשיבה ולהטמיע כללי משחק חדשים בתודעת המיינסטרים. מה שאיפשר למציאות הזו להתהוות הוא תוצר העבודה שלנו לעבור בעצמנו תהליך התעלות תודעתי. רק כשלנו כאנשי אש זה היה ברור, גם האדמה השוותה תדר והתהוותה בהתאם.
אישור ביהמ"ש היה השתקפות הבחירה התודעתית שלנו לעשות שינוי תודעתי ולהתעלות מעל המים לשמיים, מעל החוקים האדמתיים הקיימים,להבנה של התמונה הרחבה של ייעודנו לשנות את העולם. רק אחרי שמימשנו תפקידנו, קיבלנו אישור להמשיך לבנות את העיר. לשם כך נדרשנו לעצור את העשייה הפיזית, כדי לפנות את האנרגיה שלנו לחשוב ולהבין ,לדבר,לגבש יחד את עצמנו כקהילה שיודעת ומבינה למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים.

כך האנושות התחילה את מסע התפתחותה: ביצאת הזוחלים הראשונים מהמים. כך גם מתחיל הפרק הראשון בסדרת האגדה של קורה- היא האוואטר של העידן החדש שיצאה באישון לילה משבט המים שנולדה וגדלה בו , עזבה את משפחתה, נפרדה מהקשר הרגשי המשפחתי כשהבינה שקול הקריאה הפנימית שלה ללמוד את כשפות האוויר בעיר הגדולה כדי לממש ייעודה חזק יותר מהחיבור הרגשי והמחוייבות למסגרת המשפחתית.

Midburn 2015

 

קהילת ברנינגמן הישראלית  מקבצת אליה לקט משובח של יוצרים רדיקליים: עצמאיים ועוצמתיים, אומנים ויזמים בנשמתם, שנועדו לפלס דרך ולהוביל לעידן חדש שבו אנרגיית  האש=הרצון היצירתי,  בקדימות- הוא הסטרטר שמניע ומתניע את כל תהליכי ההתפתחות, הוא הלפיד שנועד להדליק בנו את ההבנה אודות היותנו תודעה בוראת, להצית ניצוצות של אור פנימי שיאיר מתוכנו ברגע שנדע את היותנו-מניין הגענו לכאן, ובעיקר-כדי שנבין למה. האנושות בעתיד תתנהל ב 22 מגה ערים . העיר של אנשי האש היא הראשונה . אנחנו נושאי הלפיד- מפלסי הדרך שבחרו להאיר  דרך להתנהלות אנושית חדשה.

מידברן 2014 – בראשית   הפעם הראשונה שהוקמה העיר בארץ  וכבר היינו הארוע השלישי בגודלו בעולם (גרעין מייסד של 3000 איש) . כוחנו איננו במספרנו אלא בגלים שאנו מכים. והיכנו . יצרנו אדוות שהדהדו בקהילה הבינל"א. העם הייהודי -הייעודי בחר ונבחר להוביל שינוי תודעתי וטכנולוגי ולהעלות את תדר ההתנהלות האנושית מאדמה ומים לאש ואוויר. מידברן 2014 היה בסימן "בראשית" , כי היינו בתולים. מרבית האש כוונה לאדמה- לאומנות חומרית, לאש גשמית,להישרדות קיומית, לבנייה פיזית,להנאות הגוף ויצריו , ולמים- החיבורים הרגשיים של מערכות יחסים בינאישיות, המוזיקה רטטה בנו ויצרה שת"פ הרמוניים שמממשיכים להדהד בלבבות כל מי שהיה שם. חוויה מרגשת בעוצמות שלא ידענו. אש… היה מדליק. מאיר. הוצתה הלהבה. הנפנו לפיד בוער בראש המחנה

logo-heberw-clear-2015מידברן 2015 – התעלות . (תמונות)  השנה הכפלנו את  כמות המשתתפים,ויותר – 6500 איש נכחו בארוע, מתוכם 500 ילדעים ).  כמעט חצי מהמשתתפים  היו אנשי מים- הם הראשונים שמתמגנטים לאש : תפקידם לחבר בנינו להבנת האחדות. המים הם שמאפשרים לאוויר התודעה להתחבר לאש: הנושא-היעד-המטרה. עוד לפני תחילת הארוע, נדרשנו להתמודד עם אתגר שינוי מסגרות החשיבה הנוקשות של האדמה: שלטון  החוק לא ידע איך "לאכול" את ההוויה החדשה הזו שבה ארוע המוני שכזה מתנהל עצמאית והוצא צו עיכוב המשך עבודה בבניית העיר בשל דרישות מחמירות של המשטרה. הסבר תהליך השתלשלות העניינים, כאן:  התעלות – על מה ולמה:
(התמונה מצ"ב נוצרה בפוטושופ חודשיים לפני הארוע. החלק התחתון הוא תמונת מציאות גשמית שמומשה במידברן 2015. ככה יוצרים מציאות !!! )

נושא מידברן 2015 : התעלות , הדהד ברחבי הפלאייה הרבה לפני שהארוע התחיל ונצרב בנו גם אחרי שהסתיים, משום שמדובר בתהליך תודעתי ולא במצב פיזי. התבגרנו והתדר הזה נשמע קולו כאן שם ובכל מקום.איך מתעלים? משחררים אחיזה באדמה והמים ועולים בעזרת האש לאוויר-להבנה הגבוהה, מאפשרים לאש שבוערת בנשמתנו לאדות את המים לשמיים. כך טיפות המים הרגשניים יוצאות מהביצות הטובעניות והסערות הרגשיות ומתמירות עצמן לאוויר-להבנה. כך, עברנו בקהילה תהליך התבגרות כששיחררנו את הריגשי השלילי כלפי המשטרה והבנו את הייעוד האמיתי שלשמו אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים:

האדמה: מייצגי האומנות והמחנות שיצרנו, הם השלב הסופי במימוש הייעוד שלנו כאנשי אש . הרי אנחנו לא כאן רק כדי לבנות את העיר שלנו. אנחנו כאן כדי לשנות את העולם, ואת מי נשנה? את האדמה. המשטרה מייצגת את ממסד האדמה השמרנית – תפקידם לשמור על הסדר הקיים. תפקידנו להפר אותו ולברוא סדר חדש. האש תמיד יודעת, גם במצבי אי וודאות- היא יודעת, כי יש לה ידיעה פנימית ביכולת שלה להמציא מציאות יש מאין. היא בוראת. האדמה לא יודעת, לכן הם הולכם לספרי החוקים לראות מה כתוב : מה מותר ומה אסור. לאדמה תמיד נלווים המים: ההקשבה לאנשים אחרים מה הם אומרים, מה חושבים עליי. האש מרוכזת בידיעה העצמית שלה את עוצמתה ללא קשר והשוואה עם אחרים ולכן לא נותנת לדבר להסיט אותה מהמטרה. אז מה המטרה שלנו בתור אנשי אש? להתיך את האדמה ולהגמיש את מסגרות החשיבה הישנות. איך? ע"י הטמעת כללי משחק חדשים בתודעתם. המשטרה דרשה להפסיק את כל עבודות הבנייה בעיר עד שהקהילה לא תיענה לכל דרישותיהם הבלתי סבירות בעליל. דרישות שפוגעות בחופש הביטוי וזכויות הפרט שלנו ולכן לא הסכמנו. נוצר קונפליקט שמקורו באי הבנה בסיסי של הממסד את המהות של הקהילה. אין להם אמון בבני אדם שבוחרים לקחת 100% אחריות על לנהל את עצמם. הם לא מכירים ניסיון קודם כזה כי זו פעם ראשונה. אני מתבוננת בשורות שורות הרכבים שהסתדרו בסדר מופתי בחנייה, בלי שאף סדרן יכוון אותם ובלי שיגידו להם שככה מותר וככה אסור. אנשים עצמאיים שפשוט מפעילים שיקול דעת תבוני ומבינים את טובת הכלל . המשטרה לא תוותר מרצונה החופשי על כוח השליטה שלה. יהה עלינו לקחת אותה בעצמנו, לא בכוח פיזי של יציאה לרחובות וצעקות- זו שפת האדמה, גם לא בכוח המים נוסח"ליישר את ההדורים" . אנחנו לא כאן כדי ליישר ולאזן. אנחנו כאן כדי ליצור התפתחות ושינוי. האש יכולה להתיך חומר כמו למשל להפוך סלע מוצק ללבה נוזלית או להמיס את הזכוכית הקשה לנוזלית וליצור חומר חדש בתהליך השריפה שלה עם נייר למשל. המים מחברים, אבל לא משנים. אם נדביק נייר לזכוכית הם יהיו יחד, אבל הזכוכית תישאר זכוכית והנייר נייר . האש משנה את צורת החומר ויוצרת מצב צבירה חדש עם תכונות חדשות. זה מה שאנחנו אמורים לעשות לממסד האדמה- לשנות את החוקים. לכן קיום הארוע הגיע לביהמ"ש . כי אחד מעשרת העקרונות שלנו זה אחריות אזרחית. אנחנו לא נלחמים במשטרה. אנחנו מבינים אותם ומתוך חמלה מלווים אותם בתהליך השינוי התודעתי.

אישור ביהמ"ש ניתן להמשך עבודות הבנייה של העיר היה השתקפות הבחירה התודעתית שלנו לעשות שינוי תודעתי ולהתעלות מעל המים לשמיים, מעל החוקים האדמתיים הקיימים,להבנה של התמונה הרחבה של ייעודנו לשנות את העולם. רק אחרי שמימשנו תפקידנו, קיבלנו אישור להמשיך לבנות את העיר. לשם כך נדרשנו לעצור את העשייה הפיזית, כדי לפנות את האנרגיה שלנו לחשוב ולהבין ,לדבר,לגבש יחד את עצמנו כקהילה שיודעת ומבינה למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים. ואז, בלחץ זמן של 48 שעות, התגייסנו כולנו , כמו יישוב חומה ומגדל חלוצי, להעמיד את המייצגים על תילם ולהוכיח שאנחנו יכולים.

טיהור ה "שיט"  

midbrainבעידן הישן גורל האנושות היה בידי אלוהים. הוא זה שבחר לקחת אחריות על טיהור העולם שברא מה "שיט" (מונח שהוטבע בקהילת המידברנרים ומנוסח להפליא במערכת midbrain) כשהבין שיש דברים שאי אפשר לתקן ומוטב לברוא מחדש, לא היתה לו בעיה לשחרר את תוצרי הבריאה שלו ולמחות זכרם במבול גשמי שהציף את פני האדמה. השאיר רק את נח (ונעמה אשתו…) שיבראו את האנושות החדשה. הוא עשה זאת גשמית- הטביע את הגופים הפיזיים של בני אנוש . אנחנו חיים כעת בעידן של אחריות שמבטל את התלות באלוהות כאחראית על גורלנו. אנחנו נדרשים להבין שזה לא אלוהים ששולח לנו ניסים/אסונות לטהר את עולמנו. זה אנחנו הבוראים ומזמנים לעצמנו בעצמנו כל מה שקורה לנו. עלינו לקחת 100% אחריות ולטהר את עולמנו מה שיט בתוכנו ובסביבתנו, כי אנחנו הרי יצרנו אותו. איך עושים את זה? לא ע"י מבול גשמי שיהרוג ויכחיד את כל האדמה אלא ע"י שינוי תודעתי.התעלות ממים לשמיים.  אנחנו נשארים לחיות באותו "דרכון"- גוף פיזי אבל במת המשחק ותפאורת הקרע משתנה. הילד הפנימי- הוא הבמאי שחתם על התסריט ומנחה אותנו לשחק תסריט חדש> תודעה חדשה. בלי שיט רגשי שמציף ומשקיע אותנו במצולות.

עשרת העקרונות

10 princeples midburn

10 principlea

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
temple oneמקדש האחד
הוא "ה" מייצב האומנותי שמייצג את קהילת המידברנרים בבואנו להתאחד סביב מטרה אחת : בריאה .
אנחנו כאן כדי ליצור, להמציא תמונת מציאות חדשה והדרך לעשות זאת היא יחד, מתוך הבנת האחדות . הטמפל נבנה בשת"פ מרשים מאין כמוהו, תוך התגייסות מרגשת של כל חברי הקהילה ולמענם, תוך התחשבות גם בצרכים מיוחדים של בעלי מוגבלויות (בתמונה אמיר- ראש מחלקת הנגשה במידברן, בכסא גלגלים על שלד המקדש ) , תוך התעלות על מגבלות טכניות ותקציביות, תוך יצירתיות בעיצוב החומר לפי הרעיון התודעתי שעמד מאחוריו ,תוך מסירות גוף נפש ורוח לעמוד בלו"ז הבנייה שהתקצץ .  אבל מה שבאמת באמת הביא אותנו לקו הסיום במקום ובזמן המדוייק זו הנשמה היתרה שמאחדת אותנו- זו שמקדשת את תהליכי הבריאה- זו שרסיסיה נפוצו ברוח בעת השריפה כדי שיוכלו לשמש אותנו ליצירה הבאה.
 amirככה נראה אור  (בתמונה אמיר עם כסא הגלגלים שלו בראש הטמפל)
man woman midburn 2015בקהילת ברנינגמן הבינל"א שורפים בסוף הארוע את "האיש". בקהילה הישראלית נבנתה  יצירה של איש ואישה. זו השתקפות הבחירה התודעתית שלנו לשלב את האש שבאיש עם "ה" הידיעה הנשית- הבינה שמבינה, זו שבחרה להפר את הצו האלוהי ולאכול מפרי עץ הדעת. החיבור בין אנרגיות האש והאוויר הזכריות ובין האדמה והמים הנקביות, הוא שיוצר חיבור הרמוני שמקרב אותנו עוד צעד בדרך להיותנו אוואטרים: כשפים שיודעים לשלוט בכל ארבעת היסודות.

man burn befor woman

בטכס השריפה, האיש התכלה וקרס מהר בעוד האישה נשארה זקופה עוד זמן רב . מה שנותן לנו את כוח העמידות זו הבינה היתרה, התבונה : החיבור לרוח, לתודעה. חווה הביאה איתה חוויה של התפתחות כשבחרה לאכול מפרי עץ הדעת ולדעת את היותה תודעה בוראת. בזכות האומץ שלה קיבלה את הזכות להביא ילדעים לעולם: לברוא חיים חדשים.

 

רדיו יוניברס

radio-midburnradio-midburn-team

elements bandind lesson radio midburn

 

 

 

 

רדיו מידברן שידר תוכנית שהנחייתי בלוויית בתי: שיעור כשפות היסודות ושליטה אנרגטית בהשראת אוואטר קורה  . בשילוב הסברים ברוח תודעת העל ושירים תואמי תדר,  הסברתי על תהליכי ההתפתחות שאנחנו עוברים מהיותנו אנשי אש חמומי מוח לכשפים שיודעים לשלוט בכוח התודעה כדי להתעלות עלה ולהבין, כמו קורה- את הדרך להביא שלום ואיזון לעולם ע"י חיבור עולם הרוח והחומר.  האנושות התחילה דרכה  ביצאת הזוחלים הראשונים מהמים. כך גם מתחיל הפרק הראשון בסדרת האגדה של קורה- היא האוואטר של העידן החדש שיצאה באישון לילה משבט המים שנולדה וגדלה בו , עזבה את משפחתה, נפרדה מהקשר הרגשי המשפחתי כשהבינה שקול הקריאה הפנימית שלה ללמוד את כשפות האוויר בעיר הגדולה כדי לממש ייעודה,  חזק יותר מהחיבור הרגשי והמחוייבות למסגרת העבר.

מחנה הילד הפנימי – ילדי האש באוויר > במידברן 2015 נברא מחנה אוויר לנשימה-לנשמה בו ילדעים בכל גיל מתחברים לילד הפנימי שבהם ומשמיעים את קולם האמיתי , לומדים ומלמדים איך לברוא מציאות בכוח התודעה, איך להשתמש באש כדי לממש, להתעלות ממים לשמיים, איך לעשות כשפות עם היסודות כמו האוואטר כדי להביא שלום ואיזון לעולם ע”י חיבור עולם הרוח והחומר

סרטון הסברה משעשע אודות הקהילה : הילד הפנימי תמיד צוחק. הוא קליל כי כולו אוויר, הוא יודע שהחיים כאן הם רק משחק. מזמינה מי שלא מכיר את כללי המשחק של קהילת המידברנרים לקרוא ולהפנים את עשרת העקרונות כמו שהבחור הזה מספר עליהם – מתוך שעשוע…

*

פרופסור מיכאל לויט – זוכה פרס נובל בכימיה נרתם לסייע לאנשי האש במידברן להתיך את האדמה ולהגמיש את מסגרות החשיבה הנוקשות של עמדת ממסד המשטרה כלפי האומנים היצירתיים שבוראים את עיר העתיד בעולם חלופי מקביל=עולם האמת…

"לכל המעונייןבשנים האחרונות אני חבר פעיל בקהילת מידברן כאן בישראל. מידברן היא קהילה מדהימה המקיימת אירוע אמנות מדי שנה בנגב. מידברן היא שלוחה של אירוע אמריקאי מפורסם הנקרא "ברנינג מן". "ברנינג מן" מתקיים מדי שנה במשך 30 השנים האחרונות וכעת, עם 70,000 משתתפים, הוא נחשב לאירוע האמנות הגדול בעולם. מידברן המקומי שלנו הוא אירוע "ברנינג מן" השני בגודלו מחוץ לארצות הברית.השתתפתי ב"ברנינג מן" עם ילדיי ונכדיי באוגוסט 2012 ושוב ב-2013 ומאז אני חלק מהקהילה הבינלאומית והישראלית. למעשה, אני אחד מבין המשתתפים הבודדים ב"ברנינג מן" זוכה פרס נובל. משתתפים "ברנרים" אחרים מפורסמים בהיותם המייסדים של גוגל, פייסבוק וכדומה.מידברן היא קהילה לא פוליטית המתבססת על ערכים הומניסטיים ומבטאת אהבה לאמנות, מוזיקה, טבע ועקרונות אנושיים אחרים. לדוגמא, אחד מעקרונות הקהילה שלנו הוא "לא להשאיר עקבות". אנו משאירים את שטח הכינוס שלנו נקי יותר משהיה לפני האירוע. עיקרון נוסף של הקהילה הוא שאנו פועלים במסגרת החוק. אנו מקפידים להתנהל באחריות אזרחית, כפי שהוכח במידברן 2014.הקהילה שלנו בישראל מונה 6,500 איש מכל תחומי החיים, כולל אנשי עסקים, עורכי דין, רופאים, מדענים, אמנים, מהנדסי תוכנה, מוזיקאים ורבים נוספים. הגיל הממוצע של משתתפים אלו הוא 30, גבוה בהרבה מפסטיבלים אחרים. לעיתים קרובות משתתפים באים לאירוע עם משפחותיהם, כולל ילדים ופעוטות. כל אחד מהמשתתפים הללו השקיע אלפי שקלים ומאות שעות בשביל להגיע לאירוע. בנוסף, מידברן 2015 עתיד למשוך לישראל מעל ל-400 תיירים מ-48 מדינות ברחבי העולם. רבים מתיירים אלו כבר נחתו בישראל.מידברן שונה מכל אירוע שאי פעם נוצר בישראל. ההשפעה החיובית של האירוע, הן מקומית והן בינלאומית, לא ניתנת לשיעור. בהערכה רבה אני מפציר ברשויות לאפשר את קיום האירוע הנהדר הזה בישראל, כפי שקרה בשנה שעברה.בכבוד רב,פרופסור מיכאל לויט
זוכה פרס נובל לכימיה 2013
חבר האקדמיה הלאומית למדעים בארצות הברית
חבר החברה המלכותית
*

מידברן הוא מרחב הוויה אנושי צבעוני מאין כמוהו. הגוונים השונים שבנו-שאנו, צובעים אותנו כך שנהדהד את התדר לסביבתנו. אפשר להשתעשע בחומר כמו שרואים נפלא בסרטון הזה, אבל שמעו : אפשר גם לראות את הצבעים האלו ללא השימוש בחומרים חיצוניים שישתקפו במציאות הגשמית. יש לנו אפשרות לראות צבעים בהילות האנרגטיות שלנו, יותר מכך, יש אנשים שיכולים לשמוע צבעים. אנשים עוורים ששומעים צבעים. בחיי, זה אמיתי. איך עושים את זה? מפתחים את השימוש בחושים הפנימיים. אממה: שום דבר בעולם איננו בחינם. לכל דבר יש מחיר. כדי לתרגל חיבור לחושים הפנימיים אנחנו חייבים לעעמעם את השפעת החושים החיצוניים עלינו. במקום לראות החוצה ולחפש אישורים בהוכחות הגיוניות ארציות – להתבונן פנימה ולדמיין מה אנחנו רוצים לראות בעין השלישית,בעיני רוחנו מה שנקרא. במקום להקשיב לקולות אחרים בסיסתנו החיצונית עלינו למקד את הקשב שלנו לשמוע את קול הילד הפנימי. הוא יודע את מה שאנחנו איננו מודעים לו. במקום להתמכר לטעמים החומריים של אוכל, ללמוד להכיר מהו טעם החיים המהותי של חיינו- מהו הייעוד שלנו, מה נותן לנו טעם לחיים. במקום לרחרח כל הזמן מה קורה בעולם הגירויים בחוץ,להריח את הדרך הייחודית שלנו מסע ההתפתחות האישי שלנו. במקום להתאוות למישוש הגופים הפיזיים בסקס, לנסות לדמיין מה אנחנו רואים שממשמש ובא לנו לממש.

אדם שנולד כשהוא רואה רק שחור לבן ופיתח מכשיר שמאפשר לו לשמוע צבעים!

 בתנועה מתמדת,יחד, ככה עלינו להניע מהלכים: מתוך הבנה שההתפתחות שלי מקדמת את ההתפתחות שלך כי כולנו מחוברים לאותה רשת אנרגטית אחת.

מבט על מהשמיים

time to move

סקירת כללית של העיר והמייצגים

מידברן בלילות

לרקוד מבחוץ ולהיראות מבפנים. 

מה זה מידברן – שפת הסימנים

במידברן הוקמה מחלקת הנגשה לבעלי צרכים מיוחדים והיה מחנה "ידיים מדברות" שלימד את ספת הסימנים ודאג להנגיש אמצעי תקשורת ידידותיים למי שלא שומעים…

 לקט תמונות מידברן 2015 תמונות המציאות מדברות בעד עצמן

the way to midburnמבוא : אלבום תמונות – הדרך מידברן 2015

 

 

 

building city midburnהקמה : אלבום תמונות – בוני העיר מידברן 2015

 

 

 

child fly midburnילדעים : אלבום תמונות – ילדעים מידברן 2015

 

 

 

father midburnאבות: אלבום תמונות אבות מידברן 2015

 

 

 

family midburnמשפחות: אלבום תמונות משפחות מידברן 2015

 

 

 

dust in the windאבק קסמים: אלבום תמונות  אבק קסמים מידברן 2015

משמעות האבק במידברן: בסופו של דבר גוף החומר=האדמה, שהוא התחפושת הפיזית = הבית לנשמה (אוויר) , הופכים לאבק. הדבר היחיד שממשיך איתנו הלאה זו ההתפתחות התודעתית =השיעורים שלמדנו, ההבנות/התובנות שהפנמנו . כל שאר החומר מתכלה . בגלל זה במידברן יש כל כך הרבה אבק קסמים, למסך את האוויר, שלא נשכח את מה שחשוב באמת, וזה איננו מה שנגלה לנו בעיניינו הפיזיות , אלא מה שרואים בעין השלישית- זו שרואה פנימה ולא החוצה את שנגלה בעיני רוחנו.


צפו בסרטון » Dust in the Wind


 

art earth

מייצגים : אלבום תמונות מייצגי אומנות מידברן 2015

 

 

 

people midburnאנשים : אלבום תמונות אנשים- מידברנרים מידברן 2015

 

 

 

 

22_lעיר : אלבום תמונות מידברן 2015 העיר

 

 

 

 

night life midburnחיי לילה : אלבום תמונות חיי לילה  מידברן 2015‏

 

 

 

 

 

wedding midburnפריצת מסגרות חשיבה אמרנו? מי קבע שחייבים להתחתן בלבן באולם עם דודים ודודות רחוקים שאין לך שום קשר אליהם? למה לא להתחתן בכחול על גבעת עפר עם המשפחה האמיתית שאיתם אתה מרגיש בבית?

 

סיפורים פה…

מבוא : 

רבים מאורחי העיר  עמדו בתור שיירה ארוכה בדרך להיכנס בשעריה, אבל אני- אני מהמשקימים להתעורר. הגעתי כבר 5 ימים קודם להיות שותפה  בהקמה. הדרך שלי למידברן 2015 התחילה כבר במידברן 2014, כשהבנתי  שיש לי תפקיד בקהילה :ללוות את אנשי האש בתהליך שינוי תודעתי: לכוון את אש היצירה גבוה לאוויר הבנה ולא לאדמה הגשמית.

אחרי האש, מגיע בתהליך הבריאה תור המים: החיבורים הבינאישיים הרגשיים, מערכות יחסים שמאפשרות שת"פ הרמוני. לקח לי חצי שנה להחליט החלטה אמיצה שאני מנהלת מחנה נושא ומרימה מייצג אומנות שמהותו חיבור לרוח: לילד הפנימי: הוא החלק התודעתי של הנשמה שמנהלת את הבחירות שלנו. למה אמיצה? כי האדמה איננה מוכרת לי , אין לי ניסיון במימוש ארצי כאן, ולבחור לקחת אחריות על ניהול מחנה של אנשים פיזיים עם לוגיסטיקה גשמית ובנייה והפעלת מייצג עם כל המיכשור הטכנולוגי בו כשאין לי כישורי אדמה- זה בהחלט אתגר.

אז תיכננתי ובראתי תא- פרמידה, מרחב עצמאי להשמיע את קולו של הילד הפנימי שמבודד מרעשי רקע בסביבה: מקום שאליו יוכל להיכנס כל אחד לבדו ולהתחבר לעצמו כדי להבין את העוצמה הפנימית שלו ולאפשר חופש ביטוי רדיקלי- לא מהסוג שצריך שיסתכלו עליו וימחאו לו כפיים כמה הוא מיוחד, גם לא מהסוג שמזמן לעצמו להיעלב מקריאות בוז. זה שמחובר למי שהוא באמת. מי אנחנו באמת? אנחנו לא אוסף התחפושות שלבשנו והתפקידים שלקחנו על עצמנו כל השנים. אנחנו אפילו לא הגוף שלנו. הוא רק התלבושת החיצונית שאנחנו מחליפים בכל ירידה לעולם החלום. מי אנחנו באמת? מהי המהות המזוקקת של היותנו ?

כדי לממש את מייצג תא הילד הפנימי הבנתי שאני צריכה צוות . אז מיגנטתי אליי את כל אנשי האדמה והמים שהכרתי מהקהילה והייתי בטוחה שאני מסודרת, שהם יתקתקו את התשתית האדמתית ויביאו אנשים ואני אהיה אחראית על האש והאוויר.
אממה: זה לא עבד. כמהתי להיות באיזון אבל עדיין לא הייתי שם. אנשי אדמה ומים צריכים אדמה ומים. הם חייבים מישהו שידבר בשפתם הארצית והרגשית: מישהו שישאל איך הם מרגישים הבוקר ויכיל אותם ויאהב אותם, הם צריכים מטבח עם אוכל ומקלחות עם מים . ואני- אני בחרתי להשקיע את האנרגיות שלי באש והאוויר- בדיוק הרצונות וההבנות. כך קרה שאמנם הצטרפו הרבה אנשים למחנה כי האש והאוויר היו עבורם השראה ויצרו עניין, אבל לא מספיק כדי להישאר. אחרי שלמדו את השיעורים , התאדו המים ועברו למחנות נושא שעוסקים במים –ליוויתן,שפע, ולמחנות אדמה: תחפושות ופיתות או לניהול הלוגיסטיקה של כל העיר. וכך: נשארתי לבדי- רק אני והילדים. אם הייתי אשת מים הייתי לוקחת את זה למקום של באסה רגשית ונכנסת לדיכאון והאשמה עצמית. אבל אני לא. אני אש. אני יודעת למה אני עושה את מה שאני עושה והאש שלי מחוברת לאוויר, אז אני מבינה: מבינה שכך נועד להיות: זרעים שזרעתי וגידלתי נפוצו ברוח לכל עבר משום שזה ייעודם. אני בחרתי בהתעלות מעל האדמה כי זו מגמת השינויים בבריאה. לא ניתן לשנות או לעצור אותה. ניתן רק לבחור לעשות שינוי תודעתי ולהשוות תדר , או שלא, ואז לחיות בהישרדות במקום בהתפתחות. זו לא אני. אני לוחמת.   הגעתי 5 ימים לפני הארוע להקמה כדי לחבור לאנשי האדמה והמים וללמוד איך מיישמים. לא כדי לבנות מייצג ומחנה פיזיים (המייצג הגשמי בוטל)  אלא כדי ללוות את הגרעין הקשה של הקהילה- צוותי ההפקה בתהליך שינוי תודעתי.

הקמה : 
10 ימים בניית פאר היצירות שחברי הקהילה עמלו על הכנתם שנה שלמה : כל התיכנונים, המודלים, החומרים,הרעיונות שעומדים מאחורי האומנות- חופש ביטוי רדיקלי בשיא תפארתו. 100% התנדבות- גם של כסף ועבודה פיזית, גם של זמן ואנרגייה תודעתית ורוחנית: חוברים יחד למרקם הוויה ייחודי פורץ דרך  בו עקרון הסתמכות עצמית רדיקלית מתקיים בו זמנית לצד שפע הזדמנויות לשת"פ הרמוניים: ראשי צוותים עוזרים ונעזרים אלו באלו.

לכל אחד מאיתנו האיכויות שיש לו לתת וכך אחרי שחלקתי את ההבנות שלי להעלאת התדר הכולל ואת השימוש במחשב הנייד שלי למשל לאחראית התקשורת שהיתה צריכה לפרסם מידע ברשת, קיבלתי עזרה בהקמת רשת הצל ולמדתי שיעורי אדמה מאתגרים- לתקוע יתדות ובזנטים, לתפור ולקשור תלאי רשת צל כל היום בשמש,לבנות אוהלים,לסחוב גריקנים 20 ליטר מים, לנסר מוטות עץ,לסקל אבנים מהשטח ולנשום את אבקת הקסמים שממסכת את האוויר כאן בסופות חול אינסופיות. הסיבה הגבוהה: כדי לצמצם את הראייה החיצונית בעיניים הפיזיות ולהתרכז בראייה פנימה- של מה שאנחנו רוצים לראות בעיני רוחנו. וגם שיעורי מים למדתי: ללמוד לבקש ולקבל עזרה, ללמוד להיענות להצעות, ללמוד להקשיב לקולות רחשי הסביבה, להיות רגישה כלפי אנשים, לשבת לפטפט, והשיעור הכי מאתגר עבורי- ללמוד להינות מהאדמה והמים. אני בדרך…

צוות המפ"צ בונים את העיר – מסמנים מיקומים, מנהלים את מחסן הציוד לכל מי שצריך כלי עבודה, אנשי האומנות מקימים את המייצגים,מנהלי המחנות מתקתקים הקמת תשתית לוגיסטית של אוכל מים וצל, יש מי שפורסים חיבורי חשמל, תופרים,מחברים, לי יש חשמל אבל לא מסור ולך יש סולם אבל לא חשמל. אז לטובת הכלל האחד מעניק לאחר מהשפע שלו וכולנו ביחד פועלים להתקדמות בטורבו של הקמת העיר. אחרי ששישבת נחו מעבודה פיזית (בגלל צו עיכוב שהמשטרה הגישה ולפי צו ביהמ"ש) – נוצרו פערים ועכשיו כולם בפול גז. 48 שעות של עבודה רצופה במשמרות, גם בלילה. ככה זה עם אנשי אש. אנחנו שרוטים מספיק כדי להוציא את הנשמה לעשות מה שבחרנו ונבחרנו לעשות.

למקומות, היכון…
עוד 3 שעות יתחילו תורים ארוכים בכניסה לשערי העיר. המשטרה בודקת אותנו ב 7 עיניים ואנחנו נדרשים לעמוד בשעת המבחן שלנו: להוכיח שביטוי עצמי רדיקלי יכול ללכת יחד עם 100% אחריות אישית ואזרחית,להראות לכל העולם ואשתו שיש דבר כזה אנשים שבוחרים מרצונם החופשי ובהתנדבות לתרום מכספם ,זמנם וכישוריהם לבריאה של קהילה יוצרת שגם מבינה, אנשים שבוחרים להתנהל תוך הסתמכות עצמית רדיקלית, שעושים מה שיודעים שבחרו ונבחרו לעשות גם בלי שיאכפו עליהם את החוקים, שיודעים לנהל את עצמם בעצמם ולדאוג לעצמם בלב המדבר גם למים אוכל וצל,שמחוייבים ומסורים ליצירת האומנות שלהם, להשמיע קולם ולבטא את השונות המבורכת, שלא מייצרים חשל"ש ודואגים אח"כ להשאיר את השטח טבעי ונקי כשהיה, ששותפים משתפים ומשתתפים – עוזרים ונעזרים אחד בשני, שיודעים לבקש ולקבל וליצור שת"פ הרמוני,שחיים את עקרון המיידיות: מבינים שהכל קורה כאן ועכשיו ודברים קורים תמיד בזמן נכון: אנשים שחיים בתודעת זמן קוסמי שבו העבר ההווה והעתיד הם אחד. אנשי אש שהשכילו לפתוח דלת השנה גם לאנשי אוויר, מים ואנשי אדמה כי מבינים שרק ביחד, תוך מיזוג הרמוני של כל ארבעת היסודות ניתן להביא שלום ואיזון לעולם, כמו אוואטר קורה : זה השם המידברנרי שבחרתי לעצמי.
מתרגשת כבר לקראת השיעור שאני מלמדת ברדיו מידברן ביום חמישי ב 10:00: כשפות היסודות ושליטה אנרגטית בהשראת אוואטר קורה ותודעת העל.

ילדעים

500 ילדעים (ילדים שנולדים יודעים) היו נוכחים במידברן 2015, מתוך 6500 איש, זה אחוז יפה, אבל שנה הבאה נוכחותם תהיה דומיננטית יותר. הם כאן כדי ללמד אותנו את כללי המשחק החדשים בעולם המשתנה. הם מורי הדרך שלנו, הם שנועדו להוביל תהליכי שינוי.

מחנה הילד הפנימי מזמין ילדעים   בכל גיל (גם למבוגרים יש ילד פנימי- הוא הנשמה)  שמחוברים לילד הפנימי שלהם , שבוחרים להקשיב לקול הפנימי ורוצים להבין איך להשתמש באש כדי לממש, איך ליצור-לברוא מציאות בכוח התודעה , איך להתעלות ממים לשמיים,איך לנהל את הבחירות שלנו בתבונה. להיות חלק מההוויה, שותפים במשחק עם ילדי האש והאוויר, ילדי האוואטר.

קבוצת הבית שלנו בפייסלנד היא מדברנרים מדברים תודעה

ילד שיודע שנולד לרקוד

***

במידברן כולם מנהלים. אין אדם/גוף ריכוזי אחד שמחליט. יש צוותי עבודה שפועלים בסינכרון ושת"פ המושתת על אחד העקרונות החשובים לפיהם מתנהלת הקהילה : אחריות אישית.

דוח שקיפות 2015תודה לכל צוות ההפקה של מידברן ממעמקי נשמתי, על היותכם ותרומתכם להתפתחות בבריאה . אוהבת אתכם. קבלו מילה טובה.  גאה להיות חלק בקהילה שלוקחת אחריות ומוציאה דוח שקיפות כזה. תבורכו. הדוח מבהיר יפה אגב את סיבת עלות הכרטיסים: ככה זה כשבוחרים להתנהל בתקציב מימון עצמי של חברי הקהילה בלי להסתמך על חברות עסקיות נותנות חסות.

דיקומפרשן 2015:

ככה עולה האש הגשמית לאוויר. מדליק, נכון? אהיל אש באוויר, דיקו 2015. אבל איך עושים את זה אנרגטית ? איך מתעלים מחומר לרוח? איך יוצאים מהגוף הפיזי למסעות אסטרליים במישורים הגבוהים?
אנרגיית יסוד האש היא כוח הרצון- היא שמניעה את כל הבחירות שלנו וכל התהליכים בבריאה. במקום לכוון את האש להתלהב מניסויים פיזיים בחומר, עושים שינוי תודעתי ובוחרים לתת קדימות להשקעה אנרגטית באוויר: בהבנת התודעה . היא שאצלה נמצאות כל התשובות.

אלבום תמונות  דיקו 2015


משפטי מפתח שערכתי בהשראת נושא הדיקו- מנהרת הזמן

  Spark: A Burning Man Storyסיפור התהוותו של ברנינגמן

*

תמליל ההודעה שהעלייתי בשטח בהקמות מידברן 2015: התעלות : הבנתי 

המשטרה עצרה את העבודה הפיזית שלנו במידברן. למה?כדי שנחשוב ונבין,שנשקיע את האנרגיה שלנו באקטיביזם תודעתי. כדי שנתרגל איך להקדים מחשבה תחילה לסוף המעשה. אילולא העצירה הזו היינו כולנו באטרף של עשייה ,של בניית המייצגים שלנו על האדמה,אבל נדרשנו לעצור הכל כדי להבין איך להתעלות מעל האדמה והמים לאש והאוויר. הרי זו תימת הנושא של מידברן השנה,נכון? התעלות. איך מתעלים?מכוונים את האש היצירתית שלנו גבוה לאוויר-להבנה.

המשטרה עושה את התפקיד שלה מצויין. הם מייצגים את ממסד האדמה השמרנית ותפקידם לשמור על הסדר הקיים. אנחנו אנשי אש. תפקידנו להפר את הסדר הקיים ולברוא סדר חדש. אז בראנו. יש לנו כללי משחק חדשים לפי 10 העקרונות אבל הם מעוררים התנגדויות וחששות אצל ממסד האדמה. זה מובן. האדמה לא יודעת וכשהם במצב אי וודאות הם הולכים לבדוק מה כתוב בספרים, מה אומר החוק ומה פסק ההלכה. האש תמיד יודעת. גם כשאנחנו לא יודעים-אנחנו יודעים….כי הידיעה שלנו נובעת מבפנים ולא תלויה באנשים אחרים או במערכת חוקים. האש עצמאית ויש לה בטחון בכוח העוצמתי שלה ליצור תמונת מציאות חדשה.

האדמה נכנסת ללחץ ממצבי אי וודאות. תפקידנו כאנשי אש ללמד את האדמה. לא לכעוס ולהתעצבן ולדאוג (מים) אלא להבין אותם אבל בה בעת לא להשוות תדר אליהם אלא להוביל קדימה עם הידיעה שלנו את ייעודנו. רק האש יכולה לשנות את האדמה. המים יכולים לחבר ולהדביק אבל זה לא ישנה את החומר. אם מדביקים זכוכית לנייר, הזכוכית תישאר זכוכית והנייר יישאר נייר. האש תשרוף ותתיך ותתמיר אותם להתחבר יחד למשהו חדש. זה מה שאנחנו צריכים לעשות:להגמיש את מסגרות החשיבה הנוקשות של ממסד האדמה המשטרתי. איך?רק אחרי שנגמיש את תודעתנו בעצמנו. כשלנו זה יהיה ברור אז גם להם זה יהיה ברור. בשביל זה עצרו אותנו מלמעלה פיזית כדי שנעבוד תודעתית. שנחשוב וננסה להבין למה דברים קורים כמו שהם קורים,כדי שאנשים כאן ישבו וידברו ,שנתחבר ונחבר את העוצמה האישית של כל אחד מאיתנו וניצור מסה קריטית של אנשים שיודעים לקחת אחריות ולהפעיל שיקול דעת תבוני.

אני כאן בשטח במידברן עם הגרעין הקשה של הקהילה וגאה להיות אחת מאיתנו.
אהבה,נעמה,מחנה הילד הפנימי.
תקשיבו לו ,לילד הפנימי,הוא תמיד יודע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *