מורה דרך

המורה הכי טוב שלכם הוא עצמכם. לימדו ולמדו את עצמכם בעצמכם. מורה דרך מלווה אנשים בתהליכי למידה,חשיבה ויצירה עצמאיים שעוברים במסע התפתחותם, מהווה השראה בנוכחותו כדי להאיר ברגעים חשוכים את הזרקור על האור הפנימי של האדם. הוא לא מורה לו (מלשון הוראה)מה ואיך ללמוד ,אלא מלווה אותו בדרכו ומעצים אותו ללמוד את עצמו בעצמו. נותן חכה ולא דגים. עוזר להבין, נותן כלי להתמודדות עם האתגר ולא לוקח אחריות במקום התלמיד.

מהילד שבי אל הילד שלי

כן ירבו במהרה בימינו אמן יותר ויותר אנשי אש שמשחקים בתפקיד מורים לילדעים ועוזרים להם להבין שאין להם הפרעת קשב. יש להם הפריית קשב. הם גאונים. והמורה הזה: שרון, שמדבר משמהות   , שמלמד ילדעים מחוננים – גאון . צא ולמד
*
*

טרנס מק'קנה – אף אחד לא יותר חכם ממך

אף אחד לא יכול ללמד אתכם דבר, זה רק אתם שבוחרים מה ללמוד. עשו זאת בעצמכם. במקום לקרוא ולשנן טקסטים של אחרים, תלמדו את הטקסט/התסריט  האישי שלכם בעצמכם.

כדי להתקדם ולהתפתח , שחררו את המסגרות ,  הן מעכבות וסוגרות , תסמכו על עצמכם. שחררו עצמכם לחופשי.

Children Full of Life

השאלה הראשונה של המורה ביום הלימודים הראשון: מה הדבר הכי חשוב שנלמד השנה? להיות מאושרים.

 

מורה שמתחיל כל בוקר במחמאות כישורי תלמידיו> נפלא, (בסרטון מצ"ב) אבל יש משהו חשוב ונפלא עוד יותר: כשלא מחכים לקבל שבחי כל הכבוד ומחיאות כפיים ממישהו אחר. למדו להעריך את עצמכם , הכירו באיכויות שלכם, דעו את נקודות החוזק שלכם, כי הן ורק הן שיקדמו אצלכם הבנה על דיוק הבחירות שלכם, הן ורק הן קרקע פוריה ללמוד את השיעורים החשובים באמת שיתרמו לתהליכי הלמידה וההתפחות האישית שלכם. אגו איננו דבר רע. אל תוותרו עליו!!! אגו זו הידיעה הפנימית שנותנת לנו בטחון עצמי לעשות את מה שבחרנו ונבחרנו לעשות, לדעת שאנחנו יודעים כל מה שאנחנו צריכים לדעת כדי לעשות מה שאנחנו צריכים לעשות. (יש גם אגו שלילי שמנצל ומתנשא על אחרים , אבל את זה מוטב שנשאיר מחוץ לטווח הבחירות התודעתיות שלנו…)

כל אדם הוא שמפלס דרכו ,הוא המוביל והמנווט לפי מסלול החיים שבחר בו בתסריט הנשמתי שנחתם מראש . הכל צפוי , ובה בעת- הרשות נתונה לנו לבחור איך לשחק את הבחירה.

לפני שלומדים מחמיאים

 

 

  – Robin Williams – "Seize the Day"

רןובין ווילאמס בתפקיד מורה מעורר השראה שמאיר בתלמידיו דרך הסתכלות אחרת על החיים: יצירתית,מלאת תשוקה להשתמש במילים ורעיונות כדי לשנות את העולם,אמיתית,חיה,חושבת,רואה,מאירה

(הסרט המלא: ללכת שבי אחריו Dead Poets Society ) – מומלץ בחום – קישור לצפייה ישירה

 

איש החינוך ששינה את כללי המשחק  –  בשורה משמחת לילדי האש והאוויר: התגלו כשפי אוויר מבוגרים שבחרו לממש ייעודם כדי לאפשר לכם ללמוד את עצמכם בסביבה ידידותית יותר מאשר במסגרת האדמה הנוקשה והמיושנת , הנה אחד מהם: מנהל ביה"ס ששינה את כל כללי המשחק , איך? הוא פשוט מחובר לילד הפנימי שבו וכשאתה חי את הייעוד האמיתי שלך, כל הדלתות נפתחות.

 

Prank in Math Class

מורה למתמטיקה שמצא דרך משעשעת להעביר מסר לימודי לתלמידיו

 

מורה בגובה העינים של הילדעים – ספיר חיים

 

*

teacher-insperation

סימני דרך להיותך מורה משמעותי : 20 Signs You’re Actually Making A Difference As A Teacher  

שחור – סרט מופלא על מורה שמלמד ילדה עוורת וחרשת. קישור לסרט המלא בצפייה ישירה

איך מורה עזר לתלמיד מגמגם לקרוא בשטף? מחויבות, אמונה, התמדה, הקשבה והמון יצירתיות 

 Ron Clark Story – מורה לחיים

 

בחזית הכיתה

מורה שמתמודד באומץ עם מחלת גמגום ומוכיח לתלמידיו איך כוח הרצון מניע ומימוש חלומות

 

איש החינוך ששינה את כללי המשחק  – עודד הרשקו מנהל ביה"ס הפתוח בחיפה:  בשורה משמחת לילדי האש והאוויר: התגלו כשפי אוויר מבוגרים שבחרו לממש ייעודם כדי לאפשר לכם ללמוד את עצמכם בסביבה ידידותית יותר מאשר במסגרת האדמה הנוקשה והמיושנת , הנה אחד מהם: מנהל ביה"ס ששינה את כל כללי המשחק , איך? הוא פשוט מחובר לילד הפנימי שבו וכשאתה חי את הייעוד האמיתי שלך, כל הדלתות נפתחות.

Rita Pierson: Every kid needs a champion

שיעור מים (=רגש) חשוב: Rita , מורה, מסבירה  ב TED : "ילדים לא לומדים מאנשים שהם לא אוהבים." זוהי קריאת השכמה למחנכים להאמין בתלמידים שלהם ובאמת להתחבר אליהם ברמה אישית ואנושית

 

המשפטים שכל מורה רוצה לשמוע

 

מורה  שהניע את תלמידיו לגדל מזון ברחבי העיר לרווחת הקהילה

Stephen Ritz: A teacher growing green in the South Bronx

 

Pendulum Wave Demonstration

ילדים, ככה לומדים פיזיקה. צפו וראו איזה מופלאים חוקי הבריאה: גם כשנראה שיש כאוס, בסוף מבינים שהכל מדוייק ובתואם

 

יומני החופש  Freedom Writers

סיפורה האמיתי של ארין גרווול, מורה צעירה שנתנה השראה לתלמידיה הכושלים ללמוד סובלנות, להשקיע בלימודים ולשאוף ללימודים גבוהים אחרי בית ספר התיכון. ארין מגיעה לתיכון מוכה אלימות, שתלמידיו חונכו על ברכי השבטיות האורבנית (כלומר, כנופיות וטריטוריאליזם) יותר מאשר על שייקספיר. עם הזמן היא לומדת לחדור לליבם. מבוסס על סיפורה האמיתי של ארין גרוול.

ד"ר טל בן-שחר מספר על מרווה קולינס

סיפורה של  מורה ומנהלת מעוררת השראה

 

Marva Collins Story

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *