טיוטה: ילדים במחשב – יומן למידה

הטקסט בפוסט הזה נכתב כהגיגים. הוא עלה לאוויר בתאריך 16 בינואר 2014 ללא הסבר תודעתי מדויק. הטקסט המצ"ב נכתב כטיוטה ללא פירוט הבנות ,אלא תיעוד מידע ראשוני גולמי בלבד. אין לראות בו פוסט ככל הפוסטים .

במת שיתוף בהבנות מתוך תהליכי הלמידה והיצירה של ילדים במחשב. זהו יומן המתעד את תהליך למידה שלי כמדריכה  בכיתת מחשבים בביה"ס יסודי . העידכונים שמופיעים ראשונים בפוסט ,הם האחרונים שנוספו. גלגלו מטה כדי לקרוא התפתחויות מהיום הראשון ללימודים.

*

אמא בדילמה שאלה לגבי הזמן הרב שהילדים מבלים במחשב והאתגר להתמודד עם השמנת יתר. כדי להקל את ההתמודדות עם הדילמה ההמלצה היא לחוות את המציאות מבעד לעיניים של הילד ולא שלה כהורה. הפתרון איננו להגביל את זמן המחשב כי בכך יש פגיעה ביכולת הילד לממש את הייעוד שהוא בחר ונבחר לתת לעולם. הורה שמונע מהילד זמן משחק ותיכנות במחשב מסיט אותו מהתסריט ופוגע ביכולתו לממש את הפוטנציאל -האיכות שאיתה ירד לעולם. הפתרון נעוץ בהבנה שככל שיכולת התודעה מתרחבת, הילדים ילמדו לשלוט בגופם הפיזי בכוח המחשבה.
ישיבה מרובה במחשב אכן מנוונת את הגוף אבל בטווח ארוך ומתוך ראייה גבוהה – ככל שהתודעה מתפתחת, הילדים ילמדו להניע את הגוף בכוח המחשבה. אני מניחה שזה נשמע הזוי אבל בעתיד יעשו כושר בלי להזיז את הגוף הפיזי, כלומר: תהיה לאדם יכולת לפתח שרירים גם בישיבה מול מסך המחשב. לפתור את בעיית ההשמנה נדרשת החלטה להתמודד עם היצריות – ללמוד לשלוט ביסוד האש – להוריד את צריכת הסוכר הגשמי ולהטעין יותר אנרגיות שאינן אדמתיות. (האינטרנט הוא אנרגיה אווירית ) כשילד יושב מול המחשב הוא בדר"כ לא יחוש רעב אלא יזין עצמו בהתלהבות מהמשחק. פראנה. כוח החיים.
ממליצה להקשיב לתקשור תודעת העל בנושא:


צפו בסרטון » למה משחקי מחשב תורמים ללמידה- ילדים ומשחקים דיגיטליים


צפו בסרטון » פיתוח הכושר הגופני במעבר לעתיד.


צפו בסרטון »Bridging Our Future


—————————————-

התחלתי לעבוד כמדריכה בכיתת מחשבים בביה"ס יסודי ("רגיל",של משרד החינוך) כיתות ב,ג,ד . הצגתי עצמי: נעים מאד,אני נעמה. אני לא המורה! אני לא נותנת הוראות ולא מלמדת. אני כאן כדי ללוות את תהליך הלמידה העצמאי שלכם את עצמכם בעצמכם. כאן אתם המורים. בוקר טוב .

———————————————————————————————————————————————————————-

שיעור ראשון על חופש ואיך לומדים משהו חדש:

הראייתי להם אתר ציור גיאומטריות שביליתי בו שעות אתמול בלילה,הם נגנבו. שיתפתי מה הדבר שאני הכי אוהבת, יותר מאשר הציור ויותר מהטכנולוגיה וזה לגלות את החדש. איפשרתי להם חופש בחירה להיכנס לכל אתר בכל נושא ובלבד שהוא- חדש. זו היתה משימה קשה עד בלתי אפשרית לרובם שמייד נטו ללכת למשחקים/שירים המוכרים . השיעור היה איך ללמוד משהו חדש שאנחנו לא מכירים. כי איך נדע מה לחפש? מה כותבים בשורה הריקה בגוגל? איזה עולם תוכן אנחנו רוצים לזמן לעצמנו? השיעור שאני התמודדתי איתו בסוף היום היה לנסות להבין איך תרבות שלמה הצליחה למחוק את הסקרנות הטבעית של הילדים ולהטמיע בהם אשליה של בטחון בכל מה שמוכר וידוע כעדיף. אילפנו אותם על ברכי "נעשה ונשמע" אז מה הפלא שפתאם כשהם מקבלים חופש לגלות את החדש, הם בוחרים לבזבז את החופש שלהם על אותם הדברים שהם כבר מכירים

silk – אתר ציור גיאומטריות

http://weavesilk.com/

———————————————————————————————————————————————————————-

מחפשת את נקודת הכניסה של המפתח בחור מנעול גדול ומגושם שסוגר דלת ברזל כבדה של חדר מחשבים בביה"ס . אחד הילדים עובר ומגיב : "את פורצת לחדר מחשבים?" . לא. אני לא פורצת. אני נכנסת בכניסה הראשית הפעם , יש לי מפתח והרשאת כניסה רשמית מהממסד. אני בפנים. הדלקתי את האור. פיצחתי את הקוד! לקח לי 42 שנים לבחור להיות במקום התודעתי הזה שבו אני רוצה, באמת באמת רוצה להיות חלק מהמערכת – זו שכל חיי בזתי לה ושנאתי. 12 שנים למדתי בחינוך ביתי עם 4 ילדיי בבועה. לא נתתי אמון במערכת שנועדה לסרס את החשיבה העצמאית והיצירתית שלהם ,לכפות עליהם התנהלות שתאלף אותם להיות חיילים ממושמעים . לקח לי 6 שנות זוגיות עד שבכלל רציתי להביא ילדים לעולם הזה כי הוא נתפס תמיד כל כך דפוק. והיום, היום אני במקום אחר. היום אני נרגשת מהקיום שלי כאן, אני שמחה ומתלהבת לחיות בעולם המקסים הזה שכל רגע בו הוא קסם עבורי, אני נהניית להתנסות ברגעי חסד בעבודה עם הילדים בכיתת מחשבים. אני כל כולי מלאת אושר והודיה על האומץ שהיה לי לבחור להשלים עם הקיום הארצי שלי בעולם הזה. כייף כאן. כל כך הרבה התפתחויות מדהימות, כל כך הרבה עבודה חשובה לעשות כאן. אני שליחה שנועדה לפלס דרך לילדים להשמיע קולם. והם עושים את זה! ויש לי חלק , תפקיד חשוב לעזור להם לדייק את ההבנה איך לעשות את זה נכון. מתה על העידן החדש הזה. העולם יפה יותר ויותר מרגע לרגע. זה אמיתי. העולם האמיתי הולך ומתמזג לתוך העולם הגשמי. ימות המשיח.

האקר – אתר שינוי תודעתי

https://www.shinuytodaati.co.il/a1-fire-will-creativity/האקר/

 

———————————————————————————————————————————————————————-

שיעור שני : חופש לחלום ,להיות מי שאני . מה אני רוצה?
השיעור מתחיל בהבנה חשובה עבור הילדים להפנים: המחשב הוא רק כלי, אמצעי שמנגיש ידע ללמוד את מה שאנחנו באמת רוצים . מה אנחנו רוצים? שאלה קשה. הם לא ידעו. ילדים בני 8-11. אף אחד מעולם לא שאל אותם. בטח לא מורה שמכתיבה להם את החומר שהם נדרשים לשנן. התרגיל היה כזה: לדמיין עולם שבו אתם יכולים לעשות כל מה שאתם רוצים, הכל אפשרי, יש לכם זמן וכסף לממש כל חלום. אף אחד לא אומר לכם מה לעשות- לא הורים,לא מורים ולא אף אחד. מה אתם רוצים?

הייתם צריכים לראות איזה חיוך נמרח להם על הפנים. שיואו, איזה רגע חסד מבורך. זכיתי ללוות ילדים ברגע הגילוי הזה שהם מתחילים להבין שיש להם בכלל רצון עצמאי ושהם באמת באמת יכולים לחיות את החלום הזה. הסברתי שבכתה לא לומדים מחשבים אלא לומדים את מה שנבחר ללמוד- כל אחד באופן אישי ועצמאי. נעזרים במחשב ככלי לחפש מידע שיקרב אותנו למימוש החלום שלנו. מה אנחנו רואים שם בחלום?

חלומות – אתר שינוי תודעתי

https://www.shinuytodaati.co.il/a2-air/חלומות/

———————————————————————————————————————————————————————-

 

שיעור שלישי: אחריות אישית.
ילדים, אתם נדרשים לקחת אחריות אישית על תהליך הלמידה שלכם. כמו שאני לא סומכת על שרת האיכסון של ביה"ס ומשרד החינוך אלא דואגת לגבות את כל התיקיות עם המידע מהשיעור שחשוב לי לשמור בדיסקוןקי שלי, גם אתם – משיעור הבא- תדאגו שיהיה לכם דיסקוןקי עצמאי פרטי. בשיעור היסטוריה כותבים במחברת. בשיעור מחשבים מקלידים ושומרים מידע בדיסקוןקי. אתם לא יכולים לסמוך עליי ולא על אף אחד. ואם הדיסקוןקי שלי ייפול לי לשירותים ולא עשיתי גיבוי כמו שצריך? אתם רוצים שהמצגת שעבדתם עליה כל השנה תיעלם? התרגלתם שהמורה אחראית ללמד אתכם ואז אם אתם לא יודעים זו האחריות שלה. התרגלתם שאם אתם לא מקשיבים מאיימים עליכם בעונש לצאת מהשיעור . אתם רוצים לצאת? אתם מבינים שלהיות כאן זו זכות ולא חובה? התרגלתם לעשות דווקא להורים שלכם ולא להקשיב. בשיעור כאן שווה לכם להקשיב כי אני כאן לעזור לכם להקשיב לקול הפנימי שלכם. התרגלתם להאשים את המורה וביהס שהם משעממים. הם לא. זה אתם שבוחרים להשתעמם. אתם יכולים לשנות את הבחירה הזו ולקחת אחריות ולהתחיל ללמוד את מה שמעניין אתכם באמת. איך? פשוט תבחרו. גשו למחשב ותתחילו לחקור ולאסף מידע שמעניין אתכם. התרגלתם שהמבוגרים לוקחים אחריות על הלמידה שלכם.לא עוד. בשיעורים כאן אתם נדרשים להבין שמה שלא תעשו- לא יהיה. 100% אחריות אישית. ילדים בכתה ב,ג,ד. כן! אתם יכולים. רק אתם יכולים!!!

למידה – אתר שינוי תודעתי

https://www.shinuytodaati.co.il/a2-air/למידה/

 

———————————————————————————————————————————————————————-

הידעתם? באייקונים שבחנות התגובות בפייס בצט יש לקט משובח של דמויות תחת הכותרת "ילד האקר" . איזה כייף זה שגם אנשים מבוגרים מאפשרים לעצמם להתחבר לילד הפנימי שלהם ולשלוח פרצופים של דמויות אינפנטיליות.
הילד הפנימי – אתר שינוי תודעתי
https://www.shinuytodaati.co.il/a9-education/הילד-הפנימי/

———————————————————————————————————————————————————————-

 

דלת הכיתה נפתחת וחבורת ילדים נותנים ספרינט במסדרונות ביה"ס עד חדר מחשבים, רצים בהתלהבות ושמחה. יש נוהל בביה"ס שבהפסקות המורה נועלת את הכיתות. מפתח השליטה אצלה.אי אפשר להישאר בכיתה . חייבים לצאת. הנחיות מההנהלה. כיתת מחשבים היחידה שפתוחה . למה? כי ככה בחרתי,אני נעמה, אני לא "המורה".בחרתי לאפשר להם חופש לשוטט בחופשיות בזמן החופשי שלהם . איזו זכות נפלה בחלקי לאפשר להם את זה. איזה כייף ללמוד עם ילדים שאוהבים לשחק את החיים . הם באים לעדכן אותי בכל מני תוכנות מגניבות שהורידו,מסדרים את חיבורי הרשת שהתנתקו,שומעים מוזיקה,מנצחים ומפסידים,נופלים קמים, ושוב… הם יודעים שהחיים הם רק משחק של המחשבה מול המחשב. ואתם?

ילדים במחשב – במת שיתוף בהבנות מתוך תהליכי הלמידה והיצירה של ילדים במחשב.
https://www.facebook.com/pages/ילדים-במחשב/806265246053673?fref=ts

 

———————————————————————————————————————————————————————-

שיעור: מי מקשיב למי? מי המורה ומי התלמידים? כולנו, יושבים במעגל. השיעור הפעם מתחיל בהקשבה שלי לכם ולא שלכם לי.כל אחד בתורו גם שואל וגם מלמד את כולנו משהו חדש שקשור כמובן למחשבים. אני כאן תלמידה בדיוק כמוכם. "אבל המורה, אם לא תלמדי אותנו, איך נדע? כל אחד חייב שילמדו אותו"… לא, קודם כל אני לא מורה, אני נעמה. אני לא נותנת הוראות אלא אני כאן כדי ללוות את תהליך הלמידה העצמאי שלכם את עצמכם בעצמכם. אני לא יכולה ללמד אתכם כלום אם אתם תבחרו לא ללמוד. מישהו לימד אתכם ללכת/לדבר? למדתם בעצמכם, נכון? תתחילו ללכת את הצעדים הראשונים שלכם בכיתה שבה אתם נדרשים לבחור לקחת אחריות. למידה אמיתית לא מתהווה מתוך שינון מידע שמישהו אחר מביא אלייך אלא מתוך חקירה סקרנית את המידע שאתה רוצה להביא בעצמך. מה אתה רוצה? "לא יודע"… זו בדר"כ התשובה השכיחה. הם שכחו הילדים. דפוסי חינוך של תרבות אנושית שלמה הצליחו למחוק אצל הילדים האלו את הידיעה שהם יודעים. עכשיו הזמן להיזכר!

מה אני למדתי היום מהילדים? התוודעתי לאתר מגניב שמאפשר עריכת וידאו זריזה אוטומטית עם הטמעת תמונה: מגיסטו. סוף…

———————————————————————————————————————————————————————-

איזה כייף זה לרוץ במסדרונות. השבוע החלטתי להשוות תדר לקצב של הילדים ורצתי איתם לשיעור. מהירות,קלילות- זו האיכות שהילדים מביאים איתם. ("תראו את המורה, תראו, היא גם רצה"… טוב חלאס, כבר הסברתי לכם שלא קוראים לי המורה, נכון? אני נעמה. וכן, גם אני ילדה שרצה בהתלהבות לחדר מחשבים.
תראו דוגמא מה זה קצב מהיר של הילדים, קישור לסרטון מגניב מוטמע בתחילת הפוסט הזה: ילדי האש והאוויר בעידן החדש
https://www.shinuytodaati.co.il/a9-education/ילדי-האש-והאוויר-של-העידן-החדש/

———————————————————————————————————————————————————————-

מכתב להנהלה ששלחתי היום: התבשלה אצלי החלטה לגבש צוות מוביל של ילדים ונוער תלמידי ביה"ס ,פורצי דרך בתחום המחשבים שישמשו "יחידת חלוץ" לטיפול בבעיות טכניות וטכנולוגיות ולעזרה – תמיכה לתלמידים מאותגרים. הרעיון עלה בעקבות מקרה שקרה השבוע בכיתת מחשבים: לאחר 4 ימים ללא אינטרנט, לקחו 4 ילדים מכתה ו יוזמה, גילו אחריות אישית עצמאית ויצירתית ומצאו פתרון זמני לבעיה (שמקורה חשמלית בכלל ולא טכנולוגית).

אני רואה חשיבות רבה לקדם ולעודד ילדים אלופי מחשבים לממש את ייעודם ולהעצים את האיכויות שלהם.
אני חושבת שחשוב לא רק לתת להם את האפשרות/ההזדמנות הזו אלא יותר מכך- לקדם אותם, להעשיר את הידע והניסיון שלהם, לגבות ולתמוך בהם בקבלת הכשרה טכנולוגית מתקדמת יותר ממה שניתן כיום במסגרת השיעורים הרגילים במערכת.
הם ראויים לגיבוי התמיכה וההשקעה שלנו בהם. תרומתם לשיעורי המחשבים ובכלל, גדולה מאד. הילדים האלו כאן עבורנו ללמוד מהם. יש להם את זה.
הם המורים ואנחנו התלמידים שנדרשים לעמוד במבחן שינויי הזמן = להבין את האיכות שלהם ולעזור להם למקסם את הפוטנציאל שלהם.

מחשבים זה לא תחום/נושא שצריך ללמוד.
מחשבים זה הכלי כדי ללמוד כל דבר בכל נושא/תחום.
ככל שנלמד להשתמש בכלי הזה בתבונה, כך נוכל להרחיב את הידע והתודעה בכוון ההתפתחות שמדוייק עבורנו כתלמידים. כולנו תלמידים. כן, גם אנחנו המבוגרים שחושבים שהם יודעים הכל. יש לנו הרבה מה ללמוד מהילדים האלו.

זו יכולה להיות גולת הכותרת של ביה"ס אם תתקבל החלטה אסטרטגית למתג את ערוץ ההתפתחות הזה ולמגנט לביה"ס את הילדים החזקים ששולטים במחשב ותותחי טכנולוגיה.

ביקשתי מהנוגעים בדבר במערכת החינוך הממוסדת לאשר ולממן שעת הדרכה נוספת עבור התלמידים בצוות.

כעת מבקשת מכם – חבריי פייס תותחי טכנולוגיה : אם תרצו ללמד סדנת תיכנות או חומרה ברמה מתקדמת (לילדים בכתה ו…), בשיחת וידאו מרחוק, יהיה אחלה. פרטים בפרטי. אם אתם מכירים מישהו שיראה במשימה הזו שליחות וירצה לתרום מזמנו לקדם את הילדים האלו: שדרו, תווכו בנינו.

12 תגובות בנושא “ילדים במחשב – יומן למידה”

  1. התחלתי לעבוד כמדריכה בכיתת מחשבים בביה"ס יסודי ("רגיל",של משרד החינוך) כיתות ב,ג,ד . הצגתי עצמי: נעים מאד,אני נעמה. אני לא המורה! אני לא נותנת הוראות ולא מלמדת. אני כאן כדי ללוות את תהליך הלמידה העצמאי שלכם את עצמכם בעצמכם. כאן אתם המורים. בוקר טוב .

  2. שיעור ראשון על חופש ואיך לומדים משהו חדש:

    הראייתי להם אתר ציור גיאומטריות שביליתי בו שעות אתמול בלילה,הם נגנבו. שיתפתי מה הדבר שאני הכי אוהבת, יותר מאשר הציור ויותר מהטכנולוגיה וזה לגלות את החדש. איפשרתי להם חופש בחירה להיכנס לכל אתר בכל נושא ובלבד שהוא- חדש. זו היתה משימה קשה עד בלתי אפשרית לרובם שמייד נטו ללכת למשחקים/שירים המוכרים . השיעור היה איך ללמוד משהו חדש שאנחנו לא מכירים. כי איך נדע מה לחפש? מה כותבים בשורה הריקה בגוגל? איזה עולם תוכן אנחנו רוצים לזמן לעצמנו? השיעור שאני התמודדתי איתו בסוף היום היה לנסות להבין איך תרבות שלמה הצליחה למחוק את הסקרנות הטבעית של הילדים ולהטמיע בהם אשליה של בטחון בכל מה שמוכר וידוע כעדיף. אילפנו אותם על ברכי "נעשה ונשמע" אז מה הפלא שפתאם כשהם מקבלים חופש לגלות את החדש, הם בוחרים לבזבז את החופש שלהם על אותם הדברים שהם כבר מכירים

    silk – אתר ציור גיאומטריות

    http://weavesilk.com/

  3. מחפשת את נקודת הכניסה של המפתח בחור מנעול גדול ומגושם שסוגר דלת ברזל כבדה של חדר מחשבים בביה"ס . אחד הילדים עובר ומגיב : "את פורצת לחדר מחשבים?" . לא. אני לא פורצת. אני נכנסת בכניסה הראשית הפעם , יש לי מפתח והרשאת כניסה רשמית מהממסד. אני בפנים. הדלקתי את האור. פיצחתי את הקוד! לקח לי 42 שנים לבחור להיות במקום התודעתי הזה שבו אני רוצה, באמת באמת רוצה להיות חלק מהמערכת – זו שכל חיי בזתי לה ושנאתי. 12 שנים למדתי בחינוך ביתי עם 4 ילדיי בבועה. לא נתתי אמון במערכת שנועדה לסרס את החשיבה העצמאית והיצירתית שלהם ,לכפות עליהם התנהלות שתאלף אותם להיות חיילים ממושמעים . לקח לי 6 שנות זוגיות עד שבכלל רציתי להביא ילדים לעולם הזה כי הוא נתפס תמיד כל כך דפוק. והיום, היום אני במקום אחר. היום אני נרגשת מהקיום שלי כאן, אני שמחה ומתלהבת לחיות בעולם המקסים הזה שכל רגע בו הוא קסם עבורי, אני נהניית להתנסות ברגעי חסד בעבודה עם הילדים בכיתת מחשבים. אני כל כולי מלאת אושר והודיה על האומץ שהיה לי לבחור להשלים עם הקיום הארצי שלי בעולם הזה. כייף כאן. כל כך הרבה התפתחויות מדהימות, כל כך הרבה עבודה חשובה לעשות כאן. אני שליחה שנועדה לפלס דרך לילדים להשמיע קולם. והם עושים את זה! ויש לי חלק , תפקיד חשוב לעזור להם לדייק את ההבנה איך לעשות את זה נכון. מתה על העידן החדש הזה. העולם יפה יותר ויותר מרגע לרגע. זה אמיתי. העולם האמיתי הולך ומתמזג לתוך העולם הגשמי. ימות המשיח.

    האקר – אתר שינוי תודעתי

    http://shinuytodaati.co.il/a1-fire-will-creativity/האקר/

  4. שיעור שני : חופש לחלום ,להיות מי שאני . מה אני רוצה?
    השיעור מתחיל בהבנה חשובה עבור הילדים להפנים: המחשב הוא רק כלי, אמצעי שמנגיש ידע ללמוד את מה שאנחנו באמת רוצים . מה אנחנו רוצים? שאלה קשה. הם לא ידעו. ילדים בני 8-11. אף אחד מעולם לא שאל אותם. בטח לא מורה שמכתיבה להם את החומר שהם נדרשים לשנן. התרגיל היה כזה: לדמיין עולם שבו אתם יכולים לעשות כל מה שאתם רוצים, הכל אפשרי, יש לכם זמן וכסף לממש כל חלום. אף אחד לא אומר לכם מה לעשות- לא הורים,לא מורים ולא אף אחד. מה אתם רוצים?

    הייתם צריכים לראות איזה חיוך נמרח להם על הפנים. שיואו, איזה רגע חסד מבורך. זכיתי ללוות ילדים ברגע הגילוי הזה שהם מתחילים להבין שיש להם בכלל רצון עצמאי ושהם באמת באמת יכולים לחיות את החלום הזה. הסברתי שבכתה לא לומדים מחשבים אלא לומדים את מה שנבחר ללמוד- כל אחד באופן אישי ועצמאי. נעזרים במחשב ככלי לחפש מידע שיקרב אותנו למימוש החלום שלנו. מה אנחנו רואים שם בחלום?

    חלומות – אתר שינוי תודעתי

    http://shinuytodaati.co.il/a2-air/חלומות/

  5. שיעור שלישי: אחריות אישית.
    ילדים, אתם נדרשים לקחת אחריות אישית על תהליך הלמידה שלכם. כמו שאני לא סומכת על שרת האיכסון של ביה"ס ומשרד החינוך אלא דואגת לגבות את כל התיקיות עם המידע מהשיעור שחשוב לי לשמור בדיסקוןקי שלי, גם אתם – משיעור הבא- תדאגו שיהיה לכם דיסקוןקי עצמאי פרטי. בשיעור היסטוריה כותבים במחברת. בשיעור מחשבים מקלידים ושומרים מידע בדיסקוןקי. אתם לא יכולים לסמוך עליי ולא על אף אחד. ואם הדיסקוןקי שלי ייפול לי לשירותים ולא עשיתי גיבוי כמו שצריך? אתם רוצים שהמצגת שעבדתם עליה כל השנה תיעלם? התרגלתם שהמורה אחראית ללמד אתכם ואז אם אתם לא יודעים זו האחריות שלה. התרגלתם שאם אתם לא מקשיבים מאיימים עליכם בעונש לצאת מהשיעור . אתם רוצים לצאת? אתם מבינים שלהיות כאן זו זכות ולא חובה? התרגלתם לעשות דווקא להורים שלכם ולא להקשיב. בשיעור כאן שווה לכם להקשיב כי אני כאן לעזור לכם להקשיב לקול הפנימי שלכם. התרגלתם להאשים את המורה וביהס שהם משעממים. הם לא. זה אתם שבוחרים להשתעמם. אתם יכולים לשנות את הבחירה הזו ולקחת אחריות ולהתחיל ללמוד את מה שמעניין אתכם באמת. איך? פשוט תבחרו. גשו למחשב ותתחילו לחקור ולאסף מידע שמעניין אתכם. התרגלתם שהמבוגרים לוקחים אחריות על הלמידה שלכם.לא עוד. בשיעורים כאן אתם נדרשים להבין שמה שלא תעשו- לא יהיה. 100% אחריות אישית. ילדים בכתה ב,ג,ד. כן! אתם יכולים. רק אתם יכולים!!!

    למידה – אתר שינוי תודעתי

    http://shinuytodaati.co.il/a2-air/למידה/

  6. הידעתם? באייקונים שבחנות התגובות בפייס בצט יש לקט משובח של דמויות תחת הכותרת "ילד האקר" . איזה כייף זה שגם אנשים מבוגרים מאפשרים לעצמם להתחבר לילד הפנימי שלהם ולשלוח פרצופים של דמויות אינפנטיליות.
    הילד הפנימי – אתר שינוי תודעתי
    http://shinuytodaati.co.il/a9-education/הילד-הפנימי/

  7. דלת הכיתה נפתחת וחבורת ילדים נותנים ספרינט במסדרונות ביה"ס עד חדר מחשבים, רצים בהתלהבות ושמחה. יש נוהל בביה"ס שבהפסקות המורה נועלת את הכיתות. מפתח השליטה אצלה.אי אפשר להישאר בכיתה . חייבים לצאת. הנחיות מההנהלה. כיתת מחשבים היחידה שפתוחה . למה? כי ככה בחרתי,אני נעמה, אני לא "המורה".בחרתי לאפשר להם חופש לשוטט בחופשיות בזמן החופשי שלהם . איזו זכות נפלה בחלקי לאפשר להם את זה. איזה כייף ללמוד עם ילדים שאוהבים לשחק את החיים . הם באים לעדכן אותי בכל מני תוכנות מגניבות שהורידו,מסדרים את חיבורי הרשת שהתנתקו,שומעים מוזיקה,מנצחים ומפסידים,נופלים קמים, ושוב… הם יודעים שהחיים הם רק משחק של המחשבה מול המחשב. ואתם?

    ילדים במחשב – במת שיתוף בהבנות מתוך תהליכי הלמידה והיצירה של ילדים במחשב.
    https://www.facebook.com/pages/ילדים-במחשב/806265246053673?fref=ts

  8. שיעור: מי מקשיב למי? מי המורה ומי התלמידים? כולנו, יושבים במעגל. השיעור הפעם מתחיל בהקשבה שלי לכם ולא שלכם לי.כל אחד בתורו גם שואל וגם מלמד את כולנו משהו חדש שקשור כמובן למחשבים. אני כאן תלמידה בדיוק כמוכם. "אבל המורה, אם לא תלמדי אותנו, איך נדע? כל אחד חייב שילמדו אותו"… לא, קודם כל אני לא מורה, אני נעמה. אני לא נותנת הוראות אלא אני כאן כדי ללוות את תהליך הלמידה העצמאי שלכם את עצמכם בעצמכם. אני לא יכולה ללמד אתכם כלום אם אתם תבחרו לא ללמוד. מישהו לימד אתכם ללכת/לדבר? למדתם בעצמכם, נכון? תתחילו ללכת את הצעדים הראשונים שלכם בכיתה שבה אתם נדרשים לבחור לקחת אחריות. למידה אמיתית לא מתהווה מתוך שינון מידע שמישהו אחר מביא אלייך אלא מתוך חקירה סקרנית את המידע שאתה רוצה להביא בעצמך. מה אתה רוצה? "לא יודע"… זו בדר"כ התשובה השכיחה. הם שכחו הילדים. דפוסי חינוך של תרבות אנושית שלמה הצליחו למחוק אצל הילדים האלו את הידיעה שהם יודעים. עכשיו הזמן להיזכר!

    מה אני למדתי היום מהילדים? התוודעתי לאתר מגניב שמאפשר עריכת וידאו זריזה אוטומטית עם הטמעת תמונה: מגיסטו. סוף…

  9. איזה כייף זה לרוץ במסדרונות. השבוע החלטתי להשוות תדר לקצב של הילדים ורצתי איתם לשיעור. מהירות,קלילות- זו האיכות שהילדים מביאים איתם. ("תראו את המורה, תראו, היא גם רצה"… טוב חלאס, כבר הסברתי לכם שלא קוראים לי המורה, נכון? אני נעמה. וכן, גם אני ילדה שרצה בהתלהבות לחדר מחשבים.
    תראו דוגמא מה זה קצב מהיר של הילדים, קישור לסרטון מגניב מוטמע בתחילת הפוסט הזה: ילדי האש והאוויר בעידן החדש
    http://shinuytodaati.co.il/a9-education/ילדי-האש-והאוויר-של-העידן-החדש/

  10. מכתב להנהלה ששלחתי היום: התבשלה אצלי החלטה לגבש צוות מוביל של ילדים ונוער תלמידי ביה"ס ,פורצי דרך בתחום המחשבים שישמשו "יחידת חלוץ" לטיפול בבעיות טכניות וטכנולוגיות ולעזרה – תמיכה לתלמידים מאותגרים. הרעיון עלה בעקבות מקרה שקרה השבוע בכיתת מחשבים: לאחר 4 ימים ללא אינטרנט, לקחו 4 ילדים מכתה ו יוזמה, גילו אחריות אישית עצמאית ויצירתית ומצאו פתרון זמני לבעיה (שמקורה חשמלית בכלל ולא טכנולוגית).

    אני רואה חשיבות רבה לקדם ולעודד ילדים אלופי מחשבים לממש את ייעודם ולהעצים את האיכויות שלהם.
    אני חושבת שחשוב לא רק לתת להם את האפשרות/ההזדמנות הזו אלא יותר מכך- לקדם אותם, להעשיר את הידע והניסיון שלהם, לגבות ולתמוך בהם בקבלת הכשרה טכנולוגית מתקדמת יותר ממה שניתן כיום במסגרת השיעורים הרגילים במערכת.
    הם ראויים לגיבוי התמיכה וההשקעה שלנו בהם. תרומתם לשיעורי המחשבים ובכלל, גדולה מאד. הילדים האלו כאן עבורנו ללמוד מהם. יש להם את זה.
    הם המורים ואנחנו התלמידים שנדרשים לעמוד במבחן שינויי הזמן = להבין את האיכות שלהם ולעזור להם למקסם את הפוטנציאל שלהם.

    מחשבים זה לא תחום/נושא שצריך ללמוד.
    מחשבים זה הכלי כדי ללמוד כל דבר בכל נושא/תחום.
    ככל שנלמד להשתמש בכלי הזה בתבונה, כך נוכל להרחיב את הידע והתודעה בכוון ההתפתחות שמדוייק עבורנו כתלמידים. כולנו תלמידים. כן, גם אנחנו המבוגרים שחושבים שהם יודעים הכל. יש לנו הרבה מה ללמוד מהילדים האלו.

    זו יכולה להיות גולת הכותרת של ביה"ס אם תתקבל החלטה אסטרטגית למתג את ערוץ ההתפתחות הזה ולמגנט לביה"ס את הילדים החזקים ששולטים במחשב ותותחי טכנולוגיה.

    ביקשתי מהנוגעים בדבר במערכת החינוך הממוסדת לאשר ולממן שעת הדרכה נוספת עבור התלמידים בצוות.

    כעת מבקשת מכם – חבריי פייס תותחי טכנולוגיה : אם תרצו ללמד סדנת תיכנות או חומרה ברמה מתקדמת (לילדים בכתה ו…), בשיחת וידאו מרחוק, יהיה אחלה. פרטים בפרטי. אם אתם מכירים מישהו שיראה במשימה הזו שליחות וירצה לתרום מזמנו לקדם את הילדים האלו: שדרו, תווכו בנינו.

  11. צוות נוער פורץ דרך מחשבים : יוזמה לקדם כמה ילדים בכתה ו' בביה"ס שבו אני מדריכה – אלופי טכנולוגיה, בשיעורי העשרה – תיכנות וחומרה ברמה גבוהה.הילדים משמשים כצוות "יחידת חלוץ" לטיפול בבעיות טכניות וטכנולוגיות ולעזרה – תמיכה לתלמידים מאותגרים. מי בחר בהם? הם בחרו בעצמם! הם פשוט עשו מה שהם נועדו לעשות בלי שאף אחד ביקש מהם. אני רק נוכחתי שם כדי לדגום את רגעי החסד המזוקקים שבהם הם פתרו בשניות בעיות חיבורי אינטרנט ששבועות כבר המערכת לא מתקדמת בפתירתן. התקלה היתה בכלל חשמלית ולא טכנית. מה שנדרש היה חשיבה יצירתית ויוזמה – להעביר את הממיר לשקע אחר (עד שידאגו לתקן את השקע). פשוט מאד. בשרשור לפוסט הזה אעדכן בהתפתחויות.

    8/1/2014 – נשלח מכתב ראשון לכל הנוגעים בדבר: מנהלת ביה"ס, מנהל קרן קרב,מנהל חברת המחשבים ושתי מורות אחראיות . יש היענות עקרונית חיובית אבל כדי לקבל מימון צריך באמת לרצות. בינתיים זה רק אני והילדים.

    13/1/2014- בשיחה עם המנהלת קיבלתי אישור להתחיל שיעור ראשון לצוות- להוציא אותם משיעור אחר במערכת. המטרה – גיבוש הצוות, הגדרת מטרות – להכין רשימה מה הם רוצים ללמוד . ילד אחד ביקש ללמוד HTML וילד אחר אמר שהוא יודע HTML . נו,אז מה עושים? לומדים ומלמדים אחד את השני! שיתוף פעולה במיטבו. זה מתאפשר רק משום שמתפנה לי שעת לימוד כי כיתות ב בטיול שנתי , אבל המערכת חייבת להקצות לזה משאבים. שלחתי מייל לכל הנוגעים בדבר- למנהלת דרישה לנסח מכתב בקשה רשמי להקצאת שעת לימוד נוספת, למנהל קרן קרב לאשר אותה ולמנהל חברת המחשבים- לאתר מדריך ששולט בHTML (זו לא אני…).

    היום אחד מנערי הצוות מצא פתרון יצירתי למחשב שהמסך שלו היה מקולקל: פשוט החליף מסכים עם מחשב אחר שלא עבד. אבל מה? כל הציוד נעול- מחובר לשולחנות אז היכולת שלו לסדר באמת מוגבלת. או שהמערכת תפתח פתח לשינוי או שהילדים יפרצו למערכת. מה יקרה קודם לדעתכם?

    המשך יבוא…

    נוער פורץ דרך – אתר שינוי תודעתי
    http://shinuytodaati.co.il/a9-education/נוער-פורץ-דרך/

  12. יש מי שמבינים שהחיים הם רק משחק ומשתעשעים לפעמים גם על חשבון אחרים. במקום להאשים,להיעלב ולכעוס, ממליצה לכם לנסות לשמוע את צחוקו של הילד הפנימי, הוא יודע לקחת את החיים בקלילות, בבדיחות הדעת. מה דעתכם? הילד הפנימי – אתר שינוי תודעתי http://shinuytodaati.co.il/a9-education/הילד-הפנימי/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.