תזונה – מזון מזין לגוף ולנשמה

המזון שמתאים להזין את הגוף הפיזי שלנו מותאם לצרכי הגוף האנרגטי : אלו נקבעים לפי התסריט הנשמתי שבחרנו לממש בחיינו הארציים. הבחירה הזו נעשתה עוד לפני שנולדנו לעולם ובהתאם לה קיבלנו מימון אנרגטי . כל שחקן ניזון מאנרגיה שונה בכמויות שונות ומשתנות. אנחנו חיים כאן כדי להבין מי אנחנו – מה המהות האנרגטית שהיננו ובהתאם – לדייק את סוג האנרגיה  שתואם תדר למי שאנחנו באמת ולייעוד שהתחייבנו לממש.

זה לא השינוי התזונתי משפיע על בריאות הגוף אלא השינוי התודעתי: כשאדם חי את הייעוד שלו בתואם ל התסריט הנשמתי  החתום אז הוא בריא. מחלה בריאה  היא  סימן התראה שיש סטייה מהתסריט.

מה שקובע את ערכו התזונתי של האוכל איננו ההרכב הכימי/קלורי שלו אלא הבחירה התודעתית שלנו: איך ומתי לאכול אותו. אף תזונאי/רופא,שום איש מקצוע או מדריך רוחני מואר ככל שיהיה,לא יכול לדעת טוב ממך מה בריא לך משום שבכל פעולה אתה נדרש לדייק את סוג האנרגיה המתאימה להזין אותך. יש כללי משחק אבל אין נוסחה אחת קבועה . כשאתה עסוק יותר בחשיבה אינך צורך את אותה אנרגיה כשאתה בפעילות פיזית או רגשית. זו בדיקה שאדם נדרש לעשות כל יום,בכל רגע. 100% אחריות אישית. במעבר מעידן ישן של אדמה(חומר) ומים(רגש) ,אנחנו נדרשים להבין שאוכל גשמי הוא רק סוג אחד של אנרגיה, וזו הולכת ומצטמצמת.

כשננתב את הרצון היצירתי שלנו (אש) להבנת (אוויר) סוגי האנרגיות שנותנים לנו כוח ומניעים את הבחירות שלנו , זמינים להזין אותנו, נוכל לבחור ביותר ויותר אוויר  ובפחות ופחות מסת חומר דחוסה. נלמד להתמיר הבנות אוויריות למזון מזין לנשמה ונתעל אותן למלא חסכים אנרגטיים בגוף . ההרכב הכימי של החומר חסר משמעות לכשעצמו אלא משווה תדר למשמעות שבחרנו בתודעתנו לתת לו- היא זו שקובעת את ערכו האנרגטי שיזין לא רק את הגוף הפיזי אלא יהיה בתואם עם התסריט הנשמתי . בריאותנו תלויה באיזון האנרגטי שלנו המשפיע על המערכת החיסונית הפיזית. אותו מוצר יטעין בערכים תזונתיים  אנשים שונים. (למשל: אם שני אנשים יאכלו פיצה-עבור האחד תיקלט אנרגיה של אהבה ועבור האחר אנרגיה של רעל. למה? כי החומר הכימי שמרכיב את הפיצה הוא השתקפות מערכת הרצונות ואמונות השונות שלהם. יותר מכך: אם נאכל את אותה פיצה שנאפתה בפיצריה לעומת אם נאכל אותה בבית באפיה איטית, הערך הקלורי יהיה שונה)

זאב אבירז  מסביר  על חקר המזון 

 

סוגי מזונות שונים מתאימים לליבות אנשים מיסודות שונים

הקשר בין המזון לגוף שלנו: סוגי המזון לפי סוגי האנרגיות

"לכל אדם, ניתן להתאים את המזון לסגנון החיים האישי, שכן, ערכי ניצול המזון בחילוף החומרים והעיכול, מושפעת מסוג התנהלותו במהלך היום."

לאכול ולחיות לפי הגנטיקה שלך  – שרות בדיקה גנטית עד הבית באמצעות בדיקת רוק פשוטה מאפשר להכיר את הגוף שלך ומתאים את התזונה המדוייקת לצרכייך . חשוב לזכור שה DNA ד.נ.א  האנרגטי שלנו הוא שקובע את הגנטיקה  של הגוף הפיזי, משמע שאם רוצים לשנות את הגוף, יש לשנות קודם את התודעה

חדש: הבדיקה הגנטית שתרכיב את תפריט הדיאטה שלך

Genie- מכונה מייצרת מזון מאבקות טבעיות ללא חומר משמר

Genie  היא מכונה שמכניסים אליה קפסולות, ותוך 3 דקות מתקבלת ארוחה מבושלת, זולה ואפילו בריאה.

 

mybio

 

מזון העתיד

אבקות : מסת חומר קטנה, יבשה-ללא מים-עם זמן מדף ארוך.

מזון מן האוויר  :  איך מייצרים מזון מהאוויר ולא מהאדמה – Roey Tzezana מסביר על מזון העתיד שמתהווה למציאות כאן ועכשיו 

תזונת העתיד – פורמולות אבקה יבשות- העתיד כבר כאן

צביר העם היהודי ומזון העתיד – תקשור תודעת העל 

מזון העתיד יהיה מזון יבש (אבקות מרוכזות בתוספת מים שיעניקו חיים ומשמעות לחומר. המים הם שמעבירים את התדר האישי מרמת הרוח לחומר) שיפתור את בעיית החיידקים ויבטל את הצורך בשינוע של מזון טרי

Star Trek-inspired "food replicator"

סטארטאפ ישראלי : איילת קרסו ומכונת המזון שיצרה : מייצרת ארוחה ב 30 שניות ממיצוי אבקות חומרים טבעיים

 supermeat = פתרון טכנולאקולוגי יעיל וחסכוני שמאפשר לאכול בשר בלי לפגוע בבע"ח 

 

סוכר- אש שמטעינה ומתניעה   (+תקשור על סוכר וממתקי העתיד)

.בחרנו לחיות  בתקופת תפר שבה האנושות עוברת  לתזונה קלילה יותר שמאפשרת לשחרר את התלות לא רק בחומר אלא במסגרות החשיבה שמנהלות אותו. למשל: כל היחס לממסד הרפואי כבעל סמכות מקצועית לדעת מה בריא לי, מתערער ונעלם. לא עוד תזונאים וסוכני תרופות ותוספי מזון שנותנים רצפטים לבריאות. אין דבר כזה "בריא" או "לא בריא". יש מה בריא לי עכשיו ומה יהיה  בריא לי ברגע הבא , ואת זה רק אני יודע. מה שהיה כבר לא רלוונטי. מה שהייתי רגיל לאכול פעם ראוי לבחינה מחדש . ומה ש"נחשב" בריא לפי דעת מומחים או אנשים אחרים-לא רלוונטי לך באופן אישי.  אנחנו מזמנים לעצמנו את המידע שיהיה תואם לבחירות שלנו . מומחים יש מכל הסוגים . השאלה מה המידע שבחרת להזין את עצמך בו.

על התמכרויות והפרעות אכילה (אדמה) ואכילה רגשית (מים) כולנו שמענו. בעידן החדש אנחנו מתנסים בהזנה מאנרגיות אש ( sungazing ) ואוויר פראנה- איך חיים מהאוויר

*

כבר היום מדענים הבינו איך בדיקה גנטית יכולה לשקף את התזונה המתאימה לאדם הספציפי הזה.
הגן הרעב:  מדע התזונה המותאמת אישית, שיאפשר בעזרת בדיקת דם קצרה להתאים את התפריט המושלם לגופו של כל אדם.  המאמר מתעד מגמה מתעצמת בתעשיית המזון ובאקדמיה, של חוקרים המחפשים את הכללים הרפואיים הנסתרים שקובעים למה חומרים שנמצאים במזון משפיעים אחרת על אנשים שונים. חוקרים מאוניברסיטאות סביב העולם, מהרווארד וג'ון הופקינס, דרך אוניברסיטת הונג קונג ועד מכון ויצמן והאוניברסיטה העברית, עורכים ניסויים ומחקרים שיאפשרו לכל אחד, כך הם מקווים, לדעת מה לאכול כדי להקטין את הסיכוי למחלות. הנוסחה הנכספת שהם מחפשים תוכל להסביר למה בשר בקר או לחם מעניקים לאחד כוח ולאחר תחושת כובד, או למה דיאטה קיצונית שריפאה אדם אחד ממחלה קשה לא סייעה לזולתו.

עצמאות זה שם המשחק. עלינו לבדוק מחדש את כל מערכת האמונות שלנו לגבי מהו המזון שנותן לנו אנרגיה כל רגע, בכל דקה של היותנו, משום שאנו משתנים ולכן גם האוכל שמזין אותנו משתנה.  אם מה שאכלת עד היום לוקח ממך כוח במקום להטעין אותך- זה הזמן לשנות. ללמוד,לחשוב,להבין,ואז לקבל החלטה עצמאית

Soylent – נוזל המורכב מפורומולה של רכיבים מזינים במיוחד יכול להחליף את המזון שאתם אוכלים באופן כמעט מוחלט.  רוב ריינהארט אכל מאט מאוד ממה שרוב האנשים מחשיבים כאוכל אמיתי. לפעמים, חלף כמעט חודש בין הארוחות שהוא אכל. במקום לאכול, מהנדס האלקטרוניקה בן ה-25 מסן פרנסיסקו שרד כמעט באופן מוחלט על Soylent, משקה עמוס חומרים מזינים שהוא מייצר במטבח שלו. לריינהארט ולמספר רב של חסידים, הנוזל הלבן והמעורפל הוא צעד משמעותי לקראת שינוי האופן בו בני אדם אוכלים – או לא אוכלים.

 

מסת האוכל הגשמי שאנחנו אוכלים מכביד ומעכב את תנועתנו ולכן רבים בוחרים בתזונה קלילה יותר

prana-food

ניפוץ עוד מיתוס שחשבנו תמיד שקפה לא בריא , מסתבר שכן…

Edible City: Grow the Revolution 

מתלות לעצמאות: לא עוד תלות בממסד ובתאגידים שיספקו לך אוכל אלא ייצור עצמי של כל צרכייך הקיומיים.

 Stephen Ritz: A teacher growing green in the South Bronx  

דוגמא מעוררת השראה לאדם שהצמיח ילדים וקהילה ירוקה שלמה לקחת אחריות וליצור מציאות ע"י גידול ירקות בקירות ירוקים

 שוקולד, גבינה, בשר וסוכר – התמכרויות פיזיולוגיות

 

צפו בסרטון »Hungry For Change – Part 1

צפו בסרטון » Hungry for Change Documentary Part 2

צפו בסרטון » Hungry for Change Documentary Part 3

Honest Scarecrow 

סרטון אנימציה מקסים על מזון תעשייתי ומזון טבעי

 

 אחרינו המבול – פרק 2: התרגיל הגדול של תעשיית המזון  

חיים במעבדת ניסויים – הנדסה גנטית של מזון

 

 מתיחה על הכנת בשר חזיר בסופר 

מפיל את האסימון מאד מהר עבור מי שלא מבין מה המשמעות של לאכול בשר

 

Genetically Krafted   מזון מהונדס גנטית

 

אדם שחי שנה שלמה רק מאכילת בשר בריא וחזק –   הוכחה שלכל אדם בריא משהו אחר-לפי התסריט הנשמתי שלו.

AMAZING PHOTOS SHOW WHAT THE WORLD REALLY EATS   תמונות של משפחות מכל העולם שמראות מה הן אוכלות

*

חניתה דין : לכל מזון יש תדר אנרגטי מסויים ושונה בתלות בסוג המזון ובדרך שעבר עד שהגיע לצלחת שלנו. כל אדם שיבחר את המזונות שלו כך שיתאימו לתדר הכללי והרגעי של גופו יהנה מיתרונות של בריאות, חיוניות ומאגרי אנרגיה לביצוע הייעוד שלו. ישנה בעיה של בחירת מזון לפי אמות מידה חיצוניות, המלצות של מומחים וגופים שונים. ישנה בעיה אם בוחרים מזון לפי אמות מידה מוסריות. המוסר אינו קיים באופן אובייקטיבי, המוסר הוא השיפוט האישי שלנו על מצבים אובייקטיביים שונים.  מחקרים מדעיים או מסעות תעמולה, משכנעים ככל שיהיו הינם רק צד אחד של מטבע שללא ספק יש לה צד שני, מנוגד ומשכנע באותה מידה. חשוב מאד לשים לב להבדל בין ביקורת מוסרית לבין ביקורת איכותית.

***

אלון שמש:  הבנות  על אכילה רגשית : כשאתה רעב, כדאי לבדוק מי זה בדיוק שמבקש אוכל. אם זה הגוף, שמבקש אנרגיה, אז הכל טוב ויפה… תן לו מה שהוא צריך, בהקשבה, במידה.

אבל, לא תמיד הגוף הוא זה שמבקש אוכל. הרבה פעמים יש סוג של מפלצת קטנה, סוג של רגש, שמבקש להיקבר בחזרה. לא כיף לו להיות בחוץ, הוא ביישן ומעדיף להיות קבור ומוחבא. אז הוא מבקש אוכל שיחזיר אותו לישון.

כמו חבר שמבקש ממך שתעזור לו להזריק סם. הבעיה שהחבר הזה לא הולך לישון איפשהו רחוק בבית שלו… הוא ישן בבית שלי. הוא מכביד עליי. אני צריך לדאוג לו ולהתייחס אליו, להשקיע אנרגיה, לסחוב ולקחת אותו לכל מקום, גם כשהוא ישן…  אם לא תתנו לחבר את הסם, יכול להיות שהוא יכעס קצת בהתחלה ותריבו. אבל בסוף, כשהוא יחזור להיות החבר שאתם אוהבים ומכירים, הוא יודה לכם. ואתם תודו לעצמכם. לשניכם יהיה טוב יותר בחיים. תהיו חברים, מה אכפת לכם.

*

מי שצפה בסרט the green beautifull  (מי שלא – חובה!) ראה איך מילה -גיבורת הסרט מגיעה מהכוכב הירוק לעולמנו, לא מצליחה לאכול את האוכל המזוהם שלנו כאן ומבקשת שיטעינו אותה בתוכנה להמרת אנרגיות : היא הולכת לבית יולדות ומטעינה עצמה באנרגיה ל 3 ימים רק מהחזקת תינוק בזרועותיה.

(כאשר חיבוק נמשך 20 שניות ומעלה, יש לו השפעה תרפיוטית על הגוף והנפש. הסיבה לכך היא שבזמן חיבוק טוב המוח מייצר הורמון הנקרא אוקסיטוצין, המכונה גם הורמון האהבה)

*

סוגיית החלב:

אם אני אתן לילדים שלי לשתות חלב או לאכול מוצרי חלב – יהה זה רעל עבורם משום שזה מה שאני חושבת מאמינה ויודעת על חלב.

כשסבתא שלהם נותנת להם חלב- הם מכניסים לגופם אנרגיה תודעתית שמשנה את ההרכב הכימי והופכת אותו למשהו מזין מחזק ובריא. למה? כי סבתא שלהם מאמינה שחלב מאד חשוב ובריא. לא יעזרו מליון סרטונים ומחקרים שאראה לה, היא תמיד תמצא ממצאים סותרים. איך? כי לה יש חלב כמרכיב תזונתי בתסריט הנשמתי ולי אין. כל אחת מאיתנו הגיעה לעולם לעשות ניסוי אחר. יש אנשים שחתמו בתסריט שלהם על אכילת בשר ויש כאלו שלא. יש כאלה שמתעוררים להבנה שזה היה נכון פעם אבל עכשיו פתאם כבר לא.
עכשיו הזמן לבחון מחדש את הכל, הכל, לבדוק עם עצמנו מה המזון שמזין אותנו ולבחור בהתאם לחושים הפנימיים, לא לפי מחקרים של אחרים ודעת קהל.


צפו בסרטון »  למה לא לשתות חלב – לא צריך הסברים של פרופסורים ולא הוכחות מדעיות. זה חזק דיו כדי לגרום לשינוי תודעתי. מי יושפע מזה? רק מי שבבשל ומדוייק לו להיפתח למידע הזה. מי שלא, גם אם יצפה בסרטון הזה אלף פעם, זה יעבור לידו. אנחנו לא יכולים לשנות אף אחד אחר חוץ מעצמנו ולכן כל מסע הצלב של הטבעונות טועה ומטעה, טרנד שסוחף אחריו מאמינים שהולכים כעדר , בדיוק כמו כל דת אחרת


סוגיית הבשר:  שאלה מערוץ הייעוץ באתר שינוי תודעתי בנושא טבעונות:

קראתי הרבה חומר מתוקשר על הצורך להמנע מאכיל בשר לעומת זאת לפי זאב אבירז בעלי החיים נועדו בין השאר כדי להוות לנו כמזון , אז למי להאמין?
תשובה: להקשיב לחושים הפנימיים,לדייק את הרצון- איזה מזון אתה רוצה שיזין אותך,להבין מהי האנרגיה שחתמת בתסריט לאכול ומשם תתבהר התשובה. עצמאות מחשבתית. החומר מקבל את המשמעות שתבחר לתת לו. למעשה כבר בחרת. אתה כאן כדי להבין למה…

ולתשובה יותר מפורטת: קובץ אודיו


צפו בסרטון »  סרטון מזעזע ברמות שנועד לעזור לנו להבין מהו הבשר שאנחנו אוכלים,כדי שנוכל לקבל החלטה שמדוייקת לנו ולא לפעול מתוך אוטומט ש"ככה אמרו לי שבריא" .


תעשיית המזון והתרופות- כך מונעים מאיתנו לחשוב בצורה עצמאית

יותר ויותר אזרחים החליטו לקחת אחריות על חייהם והחלו לחקור את נושא הבריאות בעצמם והתעשיה שמגלגלת מאות מיליארדים בשנה החלה להילחץ. עתה היא שלפה את נשק יום הדין שלה שהוא גופי התקשורת. כך קרה גם אתמול. אתמול שודרה בחדשות ערוץ 2 כתבה שדיברה על תופעה: יותר ויותר אנשים מושפעים מסרטון שעלה ביו טיוב והחלו להפסיק להשתמש בתרופות נגד כולסטרול.

***

 ריפוי הגוף הפיזי

האנרגיה שעוברת דרך אמא אדמה משתנה, היא נספגת בגוף הפיזי דרך המזון שאתם אוכלים,
היא מאפשרת לכם לעשות את השינוי דרך המזון והמים.
זוהי אנרגיה בעלת תדר מיוחד שמטרתה להביא את הריפוי של הגוף הפיזי.
האנרגיה מתפרקת בתוך האדמה ונספגת דרך השורשים של הצמחים ואל האטמוספירה. ואתם נושמים ואתה האנרגיה הופכת להיות פיזית.

כשהאנרגיה נספגת אצלכם בגוף, הגוף הפיזי מתחיל להשתנות מבפנים.
מתחיל להיווצר ריפוי פיזי שיוצר גם ריפוי רגשי ומנטלי.
הדרך היא לעזור לכם לעשות את השינוי גם כשהגוף הפיזי נמצא בתדר של המימד השלישי.
אין הדברים פשוטים כפי שהם נאמרים, המטרה היא שתבינו את הרעיון הכללי שהדרך
של העולם הרוחני לעזור לכם זו דרך של כל המימדים, דרך כל האפשרויות.
ההתמרה שקוראת בגוף מאפשרת את היכולת להכיל את האנרגיות הרוחניות בצורה רבה יותר.

תזונה תגובות נאסי חסיד

" @ñàßi

סינטיזטור נורימקי

כשתצמיד המכשיר מיפן ללשונך, תקבל טעמים לפי בחירתך:
חמוץ, מלוח, מתוק, חריף… וכל הטעמים שתחפוץ מהעולם כולו.
.
הדיאטה המושלמת?

הכנס לפיך עץ, גיר, חלק מארון נעליים חדש- והופ יגיעו אליך טעמים עסיסיים של סטייק עסיסי ומרהיב אם בו תחפוץ.

קח לפיך רק ויטמינים- ותוכל לחיות מכל מה שבריצפת אתר בנייה שבסביבתך.

מה עם אלפי שנות ההתפתחות אומנות המזון, השפים, מסעדות פאר…?
הכל ילך לטימיון?!
בן, שף בכיר, המציא מגוון מוצרי מזון ונחשב למעולה בתחומו.
בזום שעשינו נראה שרזה מעט מאז הקורונה….
שאל והתעניין.

ומה בדבר רצונות האדם הבסיסיים, שהם לאוכל, מין, שליטה ואושר…? שאל בתמיהה.

נוכל להחליפם עם מכשיר שימציאו- ובהמשך יתן לנו מילוי מוחלט ותענוגים נדרשים.

האדם לא יצטרך לרוץ לשום מקום… מלבד לחבר עצמו למכשיר… ויהנה לחלוטין, עניתי.

רגע, לא הבנתי- אמר…

הנה, עניתי:

חבר יקר שלי שהגיע מדנמרק, חובב רדיו מושבע, במרתף הבית מתקן מקלטי רדיו.
לעיתים, כשהיה יורד גשם עם נטייה של אפרוריות- וכשהיינו מבקרים אותו, הוא היה עומד ושתי אצבעותיו בתוך שקע החשמל, עבר דרכו זרם והוא נרגע, וכך המשיך תוך שהיה מביט בגשם.

מה, אדם יכול להכניס ידיים לשקע?! צעק בפליאה.
יש שגופם בעל התנגדות גבוהה, עניתי.

אבל למה … אנו דנים על זה? שאל.

אנו מסיימים כעת את ההיסטוריה האנושית שהייתה. היא נגמרת, מסתיימת.

הזיכרונות הנוסטלגיים של מאכלי סבתא… הכול יתחלף באותו המכשיר.
המכשירים האלה, ייוצרו בכל מקרה. המשכתי.

היכן זה יעצור – לאן זה יגיע?! תהה.
.
תאר שיהיה לך מכשיר ותוכל דרך האינטרנט לחבר אליך… את כל העולם.

ולמה זה קשור… אלי..? שאל.

בתקופה זו, האדם, בצורה הדרגתית צריך לצאת מהסביבה הגשמית לוירטואלית- ואז לרוחנית, זה חייב לקרות.
שם ירגיש חום, טעם, דאגה, הרגשה, כל מה שחסר לו בחיים היום- וכל מה שהרגיש כקטן הנהנה עם אימא וסבתא שלו…

היחס של הסבתא, האימא, כשנתנו לו אז אוכל… הוא יספוג, ירגיש.
זה יגיע מהכוח העליון, הכוח הכללי ששורה בכל המציאות-
שהציג עצמו לפניו דרך הדמויות האלו: סבתא ואמא…- וכעת יקבל הכול ממנו.
גילוי הכוח הזה ייתן את אותם הרגשות…הטעמים שידע אז.

האנושות מתפתחת לא טוב, היא ללא אהבה והדדיות, זהו דור חדש….
הקורונה מנתקת מכל מקורות התענוג, אך בונה מנהרה שמובילה אל המקור האמיתי, שזה כוח הטבע, אין מקור אחר.

כדי שהאדם יגיד שכוח הטבע, הוא כל השאיפות שלו,
וכלפי כוח זה תמיד השתוקקנו, רק אלי

16 תגובות בנושא “תזונה – מזון מזין לגוף ולנשמה”

  1. אוקיי לא הבנתי מה את מנסה לומר, טבעונות זה טוב או לא טוב?האם את לא קובעת שטבעונות זה טוב או לא טוב, אלא אני אמור לקבוע לפי הממצאים שיש בידיי?

    1. הבנת מצויין מאיר. אין מזון טוב או לא טוב. אין דבר כזה בריא או לא בריא. לכל אחד מאיתנו מדוייק להיזון מאנרגיה אחרת בהתאם לתסריט שהנשמה שלנו חתמה עליו בחרה בו (בבחירה חופשית ובהתנדבות אגב) .

      אתה ורק אתה יודע מה נכון לך. ואם אינך מודע לידיעה הזו שצרובה בתודעתך, תבדוק עם עצמך כל יום וכל דקה מחדש, בלי להיות מקובע לתיאוריות תזונתיות כאלו ואחרות, בלי להינעל על מערכת אמונות שסוגרת ומגבילה את החשיבה העצמאית של האדם להתנהל מתוך הקשבה להלכי הרוח בסביבה החיצונית במקום לקול הפנימי.
      1. אוקיי אז אני חושב שטבעונות. ולמה? כי זה יותר מוסרי, ואני לא חושב שזב בריא לאכול משהו עם דם ושצרח לפניי רגע.ובגלל שראיתי תוצאות על עצמי ובשבילי זה ההוכחה. וכמו שאמרת "עכשיו הזמן לבחון מחדש הכל, הכל, לבדוק עם עצמנו מה המזון שמזין אותנו ולבחור בהתאם לחושים הפנימיים, לא לפי מחקרים של אחרים ודעת קהל" אז מה שמצאתי על עצמי זה עיכול יותר טוב ויציאות הרבה יותר קלות. אני אישית מאוד סבלתי מזה והיו פעמים שלא הייתי מתפנה 2 ימים וזה סבל. עכשיו בחרתי בתזונה טבעונית, אני מודה זה לקח זמן אבל עכשיו אני מרגיש נקי יותר רענן יותר קל יותר. וכשאני אומר לקח זמן אני מתכוון פחות מחצי שנה כי אני בסך הכל טבעוני חצי שנה. ראיתי תוצאה שאני מסופק איתה ואני ממשיך עם זה הלאה. מקווה שזה שהתכוונת לקרוא. תודה רבה מאוד נהנתי, סידרת לי את  המחשבה.

        1. נפלא מאיר. נשמע שעשית עבודה טובה עם עצמך. העבודה הזו לא נגמרת לעולם. כל יום וכל דקה אנחנו נדרשים לבחון מחדש מה נכון לנו ,כי קצב השינויים מחייב אותנו להיות גמישים תודעתית – להיות עם יד על הדופק וראש פתוח, כל הזמן. 
          אני למשל ניזונה כעת מפראנה, אבל יש תקופות שבהם חשתי צורך להתקרקע ואכלתי לא רק אוכל מבושל אלא אפילו בשר, והרבה. חייתי בבית בלי גז ומקרר משך 4 שנים וכעת העת עבורי להכניס לביתי מקרר קטן שמאפשר לי להינות מקרירות רעננה בקיץ. האנרגיה משתנה מעונה לעונה וכך גם אני… 

          הרעיון הוא לקחת 100% אחריות אישית על הבחירות שלך ולא להיאחז במסגרות חשיבה מקובעות.
      2. אז אני חושב טבעונות כי אני ראיתי את זה על עצמי את התוצאה. תמיד היו לי בעיות בעיכול וביציאות עד כדי יומיים בלי לבקר בשירותים. היום יותר קל לי וכשאני רוצה אז זה יוצא ובקלות ואני מאוד שמח שזה כך כי מאוד סבלתי וכשעברתי לתזונה הזו זה הפסיק. לכן אני חושב שזה הכי טוב בשבילי. כי כמו שאמרת אם זה מזיק לי להתרחק אבל אם לא אז לא. תודה מאוד נהניתי סידרת לי את המחשבה. זה מה שהתכוונת?

  2. היי נעמה,בהמשך לתשובתך מה'מילה הטובה'…תודה שהסבת את תשומת הלבשלי לדרך בה כיניתי את האתגר להתמודדות בתוך מערכת ה'חינוך' כ'בעיה'..אכן בחירה שלי שלקחתי בטרם באתי הלום וכעת מנתב את דרכי.סוגיית המזון קבלה שוב תפנית בחיי, לאחר כשלפני כשלושה חודשיםהתחלתי להתיירק, להתפרת ולהתקנייט, (יעני בעיקר ירקות-פירות-קיטניות..:-) ודיי לנטוש את עולם הבשר-חלב לרוב…גופי-מעבדתי…משיל מעליי תפיסות נורמטיביות הקשורות למזון, מנסה למצוא את דרכי ולהקשיב לגופי.אני מרגיש שככל שאצליח לדייק יותר בנושא זה תעצומותיי יגדלו.נמנע מלקטלג את דרך בחירת מזונותיי ומרגיש גם שהמטען הרגשי אותואני מכניס במזון מהותי לא פחות מהרכבו.כפי שעלה מן הכתוב פה אני שותף לדעה שלכל אדם המזון המתאים לו, גם אם נדמה שישנם סוגים שונים של בחירות שמעוררות אי נוחות קלה (מישהו אמר חומוס אחלה..? :-))תודה ואהבה

  3. נוזל המורכב מפורומולה של רכיבים מזינים במיוחד יכול להחליף את המזון שאתם אוכלים באופן כמעט מוחלט. הכירו את Soylent.

    הכתבה פורסמה לראשונה במגזין Popular Science ישראל בגיליון 232 שראה אור באוגוסט 2013 ונכתבה במקור על ידי קיילב הנאן.
    מאז אמצע ינואר אכל רוב ריינהארט מאט מאוד ממה שרוב האנשים מחשיבים כאוכל אמיתי. לפעמים, חלף כמעט חודש בין הארוחות שהוא אכל. במקום לאכול, מהנדס האלקטרוניקה בן ה-25 מסן פרנסיסקו שרד כמעט באופן מוחלט על Soylent, משקה עמוס חומרים מזינים שהוא מייצר במטבח שלו. לריינהארט ולמספר רב של חסידים, הנוזל הלבן והמעורפל הוא צעד משמעותי לקראת שינוי האופן בו בני אדם אוכלים – או לא אוכלים.
    קדושת האוכל
    התלות הפיזיולוגית שלנו באוכל פרחה למציאות כמעט קדושה, מחולקת לאין-סוף תתי קבוצות תרבותיות, מסחריות ואסתטיות. אבל אוכל הוא רק דלק. והדלק הזה עולה הרבה זמן וכסף. בקיץ שעבר, מצא את עצמו ריינהארט מרושש בסן פרנסיסקו. הוא עבר לגור שם לאחר שסיים את לימודיו בג'ורג'יה טק כדי להקים חברה לתקשורת אלחוטית. החברה כשלה, והוא נותר מתקיים על הדיאטה הזולה ביותר בנמצא: איטריות ראמן ונקניקיות מצופות. הוא אומר שהוא ושותפיו לדירה התחילו לקחת תוספי מזון כדי לא לחלות בצפדינה. "הרגשתי חולה, שנאתי לבשל, לערוך קניות ולנקות, וההוצאה היחידה הגדולה שלי הייתה על אוכל", אומר ריינהארט. במקום לסבול את המעמסה של הבישול, האוכל והניקיון שבא בעקבותיהם שלוש פעמים ביום, הוא החליט לייעל את צריכת המזון שלו.
    במשך שלושה חודשים, קרא ריינהארט בשקיקה ספרי לימוד "שאולים", ולמד כל מה שיכול היה על ביו-כימיה ותזונה. הוא אסף רשימת מרכיבים – כימיקלים ברובם – שיספקו את כל מה שצריך כדי לשרוד: מי גבינה עבור חלבונים; מלטודקסטרין לפחממות; אפילו מיקרו-חומרים מזינים כמו אבץ וכרומיום. הוא התחיל להזמין אותם מספקיות תוספי מזון וכימיקלים ב-Amazon ו-eBay. עד מהרה היה לו מטבח מלא באבקות מוכנות לעירבוב.
    ישנם הרבה מוצרים שיכולים לקחת את מקומה של ארוחה רגילה, אבל המשקאות האלה לא מיועדים להיות תחליפי מזון מוחלטים; בטווח הארוך, הם יקרים ולא בריאים. אבל אם מבצעים אותן נכון, דיאטות נוזלים הן דבר אפשרי. ב-1965, השתמשו מכוני הבריאות הלאומיים באסירים מקליפורניה בניסוי בן 19 שבועות כדי לבחון אם אסטרונאוטים יוכלו לחיות על דיאטת נוזלים. בסופו של ניסוי היו האסירים שמחים ובריאים יותר (השמועה היא שהאסטרונאוטים התנגדו למחסור בטעם).
    ב-12 בינואר שקל ריינהארט את כל אחד מהרכיבים שלו על משקל, הכניס אותם לקנקן והוסיף מים. "צפיתי בחיי חולפים לנגד עיניי", הוא אומר, "ובלעתי". הוא נזכר עד מהרה שהוא שכח להוסיף סיבים, אשר מסייעים לווסת את הספיגה; הוא הרגיש נפלא אחרי שגופו ביצע חילוף חומרים מיידי ל-800 קלוריות, אבל התרסק עד מהרה, מותש ולא ממוקד. אחרי כמה כיוונונים והתקף קצר של הרעלת אשלגן (שהותיר את ריינהארט עם פלפיטציות בלב), הוא יצר פורמולה שעובדת. הוא עבר חודש, חודשיים, ואז שלושה חודשים בהם לא הכניס כמעט דבר לפיו פרט ל-Soylent, שם שהוא המציא בקריצה לסרט המדע הבידיוני משנות ה-70 Soylent Green. הוא צרך שלושה או ארבעה ארוחות נוזליות ביום, אשר כל אחת מהן דרשה כדקה להכנה, לשתייה ולניקוי. כדי לוודא שהוא בריא, הוא עבר בדיקות דם תקופתיות ועקב אחרי התהליכים שהוא עובר בבלוג שלו, Mostly Harmless (בלתי מזיק ברובו). שם, הוא ציין שינויים לפורמולה, כמו החלפת שליש מהמלטודקסטרין באבקת שיבולת שועל כדי להגיע למינון סיבים גבוהה יותר ומדד גליקמי נמוך יותר. הוא התחיל גם לתעד שינויים בחייו.
    תחליף לאוכל?
    העובדה שהוא לא רוכש מזון ולא מבשל חוסכת לו זמן וכסף. החומרים הגולמיים ב-2,692 הקלוריות שהוא שותה ביום עולים לו כ-154.82$ בחודש, בשונה מה-500$ שלדבריו הוא היה מוציא בעבר על אוכל מוצק. ריינהארט גם מייחס ל-Soylent עלייה מורגשת ברמת האנרגיה, עור פנים חלק יותר ופחות קשקשים. בזמן שתיעד את התהליך, הוא זכה לחסידים.
    התגובה ל-Soylent מעורבת, בעיקר בגלל שהוא גורם לאנשים להטיל ספק גדול בטבעו של האוכל ובמערכת היחסים שלהם אתו. העניין עורר מידה של השתלחות בריינהארט. "תיהנה למות מסרטן", כתב אדם אחד (אבל תמיד יש "נשמות טובות"). גם התזונאים ספקנים. על פי ג'וי דובוסט, דיאטיקנית ודוברת של האקדמיה לתזונה ולדיאטה, "כל מה שאנחנו אוכלים הוא חומר כימי, ולכן, במובן הזה, אין לי בעיה עם זה. מה שכן מפריע לי היא גישת ה'מידה האחת המתאימה לכולם' שלו לתזונה. אין ראייה מדעית לכך שזה הולך לעשות את מה שהוא אומר שזה יעשה". נוסף על כך, אומרת דובוסט, "טעמתי את זה, ויש לזה טעם נורא".
    אך על כל תגובה אנטי-Soylent, זכה ריינהארט לאחת בעדו. "אוכלי ההפוך" האלה, כפי שכמה מאוהדיו מכנים את עצמם, מונעים על ידי אותו תסכול מאוכל והאילוצים שלו. הם כוללים אנשים כמו דניאל דואו, מורה לכימיה ולמתמטיקה במרכז אינדיאנה שבילה את החודשים האחרונים בשמחה באכילה כמעט בלעדית של מתכון Soylent שהוא התחיל להכין כשריינהארט פירסם את הפורמולה שלו ברשת.
    אוכלי ההפוך כמו דואו לא יצטרכו להכין לעצמם את ה-Soylent לתקופה ארוכה מדיי. במאי, התחילו ריינהארט ושלושה חברים קמפיין מימון המונים מקוון לגייס 100,000$, במטרה לייצר Soylent בייצור המוני. הם חשבו שהם יזדקקו לחודש. אלא שהם גייסו את הכסף בתוך שעתיים. בזמן הירידה לדפוס, סך ההשקעה עמד על כמעט 600,000$, ותרומות עדיין נכנסו.
    בעולם אידיאלי, אומר ריינהארט, הוא היה רוצה להרוויח מספיק ממכירות Soylent כדי לסבסד אותו עבור אזורים מוכי עוני ורעב מעבר לאוקיינוס. הוא היה רוצה גם להיות ספק של כמה לקוחות גדולים. הוא אמנם אינו מוכן לציין באיזה תחום, אבל הוא אומר שהצבא האמריקני מעוניין לספק Soylent לחיילים. מה שהוא היה רוצה יותר מכל, הוא לשנות את התפיסה לגבי מה נחשב או לא נחשב אוכל – קו שהוא מטשטש בכל פעם שהוא מתיישב לאכול.
    כותב הפוסט קיילב הנאן גר בדנבר. הוא לא טעם Soylent. עדיין.
    רכיבים נבחרים
    מלטודקסטרין (250 ג') לצורך פחמימות
    אבקת שיבולת שועל (125 ג') עבור פחמימות וסיבים
    מי גבינה (60 ג') לצורך חלבונים
    חומצות שומן מסוג MCT (Medium-chain triglycerides) (65 ג') בשביל שומנים
    אשלגן גלוקונאט (27 ג') עבור אלקטרוליטים
    סידן פחמתי (2.5 ג') לצפיפות עצם
    ליקופן (500 מיקרוגרם) בשביל נוגדי חמצון
    נתרן כלורי (5.8 ג') עבור אלקטרוליטים
    נחושת (2 מ"ג) בשביל היווצרות קולאגן
    ונדיום (100 מיקרוגרם) לויסות גלוקוזה

  4. מיתוס החלבון / ‏ד"ר איילת רוזנפלד

    למה מיתוס? כי אם אני אשאל אנשים מהו לדעתם המרכיב החשוב ביותר שהגוף צריך לקבל מהתזונה – רוב האנשים יאמרו חלבון. התחושה היא שהגוף זקוק להרבה חלבון.

    חלבון הוא חשוב, אבל בדיוק כמו כל מרכיב אחר. גם פחמימה חשובה באותה המידה, כל ויטמין הוא חשוב (זוכרים את פרשת רמדיה? התינוקות קיבלו שפע של חלבון, אבל היה חסר להם בתזונה רק ויטמין B1, והתוצאות היו הרסניות), מינרלים הם חשובים, ללא חומצות שומן הגוף לא יתפקד וכו'.

    אז למה חלבון הפך לסוגייה?

    לחלבונים בגוף יש תפקיד חשוב. החלבונים בונים את התאים ולחלבונים תפקיד חשוב בתפקוד של התאים. לכן התחושה היא שהגוף חייב לקבל כמויות גדולות של חלבון. מעבר לכך, הדעה הרווחת היא שהחלבון האיכותי ביותר הוא החלבון מהחי, ואם לא מהחי, אז יש צורך לאכול סוגים שונים של מזון מהצומח על מנת שהגוף יקבל את החלבון המלא לו הוא זקוק.

    אז אני רוצה להפריך 2 מיתוסים כאן – כמות החלבון וסוג החלבון.

    הגוף זקוק ליחסית כמות קטנה של חלבון כל יום. אדם מבוגר, ששוקל 70 ק"ג זקוק רק ל – 56 גר' חלבון כל יום. זה ממש מעט. אם בכוס אחת של עדשים מבושלים יש 18 גר' חלבון, רק ממנה אחת של מרק עדשים אנחנו קיבלנו כבר יותר מ-30% מכמות החלבון שהגוף זקוק לה ביום. כמעט ולא נראה היום בעיות בריאות שנובעות מחוסר בחלבון.
    הבעייה העיקרית היום היא שאצל רוב האנשים נמצא עודף של חלבון, בייחוד עודף של חלבון מהחי (כמעט ואי אפשר להגיע לעודף חלבון מהצומח), ועודף חלבון זה יוצר בעיות בריאות חמורות. מהתקררויות תכופות, דרך בעיות לב וכלי דם, בעיות מפרקים ועד סרטן.

    בנוסף איכות החלבון היא החשובה כאן ולא הכמות. הבנו שאת כמות החלבון הדרושה ביום אין בעייה לקבל עם התזונה נכונה, הבעייה היום היא סוג החלבון. גם כאן הדעה הרווחת היא שהחלבון מהחי הוא הבריא ביותר והנכון ביותר לנו, אבל חלבון מהחי הוא חלבון מאוד מרוכז, והוא חלבון שקשה לעיכול אצלנו בגוף (כן, גם חלבון שמגיע מעוף או דגים), הפרוק שלו בגוף יוצר סביבה חומצית, יוצר עומס על הכליות והכבד וכמובן התפתחות מחלות. נמצא שחלבון מרוכז מכמות גדולה מאיץ התפתחות תאים סרטניים.

    התחושה היא שחלבון מהצומח הוא אינו מלא. הוא אינו מספיק לנו, וזו טעות בסיסית. החלבון מהצומח הוא החלבון הכי נכון לנו והכי בריא לנו. החלבון מהצומח מגיע גם עם ויטמינים, מינרלים, סיבים ועוד אלפי חומרים שהגוף זקוק להם. יש חלבון בכל צמח. אפילו בחסה יש חלבון כי החלבון הרי בונה גם את הצמחים.

    בעבר חשבו שיש לאכול שילוב של דגן + קטנייה על מנת לקבל חלבון מלא. היום מחקרים חדשים מראים שאין צורך לשלב במכוון. עצם זה שנאכל מגוון מוצרים מהצומח, כולל ירקות, עלים ירוקים, קטניות, אגוזים וכו', הגוף יקבל חלבון מאוד איכותי. הרי חומצות האמיניות שמרכיבות את החלבון נמצאות בכל מאכל מהצומח, לפעמים בכמות גדולה יותר ולפעמים בכמות קטנה יותר, אבל זה נמצא שם והגוף מקבל את כל מה שהוא צריך.

    הטיפ השבועי שלי – הורידו את כמות החלבון מהחי והוסיפו הרבה יותר מאכלים מהצומח על מנת לקבל חלבון איכותי. מעבר לכך שהגוף יקבל אז יותר חלבון איכותי, אם תאכלו יותר חלבון מהצומח, יתלוו לחלבון זה גם ויטמינים, מינרלים וכו' שהגוף זקוק להם, וזה ערך מוסף שמגיע עם חלבון מהצומח אבל לא מגיע עם חלבון מהחי.

  5. מידע אודות משחת שיניים

    יוצאים מהסופר – נפרדים ממשחת השיניים!

    למה לא?
    משחת השיניים הראשונה הינה מהמאה ה-4 לפנה"ס ולמעשה היא היתה אבקה – תערובת של מלח, פלפל שחור, עלי נענע ופרחי אירוס. החל מהמאה ה-19 החל שימוש רווח במשחות שיניים ואז הן הכילו בעיקר גיר ומלח – חומרים פשוטים וזמינים. המעבר ממשחה ביתית ופשוטה למשחה תעשיתיית ומורכבת החל עם הוספת הפלאוריד וכאשר קולגייט ייצרו את המשחה בשפופרת (המצאה גאונית – תמיד בסוף השימוש נש ארת בה משחה עקשנית שאי אפשר להוציא החוצה וגם בשפופרת עצמה אי אפשר לעשות שימוש חוזר). מאז נוספו למשחת השיניים רכיבים מסתוריים רבים והשפופרת ביססה לה מגורי קבע ליד הכיור.
    לשם מה כל זה? אנחנו משתמשים במשחה כדי להגן על השיניים, ולכן כדאי לנו לחשוב על שלב אחד מוקדם יותר – מאכלים חומציים כמו משקאות מוגזים, מיצי פירות, קטשופ, רוטב לסלט ופירות הדר גורמים לשחיקה של אמייל השן ודווקא אז עדיף רק לשטוף את הפה. בכל זאת, אנחנו ילדים טובים ומצחצחים בוקר וערב – אבל מה יש בה בכלל שהופך אותה לכה קסומה?
    בפועל רשימת המרכיבים מכילה חומרים רבים ששנויים במחלוקת במקרה הטוב והוכחו כרעילים עבורנו במקרה הגרוע, ויש תחושה שהיא מושפעת משיקולים כספיים יותר מכל דבר אחר. החל מפלאוריד, רכיב הפלא נוגד העששת, שעלול להזיק לעצמות (שן היא לא סוג של עצם?), לרקמות חיבור ולמערכת העצבים וזו הסיבה לכך שאסור לבלוע אותו, וכלה בקצף שכל כך מקושר אצלנו לניקיון והגיינה, ונוצר תודות להמצאות Sodium Lauryl Sulfate או SLS – חומר ניקוי אפקטיבי שעלול לגרום לאפטות ולשנות את תפיסת הטעם.
    לשם האיזון נאמר שיש מחלוקת לגבי רעילותם של החומרים הללו כאשר הם מצויים במינון נמוך, אך אף אחד לא מזכיר מה קורה כשהם נשטפים לביוב, ומשם מחלחלים אל מי התהום שלנו ומצטברים שם או לחילופין מסוננים למים מושבים איתם משקים ירקות שאנחנו אוכלים אחר כך…
    לסיכום – זיהמנו בעת ייצור המשחה, חשפנו את עצמנו לחומרים לא בטוחים ואז ירקנו כימיקלים למי התהום שלנו… אפרופו לירוק לבאר ממנה אנחנו שותים…

    מה כן?
    קונים משכן!
    מוצרים רבים מתהדרים בכך שהם "טבעיים", לכן ההמלצה שלנו, גם במקרה הזה, היא לקנות מאנשים שמכירים. יש חברות בינלאומיות טובות ומבוססות שחיפוש קליל באינטרנט יוביל אליהן אך המוצרים שלהן מגיעים מהקצה השני של העולם. בארץ אפשר למצוא מרקחות נהדרות בייצור מקומי ואוהב כמו אלה של 'מסיק', גליה קרפול או אורית ברוך מאמירים. מכינים בעצמכם, יש לכם ניסיון עם משחת שיניים מקומית טובה? המליצו לכולנו.
    למען האמת, הכנת משחת שיניים בבית היא כל כך פשוטה, שאפשר לדלג על השלב הזה ולעבור לייצור עצמי. המשיכו לקרוא וגלו איך.

    מכינים לבד!
    מתכון בסיסי לאבקה לצחצוח שיניים
    יוצרים תערובת של כמה מהשמנים האתריים הבאים:
    להלבנה – לימון
    לחניכיים – ציפורן, ערער, מרווה, מרווה בהירה
    לריח פה – נענע.
    טובלים מברשת שיניים באבקת חוואר (חוואר הוא סלע המצוי בכמה אזורים בארץ, למשל באזור נחל חווארים) ומטפטפים עליה 1-2 טיפות מתערובת השמנים.
    (תודה לעידית חן על ההמלצות לשמנים)

    מתכון בסיסי למשחת שיניים
    אם אתם מעדיפים מרקם משחתי, אפשר לערבב את החוואר והשמנים האתריים מראש ולהוסיף להם שמן שומשום עד לקבלת המרקם הרצוי.

    גיוונים
    לתערובת הבסיסית אפשר להוסיף:
    מרווה מיובשת וטחונה
    קליפת פרי הדר (רצוי מפרי אורגני) מיובשת וטחונה
    אבץ
    מלח
    סודה לשתיה (סודה עלולה לפגוע באמייל של השן ועל כן לא מומלץ להוסיף אותה במינון ובתדירות גבוהים).
    אם רגילים לטעמן המתוק של המשחות הקנויות או מכינים משחה עבור ילדים, אפשר להוסיף לה גם עלי סטיויה טחונים, אך המלצתנו היא לתת הזדמנות למשחה "המלחית" במשך מספר ימים לפני שמוסיפים סטיויה. מתרגלים לטעם במהירות ואחר כך קשה לחזור לטעם המתקתק של המשחות הרגילות.

    בוטל הכסף!
    מטרת צחצוח השיניים היא לסלק שאריות מזון שהצטברו בין השיניים, ועל כן פעולת הצחצוח עצמה היא שחשובה. אם מצחצחים היטב עם מברשת שיניים רכה (כדי לא לפגוע באמייל) ומים בלבד, ומקדישים לצחצוח מספיק זמן (כ-2 דקות), זה בהחלט אמור להספיק, בהנחה שחלל הפה בריא.
    נוסף על הצחצוח כדאי להשתמש בחוט דנטלי, ומדי פעם גם לשטוף במי מלח – רופא שיניים ותיק הודה בפנינו כי יעילותם של מי מלח שקולה לזו של מי פה קנויים. לתוספת טעם, לעסו קליפת הדרים או עלה מרווה.

    אפשר גם ללעוס גבעול של שוש קירח ("ליקוריץ"), הגדל בשפלת החוף ובגולן. לאחר שלועסים מעט את הקצה, הוא מתרכך ואז הסיבים משמשים מברשת שיניים ומשחה כאחד.

    איך מצחצחים שיניים בחברות מסורתיות בעולם?
    כתבנו לענייני חוץ, מאור, חזר לאחרונה משליחות מיוחדת של מדור "יוצאים מהסופר" בחצי היבשת ההודית והוא מדווח כי בכפרים מצחצחים שיניים עם ענפי עץ הנים (אזדרכת הודית). הוא ניסה והיה מרוצה ואף הביא עמו ענף נים לארץ. אם אתם יודעים היכן יש עצי נים בארץ, נשמח אם תשתפו. מאור מזהיר לא לנסות את זה בבית עם האזדרכת המצויה בארץ, שכן היא רעילה.

    מחפשים קיסם טבעי?
    קוצי האשחר הארצישראלי, הנפוץ מאד בארץ, אידאליים למטרה זו. ואם כבר הזכרנו את האשחר, נשתף אתכם שהקוצים שלו מצויינים גם כ'סיכת שדה' – למשל להידוק בגד שנקרע. והפירות… האשחר מניב פרי באביב והפירות מתוקים וטעימים מאד וגם צובעים את הפה!

    זה רק רעיון אחד, אנחנו מזמינות אתכם לשתף את כולנו בעוד רעיונות לדרכים חלופיות, למוצרים אחרים, לצריכה מקומית. ביחד, כקהילה, נוכל לומר לסופר שלום!

    יש עוד רעיונות, שאלות? מוזמנים להכנס לקהילה שלנו, פה ביוצאים מהסופר:https://www.facebook.com/groups/outofthesuper/?fref=ts

  6. תגובה שכתבתי בדיון בנושא תזונה בקהילת ביה"ס הפתוח ברחובות שבו לומדים ילדיי:

    מזון נועד להזין את הגוף שלנו כדי לספק לו אנרגיה גשמית לפעולה. אוכל הוא סוג של אנרגיה גשמית: ההרכב הכימי-פיזי שלו חסר משמעות לכשעצמו. ערכו האנרגטי נקבע ע"פ המשמעות שאנחנו בוחרים לתת לו . אשתמש תחילה בדוגמא קיצונית כדי להבהיר את מהות התפיסה: אם אני אוכל תפוחי אדמה, ערכם התזונתי יהיה נמוך ביותר עבורי , משום שכך אני בוחרת להאמין. אותם תפו"א היו בעלי ערך תזונתי גבוה מאד עבור ילד בגטו בשואה שכל מה שהיה לו אלו קליפות תפו"א – הם הצילו את חייו. האמנם? ואם היה לו רק ביסלי או רק עגבניה או רק נקניקיות או רק חסה. האם סוג והרכבו הכימי של החומר הוא מה שנתן לו כוח חיים? הרי ברור לנו שהרוח- התפיסה התודעתית שלנו את מהות קיומנו היא שנותנת לנו כוח לחיות. סוג המזון שאנחנו אוכלים צריך להיות מותאם לתסריט החיים שנועדנו לממש כאן בחיים הארציים. אנחנו לא רק רוח, יש לנו גוף והגוף הזה זקוק לאנרגיה כדי לעשות את מה שאנחנו רוצים ומבינים שאנחנו צריכים לעשות . המזון המזין ביותר עבורנו הוא זה שנועד לתמוך במימוש הייעוד=הפוטנציאל שלנו- זה שייתן לנו כוח לעשות את מה שבאנו לעשות כאן, כל אחד ותפקידו הוא ולכן גם כל אחד ומזונו הוא.

    אני באופן אישי משתדלת לאכול הרבה ירקות ופירות אורגניים כי אני מאמינה שהם מזינים את הגוף שלי ונותנים לי כוח חיות רענן וזה מה שאני זקוקה לו . אני יודעת גם שהרבה סוכר איננו מייטיב איתי ובכל זאת- אם אדע שמה שיעזור לי ברגע מסויים לעשות את מה שאני צריכה לעשות זה עשרה תמרים- או חבילת שוקולד – אוכל אותה . באותו הרגע – השוקולד הזה יהיה מזין עבורי, מה שאותה חבילת שוקולד בדיוק שאוכל ברגע של נפילה רגשית למשל יהיה מיותר ומזיק. אותו חומר. משמעות שונה בעיתוי שונה. הכל תלוי במחשבה ובייעוד שייחסנו לחומר.

    משך 12 שנות אימהותי בחינוך ביתי עם 4 ילדים השקעתי חלק ניכר מאד משגרת יומי בהכנת מזון. השתדלתי כמיטב יכולתי לתת להם אוכל בריא – אורגני וטבעי כפי שהאמנתי ואני עדיין מאמינה שבריא לי .היום אין לי כוח להתעסק עם אוכל ולכן לא מבשלת כלל. מבחינתי הבישול לא זו בלבד שפוגע בערך התזונתי של האוכל אלא עצם זמן ההתעסקות איתו – יקר עבורי. יש סלסלת ירקות ופירות טריים, ומזון יבש שלא צריך לבשל . גם מעובד (מה שפעם היה מוקצה מבחינתי, היום נחשב בעיני בריא כי הוא תומך בי במימוש הייעוד שלי- חוסך לי זמן הכנה ושטיפת כלים וקניית חומרים וכו"… )
    אם אני אקנה להם פיצה – זה יהיה רעל עבורם כי זו האנרגיה התודעתית שאני מאמינה בה. אם אבא שלהם יקנה להם את אותה הפיצה מאותו מגש – ערכה התזונתי יהיה רב , משום שהוא באמת מאמין שזה המזון הטוב ביותר עבורם באותו הרגע

    עד כאן ההסבר התיאורטי הכללי. באופן אישי אני חושבת שזו אחריותנו ההורית להנגיש לילדים מזון שלדעתנו בריא להם. אני הבאתי למפגש כוכב השבוע של בתי איילת בכתה ב השבוע ,שני מגשים -אחד עם פירות ואחד עם ירקות ושניהם נזללו בהנאה רבה ובאותה מהירות שבה היתה נזללת עוגת שוקולד. שנה שעברה- בכתה א , יזמתי נורמה שכל יום שלישי בשבוע עשינו סלט בכתה- כל פעם הורה אחר בא לעזור. הילדים חתכו והכינו ואכלו בהנאה רבה מאד וחיסלו סלט עשיר בעלי מאכל- עלים ירוקים שליקטנו מהבר או שהילדים הביאו מהבית. בסלט היו גם ירקות וגם פירות, גם זרעים וגם נבטים… במקום צלחות אכלנו את הסלט מגולגל בתוך עלי חוביזה או בתוך"קערות" פלפלים .

    יש בבריאה אנרגיה אינסופית, אבל מקבלים אותה רק ע"פ דרישה. מתוך השרשור שורד העלתה כאן בדף הקבוצה , עולה דרישה של הרבה הורים ואני בניהם להעלות את המודעות לבחירות שלנו בנושא תזונה.
    כדי ליצור מציאות – יש לקחת אחריות. כשכל אחד מאיתנו יקח אחריות על הבחירות שלו ויפעל מתוך שיקול דעת ולא מתוך הרגל, נוחות ,פחד (חס וחלילה לפגוע בחופש של הילדים לבחור לאכול ממתקים) , או חסר רצון להתמודד מול הנורמה הרווחת בסביבה.

    לסיום, מפנה מי שרוצה להעמיק את ההבנה אודות הסיבה הגבוהה לצורך של הילדים היום בהרבה סוכר – יש תקשור מאד מעניין בנושא של תודעת העל בפוסט הזה:

    תזונה: מזון מזין לגוף ולנשמה – אתר שינוי תודעתי

    http://shinuytodaati.co.il/a4-earth/%D7%AA%D7%96%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%96%D7%99%D7%9F-%D7%9C%D7%92%D7%95%D7%A3-%D7%95%D7%9C%D7%A0%D7%A9%D7%9E%D7%94/

  7. לכל מזון יש תדר אנרגטי מסויים ושונה בתלות בסוג המזון ובדרך שעבר עד שהגיע לצלחת שלנו.
    כל אדם שיבחר את המזונות שלו כך שיתאימו לתדר הכללי והרגעי של גופו יהנה מיתרונות של בריאות, חיוניות ומאגרי אנרגיה לביצוע הייעוד שלו.
    ישנה בעיה של בחירת מזון לפי אמות מידה חיצוניות, המלצות של מומחים וגופים שונים.
    ישנה בעיה אם בוחרים מזון לפי אמות מידה מוסריות.
    המוסר אינו קיים באופן אובייקטיבי, המוסר הוא השיפוט האישי שלנו על מצבים אובייקטיביים שונים.

    מחקרים מדעיים או מסעות תעמולה, משכנעים ככל שיהיו הינם רק צד אחד של מטבע שללא ספק יש לה צד שני, מנוגד ומשכנע באותה מידה.

    חשוב מאד לשים לב להבדל בין ביקורת מוסרית לבין ביקורת איכותית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *