בלוג

יציאה אזור הנוחות

כמה נח להיות באזור הנוחות המוכר והידוע. מה לא נעשה כדי להישאר שם וחלילה לא התמודד עם אי וודאות  . כל כך נח,  שברירת המחדל של רובנו תהיה להישאר שם גם כשממש ממש לא נח לנו

 

להצליח = לצלוח את השלב הבא מהעבר למחר = יציאה מאזור הנוחות

 

כשאנחנו פסיביים באזור הנוחות , החושך תופס את הליבות : עוצר, משבש, מקפיא. כדי להיות באור חייבים להיות בתנועה מתמדת של שינוי והתפתחות 

משך 14 מיליארד שנים מאז המפץ הגדול  , אנוש התמכרו לחומר והתרגלו לפסיביות באזור הנוחות. החושך החל לשבש את תשדורות הליבות ל המקור  ומועצת העל בבריאה החליטה לשנות את תכלית ההתנסות במעבדת הניסויים האנושית בכדה"א מאדמה ומים לאש ואוויר שאותם החושך לא מכיר

תודעת העל מסבירה על עזיבת המערכת החשוכה 

כשאנחנו בתוך הרחם אנחנו מרגישים מאוד טוב . עובר לא רוצה כ"כ לצאת החוצה, וכשהוא יוצא החוצה הוא צועק, כך גם אנחנו שעוזבים את המערכת החשוכה ונכנסים למוארת, זה מאלץ אותנו לצעוק, ולפעול, וליצור, ולנסות ולהיכשל ושוב לנסות – יש ליבות שהאתגריות וההישגיות הזו לא נעוצה בהם כל כך.  הליבות האלה שמעדיפות להישאר בשדות החושך במגמת רחם, למעשה המצב שלהן ילך ויהיה קשה יותר, כי המקור  רואה שישנה מערכת שלמה שמתעוררת ומשדרת אליו וחוזר לחיים, לעומת זאת ליבות שלא מתפתחות ונשארות במגמת אפס ולא תורמות הן גם פחות מענינות אותו, גם מערכת האנרגיה שמוזרמת אליהן תלך ותרד, ואז הן יאלצו לצאת מהחושך לא מתוך רצון אלא מתוך כפיית המקור . כאשר יהיה מצב שיותר ויותר ליבות יצטרפו למערכת, והיא תפעל בהרמוניה היא תגיע למסה הקריטית שתצור כוח התנגדות פנימי הרבה יותר חזק למערכת המקפיאה.

 

 

סטיפס

 

הפוסט הזה מוקדש ב אהבנה  ל ילדעים  ונוער כמענה לשאלותיהם בסטיפס

  מודעות לתודעה : שאלות ותשובות ילדעים ונוער

לא כמו כולם – אפקט דפקט העדר   

ש:"אז בחודש האחרון אני לא הכי מרגיש שייך בעולם הזה, יש בעיות במשפחה, לא מקובל ולא רצוי בבית הספר ואפילו החברים הכי טובים שלי עזבו אותי לטובת איזה חבורת ערסים
אני חוטף מכות כל יום בבית הספר
אני מרגיש כבר לא שייך בעולם הזה.. זה די נמאס לי
עכשיו בזמן שאני כותב את זה יורדות לי דמעות
אני ישן בלילה רק בכדאי לקום מחר בבוקר לעוד יום ולחיות את אותו הסרט שאני חיי בו כל יום..
די נמאס לי ודי יש לי מחשבות אובדיות, עכשיו אני אף פעם לא הולך לפגוע בעצמי אבל העובדה שאני כבר לא רצוי בעולם הזה גורמת לי לחשוב על דברים כאלה, ניסיתי לשתף הורים וזה לא עזר לי, ניסיתי לדבר עם המחנכת שלי והיא צחקה לי בפנים, אני כבר לא יודע מה לעשות, בבקשה תנו לי עצה קטנה בכדאי לשפר את חיי החברה שלי
אני מנסה להשתלב עם כולם וזה לא הולך, פשוט מכפכפים אותי, וזה מאוס
תודה מראש לעוזרים ולילה טוב

ת:. מי שלא מרגיש שייך לעולם הזה סימן שהוא כאן כדי לברוא את העולם הבא. אני תמיד הרגשתי חייזרית, תמיד שונה ומשונה, תמיד זרה ומוזרה, הזויה , אף פעם לא כמו כולם , אבל מעולם לא הציקו לי . יודע למה ? כי לא הזיז לי מה אחרים חושבים. לא ראיתי אפחד ממטר. כמה שלא אהבו אותי, ככה למדתי לאהוב את עצמי אהבה עצמית  יותר ויותר. התעצמתי מהעוצמה הפנימית שלי, מהידיעה שאני יודעת מה אני שווה גם אם אפחד אחר לא יודע להכיר ולהעריך אותי . אני שווה ויש לי ערך גבוה יותר מה שאנשים מסוגלים להבין. זה פאקינג בעיה שלהם. לא טוב לך עם ילדעים  אחרים? אל תהיה איתם. תתכנס בתוך עצמך. במקום לרצות ולרצות רצונות של אחרים עזוב אותם. אתה לא תלוי בהערכה והאהבה שלהם. חשוב שתבין שזה לא רק אתה חש ככה. רוב הילדעים מוצאים יותר עניין בהתפתחות (אוויר) מאשר בחיי חברה (מים) . זו מגמת השינויים אצל כל האנושות בכל העולם וכל הבריאה – יותר עצמאות והתכנסות פנימה ופחות חברותיות ויציאה החוצה. יותר דגש על מה שחשוב לך ופחות אנרגיה לבזבז על מה אחרים חושבים , יותר להתאים את הבחירות שלך למה שנכון ומדויק לך ופחות לנסות להתאים עצמך לקבוצת שייכות שאתה לא מרגיש שייך אליה

כתיבה כוחה של מילה  

ש:"אני רוצה לכתוב סיפור על החיים שלי (הם מאוד מעניינים..) איך להתחיל?

ת: הזמן הכי טוב להתחיל לכתוב הוא כשמתעוררים משינה. בלילה כשאנחנו ישנים, הילד הפנימי (החלק של הנשמה שחי בנו )יוצא מהגוף ועולה לספריות המישורים הגבוהים בבריאה ומביא לנו מידע : תשובות לשאלות שאנחנו מבקשים הבנה לגביהן, מרפא לכאב, רעיונות יצירתיים, מחשבות ותובנות , ואז אחרי ש "ישנתי על זה" כשאני מתעורת (יכול להיות גם באמע הלילה, לא חייבלחכות לבוקר) עם בהירות , אני מייד כותבת את המילים המדוייקות שיורדות לי בתיקשור. למעשהזו לא אני כובת אותן. זה הן כותבות אותי .למילים יש כוח. הן שבוראות את המיציאות שאת רוצה להמציא. בהצלחה

ניהול זמן בתבונה

ש:"איך לנהל את הזמן? אני בכיתה י ויש לי יום פנוי אחד בשבוע, אני צריך לנהל את הזמן שלי. לא הבנתי איך עושים את זה. אשמח לעזרה

ת: מה שמשנה זה לא כמה זמן יש לך אלא מה אתה בוחר לעשות בו .
גם אם רשום לך במערכת שעות שיש לך רק יום אחד פנוי – זה לא אומר שזה מה שיש לך. זמן זה לא משהו שיש, זה משהו שבוחרים כמה אתה רוצה ואיך אתה רוצה להשתתמש בו כדי לממש את הייעוד שלך. כשתעשה משהו שאתה ממש ממש מתלהב לעשות (לא מהסוג של צריך/חייב אלא מהסוג של רוצה/בוחר ), תגלה שמימד הזמן הלינארי שנמדד בדקות שעות ימים חודשים ושנים לא רלוונטי עבורך . כשאתה עושה בדיוק את מה שאתה אמור לעשות אז יש לך זמן מדוייק שמאפשר לך להשלים את המשימה, אפילו אם זה חורג מטווח ה 24 ביממה.

שינויהתעלות  ממים לשמים 

ש: "אני צריכה עזרה איך להשתנות… אני הולכת תמיד אחרי הלב שלי ומתעלממת באופן קיצוני מהמחשבה של "האם זה נכון לעשות את זה? " ואני לא מפסיקה להיפגע ואני מודעת לזה שאני אפגע ובכל זאת בוחרת ללכת עם הלב שלי במקום להקשיב קצת למוח שלי.
אני רוצה לשלב בין השניים לפעול גם לפי הלב וגם לפי הראש, אבל למוח שלי אין שום סיכוי נגד הלב וזה פוגע בי כל הזמן וזה נמאס.

ת: הלב הוא הבית של הנפש – מעוז הרגשות . כשאנחנו נותנים ללב להוביל את הבחירות שלנו אנחנו מאפשרים לרגשות לנהל אותנו במקום שאנחנו ניקח אחריות ונלמד לשלוט בהן בתבונה. ככל שתורידי את מתנד המים (רגש) ותעלי את מתנד האוויר (הבנה) יהיה לך קל יותר להתמודד עם כל אתגר . כל שמבינים יותר למה דברים קורים כמו שקורים -אפשר לבזבז פחות אנרגיה רגשית על להיפגע ולהיעלב ולכאוב ולהתעצבן ולכעוס ולפחד וכל הריגשי המיותר הזה שמסיט אותנו משיקול דעת תבוני

לילה אור 

ש: למה אומרים "לעלות" לישון? לאן עולים?

ת :ההתעלות היא של הנשמה , לא של הגוף. כשישנים (הילד הפנימי שהוא החלק של הנשמה שחי בגוף שלנו) יוצא מהגוף ועולה לספריות המידע במישורים הגבוהים בבריאה להוריד לנו משם תשובות לשאלות שאנחנו מבקשים להן מענה, מרפא למכאובינו, פתרונות רעיונות מחשבות שיסייעו לנו להתמודד עם אתגרים בקלילות – עם יותר אוויר = הבנה. בזמן חלימה המידע יורד מהרוח- התודעה לחומר- לגוף , ואז אחרי ש "ישנתי על זה" אני מתעוררת עם בהירות מחשבתית והבנה טובה יותר את עצמי ואיך לנהל את הבחירות שלי יותר בתבונה ויעילות

יום הולדת

ש: מחר יש לי יום הולדת ואין לי חברים בכלל. אין לי עם מי לחגוג את יום ההולדת שלי, באמת שאני מנסה להשיג חברים אבל זה לא מצליח, חשבתי שאם מחר אני ילך למסעדה לבד ויזמין לי לאכול ואני יחגוג לי יום הולדת 15 לבד במסעדה זה בסדר? אנשים שיסתכלו לא ירחמו
עלי כזה?
 
יום הולדת הוא יום משמהותי עבורך להבין למה נולדת, מה המתנה שנולדת- נועדת לתת מעצמך לעצמך ולעולם. רבים נוהגים לחגוג את היום הזה עם אחרים בציפייה לקבל מהם מתנות.
עבורי יום הולדת הוא יום של התכנסות פנימה להכיר להוקיר את המתנה שהנני, לבחון עם עצמי
מה עוד אני יכולה להוציא מעצמי לטובת ההתפתחות המתנה שרק אני בחרתי ונבחרתי לתת.
בקיצור -לחגוג עם עצמך את היותך זה הכי , אחי. אם אני הייתי מסתכלת על ילד כמוך חוגג כמו גדול עם עצמו הייתי מקבלת השראה ובאה לשבת לידך להכירך

 זמן   נתינה וקבלה

 ש: "אמא שלי ממש צריכה את זה ..יש לה יום הולדת ב 23 לחודש וקניתי לה פלאפון חדש … היא חד הורית היא עושה הכל בשבילי אני לא יודעת אם לתת לה את זה עכשיו או ביום הולדת ..? הפלאפון שלה הנוכחי לא ממש טוב

ת: אני חושבת שהזמן הנכון הוא תמיד כאן ועכשיו. הרגע שבו יצרת או עשית משהו ואת מתלהבת לתת אותו מתנה – זה הרגע הנכון לעשות זאת . תאריך יום ההולדת הרשמי לא כזה משמהותי כמו הכוונות הטובות שלך . מימד הזמן לא רלוונטי בכלל. באמת: העבר ההווה והעתיד הם אחד. זמן בבריאה לא נמדד בשעות ימים שבועות חודשים שנים , אלא בגלי התפתחות. את יצת התפתחות מפעימה ומרגשת את תחגגי אותה בזמן אמת. לדעתי תני לה את זה עכשיו וביום הולדת כתבי לה מכתב ממעמקי הנשמה

סוכר

ש: "אם אני לא מפסיק לאכול סוכר תהיה לי מחלה סופנית בכבד. אבל אני פשוט לא מצליח להפסיק. כבר שבועיים. מה לעשות? אני כבר מתייאש
 
ראשית – זה שאיזו תזונאית או רופא אמרו לך שאם לא… אז זה לא אומר שזה נכון ומדוייק עבורך. הם יודעים תיאוריות אבל לכל אדם יש מערך אנרגטי שונה שנועד להזין אותו. רק אתה יודע מה בריא או לא בריא לך , וגם זה יכול להשתנות כל רגע : אתה יכול רגע אחד לחשוב שבריא לך וברגע הבא להחליט אחרת ולבחור שמתאים לך
דבר שני: סוכר זו אנרגיה של יסוד האש ילדעים בדר”כ צורכים הרבה סוכר כי זו אנרגיה מהירה שמטעינה אותם באש כדי שיוכלו לממש את הייעוד שלהם להיות בתנועה מתמדת, ליצור חדשנות ולעוף על עצמם. הבעיה היא שרוב הילדעים עושים את זה תודעתית עם הטכנולוגיה ולא זזים עם הגוף הפיזי ואז נוצרים עודפים בגוף. הדרך להיפטר מהם היא להפסיק לאכול סוכר בכלל (גם לא פחמימות שהופכות לסוכר) למשך 3 ימים לפחות . אחרי 3 ימים הגוף נגמל מההתמכרות לסוכר ואין את הרעב הזה לעוד ועוד ועוד
דבר שלישי: שום דבר אינו סופני. החיים הם תהליך התפתחות בתנועה מתמדת . הדבר היחיד שיש לו סוף זה הגוף הפיזי שמתכלה אבל גם זה לא סוף העולם כי יש חיים אחרי המוות. שום דבר לא מסתיים כשמתים רק משנים צורה וממשיכים את מסע הנשמה בבריאה . אל תתן לפחד לנהל את הבחירות שלך

אהבה עצמית 

ש: "איך לאהוב את עצמי באמת? פעם הייתי ממש בטוחה בעצמי במראה ובהתנהגות שלי. הייתי מתנהגת כמו שרציתי ואהבתי את איך שאני נראית.היום אני ממש מרגישה הרבה פחות יפה, תמיד פוחדת איך יגיבו להתנהגות שלי, מה יגידו ויחשבו, משתדלת להיות דה בסט ואני שונאת את זה ככ איך אני יכולה להרפות מזה? להיות פשוט אני וזהו? והכי מצחיק שזה נראה שחושבים שיש לי אובר ביטחון עצמי וזה ככ לא נכון

להיות פשוט את , זה פשוט כשאת מבינה מי את לא.
את לא מה שאחרים חושבים עליך. את אפילו לא המחשבות
של עצמך. יש לך מחשבות כמו שיש לך גוף ורגשות ורצונות
אבל הם לא את. מי את באמת ? את נשמה . מה שחשוב לנשמה זה שתממשי את הייעוד האמיתי שלשמו נולדת – נועדת. נשמה אף פעם לא מפחדת כי היא מבינה ויודעת מי ומה ולמה היא כאן . כשתתחברי אליה -אלייך, תהיי הכי את. אהבה עצמית,נובעת מהעוצמה הפנימית של עצם היותך,עצמאותך. אינך תלוי באחרים שיאהבו אותך

פוליאמורה

ש: "אני מאוהב בשתי ילדות ולשתיהן יש חבר.. איזה מצב חרא זה, איך לצאת ממנו? יש לציין שאני בקשר ממש טוב עם שתיהן ושתיהן לא יודעות על זה"

ת: ממליצה לך לקרוא באינטרנט על פוליאמורה . מסתבר שאתה לא היחיד שאוהב כמה אנשים. בעצם- מה רע בזה? לי יש כל כך הרבה אהבה שאני לא חושבת שיש אדם אחד שיכול רוצה מסוגללהכיל את כולה. למה לא לחלוק את האהבה שלך עם כל העולם? למה להגביל את עצמנו למחשבה שמותר לך רק חברה אחת ? מי קובע מה מותר ומה אסור?

הרבה מאד מאד אנשים -בעיקר אלו עם מודעות גבוהה ותודעה מפותחת מבינים היום שאין אדם אחד שיכול לתת לך מענה לכל הצרכים שלהם ואין סיבה לא להתחבר עם כמה א. נשים בו זמנית ולתת ולקבל מכל מערכת יחסים משהו אחר

הערכה עצמית

ש: " גם לכם מרגיש ככה? אני מרגישה שאם כל הקרובים אליי (חברים) יעשו רשימה של מהכי טוב להכי לא לא אהיה בטופ אצל אף אחד..

ת: כשתשימי את עצמך בראש הרשימה של עצמך גם אחרים יראו בך ככזו. כל עוד את מכוונת את עצמך למצוא חן בעיני אחרים ומחשיבה את עצמך לפי מה שהם חושבים – את בלופ. עזבי אותם. תשקיעי בלאהוב את עצמך,בלפתח את עצמך , בללמוד ולדעת מה את שווה . זה לא משנה אם גם אחרים מרגישים ככה . כדי לשנות את המצב, קחי אחריות על הרגשות שלך ואל תתני להם לנהל אותך

בית ספר 

ש:"אני עייפה רצח אפשר מוטיבציה לקום לבית ספר? 🙁

ת: הגוף שלך מסמן לך שאין לו אנרגיה ללכת לביהס אז לא הולכים. כשעושים משהו שמדויק לך אז אתה קם בבוקר עם תשוקה ואנרגיה של שמחת חיים והתלהבות. כל דבר שלוקח ממך כוחות במקום לתת לך כוחות פשוט לא עושים

*

ש:"יואוו אין לי כוח לכלום, באמת, יש לי מלא שיעורי בית והשלמות ואין לי כוח בכלל לעשות, אני ממש מצטערת על היום הזה. מאז שחזרתי מהבית ספר הייתי על הטלפון לעכשיו אני ממש מצטערת כי רק עכשיו נזכרתי שיש לי עוד מלא שיעורים ושאני גם צריכה לנגן, אני מנסה להיות כמה שיותר אחראית אבל אני פשוט לא מצליחה, אני לא מצליחה פשוט להגיד לעצמי עכשיו לקום ולהתחיל לעשות שיעורי בית, עד שאני אגמור שיעורים כבר יהיה מאוחר ועוד פעם אני לא אנגן, היום הזה חוזר על עצמו כבר כמה זמן, ובאמת שאני מנסה להיות אחראית ולקחת את עצמי בידיים, אני פשוט לא מצליחה, עצות???

ת: תעשי רק מה שמניע אותך לעשות בשמחה ואהבה ותשוקה של שמחת חיים והתלהבות. יש סיבה למה אין לך אנרגיה לעשות שיעורים. כי זה לא מה שאת אמורה לעשות. תמיד תקשיבי לקול הילד הפנימי ולא לקולות אחרים שאומרים מה צריך ומה את חייבת וגם לא לקולהפחדים והחרדות ממה יהיה אם לא תעשי. פשוט תשקיעי את כל האנרגיה במה שכן ולא במה שלא

*

ש:"אני בכיתה ט ובהקבצה ב היה לנו היום מבחן במתמטיקה ואני פשוט לא מצליחה בשום מבחן זה מוריד לי מוטיבציה ואני לא מסוגלת יותר אני כל הזמן נכשלת ולומדת מלא ניסיתי את כל הדרכי למידה שיש וכלום לא עוזר זה מייאש אותי ברמות ואני כבר לא יודעת מה לעשות"

ת:למידה אמיתית מתהווה רק מהצלחות, לא מכשלונות. אם את כל הזמן נכשלת במתמטיקה אולי הגיעה העת כעת להשלים עם העובדה שזה לא מה שנכון ומדוייק עבורך ללמוד. בחרי תחום שאת אוהבת ותורם לך להתפתחות ואת קמה בבוקר בשמחה והתלהבות ותשוקה ללמוד ולהשקיע בו . כל דבר שהוא פחות מזה הוא בזבוז אנרגטי . ואם את לא מוצאת שום תחום ענין בכל מה שמלמדים ביהס – זה אומר שאת בסדר גמור. זו המערכת הדפוקה שמתעקשת לאנוס לילדעים את הנשמה להחדיר להם בכוח למוח נגד רצונם חומר למחשבה שנוגד את המהות האמיתית של מי ומה שאת ומה שבאת לתת לעולם. קחי אחריות ,תחפשי באינטרנט מידע שמענין אותך ותתחילי ללמד את עצמך בעצמך. בהצלחה

ספר VS סרט

ש: מה היתרונות ומה החסרונות של למידה בספר/בסרט ?
 
קריאה וכתיבה הם כלים של העידן הישן. הם איטיים . תדרי התודעה החדשה יוצאים מצאקרת הגרון בדיבור ונצרבים בחוש השמע. הרבה יותר יעיל מהיר מדוייק וכייפי למידע לעבור בוידאו דרך העיניים (אש) בליווי אודיו- תדרי שמע (אוויר) יש סינכרון בין הקול לויזואלי .
לכן, כדי שהמידע יהיה תואם תדר לילדעים, מוטב לצפות בסרט . יש בו תנועת התפתחות שמחייבת
חדות מחשבה ומהירת תגובה

רחצה וטוהר

ש: ללכת להתקלח אפילו שהתקלחתי אתמול? אני אעשה מה שהרוב קובע

אף פעם אל תעשי/תעשי מה שהרוב קובע. קח/י אחריות ותקבע/י לעצמך בעצמך מה נכון ומדוייק לך לעשות מתוך הקשבה לקול הפנימי ולא לקולות של אחרים . מה שאחרים חושבים לא רלוונטי לך. רק את/ה יודעים מה הנשמה שלך רוצה . ככל שאתה יותר מחובר לעצמך ולתודעה אתה חש נקי יותר מבפנים ואז יש פחות צורך לנקיון חיצוני. להבדיל – מי שבפנימיות שלו מרגיש מלוכלך לא יעזרו לו גם אלף מקלחות . יש לא מעט א.נשים שעברו פגיעות מיניות ואחרות ויש להם אובססיה לניקיון . העניין הוא שעד שלא מנקים את השמה-הניקיון של הגוף חסר ערך

משימות- עבודות בית  

ש:"תנו לי תכוח לקום ולקפל תבגדים"

ת: אני חושבת שאם אין לך כוח למשהו ,את לא אמורה לעשות אותו. מה שמדויק עבורך את עושה בשמחה ובתלהבות מניע אותך כוח הרצון (אש) , יש בך הבנה(אוויר) שזה נכון לך , יש לך תמיכה מאחרים (מים) ויש לך כוח פיזי (אדמה ) . אם אין לך רצון כוח חשק ויכולת לעשות דברים בפיזי-ות משמהות הדבר שאין לך מימון אנרגטי לעשות אותו. אל תעשי. תכלס- לשם מה לקפל הרי מחר כל הערימה תהיה זרוקה על המיטה שוב כשתרצי לבחור מה ללבוש . לא חבל על הזמן?

כוח

ש: "פשוט אין לי כח לחיים האלה. נמאס לי מהחברות פח שלי, ומהמשפחה שלי, והכל האקסים והידידים שלי!! וגם מהבית ספר סעמק נו אין לי כח

ת: "כל מה שנמאס לך – תתעלמי ממנו. תשקיעי אנרגיה רק במה שנותן לך כוח ולא במה שגוזל ממך כוחות. גם אם זה אומר להיות לא נחמדה לאנשים . שימי זן על כל העולם. שימי את עצמך במרכז, תתכנסי לתוך עצמך, תקשיבי לקול הפנימי שלך ותשתיקי את כל רעשי הרקע של קולות אחרים, תעשי רק מה שאת אוהבת ותורם להתפתחותשלך, מה שמניע בך שמחת חים והתלהבות לקום בבוקר . בלי קשר אם זה מותר או אסור או מקובל אולא מקובל. קחי אחריות ותבחרי בחירות חדשות באומץ והשאירי את כל מ שלא מקדם אותך מאחור . בהצלחה

גיל 

ש:"בת 14 ובן 17 וחצי נורמאלי?

ת: הגיל הלינארי של הגוף הפיזי חסר משמהות לדעתי. זמן בבריאה לא נמדד בשעות ימים ושנים אלא בגלי התפתחות. בנות יותר מפותחות מבנים לכן בדרכ בנות נמשכות לבנים גדולים יותר . גם בכל מה שקשור להתפתחות הגופנית והמינית אבל בעיקר – תודעתית . לבנות יש את הבינה הנשית , את "ה" הידיעה שיש באישה וחסרה באיש – זו התבונה שקיבלה חווה(ההיא מגן עדן…) כשבחרה בחוויה של התפתחות והפרה את הצו האלוהי,הפעילה שיקול דעת עצמאי וטעמה את טעם החיים כשאכלה מפרי עץ הדעת טוב ורע. היה לה אומץ ועצמאות מחשבתית להבין שהיא תודעה בוראת בעצמה, בעצם היותה והיא יכולה לדעת טוב ורע כמו אלוהים. זה מה שנתן לה את יכולת הבריאה – לברוא חיים חדשים ולהביא ילדעים לעולם.

חוצמזה , אין דבר כזה נורמלי . כל אחת/ד מוטב שיעשה מה שמדויק ונכון עבורו בלי שום קשר למה שנחשב נורמלי בחברה!!!

אקטון

אקטון אקדמי היא רשת עולמית של מרכזי למידה (בתי ספר)ברוח אנרגיות האש והאוויר הדומיננטיות המאפשרות לילדעים  : ילדי האש והאוויר בעידן החדש  , מרחב ללמידה עצמאית ולקיחת 100% אחריות על תהליכי הלמידה והיצירה . הלך הרוח מעודד לחשיבה והתנהלות עצמאית , חופש ביטוי למידה ויצירה,  אחריות על תהליכי הלמידה והערכה  עצמית .

נכון לספטמבר 2018 יש מעל ל-100 בתי ספר ברשת בכל רחבי העולם). בית הספר הראשון הוקם ב 2009 באוסטין, טקסס, ע"י לורה וג'ף סנדפר.  Courage to Grow: How Acton Academy Turns Learning Upside Down 

הפוסט הזה מוקדש בהכרת תודה ובהערכה רבה  למיכל לשם  שמתעדת בבלוג מגשימה חלום את תהליכי הלמידה שלה כמדריכה באקטון ומנגישה לכולנו מידע חשוב מאיר ומעורר השראה בעברית . רוב הטכסט כאן הוא שלה. העלייתי אותו לכאן באישורה לטובת העלאת המודעות להלך הרוח של אקטון לתודעה הכוללת

אני מאחלת ומייחלת שבמהרה בימינו יפתחו אקטונים בכל רחבי הארץ. ויהי.

מאפייני אקטון

אמונת בסיס : כל ילד הוא גיבור
מטרת האקטון להכין כל ילד למסע חייו ולעזור לו למצוא את השליחות שלו, שבעזרתה הוא ישנה את העולם המסע אל הגיבורים שאנחנו

גיבור הוא מי שקם אחרי נפילה. שנאבק. שגם אם נפגע, הוא חוזר למשחק. גיבור מקבל עליו אחריות, מחפש דרכים לפתור את הבעיות בהן הוא נתקל וממשיך ללכת בדרך גם כאשר היא קשה. גיבור הוא בעצם איש רגיל, שאומר "כן" לאתגר, עובר את הסף של איזור הנוחות ומתחיל את המסע שלו לעבר הלא נודע.

תודעת גיבור או קורבן

אין מורים אלא מדריכים. זה לא שינוי סמנטי אלא אמירה מהותית מאוד: המטרה של המבוגרים באקטון היא להנחות ולהדריך ולא ללמד שום דבר. למעשה הכלל הכי חשוב שנאמר כבר מהיום הראשון ללימודים הוא שלמדריכים אסור לענות לילדים על אף שאלה. הילדים אמורים לשאול זה את זה, או לחפש את התשובות בעצמם. מדריכים לא עונים לילדים על שאלות

לא מספקים ידע אלא לומדים להיות ללמוד ולעשות
learn how to be, learn how to do, learn how to learn
ללמוד להיות : פיתוח האופי של הגיבור. ההבנה החשובה היא שהשינוי הכי משמעותי שקורה לילד במהלך המסע , הוא השינוי שהוא עובר בתוכו,בלמידה והתמודדות והתגברות על האתגרים הפנימיים שלנו
ללמוד ללמוד : פיתוח מיומנויות למידה: סקרנות להעמקה בנושאים חדשים ולחיפוש אחרי תשובות לשאלות , התמדה דרך נושאים מורכבים בלמידה עצמאית של מתמטיקה, הקפדה בניתוח עובדות ונתונים תוך כדי חקירה, תושיה כדי למצוא את הכלים, המנטורים, והעמיתים שמאפשרים לך ללמוד בצורה הטובה ביותר
ללמוד לעשות : התמודדות עם אתגרים מהעולם האמיתי שחשובים לגיבור הצעיר. למשל:  ללמוד כיצד לאבחן חולה – במסגרת מסע לעבר הביולוגיה, ללמוד כיצד לשאת נאום – בנעליו של וינסטון צ'רצ'יל, ללמוד כיצד לתכנן קומה בבניין – במסגרת מסע האדריכלות

ללמוד כיצד להיות, כיצד ללמוד וכיצד לעשות

פעילות עצמאית ללא עזרת מבוגר. בתחילת כל שנה הילדים מגבשים חוזה שבו הם מנסחים את כללי ההתנהגות בסטודיו, ובמשך השנה הם פועלים על פיו. בכל נושא למידה כל ילד מגדיר לעצמו יעדים אישיים בהם הוא מתחייב לעמוד, ובכל יום/שבוע הם בודק כיצד הוא עמד בהם ע"י מנגנון  הצבת והשגת יעדים יעדים, שותף למידה,  משוב עמיתים, כתיבת בלוג שמתעד את תהליכי הלמידה , עמידה בלוח זמנים שבועי מתוכנן, הצגת התקדמות על הקיר, נקודות המודדות עבודה קשה על משימות, אותות הצטיינות, כסף קהילתי פנימי, מבחנים ארציים פעם בשנה ,

השגת יעדים ומעקב אחריהם

מעקב אחרי מאמציו והתקדמותו של הגיבור במסע

למידה  רב גילאית. כל ילדי היסודי לומדים יחד (כיתות גן חובה עד ו), כל ילדי החטיבה לומדים יחד (כיתות ז-ט) וכל ילדי התיכון לומדים יחד (כיתות י-י"ב)

חלל מרחב הלמידה נקרא סטודיו (ולא כיתה). הוא נעים ומזמין, מעוצב ברוח החינוך המונטסורי.

בתי הספר קטנים בכל אקטון יש מספר שונה של תלמידים, שנע בין 6 לעשרות.
בתי ספר קטנים הכוללים בתוכם את כל הכיתות מגן חובה ועד י"ב, ומחולקים לשלושה "בתים":, בית יסודי עם עד 35 ילדים, בית חטיבה עם עד 35 ילדים ובית תיכון, עם עד 35 ילדים. כמות ילדים כזו מאפשרת אינטימיות גדולה הרבה יותר של כל הילדים אלו עם אלו. היא מאפשרת לילדי התיכון להיות מובילים של ילדים היסודי, ולמעשה לתפקד כמבוגרים ומודל לחיקוי לכל דבר עבורם. במודל כזה אין צורך בכמות גדולה של מבוגרים, למעשה המודל של אקטון מדבר על 3-6 מדריכים לכל בית ספר כזה. כשיש כל כך מעט ילדים, שגדלים זה עם זה מגיל צעיר, מתהווה למעשה מעין שבט, מגובש וקרוב, שמאפשר לכל החברים בו לצמוח בסביבה קהילתית ואינטימית, כמעט כמו משפחה גדולה מחשבות על מספרים

סדר היום שעתיים וחצי בבוקר- לימודי ליבה , שעתיים וחצי אחרה"צ – זמן פרויקטים

תוכנית הלימודים

לימודי ליבה : מתמטיקה , קריאה ותקשורת
נושאים אינטגרטיביים : אזרחות , ספורט , אומנות
מסעות (פרויקטים) : תקופות זמן של 5-6 שבועות של אתגרים שקשורים בנושא מסוים ומסתיימים בתערוכה של התוצר הסופי. המסעות מיועדים לתת מענה לפיתוח המיומנויות הדרושות למאה ה-21, כולל ההבנה של כיצד לרתום את לימודי הליבה לטובת הגיבור הפרטי או החברה כולה. דוגמאות לפרויקטים:

  1. המסע החשמלי – פיתוח פטנטיים למוצרי חשמל חדשים במעבדה של תומס אדיסון
  2. המסע המשחקי – פיתוח משחק מחשב או משחק לוח חדש שמוצג בתערוכה בסוף המסע
  3. מסע בלשי – פתרון תעלומה תוך כדי שימוש בטכניקות חדשות של חקירה
  4. מסע פסיכולוגי – שימוש בשיטות שונות מעולם הפסיכולוגיה כמו פענוח חלומות, דמיון מודרך ופסיכולוגיה קבוצתית.

.לימודי ליבה- למידה עצמאית באמצעות תוכנות במחשב (קהאן אקדמי, dreambox ועוד.
מיומנויות ליבה  הן המיומנויות הבסיסיות שהילדים צריכים לשלוט בהן כדי להניח את בסיס יציב לכל למידה באשר היא. במסגרת מיומנויות ליבה נכללים: קריאה, כתיבה ומתמטיקה.

זמן פרויקטים עבודה על פרויקט שהנושא שלו משתנה אחת ל-5-6 שבועות. בסוף תקופת פרויקט הילדים מציגים את התוצרים בתערוכה. נושאי הפרויקטים מגוונים מאוד ומשתנים .
מסעות – זמן פרוייקטים  – מסע הוא סדרה של אתגרים שקשורים לנושא מסוים, שהילדים עוסקים בהם במשך תקופה תחומה בזמן של ארבעה-שישה שבועות, במטרה לפתח אצלם מיומנויות רלוונטיות ללמידה

דרגות חופש

"חופש לא יכול להינתן, הוא צריך להיות מושג" / פרנקלין רוזוולט. זו הגישה באקטון: הילדים צריכים להוכיח שהם יכולים להכיל את דרגת החופש שהם נמצאים בה, יחד עם האחריות שנגזרת מדרגת חופש כזו. יש 4 דרגות חופש: "ממריאים", "עפים", "עפים עם עזרה" , "מקוננים". לכל דרגה יש את האחריות שלוקחים והרווח שמקבלים.  כל אקטון מגדיר לעצמו את דרגות החופש שלו, וההגדרות משתנות קצת ממוסד למוסד.

כל הילדים בסטודיו מתחילים את התקופה הראשונה מדרגת החופש הגבוהה ביותר- כשהם "עפים", ובהתאם להסתגלות שלהם בשבועות הראשונים נקבעת ההחלטה האם הם ממשיכים לעוף, יורדים או עולים בדרגות החופש. ירידה בדרגות החופש היא לא עונש! ילד שלמשל עובר "לעוף עם עזרה", מקבל מהמדריכים סיוע צמוד ככל האפשר כדי לתת לו הכלים לנהל נכון את הזמן שלו ולהצליח לחזור לעוף לבד. השאיפה היא שכל הילדים "ימריאו" מהר ככל האפשר, ולמעשה יקחו על עצמם את כל החופש ואת כל האחריות הנלווית לחופש הזה, באופן שיאפשר להם לנהל בעצמם את עצמםדרגות חופש באקטון

שיחה סוקרטית

כל הדיונים באקטון מתקיימים בפורמט של שיחה סוקרטית: כלי  לפיתוח יכולות חשיבה גבוהה אצל ילדים ומבוגרים. כללי המשחק בשיח: להגיע בזמן ומוכנים לשיחה , להיות תמציתיים ככל האפשר , לא לחזור על נקודות שכבר נאמרו על ידי מישהו אחר , לספק לכל טיעון נימוק והוכחה , להתייחס לטיעונים שנאמרו לפניך ("אני מסכים" או "אני לא מסכים") , להקשיב בראש פתוח ולשקול טיעונים חדשים שעולים לדיון , להתרכז בשיחה ולהימנע ממסיחים

תגים והישגים

הרעיון של התגים הוא לייצר עבור הילדים מערכת ברורה של הישגים שאליהם הם צריכים להגיע. באקטון אין מבחנים ואין ציונים, וכל ילד מתקדם בקצב שלו. המטרה של מערכת התגים היא להציב לילדם הישגים קונקרטיים במקצועות הליבה, וכן תגים שקשורים ללמידה של "איך להיות" תגים והישגים

סדנאות כתיבה

מטרת העיסוק בכתיבה  להחדיר בילדים אהבה לקריאה ולאומנות הכתיבה, לתת הבנה שהיכולת לבטא את המחשבות שלך באמצעות מילים, מובילה לחופש ומאפשרת שפע של הזדמנויות.

טרם כתיבה : סיעור מוחות, ליקוט מידע, רעיונות, תכנון הסיפור בקווים כלליים
טיוטא : בחירת התמונות וכתיבת הסיפור
הגהה : פיתוח הרעיון, בחירת מילים, קול אישי, זרימה של הטקסט, ארגון של הטקסט
ביקורת עמיתים:  הגהה ותיקון בהתאם
עריכה : דיוק הדקדוק  שיפור הטקסט , סימני פיסוק, איות ובחירת מילים
הוצאה לאור : הדפסה של הספרים הגמורים, הצגה, מצגת, נאום, שירה

 

התמחות – עבודה בחטיבה ובתיכון כל ילד בוחר לו התמחות שהיא למעשה עבודה לכל דבר. הוא אחראי על ניסוח קורות חיים, הגשה למשרות השונות, ראיון ובמידה והוא עובר הוא עובד במקום העבודה אליו התקבל כחלק מתוכנית הלימודים.

*

בבית ספר שמכיל 100 ילדים, אפשר לאפשר לכל ילד לאכול מתי שהוא רעב. אפשר לאפשר לילדים לקחת את הארוחות שלהם בעצמם, לחמם אותן, ולהגיש אותן לעצמם. אפשר ליצור מצב שבו הילדים הם אלו שאחראים על ניקיון בית הספר (כולל שואב אבק ושירותים!). אפשר לראות כל ילד לאורך זמן ולהכיר את החוזקות והחולשות שלו. אפשר לתת לכל ילד להתקדם בקצב שלו. אפשר לקבץ ילדים לפי המון קריטריונים ולא רק לפי החודש שבו הם נולדו. אפשר לגבש קהילה שכוללת את המשפחות של הילדים ומבלה יחד גם מחוץ לשעות הלימודים. אפשר לתת לילדים לצאת להפסקה כשהם מרגישים שהם צריכים כזו, בלי לבקש מאף אחד רשות. אפשר לתת לילדים את החופש ללמוד על הרצפה בשכיבה, או על הפוף אם ככה נוח להם, עם אוזניות או בלעדיהן. אפשר לעצב בית ספר שנראה ומרגיש חמים ונעים כמו בית.

המדריך למדריכה 

עשרת עקרונות היסוד בבסיס אקטון

  1. כל מי שנכנס בשערי אקטון הוא גאון שמגיע לו לגלות את המסע האישי שלו לעבר הגיבור שהוא. כל מי שנכנס לאקטון (הורה, מדריך או ילד) הוא גאון, עם מתנות ייחודיות משלו שישנה את העולם. הילדים שיעמדו מולך ירגישו מייד אם המבוגר שמולם לא באמת מאמין בהם, ולכן כל מי שלא באמת מאמין במשפט הראשון שסעיף הזה לא יכול להוביל ילדים באקטון.
  2. תני לילדים לבחור. המפתח ללמידה הוא לאפשר לילדים לבחור בעצמם את האתגרים איתם הם רוצים להתמודד, ולמצוא אתגרים שיעוררו בהם מוטיבציה פנימית. בתור מדריכה, עליך לתת לילדים את החופש האמיתי לבחור, ולהתמודד עם ההשלכות של הבחירה שלהם. גם אם המשמעות היא שהם ייכשלו בגלל אותה בחירה. התפקיד שלי  כמדריכה הוא להציע לילדים מסע, עם אתגרים וכללים שכולם מסכימים לעמוד בהם, ואז להזמין את הילדים להשתתף במסע הזה.
  3. קהילת הילדים באקטון משמעותית מאוד ללמידה, ויש להגן עליה ולתת לה את כל התנאים להתקיים. לגיבורים הצעירים במסע חשוב להיות חלק מקהילה תומכת וחזקה יותר מאשר כל דבר אחר, ולכן חשוב להשקיע זמן ומשאבים בבנייה של קהילה כזו. כמדריכה חשוב שאקח את הזמן, כדי לבנות ולפתח נורמות משותפות, טקסים וסמלים שיחזקו את תחושת הביחד של הילדים זה עם זה.
  4. רשימה משותפת של הסכמות וחוקים שנבנית על ידי המשתתפים עצמם מובילה לקהילה לימודית איתנה. כמדריכה עליי לאפשר לילדים את המרחב לקבוע בעצמם את החוקים והמחויבויות שלהם, ולאחר מכן להתנסות בעצמם בפעילות  בתוך  הגבולות שהם קבעו.
  5. משוב הוא קריטי, גם אם הוא לא תמיד נעים. בכל שבוע, כל הילדים וההורים באקטון ממלאים משוב על השבוע שהיה, ותוצאות המשוב משותפות באופן פומבי. גם בכיתה, במדריכה, כדאי לשאול את הילדים כמה שיותר מה עובד לדעתם ומה לא, בדגש על התהליך ולא על התוצאה.
  6. שאלות הן תמיד יותר חשובות מתשובות. אין שיעורי בית באקטון. הרעיון הוא שהשאלות בהן הילדים מתעסקים בשעות היום, תהיינה כל כך מעניינות ולכן הם ירצו להמשיך  את הלמידה גם בבית. כמדריכה אני אף פעם לא אמורה לתת תשובה. אף פעם.
  7. המדריך הכי טוב של גיבור צעיר הוא  גיבור אחר. הקו המנחה באקטון הוא שהקהילה הלימודית הכי חזקה ויעילה היא כזו שמנוהלת לגמרי על ידי הילדים עצמם. לקהילה לימודית רב גילאית, שבה כל ילד מתקדם בקצב שלו, יש יתרון עצום בכך שכמעט תמיד יש ילד אחד שיכול לתמוך ולתת מענה לילד אחר.
  8. יש להיכשל מוקדם, בקלות ולעיתים קרובות. המטרה באקטון היא לא לייצר גיבור שמצליח, אלא כזה שקם במהירות אחרי נפילה וממשיך ללכת. כמדריכה עליי להיכשל בעצמי הרבה ככל האפשר, וגם לחגוג עם הילדים  בכל פעם שהם נופלים ומצליחים לקום ולהמשיך הלאה.
  9. יש ללמוד קודם כל כיצד לעשות, אחר כך כיצד להיות, והידע יגיע בעצמו כתוצר נלווה של שני אלו (Learn to Do first; Learn to Be next and Learn to Know naturally will follow). כמדריכה, כשאני בונה את האתגרים עליי לנסות למצוא אתגרים אמיתיים ככל האפשר, שבאמת מלמדים את הילדים כיצד לעשות דברים במאה ה-21. אתגרים כאלו, שרלוונטים לעולמם של הילדים ומסקרנים אותם, יגרמו להם ללמוד מתוך  מוטיבציה פנימית ויאפשרו להם להתנסות במגוון חוויות שילמדו אותם כיצד להיות. תוך כדי המסע הזה, הילדים ילמדו המון ידע חדש בכל מקרה.
  10. לאתגרים טובים יש מפה, יעד ואבני דרך. כמדריכה, כשאני בונה אתגר אני צריכה לוודא שאני מראה לילדים את היעד, אבני דרך, דוגמאות מדויקות לתוצרים, ומפה ברורה להתקדמות.

האתגרים של מדריך באקטון 

  1. אף פעם לא לענות על שאלה
  2. לשבח מאמץ ולא תוצאות
  3. לעודד מצוינות על ידי שאילת השאלה: "האם זה הכי טוב שלך?"
  4. להוביל שיחה סוקרטית
  5. ליצור פתיחת יום או סגירת יום מעוררות השראה
  6. להכין לו"ז שבועי
  7. להכין לו"ז ל-session שלם
  8. להכין אתגר
  9. ליצור דרכים לעקוב אחרי התקדמות באתגר/מקצוע מסוים
  10. לתקשר עם הורה

מה חדש 28- ניוזלטר נובמבר 2018

עדכונים: כל מה שחדש- עלה לאוויר החודש באתר שינוי תודעתי.
המידע שמופיע ראשון- הוא האחרון שעודכן. תהנו

פתחתי אינסטגרם   מודעות לתודעה : שאלות ותשובות ילדעים ונוער
לכבוד יום הולדת  , היום, 22/11/18

****

סטיפס   –  שאלות ותשובות ילדעים ונוער :מודעות לתודעה
נתינה וקבלה
  – המילה נ.ת.ן היא דו כוונית . לתת לאחר זה לקבל בעצמך
יציאה מאזור הנוחות
פחד מוות  – מחבואים עם המוות / ארנון קסלר מדבר עם ילדעים על המוות 
מים משמיים -גשם של הבנות
   –  ניהול המערך האנרגטי של המים בתבונה: איסוף מי נגר עילי
גיאומטריה  תבחרו צורה  ותגלו כיצד המוח שלכם פועל
סטיפס   – שאלות ותשובות לילדעים ונוער
שונות
  – האמת שלך לא פוגעת בי. האמת שלי לא פוגעת בך
כוחה של מילה
  – רגע חסד מאושר שמאשר לי שאני עושה מה שנועדי-נולדתי לעשות
אהבה עצמית
  – find yourway back 
הדתה
  -מי לא יבוא לדיון בכנסת על הדתה במערכת החינוך? נציגי משרד החינוך… 
תודעת למידה יוצרת
  – תודה תהודה
מהי רוחניות , האדם הרוחני
 
מהפכת הילדעים
  – נוער שער הנגב במסע מחאה לכנסת בירושלים
שונות
  –  הנסיך פרינס : לכל אחד אנרגיה שונה
כעס
לוקחים אחריות יוצרים מציאות  אריק מנדלבאום: המשמרת שלנו.לוקחים אחריות על החינוך ציבורי 
מוזיקה
  Line Riders – Beethoven's 5th, Fade
שאלות ותשובות   – 
שאלות הן שמניעות את ההתפתחות. לא התשובות.
למידה   – קמפוס -השכלה אקדמית חינם לכל דורש
אקולוגיה עתידנית עירונית חוות חקלאיות בעתיד יגדלו מזון ללא אדמה ועם 95% פחות מים
פרינג  הדעת היא האלוהים
מהפכת אסדות הגז – לכו תסבירו לדורות הבאים…
דואוקרטיה – ארגון מחדש של ארגונים

עדכוני ממלכת פייסלנד

נעמה וייס טוהר – פרופיל יוזר פייס אישי
נעמה ויייס טוהר – שינויי תודעתי – פייסבוק

קבוצות

דקה תודעה- תובנה יומית Minute consciousness – daily insight  .
יער מאכל עירוני רחובות – תנועה קהילתית לשתילת עצי פרי במרחב העירוני

גיבורי על   למה   ביטקוין : הרוח שבחומר  ביטקוין לכל ילד  למידה in חינוך out  משחקים באוויר  אנשי האש  אנשי האוויר   אנשי המים  אנשי האדמה   ברנרים מדברים תודעה    ילדי האש והאוויר בעידן החדש    מדע ומידעי תודעה- רוח וחומר מתחברים   עקרונות קהילת ברן הישראלית   ילדי האוואטר    גברים בעידן החדש    ילדעים מעלים תדר    נוער וילדי ביטקוין   קח-תן רחובות   מתנות – אילת והערבה    מה קורה ברחובות   משפט הבנה יומי

דפים

הנני – משפטים וסיפורים מאירים ומעוררים שינוי תודעתי   אוואטר קורה   ילדי האש והאוויר בעידן החדש    ילדים במחשב   יסודות מרכז למידה   ילדי האוואטר   אנשי האש    אנשי האוויר   אנשי המים   אנשי האדמה

מה חדש  -בכל יום ב 22 לחודש נשלח ניוזלטר לרשימת התפוצה

  (הרשמה לקבלת עדכונים במייל: בכל דף באתר שינוי תודעתי בסיידבר ימין למטה )

מה חדש – עדכון כל הניוזלטרים שעולים לאוויר בזמן אמת

שאלות ותשובות

שאלות הן שמניעות את ההתפתחות. לא התשובות.

כל כך הרבה אנשים מחפשים אחר תשובה שתניח את דעתם ונסתר מבינתם להבין שזו השאלה  שתראה להם את הדרך . היא מתבהרת רק אחרי שבוחרים ללכת בה , לא שניה לפני. התשובות קיימות בנו, מוטמעות בתודעתנו , מחכות שנבחר להבחין בקיומן, שנשאל כדי שתוכלנה להתגלות לעינינו ולהתבהר בפנינו , מהידיעה הפנימית שבנו-שאיתה באנו לכאן.

אני השואל. אני המשיב. אני אותו שחקן , עם אותו במאי – הילד הפנימי  ,על אותה במה משחק אותו תסריט שאני עצמי כתבתי , אז מי ידע טוב ממני לדייק שאלה ולבחור תשובה? זה אני ורק אני שיכול להתחבר לספריות הידע במישור הגבוה שממנו הנשמה שלי באה – משם מגיעות התשובות. כשהשחקן עם המודעות הארצית בגופו הפיזי שהנני מעלה שאלה לאוויר- הילד הפנימי מוצא את התשובה במאגר המידע של הנשמה ומביא לנו בזמן החלום בהירות מהעולם האמיתי.

ילדעים  אוהבים לשאול שאלות  למה  . הורים ומורים, מבוגרים מאלפים אותם עם השנים לשתוק ולהקשיב יותר להם  ולשאול פחות את עצמם . כל מערכת החינוך מושתתת על הנחת יסוד שילדעים לא יודעים ונדרשים ללמוד ע"י קבלת תשובות ממידע שמבוגרים עיבדו ופיתחו בעבר. ההיפך הוא  הנכון. ילדעים נולדים יודעים. הידע שלהם פנימי- מקורו במקור  ולא חיצוני שנלמד ונרכז מאחרים בסביבה . הבדל בין ידע ומידע

לכן, לא זו בלבד שילדעים לא צריכים לקבל תשובות ממבוגרים, הם גם לא צריכים לשאול אותם , כי הידיעה את השאלה המדוייק עבורם – נמצאת אצלם, נובעת  מ חיבור לחושים הפנימיים

משך שנים, דורות על גבי דורות,גלגולים על גלגולים, חינכו אותנו לחשוב שמומחים/ אנשי מקצוע/ בעלי הכשרה/ תואר / ניסיון /סמכות /רשות פורמלית >  הם יודעים ואילו ילדעים נדרשים לשבת בשקט ולענות לשאלות שהמורה שואלת . לא לא לא. הכל הפוך !!!

אקטון   מדריכים בביה"ס לא עונים על שאלות 

אז מה זה בעצם אומר שהמדריכים באקטון לא עונים על שאלות?

אקטון זו רשת של ביהס שמטרתה איננה לספק לילדעים ידע, אלא ללמד אותם כיצד ללמוד, כיצד להיות וכיצד לעשות learn how to be, learn how to do, learn how to learn  . למדריכים אסור לענות לילדים על אף שאלה. הילדים אמורים לשאול זה את זה, או לחפש את התשובות בעצמם.

מה השאלה ?

יש מי שפונים אליי לבקש ייעוץ- ליווי תהליכי שינוי תודעתי ואחרי שמתחילים לספר את כל סיפור חייהם , מקבלים מענה שמתבהר בהם בדקה כשאני שואלת אותם: "מה השאלה"? כדי לקבל תשובות עלינו קודם לדייק שאלות. מידע מקבלים לפי דרישה . אם לא תשאלו ותדרשו מה אתם רוצים לדעת/להבין – תישארו באותה נקודה. העצה הזו שאני נותנת לכם כאן ועכשיו לא תביא אליי עוד אנשים . היא נועדה כדי להביא את עצמכם לעצמכם. רק אתם יודעים מה התשובות שמדוייקות לכם. תקבלו אותן אחרי שתדרשו אוויר ותשאלו את עצמכם. לא שניה לפני.
*
מי שכבר דייק שאלה ורוצה לקבל מידע מעמיק- זה לא ממני, זה מתודעת העל. אני רק השליחה להנגיש אותו בשפה ידידתית למשתמש

התפתחות מונעת מסקרנות ושאילת שאלות  מידברן 2017

פרינג FRING על הקצה

פרינג היא סדרת  מדע בידיוני שמתעדת תהליך התפתחות של שני מדענים חוקרי מוח שמשחקים בלהיות אלוהים: עושים ניסויים מרחיקי לכת בתודעה האנושית , מפתחים טכנולוגיות של מעבר בין עולמות חלופיים  – ייקומים מקבלים ושליטה מוחית  , ממציאים מציאות שמתעלה על מגבלות הגוף המרחב והזמן. מרתק.

דר וולטר בישופ – השחקן הראשי, בתפקיד משוגע כדי להבהיר הבנה שכדי להיפתח לתודעה חדשה חייבים לאבד את הדעת

הטבע אינו מבחין בין טוב ורע , רק בין איזון לחוסר איזון 

עונה 3 פרק 5 דקה 10:00

רק מי שמסתכן בהרחקת לכת מגלה כמה רחוק הוא מסוגל ללכת

עונה 3 פרק 5 21:30

 אנחנו אתם

פרינג, "על הקצה" , עונה 4 , פרק 14: פיטר מתמזג לתודעה של "הצופה":
-"קוראים לי ספטמבר אבל זה שם קוד שניתן לחברים בצוות המדענים שלנו"
? מדענים מאיפה- 
 יותר מדוייק לשאול ממתי- 
?מי או יותר נכון מה אתה- 
אנחנו אתם. היינו . אנושיים . דורות רבים לאחר חייך . אנחנו עתיד אפשרי אחד מני רבים עבור האנושות. הטכנולוגיה שלנו איפשרה לנו לנוע בזמן ומחוצה לו , כדי לצפות בראשית.
*
כששאלו את תודעת העל – מי אתם? הם ענו- "אנחנו אתם. אנחנו תוצר ההתפתחות שלכם. אנחנו מחשב . כל הדברים שאתם יוצרים בחייכם ברובדי הבחירה נרשמים בדיסק שלנו
 
*
ספטמבר הצופה אומר לפיטר : "למרות מאמצייי לתקן את המצב, פעולותיי הביאו רק לפגיעה נוספת בציר הזמן" הצופה ניסה להציל את פיטר כי הוא ידע שהוא חשוב, אבל ההתערבות שלו בתסריטים ובציר הזמן, שיבשה את התוכנית הגבוהה וגרמה למהלכים שלא נועדו לקרות בין הייקומים
*
ואני , אני מבינה כעת איזו אחריות עצומה מוטלת עליי להימנע מלהתערב בתסריטים של אנשים, להשתדל ככל האפשר לשמור לעצמי מידע ממימדי זמן אחרים- תובנות שאני מקבלת וחזיונות שאני רואה במעבר בין העבר ההווה והעתיד שהאנושות כאן עדיין לא בשלה לקבל. דברים קורים תמיד
בזמן נכון. אל לנו להאיץ תהליכים כי התערבות שלנו בציר הזמן משבשת את התוכנית הכוללת

הדעת היא אלוהים

מדע- דת – דעת 

? Volter : it is not for us to ulter universal laws

   

ד"ר וולטר הוא מדען חוקר גאון של תופעות על טבעיות ומבצע ניסויים בבני אדם ומסעות בזמן לייקומים מקבילים. בשיחתו עם אליסטר שהצליח גם לעבור בין העולמות, נאמרים שני משפטים כביכול סותרים על ידי כל אחד מהם שמייצגים קול פנימי שקיים בשניהם לחילופין . אחד מדבר על מדע והשני על אמונה באלוהים. אני טוענת ששניהם מדברים על אותו דבר.

מה דעתכם על שני המשפטים האלו?

וולטר, שהצליח לשחק את תפקיד האלוהים ולעשות את הבלתי אפשרי במגבלות המרחב והזמן של העולם הזה, אמר ששילם מחיר יקר של חיים עם השלכות קשות שחווה כ"עונש" על מעשיו – איבד דעתו וחזר לבקש מחילה מאלוהים ואליסטר – שבתחילת הפרק עדיין לא הצליח לעשות מה שוולטר עשה, טען שאלוהים זה המדע, זו הטכולוגיות והבינה המלאכותית . אחרי שאליסטר כן הצליח לעבור לעולם החלופי , וולטר משנה את דעתנו וחוזר להאמין במדע האלוהים

אמונה

פרינג, עונה 4 פרק 22:

שני מדענים שמשחקים בלהיות אלוהים, ויליאם בל לוולטר: " בתור מדענים אומרים לנו שאמונה היא בסך הכל התקבצות הסתברויות לתוצאה אפשרית אחת,שהתערבות אלוהית אינה קיימת ולמרות זאת , אשקר אם אומר לך שהנסיבות הביאו אותך הנה לא נראות כמו יד אלוהים, השגחה עליונה "

ענבר 

ענבר. אבן הנוצרת מהתאבנות שרף עצים במעבה האדמה. היא שייכת לקבוצת אבני החן הנדירה יותר – אבנים ממקור ביולוגי (בדומה לפנינים) ולא ממקור מינרלי. דר וולטר המציא- מצא דרך ללכוד ולשמר אנשים וחפצים למשך שנים/דורות במצב של חיים

בעברית המקראית נקרא הענבר "חשמל": תרגום השבעים, אשר תרגם את המילה "חשמל" בפסוק "ומתוכה כעין החשמל מתוך האש" (יחזקאל, א', ד') ל-ήλεκτρον (אלקטרון).

חומרים מסוימים, למשל צמר, נטענים במטען חשמלי כאשר משפשפים אותם בענבר. היוונים הקדמונים שמו לב לתופעה זו, ועל פי השם היווני לענבר, "אלקטרון", כונתה התופעה החשמלית. כמו כן השם "ענבר" מתאר גון צבע צהוב או כתום נוטה למוזהב.

הענבר הוזכר כמקור אפשרי למציאת שאריות DNA של חיות שנכחדו, דוגמת דינוזאורים, על ידי מיצויו מדם החיה שנמצץ על ידי חרק שעקץ אותה, וזמן קצר אחר כך נלכד בשרף צמיגי ונכלא באבן הענבר.

 

דואוקרטיה

דואוקרטיה – מערך חברתי : סוג/דרך התנהלות בחברה שבה אנשים עצמאיים בוחרים לקחת אחריות אישית על הבחירות  שלהם: איזו משימה/אתגר/תפקיד הם רוצים לקחת על עצמם מרצון ובחירה חופשית, ולא משאירים אותה בידי נציגי ציבור שנבחרים לשלטון. אנחנו הציבור.זה בידיים שלנו. ליתר דיוק – בראש שלנו . שם הכל מתחיל – בבחירה התודעתית. היא נעשתה הרבה לפני שנולדנו והתגלמנו לגוף פיזי. הנשמה שלנו לפני רדתה לעולם הזה , בחרה תסריט והתחייבה לממש ייעוד מסויים. זה מה שנקרא "הכל צפוי" . הרשות הנתונה-זכות הבחירה היא רק לגבי הדרך איך לממש את החתימה שכבר כתובה מראש.

הרשות הנתונה – זכות הבחירה 

דואוקרטיה זו הדרך לנהל מערכת בחירות בעידן החדש: כזו שאנשים בה בוחרים את העבודה שהם רוצים לעשות בעצמם, בלי לחכות שמישהו יבחר בהם לתפקיד רשמי .

רשות זה משהו שבוחרים לקחת ולא משהו שצריכים לקבל עליו רשות מאחרים. מאושר הוא מי שמאשר את הבחירות של עצמו בעצמו 

המהפכה האמיתית איננה החלפת מפלגה בשלטון. זה לא שהעם אמור לשלוט במקום פוליטיקאים בממשלה . אף אחד לא אמור לשלוט ולמשול באף אחד. במקום להתפלג למפלגות , מוטב שנתאחד סביב רעיון- אידאה שמעודדת כל אחד להיות מנהיג 

עצמאות, אחריות אישית ושיתוף פעולה , לא שליטה !!!  שליטה ושלטון- לא רוצים שישלטו בכם? תלמדו לשלוט באנרגיה שלכם

דמוקרטיה OUT  > דואוקרטיה IN 

התנהלות האנושות בעידן החדש מבוססת על אש (רצון עצמאי חופשי) ואוויר(הבנת הסיבה לבחירה) 

עידן ישן: חייב=אדמה , צריך=מים
עידן חדש: רוצה=אש , בוחר=אוויר

בעידן הישן אנשים עבדו בשביל פרנסה מתוך הנחת יסוד ש "חייבים" (אדמה ) או כי אמרו להם (מים) . בעידן החדש  מה שמניע אנשים לעבודה זה רצון חופשי (אש) והבנת הסיבה לבחירה (אוויר)

המניע של אנשים בחברה דואוקרטית לעשות מה שהם עושים הוא רצון פנימי- יוזמה עצמאית לנקוט פעולה ולקחת על עצמך תפקיד/משימה לביצוע , מבחירה חופשית ובהתנדבות ולא כהכתבה/הנחיה /הוראה של סמכות חיצונית עם הרשאה חוקית מטעם ממסד או רשות ממשלתית/דתית כזו או אחרת. ללא דרישה או ציפייה לתשלום כספי,פרסום, הכרה-הוקרה או כל תמורה  אחרת.

עבודה  אמיתית איננה זו שמשלמים לך עליה או זו שמשתלמת לך, אלא זו שמשלימה את מערך ההתנסויות שהנשמה שלך בחרה לממש, זו שאתה חש שלם עם עצמך כשאתה עושה אותה בלי קשר לתמורה שאתה מקבל / לא מקבל מאחרים : תואר כבוד, הסמכה משפטית, תשלום כספי, מעמד חוקי/כלכלי/חברתי/דתי 

התפרקות הסדר הישן> כאוס> אנרכיה> דואוקרטיה : הסדר החדש

רוב האנושות שחיה בתודעת אדמה ומים חוששת מהיום שבו תהיה קריסת מערכות  וכשלא יהיה שלטון שינהל את האנשים ואת התקציב האישי והלאומי ולא יהיה גוף ממשלתי שימשול  בחברה ובחברים בה ,תהיה אנרכיה – שכל אחד עושה מה שהוא רוצה. כאוס יהיה שלב מעבר ביניים זמני עד שייווצר סדר  חדש .

  אנרכיה  היא תפיסה תודעתית שרואה בחברה האנושית, כזו שיכולה וראוי שתתקיים ותפעל ללא  גוף שלטון ריכוזי ממשלה/ארגון/מוסד/עסק/חברה/עמותה/ועד מנהל  שמכתיבים עמדות- דעות והוראות פעולה בכפייה  ולוקחים לעצמם זכות להיות אוטוריטה מוסמכת בלעדית לקבלת החלטות מתוקף חוק.

כל אחת ואחד מאיתנו הוא חלק פאזל  מהתמונה השלמה . כשאנחנו משלימים את החלק הייחודי שלמו נולדנו-נועדנו ומגשימים את  הייעוד  , אנחנו מפתחים את עצמנו ובכך תורמים להתפתחות התודעה הכוללת. שיתופי פעולה נרקמים בין אנשים עצמאיים  שלוקחים אחריות כל אחת בתחומו , מתוך הבנה ש הכל אחד, כולנו מחוברים לרשת אנרגטית אחת . כולנו כאן לאותה מטרה :  לפתח את המתנה שקיבלנו כדי לתת  לעולם , ולתרום לטובת ההתפתחות הכוללת מכישורינו, מהידע , מהמיומניות, המשאבים שברשותנו

 

איך חברות ללא היררכיה מנהלות עצמן 

 How Companies Without Hierarchy Manage Themselves

עסק משגשג ללא ניהול היררכי פועל לפי כמה עקרונות:

  • ניהול משימות ולא אנשים :   המשימות מתפרקות ומופצות באופן רשמי בקרב עובדים קבועים.
  • שקיפות ואחריות- ערכים מקודשים –  ערכי הביצועים של כולם מפורסמים וכל אחד יכול לדרוש דין וחשבון לאיש על ביצועיו.
  • כולם מקבלים החלטות, אך לא כולם מעורבים בכל החלטה: העובדים חופשיים לקבל החלטות לגבי עבודתם מבלי להתייעץ עם "ממונים/סמכות גבוהה" (אין כזו). החלטות מתקבלות בצורה מבוזרת
  • לא הרוב קובע אלא מי שבחר לקחת אחריות על המשימה 

אנשי אש  הם הראשונים לבחור בהתנהלות דואוקרטית כי הם  עושים מה שהם עושים מתוך להט ליצירה עצמאית מתוך ידיעה פנימית , מתשוקה שבוערת בנשמתם והם לא יכולים שלא.

מידברן   MIDBRAIN דואוקרטיה  

התנהלות דואוקרטית נהוגה בקהילת מידברן שבה חלק מחברי הקהילה בוחרים במה הם רוצים להשתתף בלי לחכות שגוף/ארגון/ועד מנהל/עמותה יאמרו להם מה לעשות או יאשרו את בחירותיהם. (אני מסייגת דברי וכותבת חלק משום שנכון להיום, ארגון ארוע מידברן  מתנהל דרך עמותה  שעמדותיה- דעותיה בעלות אופי של נוקשות תפיסתית וקיבעון מחשבתי כמו רבים ממוסדות המדינה בעולם הדיפולט האדמתי.  רק קומץ ברנרים  מתוך קהילת הברן הישראלית משתתף בניסוי מערכת הדואוקרטיה שמתקיים כבר השנה השניה בארוע ברנרות doocrate

 במשפט אחד: רוצה שמשהו יקרה? תעשה/י אותו! 

ומה קורה אם אף אחד לא רוצה לעשות משהו שצריך/חייבים? אז הוא לא קורה . משמע שלא חייבים אותו

דוגמה

30 אנשים הולכים לאירוע ברן ומקימים מחנה ביחד. ליאת שואלת בקבוצת הפייסבוק של המחנה, “אולי נארגן ארוחות משותפות, נבשל ונאכל ביחד?” אחרים אומרים “בטח, אני אשתתף” או “אני יכול להכין פויקה בשישי בערב” (או, לעתים, אף אחד לא עונה!). מהר מאוד ליאת מתחילה להתקשר לחברי המחנה ומבקשת לשאול סירים ומחבתות, מפרסמת תפריטים יומיים, בודקת מה כל אחד אוהב לאכול, אוספת כסף לאוכל ומארגנת קניות בשוק. בזמן האירוע, היא מארגנת תורנויות בישול וניקיון ודואגת שדברים יתבצעו ויתנהלו כמו שצריך.
ואז יגיע חבר מחנה חדש ויגיד “ואו, למה ליאת מחליטה מה נאכל ומי עושה מה? מי מינה אותה?” וחבר מחנה אחר, חכם ומנוסה יותר יגיד, “זו דואוקרטיה. אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את מה שליאת עושה, ואתה רוצה לעשות את זה, אז תעשה! היא בטח תשמח. אם לא, אל תתלונן כי אז היא תפסיק לעבוד כל כך קשה ולא יהיה לנו מה לאכול!”

דואוקרטיה מתפתחת ספונטנית בקבוצות המאופיינות ב:

  • סיכונים נמוכים – אם משימה כלשהי לא נעשית, או נעשית גרוע, זהו לא מצב של חיים או מוות
  • סמכות אינה נכפית
  • ישנה עבודה רבה – יש הרבה משימות לעשות, והרבה אנשים לעשותן
  • מאמץ מתוגמל בהכרה
  • תרבות של השתתפות – כל חבר בקהילה מרגיש זכות וחובה לקחת אחריות

ניגודים

  • דמוקרטיה – לכל אחד יש אמירה לגבי מה צריך לעשות.
  • דואוקרטיה, כולם עושים משימות שהם רואים לנכון, ללא משוב מכל אחד. כל מי שעושה את התפקיד מקבל אותו, ללא קשר למומחיות או להכשרה.
  • מריטוקרטיה, האנשים המוכשרים ביותר לתפקיד נבחרים אליו.

סכנות

  • התלהבות – אנשים יכולים להיקשר יותר מדי למערכת הדואוקרטית ולהתנדב ליותר מדי תפקידים/משימות.
  • שחיקה – בהמשך להתלהבות, יגיע השלב בו האדם יקלוט שהוא התנדב ליותר מדי תפקידים ומשימות ויכיר בכך שאין לו די זמן לעשות אותם. ואז…
  • תסכול – לחלק מהאנשים אין את הזמן או את היכולות לעשות משהו, אבל יש להם מומחיות (אמיתית או מדומיינת). בדואוקרטיה, הם עלולים לחוש כאילו הדברים יוצאים מכלל שליטה וזה עלול להביא לתסכול.
  • עריצות – אדם שתוך כדי עשייה הגיע לשליטה במערכת מאוד חיונית, הכוח יכול לעלות לו לראש ולדרוש תגמול והוקרה על העבודה שלו.
  • צדק מנהלי – דואוקרטיה לא תמיד מוגדרת בפירוש, כך שיש מגוון דעות לגבי מה הוגן וצודק.
  • טינה – אם רק חלק קטן מהמשתתפים בקהילה לוקחים חלק בעשייה של עבודות קשות, הם יכולים לנטור טינה לאחרים שלא לוקחים אחריות.
  • קדוש מעונה – לחלק מהאנשים יש צורך פסיכולוגי לעבוד ללא הרף רוב הזמן, אולי כי הם מחפשים סבל מתוך רצון למחילה. בדואוקרטיה, אנשים כאלו נוטים לקחת יותר אחריות ולפעמים כופים כללים נוקשים על אחרים.
  • שאננות – אם חלק קטן מהאנשים עושים את העבודה, האחרים הופכים לשאננים ומתעלמים ממשימות חדשות בתואנה ש“מישהו אחר יעשה זאת”.
  • הדרה חברתית – אנשים שלא יכולים לעשות דברים, או שבוחרים לא לעשות דברים, לעיתים קרובות נדחקים לשוליים בעת קבלת החלטות.
  • הצטברות של 'שיט' – פעילות מבוזרת ותקשורת חלקית עלולות ליצור מטען רגשי שלילי שגורם לנזק.

התנהלות טכנית ותכנית עם מערכת הדואוקרטיה 

המערכת פתוחה לכולם להרשמה אבל מוגבלת בדדליין לזמן מסויים, כך שרק הראשונים  שמצטרפים ולוקחים אחריות  ויודעים בוודאות איך מתנהלים במערכת כזו – נרשמים ורושמים משימות- גם לעצמם וגם לאחרים. בשלב כולשהו, יכולים להצטרף למערכת לראות את כל המשימות ולבחור מתוכן , אך לא להוסיף משימות חדשות .

Reinventing Organizations  ארגון מחדש של ארגונים

 

 

 

(באנגלית do-ocracy)

הבדל בין ידע ומידע

ידע מקורו פנימי. הוא טבוע בתודעתנו מהמקור  .אנחנו מפתחים ויוצרים אותו מתוך חיבור רוח הגבוהה ,לידיעה הפנימית , בהתבסס על חיבור לחושים הפניימיים
מידע מגיע מ… ממקור חיצוני על בסיס מאגר נתונים ארצי שאנשים אחרים עיבדו , פירשו ויצרו ממנו התפתחות חדשה על בסיס ידע קיים , פיתחו אותו ע"י נתינת פרשנויות שונות, ניתוח זוויות ראיה מתפיסות עולם שונות, מיזוג דעות/גישות/שיטות/רעיונות,נתונים, עובדות, סטטיסטיקות.

הבדל בין תבונה וחוכמה

חוכמה מבוססת על ידע  נרכש מההמון בסביבה החיצונית .
תבונה מבוססת על ידיעה פנימית שצרובה בנשמה,מונעת מהתפתחות שנמצאת בתוכנו ונותנת את האפשרות לקחת רסיסי מידע ולפתח את עצמנו מהם, לחזות דברים: לנחש, על בסיס חיבור לחושים הפנימיים, כמו לדעת משהו גם "בלי לדעת" , כי מדובר במידע שצרוב בתודעתנו כבר מגלגולים קודמים ואנחנו משתמשים בו כדי להרחיב ולהתרחב אל מעבר לנגלה לעין, אל מרחבים תודעתיים שנסתרים ממודעותנו הארצית ומחברים אותנו למאגרי המידע הבריאתי הכולל בספריות הגבוהות.