אנשים שיוצרים שינוי

כאן המקום לתעד אנשים "רגילים" שעושים דברים בלתי רגילים, יוצרים שינוי בסביבתם ע"י היותם השינוי בעצמם. הוסיפו את המועדפים שלכם, עד שנהפוך למסה קריטית ונהיה כולנו השינוי בעצמו, בעצמנו… שינוי לא יבוא אם נמתין לאדם אחר או לזמן אחר.אנחנו האנשים שאנו ממתינים להם. אנחנו השינוי שאנו מחפשים.

הוסיפו את המועדפים שלכם – האנשים שיוצרים שינוי ומהדהדים אותו לסביבה באדוות הרוחתנו

‏‎Liran Bloch‎‏ מקים את יער המאכל העירוני באילת   

הכל מתחיל בראש. ראש הממשלה של קוסטה ריקה : "ככל שאנו נהנים מחופש רב יותר, כך אנו נושאים באחריות גדולה יותר , כלפי אחרים וכלפי עצמנו". – אוסקר אריאס סנצ'ז
רק מי ששיחרר את תודעתו מהכלא המחשבתי של אנרגיות האדמה והמים של העידן הישן ,יכול לאפשר לאנרגיית האש והאוויר לשחרר את בעלי החיים לחופשי. אחרית הימים,כאן ועכשיו.

Sar-el Oren Ohana  מוביל תהליך למידתם של אנוש שומעים את שפת הסימנים

Paul Hawken, Blessed Unrest and WiserEarth

לקט של המוני אנשים בארגונים עצמאיים מכל העולם שבוחרים לקחת אחריות ולהניע שינוי


צפו בסרטון » דורון צברי- המדריך למהפכה – רשות השידור


צפו בסרטון » Hawking    סיפור חייו של סטיבן הוקינגס. גאון פורץ דרך וממלא השראה להבין את עליונות הרוח על החומר. מדען חוקר את מימדיי המרחב והזמן בייקום בעודו מרותק לכסא גלגלים כשרק עיניו בתנועה ומוחו משדר את מחשבותיו למחשב שמדבר אותו. רק אדם שחי בסכנה קיומית פיזית מתמדת יכול לפרוץ את כל גבולות התודעה ולהגיע בתודעתו הרחק יותר מכל מדען אחר בן אנוש.


צפו בסרטון » Guy Brings His White Girl To Barbershop … אנשים שיוצרים שינוי הם אלו שמעיזים להשמיע קולם. זה לא חייב להיות אלו המפורסמים אלא דווקא האנשים הפשוטים שאנחנו פוגשים בחיי היוםיום- הם אלו שמהדהדים עבורנו הכי הרבה את מי שאנחנו ומי שאנחנו רוצים להיות. (ממליצה לצפות באישה שמתועדת אחרונה בסרטון. היא לא סתם מטיחה ביקורת אלא מצליחה לחדור ללב האנשים ע"י חיבוק- h.u.g.s = helping us grow spiritualy)


צפו בסרטון » Kakenya Ntaiya: A girl who demanded school  איזו אשה אמיצה ומעוררת השראה שיצרה שינוי אמיתי ! כל אחת מכן יכולה. זה ייעודנו!


האח השכול מסיע פלסטינים לבתי חולים בישראל  .שלום עברי-ערבי יתהווה כשכל אחד מהצדדים יממש את ייעודו ויצליח להתעלות מעל השנאה לאהבה =הבנה גבוהה. הנה דוגמא מעוררת השראה לאדם כזה: יובל רוט שאחיו נרצח ע"י מחבלים מצא דרך להמיר את הכעס ליצירת מרקם אנושי של חמלה : הקים עמותה של 400 נהגים מתנדבים שמסיעים יום יום חולים פלסטינים מהשטחים לבתי חולים בישראל.

הסי.אן.אן, בחר ברוט לפני שנתיים לאחד מ-30 אנשי השנה בעולם. ואנחנו, מה אנחנו בוחרים?


באקמינסטר פולר  – מי שהמציא את הכיפה הגיאודזית
" דבר לא משתנה ע"י מאבק במציאות הקיימת. כדי לשנות משהו עלינו לבנות מודל חדש שיהפוך את המודל הנוכחי למיותר"


צפו בסרטון »דור מתעורר – קריאת התעוררות לדור הזה


נשיא אורוגוואי, חוסה "פפה" מוחיקה – השראה ברמות – כך ראוי מנהיג אמיתי להיות

השראה: מדינה קטנה , מנהיג גדול: נשיא אורוגוואי חוסה "פפה" מוחיקה בן ה-78 מנהל את מדינתו הקטנה בצניעות שהפכה אותה לכוכב עולמי.למוחיקה אין חשבון בנק, הוא מעביר 90 אחוזים ממשכורתו בת 12 אלף הדולרים לצדקה, וחי מעשרת האחוזים הנותרים – שהם סכום של כ-1,200 דולרים. "אני מצליח להסתדר עם סכום זה" אמר. "רבים מאזרחי אורוגוואי חיים מסכום נמוך יותר". "קוראים לי הנשיא העני ביותר, אבל אני לא מרגיש עני", אמר. "האנשים העניים באמת הם אלו שתמיד רוצים עוד ועוד, אלו שלעולם אין להם מספיק. הם עניים משום שהם לכודים בתוך מעגל קסמים, ולעולם לא יהיה להם מספיק זמן לעצמם. אני בוחר באורח חיים צנוע זה, ובוחר לא לצבור יותר מדי רכוש, כדי שיהיה לי זמן לחיות את חיי כפי שאני רוצה. חיים בצמצום אינם 'חיי צמצום' במקרה שלי. זהו מאבק למען החירות. אלה שמאבדים את החירות הם אלה שנכבלים על ידי חברת הצריכה. כי כשאתה קונה משהו אינך קונה אותו בכסף אלא בזמן החיים שלך שהשקעת על מנת שיהיה לך את הכסף הזה. האנשים העניים באמת הם אלה שרק עובדים כדי לנסות ולחיות חיים של עשירים, ותמיד רוצים עוד ועוד. אם אין לך נכסים – אתה לא צריך לעבוד כמו עבד, ויש לך יותר זמן לעצמך". הוא שואב מים מבאר, מארח בביתו ילדים במצוקה – ומאחוריו יש היסטוריה של מהפכן ששדד מהעשירים וחילק לעניים.

Contour Crafting- מהנדס שיצר מדפסת תלת ממד חדשנית שבונה וילה ב-20 שעות , קיבל מנאס"א מענק לפיתוח מדפסת שתבנה בתים על הירח, אבל מבהיר שהטכנולוגיה שפיתח נועדה לייצר בתים עבור אנשים חסרי בית. זו דוגמא לאדם שמימש את איכויות האש והאוויר הגבוהות שלו כדי לייצר תוצאה אדמתית יעילה ומבין את הייעוד שלה- לשמש את האנשים שהכי זקוקים לה- חסרי הבית ולא את אליטות ההון-שלטון  המעוניינות ברווח אדמתי שנוצר מניצול ההמון ועל חשבונו ולא מתוך בחירה לתרום לעולם טוב יותר. שאפו.


צפו בסרטון »גרעין הראל  יש בנינו אנשים עם תקווה וחזון וידיעה פנימית ברורה את מה שהם נועדו לעשות כאן . בין אם זו דרככם או לא , שתפו כדי לעורר השראה ולהפיץ את התזכורת הזו סביבנו, כדי שנבין את היותנו תודעה בוראת עצמאית ועוצמתית. כוח הבריאה מוטבע בנו מעצם היותנו כאן. הקשיבו לקולכם הפנימי ותעשו כל אחד את מה שנועד לעשות בדרכו. באומץ. בבהירות. מתוך ידיעה פנימית וחיבור למי שהינכם.

קבוצת צעירים אקולוגים החליטו להקים יישוב ירוק בנגב, התחילו לבנות ב 2013 .4.8, לפני שבועיים,וכבר הגיעו השלטונות לפנות אותם. עיזרו להם, חיתמו על ה עצומה :עיצרו את פינוי ההתיישבות האקולוגית הצעירה בנגב

איבו מוראלס – נשיא בוליביה –  היליד הראשון באמריקה הלטינית שהוציא מהחוק את מקדונלדס, קוקה קולה, העניק לטבע עצמו זכויות שוות לאדם, ועכשיו: למרות התנגדות ארה"ב, ממשלתו נקטה בגישה יוצאת דופן במאבקה בסמים – היא מתירה בחוק גידול שדות קוקה תוך פיקוח עליהם כדי לאפשר שימוש בהם כתרופה ולטקסים דתיים; ב-2011 ירד היקף שטחי הגידולים ב-13% ומדינות נוספות שוקלות לאמץ את המדיניות המצליחה

חוסיין צ'טינל- מחאת המדרגות הצבעוניות בטורקיה  : ככה יוצרים שינוי: טורקי בן 64 מאיסטנבול לקח אחריות ויצר מציאות: צייר אותה בעצמו: צבע מדרגות שחוצות את הרובע בו הוא גר בכל צבעי הקשת, העירייה לא אהבה את היוזמה הפיראטית והמדרגות נצבעו שוב באפור. למחרת – בכל רחבי המדינה צבעו תושבים את המדרגות בצבעוני. אח, נפלא. תגידו מה שתגידו, בעיני זה נפלא לחיות כאן בתקופה המדהימה הזו שבה רוחות השינויים נפוצים בכל עבר . איזו זכות להיות חלק מכל זה

הישראלי שמאחורי מנוע החיפוש של לינקדאין  –  יהונתן פודמסקי, צעיר בן 29 ובוגר MIT ויחידת עילית בחיל המודיעין, מסביר כי הרשת החברתית העסקית בדרך להיות "פלטפורמת תוכן"

דפנה קולר: השבוע בחר בה המגזין "טיים" לאחת מ־100 האנשים המשפיעים בעולם, כמי שמובילה מהפכה חינוכית גלובלית

אופיר אביגד: "לא למדתי אף פעם באמת ממסגרת. המסגרת היחידה שאני לומד ממנה היא המסגרת שאני יוצר"

הוא הקים את "האקדמיה לגיבורי על", יצר תנועת התעוררות ברשת בשם "הקונספירלה", הוא שותף בהקמת בית ספר ליזמות חברתית ולפני כחודש חנך את קואופרטיב "הבר קיימא" בתל אביב המאגד את האקטיביסטים שיעשו בישראל את השינוי האמיתי # הוא רק בן 25 אך מהפכן מבטן ולידה # אופיר אביגד לא מוכן יותר למשחקו של העולם הישן: "אנחנו הדור שלא נקבל את זה"

רונן גפני: be a player
רוב האנשים חיים במצב של הישרדות, בעוד העולם סביבנו מלא באפשרויות והזדמנויות. מדוע? התשובה פשוטה: חוקי המשחק השתנו. מי שרוצה להצליח בעולם החדש חייב ללמוד את כללי המשחק החדשים

 מפלגת הפיראטים

"האינטרנט הוא שדה המערכה הפוליטי החדש. אנחנו יכולים בקלות לבלוט בו, בלי תקציבים אבל עם כוח של הרבה אנשים יצירתיים".

נושא זכויות יוצרים היה הדגל של המפלגה בשבדיה. בישראל יש עוד הרבה חוקים שמגבילים את חופש הביטוי, כמו חוק החרם או חוק הצנזורה. בין מדינה למדינה יש שינוי בחזון, כי כל אחד מטפל בנושאים אחרים

– מה הסיכוי שנראה אתכם בבחירות הקרובות?

"המטרה שלנו היא קודם לאגד את האנשים בקהילת הפיראטים, ונקיים כנס בנושא בתחילת החודש, בהשתתפות גופים כמו הסדנה ליזע ציבורי ואחרים. המטרה היא לרוץ לבחירות הקרובות או לאלה שאחריהן. יש גם בחירות של רשויות מקומיות שמעניינות אותנו. המטרה היא לבנות משהו לטווח ארוך, ואנחנו בקשר עם איגוד המפלגות הפיראטיות הבינלאומית".

יהודית מילוא :   " החל לזרום אליי מידע על מבנה האדם והיקום. הבנתי שהוטבע בי מידע שמטרתו לשדרג את מוח האדם, ושהשדרוג יאפשר לאנושות לבצע קפיצת דרך אבולוציונית. על מנת לבצע אותו, צריך לוותר על היסודות שעליהם הושתתה עד עתה תפיסת עולמנו."


צפו בסרטון »RADICAL OPENNESS  מי שלא מכיר איך נראה יסוד האש: אז ככה זה: מפלסי הדרך, יזמים,חדשניים,אנשי טכנולוגיה פורצת דרך, חוקרים יצירתיים, מנהיגים


איילה שנער – משכירה בכירה לעצמאית בהתנדבות 


צפו בסרטון » נאום אובמה בישראל – איך יוצרים השפעה


ז'ק פרסקו – סיפור של שינוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *