למידה בתנועה


ילדי האש והאוויר  לומדים בתנועה מתמדת. הם לא אמורים  לשבת ולהתרכז בספרים שהמידע בהם מקובע אלא ברשת שמנגישה להם אפשרות לנוע במהירות באוטוסטרדת המידע ,בתוך מרחבים וירטואליים בהתפתחות מהירה ויעילה- טכנולוגית ותודעתית.  הגוף הפיזי שלהם בנוי כך שהמוח מתרכז טוב יותר כשהוא בתנועה, כשהוא פעיל אונליין בו זמנית בהרבה מרחבי למידה  ולא מקובע על מידע מגמתי שמוכתב להם ע"י שלטונות ממסד מערכת החינוך. הם לא כאן כדי שיחנכו אותם. הם כאן כדי ללמד את המבוגרם כללי משחק חדשים.

ראיתם פעם כיתה כזאת ?

Sensory path hallway I designed for my school

נתיב החושים : יישום פשוט ויעיל בפרוזדור מרחב הלמידה שמעודד גירוי חושי אצל ילדעים שחייבים את התנועתיות הפיזית כדי שהמוח שלהם יוכל לעבד מידע טוב יותר

[https://youtu.be/gDefbr7Vlro

The Daily Mile

ריצה יומית של רבע שעה במהלך כל יום בביה"ס מחזירה את הילדעים שמחים ופנויים יותר להתרכז בלימודים

 

נוער זזים פחות עם כל הגוף ויותר עם המחשבה היצירתית : הדרכה ללימוד ריקוד אצבעות.

Tutting to Music: Tutorial 2 | ZHU x Skrillex x THEY. – Working For It | How To

אם אתם לא מבינים מה כתוב בכותרת הסרטון , זה אומר שאתם לא בתדר . זה אומר שמוטב שאנשי חינוך יחדלו לחנך ויאפשרו לילדעים ללמוד את עצמם בעצמם וללמד אחד את השני מיומנויות שגם אם תרצו ללמוד מהם – אין לכם את זה : גמישות האצבעות הפיזיות היא תוצר לגמישות מחשבתית וליצירתיות תודעתית שאין למבוגרים בתוכנות ההפעלה הישנות שהנשמה שלהם ירדה איתה לעולם.

 

מחקר חדש מגלה שכל הגישה ביחס לילדים עם ADHD הייתה שגויה לחלוטין 

ד"ר מארק רפפורט מוכיח במחקרו: תנועתיות פיזית היא קריטית לדרך שבה ילדים עם הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות מעבדים מידע ופותרים בעיות.
תנועתיות לא רק שמתרחשת לצד הפעולות המוחיות החשובות, אלא גם מקלה עליהן.

מתמטיקה בתנועה- – פלדנקרייז 

בשיעורי מתמטיקה בתנועה, נוכחים הן המורה לפלדנקרייז והן המורה למתמטיקה. חלק מהזמן מוקדש לרצפים של תרגילי תנועה והפנית תשומת הלב להשתתפות חלקי הגוף השונים בתנועה. באמצעות התרגילים  מתעוררות אצל התלמידים והמורים יכולת אבחנה וקשב מהסוג שקיים בלמידה אורגנית. המורים והתלמידים עושים ביחד את שיעור התנועה, וכך מתפתחת הבנה משותפת ונוצרת אמפתיה בכל הקשור לקשב של הלומד לעצמו. תחושות והבנות אלו נוכחות אחר כך באופן טבעי בשיעור המתמטיקה, והמורים והתלמידים נעזרים בהן לשכלול ולפיתוח הקשב בלמידה המתמטית. כל הנוכחים נמצאים בכל מהלך השיעור במצב של למידה, והן התלמידים והן המורים מפתחים נוחות גדלה והולכת עם מצבים של טעויות ואי ידיעה, שלהם ושל זולתם. הם מתרגלים לשאול שאלות ולהיות אקטיביים בבחירת דרך הלמידה הנוחה להם.

 

שיעור בוקר שמתחיל בריקוד ושירה

In this classroom, the kids can’t sit still

*

הכיתות מלאות בילדים שזקוקים לזוז כדי לחשוב

זוכרת את עצמי- כמה פעמים המורה העירה לי בשיעורים לא להתנדנד בכסא. והנה- תודה לתודעה המתרחבת במחוזותינו כאן ועכשיו: ילדים יכולים לשבת מול שולחן עגול ולא מרובע ולהתנדנד בכסא מיוחד שנותן להם לגיטימציה לנוע. היפ היפ הוריי. העתיד כבר כאן.

Desk swing for your legs נדנדת רגליים בישיבה בשולחן

swing attaches to the underside of your desk to keep you moving

 

ילדעים: אתם יכולים לנוע בתודעתכם גם בלי להזיז את הגוף הפיזי. שוטטו לכם ברחבי העולם האמיתי – זה שמתקיים במקביל לעולם החלום הארצי, ואם המורה מטרידה את מחשבתיכם- שימו אותה על "מיוט" . אתם יכולים. זה הכל אצלכם בראש, קליק אחד ואתם שם, כאן ועכשיו, בכל מקום שבו אתם מחוברים לעצמכם ולרשת. אל תתנו לה לכבות אתכם עם ריטלין . ילדעים שהבשילו לקחת אחריות על תהליכי הלידה העצמאיים שלהם- מזמינה אתכם לקבוצת למידה של ילדעים שלומדים ומלמדים את עצמם בעצמם, אונליין. פרטים בפרטי (נעמה וייס טוהר) . בלי מורים,בלי ציונים, רק מה שמסקרן אתכם באמת לדעת. אתם כבר יודעים כל מה שאתם צריכים לדעת. אממה: מודעות, אינכם מודעים לאיכות המידע שצרובה בכם. לכן אנחנו לומדים מודעות לתודעה .צאו מהכלא הזה שנקרא ביה"ס, השער לא באמת נעול… אין שום חומה פיזית שמונעת מכם לעשות מה שבחרתם ונבחרתם לעשות, הכל זה סרט שרץ לכם בראש ואפשר להחליף קובץ ומערכת הפעלה מהירה ויעילה יותר שתהה תואמת תדר לתזזיתיות האש שלכם. בלי רטלין, בלי תופעות לוואי. פשוט. עופו על זה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *