עץ הספירות

הנשמה היא החלק האנרגטי שמפיח חיים באדם -אור הבורא . היא נמצאת במישור הגבוה בבריאה שממנו הגענו. הילד הפנימי  הוא העתק נאמן למקור הנשמה והוא מורכב ממבנה אנרגטי בו עשר ספירות שבכל אחת מצוי חלק אנרגטי השייך למכלול החווה בממדים מקבילים. חלוקת הנשמה בספירות ייעודה לאפשר לה ללמוד את השיעורים שבחרה לחוות במימד הארצי.

*

עץ הספירות (עץ החיים) מבטא את העולמות הממדיים המקבילים המהווים את בסיס הבריאה במדור יהוה . זהו מבנה אנרגטי ובו עשר ספירות גלויות המהוות מתמיר אנרגטי לאור ישיר שנותן הבורא, ויורד בספירות החל מספירת הכתר הגבוהה ביותר, עד לספירת המלכות שזה השחקן הארצי שחווה בגוף הפיזי

ספירת כתר – האני העליון, החלק האינטואיטיבי 
ספירת מלכות
–  הנמוכה והדחוסה ביותר ברמת החומר, החלק הפיזי שחווה את המימוש הארצי.
ספירת דעת – מביעה את עצמה ע"פ מודעות של האדם החווה.
מודעות גבוהה תחבר את החלק המואר שבה לחוויית החיים של האדם
מודעות נמוכה של האדם החווה תחבר אותו לחלק החשוך שבה ולרגש הנמוך.

לעץ הספירות שלוש רמות.

  1. רמת נשמה – הרצון

    החלק הנשמתי הגבוה, הרצון הראשוני של ההווייה וההכרה. הבסיס למהות החיים. הספירות שמהוות את המשולש הראשון הן: חכמה, בינה ותפארת.

  2. רמת המודעות

    החלק של הרוח, יכולת חשיבתית ותבונית של האדם ברמת יכולת תכנון תיאורטי, .הגיון עיבוד נתונים והבנה לכדי תובנה, באמצעות מחשבה ותפיסה בהירה ומדויקת.  הספירות שמהוות את המשולש השני הן: חסד, גבורה ויסוד.

  3. רמת הנפש

    החלק המבצע, המממש בחומר (הוא בדר"כ הקשה משלושתם כי הוא נתקל בחומר דחוס ושם הביצוע מאתגר) . ברמה השלישית רואים את התוצאות של הרמות הראשונה והשנייה. האדמה והמים מגשימים את האש והאוויר התיאורטיים בחומר). הספירות שמהוות את המשולש השלישי הן: נצח, הוד ומלכות.

עץ הספירות מחולק ע"פ חוקי הבריאה המבוססים על קטבים 

קוטב ימין,שמאל ואמצע- קו האפס היוצר את החיבור בין שני הקטבים.

קוטב ימין (+ פלוס)

החלק המתרחב ומתפשט , זה שנותן ברוחב לב, חסר גבולות ולא ניתן לשליטה (חכמה, חסד ונצח). בקבלה זהו קו החסד -מכיל את רצון ה נתינה

  • יסוד האש בצד ימין היא כמו אש בשדה קוצים, מתפשטת על פני שטחים גדולים ויש קושי רב לכוון את מהלכה כרצוננו.
  • יסוד המים בצד ימין הוא כמו ים רחב ועמוק. גם כאן המרחבים וחוסר האפשרות לשלוט נמצאים.
  • יסוד האוויר בצד ימין הוא כמו רוח האופפת אותנו ואין אפשרות לנתב אותה לשום כיוון.
  • יסוד האדמה בצד ימין הוא כמו אחו פורה נרחב עם צמחייה מכל מיני סוגים גם צמחי פרא כאשר אנו איננו יכולים להיות גננים באותו מקום.
קוטב שמאל (- מינוס)

החלק המצמצם והמדויק, זה שמכניס את הכל למסגרות שיש אפשרות לשלוט בהן כרצוננו. (בינה, גבורה והוד). בקבלה זהו קו הדין -מכיל את רצון הקבלה

  • יסוד האש בצד השמאל הוא כמו להביור יורק אש שאנו יכולים לכוון אותה לאן שאנו חפצים.
  • יסוד המים בצד השמאל הוא כמו זרנוק של מכבי אש שמתיז מים בכוח ויש באפשרותנו להתיז לאן שאנו רוצים וגם לסגור מתי שאנו רוצים.
  • יסוד האוויר בצד השמאל הוא כמו מנהרת רוח שעושים בה ניסויים בכלי טיס. אנו יכולים להגביר את המשבים או לבטלם ולכוונם כרצוננו.
  • יסוד האדמה בצד השמאל הוא כמו גינה קטנה בבית ואנחנו הגנן ששולט בכל מה שצומח שם, יכול לתת דגש על סוג אחד, לעקור סוג שני, להחליף את הצומח כרצוננו.
קו האפס (אמצע)

מבטא את הטוב שבשני הקטבים ולומד לנצל אותם כאשר הוא יודע להימנע מהשלילה שבהם ולהביא לידי ביטוי אופטימלי. (כתר,דעת, תפארת, מלכות). בקבלה זהו אור החסדים ומכיל את הרצון לקבל על מנת לתת.

  • יסוד האש בקו האפס ייתן את השליטה באש של שדה הקוצים כך שנוכל להרחיב אבל תוך שליטה מלאה.
  • יסוד המים בקו האפס ייתן את הכוח והמרחב של הים אבל ילמד אותנו לשלוט בסערות שקיימות בו
  • יסוד האוויר בקו האפס נותן לנו את האפשרות לעשות רוח רחבה אבל נותן לנו את הכלי שבעזרתו היא לא תצא משליטתנו ונוכל לנתב את עוצמתה לכיוון שאנו רוצים בו.
  • יסוד האדמה בקו האפס נותן לנו אפשרות של אחו מלא צמחים והכושר לשלוט בצמיחתם ולהיות גננים של אחו ולדעת לווסת את הצמיחה.

עשר הספירות – מהות כל ספירה

ספירת כתר – בה קיים הכל ברמת הפוטנציאל, והובא על ידי אור גדול לבריאתו. כוח ארבעת היסודות נמצא שם בצורה מאוזנת. (הפרת האיזון עלולה להיווצר רק בתהליכים כשיורדים בספירות).

ספירת חכמה – הבנת הפוטנציאל והתחלת פעילות בגדר רעיון ראשוני המבין את הידע והאפשרויות הקיימות בכתר. הבנת הביצוע ומה כרוך בהבאת היסודות לחיים, אין בה פעילות מבצעת.

ספירת בינה – בה מתקבלות ההבנות שנוצרו בחוכמה והיא מתחילה להוציאן לפועל. בה הרצון האלוהי מבקש לצאת ולבוא לידי ביטוי. שם ניתנת לנו מחשבת הביצוע והכוחות שביכולתנו להביא לעשייה. כאן הרצון מונע ומתחיל את דרכו כשהוא כולל את כל מה שלקחנו לצורך זה מהכתר.

ספירת חסד – פה מתחילה זרימת האנרגיה לכדי יצירת תהליך, הפעילות הראשונית יוצרת התרחבות מעשית, אם לא לקחנו בחשבון את כמויות הכוח הנכונות מהכתר, נהיה חסרי אונים.

ספירת גבורה – כאן התהליך האנרגטי נכנס למסגרות מוגדרות, ושמירתן נבחרה מהספירות הקודמות. פה מתקיים תהליך של הגבלת ההתרחבות לכדי דיוק וצמצום הפעילות, תוך שליטה על העשייה.

ספירת תפארת – מוציאה את הטוב מהימין ומהשמאל אל הפועל, ודוחה את החסרונות משני הצדדים. יוצרת איזון ומאפשרת יוזמה ודיוק. ניתן לשלוט בהתרחבות מבלי לעבור את המגבלות.

ספירת נצח – מביאה את כוח האמונה במעשינו ואת כוח הפקפוק ביכולתנו. היא מחברת אותנו לרגש נמוך שמטלטל בין פחד מכישלון לאמונה ביכולת. פה ניתן לפתח מודעות נכונה שלא מכירה בכישלונות, אלא בשיעורים והפקת לקחים.

ספירת הוד – מביאה את הביטחון והאגו. יש בה אשליה לגבי החומר הארצי מתוך גאווה. היא מביאה את צמצום ההבנה והיכולת לבצע. היא מביאה קשיים ושולטת דרך החומר. כדי לזרום איתה רצוי לנהוג לפי חוקי היקום וללכת עם תהליכים ולא להילחם בהם.

ספירת יסוד – בה נאספות ההבנות של כל כוח הספירות שמעליה ברמת החיים הארציים. היא מאפשרת להתגבר על פחדים, ומסבירה כי הצלחות הן פרי צווי נשמה וסיומי שיעורים. היא מאזנת את כמות האגו כדי שנוכל לשרוד בעולם הארצי. היא מאפשרת שליטה נכונה ומאוזנת בעשייה.

ספירת מלכות – בה הכל מגיע לכדי שלמות מתוך פעילות. כל הספירות שהתחברנו אליהן דרך מודעות נכונה או לא, באות לידי פעילות סופית. כל מה שקורה לנו במלכות הוא תוצר של מה שלקחנו לחיינו, החל מהכתר ועד למלכות. בספירת מלכות מגיע התוצר הסופי של התהליך למימוש, זהו המקום של ההוצאה לפועל

שבעה הרועים (האושפיזין שמזמינים לסוכה)

אושפיזין בסוכה של מעלה 

ברוח אווירת סוכות , אני מזמינה אתכם להתארח כאושפיזין בסוכתי. זו סוכה מיוחדת , שלא מהעולם הזה , תרתי משמע. בתודעה שלי משמהות החג היא להזמין אורחים . במסורת הדת היהודית מתייחסים לשבעה אורחים שמייצגים שבעה חלקי רוח = (7 ספירות) של הילד הפנימי :אברהם – חסד, יצחק – גבורה, יעקב – תפארת, משה – נצח, אהרון – הוד, יוסף – יסוד, דוד – מלכות. הספירה של מלכות היא זו שרוב אנוש חווים בה – שם נמצא השחקן הפיזי בבמת המשחק הארצי עם שלושת חלקיו: גוף נפש ורוח. כל השאר הם חלקים שרוב האנושות לא מודעים להם ולא מחוברים אליהם. רוב המבוגרים לא. אבל ילדעים כן. הם ירדו עם תוכנת הפעלה כזו שהם מחוברים 24/7 לכל חלקי הרוח של הילד הפנימי . הוא העתק נאמן למקור של הנשמה שלנו שנמצאת במישורים הגבוהים
*
שלוש הספירות העליונות (חכמה, בינה ודעת ) אינן משויכות לאף אחד מהאושפיזין כיוון שהן מוגדרות כספירות 'מוחין', הנמצאות מעל לעולם הזה. לשם אני מזמינה אתכם : לסוכה שנמצאת מעבר לעולם הזה . יכול להגיע אליה רק מי שיוצא ממסגרת עולם החומר, משחרר עצמו מארבע קירות של כלא תודעתי ומתחבר למוח הגבוה
*
הסוכה שלי נמצאת בכל מרחב וזמן שבו תבחרו לצאת מהבית למרחב הפתוח ולהיות חשופים תחת כיפת השמיים- בלי עמודי תמך – יתדות עץ או מוטות ברזל, בלי קירות- מבד או קש. בלי סכך שיכסה את ראשכם, בלי מערכות הסתרה , ישר אל עולם האמת.

הכנתי כיבוד : מזון מזין לנשמה .לא כולם ימצאו טעם בדבריי. רק אותם שאוהבים לנסות ולהתנסות בטעמים חדשים ולא מוכרים, רק אותם האמיצים שלוקחים סיכון לצאת אל הלא נודע – ולדעת : את מה שמעבר, רק הסקרנים שאוהבים לחקור ולמצוא טעם לחיים, רק אותם שבשלים להתעלות לספירות הגבוהות
*
ברוכים הנמצאים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *