גאונות

 גאון בשפת תודעת העל הוא מי שהחיבור שלו למישור הגבוה שממנו הנשמה שלו הגיעה הוא חזק והוא מביא איתו רעיון חדש.  היות וכל אחד מאיתנו נועד להביא משהו חדש לעולם, מכאן שבכל אחד מאיתנו טבוע ניצוץ הגאונות, ברמות שונות כמובן.  (בפוטנציאל… לא כולם בוחרים להשתמש בניצוץ הזה כדי לממש ולהאיר את העולם בגאונותם. לרובנו לא נראה שאנחנו יכולים להגיע לרמה של גאונות)

גאון משרת את הכלל

גאונים- כמו אינשטיין, משלמים מחיר יקר בחייהם האישיים ובוחרים להשקיע את כל האנרגיה שלהם לטובת פיתוח ידע פורץ דרך שישמש לטובת ההתפתחות הכוללת. דרכם אינה סוגה בשושנים. חייהם הפרטיים משובשים משום שכל האנרגיה שלהם מושקעת בכלל ולא בעצמם.

הבדל בין גאון וחכם

גאונים מפתחים ידע חדש שלא נשען על שום דבר קיים. חכמים משתמשים בידע שגאונים פיתחו וחוקרים -לומדים ומלמדים אותו . יש מעט מאד גאונים אבל הרבה אנשים חכמים שמשתמשים בידע ומפיצים אותו

הסדרה  גאון על אלברט אינשטיין צפייה ישירה – סדרה גאונית…

בפרק האחרון בסדרה לקחו מדענים את המוח של אינשטיין למחקר.  הגאונות לא נמצאת במוח הפיזי אלא במוח העליון- בחיבור למישור הגבוה . זה לא מידע שאפשר ללמוד או ללמד אחרים.
ה הבדל בין חוכמה לתבונה הוא  שבינה מבוססת על ידע שמקורו במקור- בנוסחאות המקור של הליבה ואילו חוכמה מבוססת על ידע נרכש ארצי, על דברים קיימים. היא לא ממציאה יש מאין ידע חדש. גאון כן..
למשל- סטיבן הוקינג איננו גאון. הוא נשען על הגאונות של אינשטיין ופיתח את  המידע ברמה הארצית.

גאונות שונה

יש 24 מישורים בבריאה וכל מישור חוקר יסודות שונים. הגאונות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים :  אדם שהגיע ממישור אש יהיה גאון למשל בטכנולוגיה, אדם ממישור אדמה יכול להיות גאון בבישול.  אדם ממישור מים יממש גאוניותו בטיפול ואדם שירד כליבת אוויר יכול להיות גאון במתמטיקה . נושאי המחקר שונים אבל מה שמייחד את הגאונים הוא עוצמת החיבור שלהם לידע שהביאו מהמישור: ככל שהחיבור חזק יותר , כך הגאונות תתרום יותר לחדשנות והתפתחות.
 

ילדים גאונים

ילדעים  נולדים יודעים . הנשמה שלהם ירדה כשבתודעתם צרוב המידע הדרוש להם למימוש ייעודם. החיבור שלהם למישורי האש והאוויר שמהם הגיעו הוא חזק ומהירות התפיסה של יסודות אלו גבוהה  בהרבה מאלו של מבוגרים שחיים בתודעת אדמה ומים שאלו אנרגיות איטיות.  הם וירטואוזים יותר בחשיבתם היצירתית והרבה פחות מקובעים למסגרות ידע קודם

מיצ'יו קאקו – כל הילדים נולדים גאונים, אבל החברה מרסקת אותם

מיצ'יו קאקו  הוא פיזיקאי שפיתח את תיאוריית המיתרים ומאיץ החלקיקים,תורת השדות הקוואנטית. והכי חשוב – לימד איך מייצרים חרב אור מפלאזמה…
*

כל ילד הוא גאון פוטנציאלי. כך תגדלו ילד גאון. 

גאון אינו יודע שהוא גאון.

הוא מקבל אותה כחלק מובנה ממנו. ייחודו בכך שאיננו מנסה להשוות את המידע שלו לסביבתו אלא היא מתאימה עצמה לרעיונות וההבנות החדשות שהוא מביא
*

הקו הדק בין גאונות לשגעון  – מחקתי את הקו הזה …

There's a fine line between genius and insanity. I have erased this line

בעבר, מעטים בודדים התנדבו לרדת לעולם עם גאונות משום שמרבית האנושות לא הבינו אותם ולרוב הם הוגדרו ככאלו שדרכם לקן הקוקיה קצרה . היום, כשיותר ויותר אנשים מאפשרים לעצמם לאבד את הדעת   , וזה "נחשב" נורמלי להיות לא נורמלי..  הגאונות מתקבלת בברכה והערכה  ולא כגנאי

הקשר בין גאונות לטירוף

פרופ' אבשלום אליצור, מרצה לפיזיקה על הקשר המוזר בין גאונות לטירוף

 

נתיב הגאונות

 גאונות בעידן החדש באה לידי ביטוי בטכנולוגיה ולא בתוצרי חומר גשמיים

שליט העידן הישן היה יהוה – שהוא ליבת אדמה ולכן  פיתוח הגאונות היה בעיקר להסביר ולהוכיח תופעות טבע ארציים. בעידן החדש מי שמנהל את העניינים הא אלינוס שהוא ליבת אש ולכן הגאונות מופניית יותר לפיתוח טכנולוגיות.

למה גאונים הם גאונים?

מוחו של אלברט אינשטיין חולק ל-250 חתיכות כדי ללמוד מה הפך אותו לגאון. איזה חלק בראש שלו היה גדול יותר ומה הקשר בין גאונות לשיגעון

ד"ר וולטר מהסדרה  FRINGE על הקצה  הוא גאון.

מדען חוקר מוח שליטה מוחית ומעבר בין יקומים מקבילים , מפענח תופעות על טבעיות תוך כדי ניסויים בבני אדם

'I could see the past, present and future all at the same time."

Tesla Time Travel Technology

Nikola Tesla's Hundred Year Old Prediction About Smartphones Is Eerily Accurate | Mach | NBC news

גיל הגאונות: למה פריצות הדרך הגדולות מגיעות בסוף שנות ה-30 לחיים?

אם חגגתם כבר יום הולדת שלושים וטרם הגיתם רעיון שישנה את העולם – אל ייאוש. מחקר חדש מצא ששיא היצירתיות מגיע רק לקראת גיל ארבעים ומסביר מדוע זה כך: גאונות, כך נראה, מתרחשת כאשר אדם בעל ידע נרחב מצליח להסתכל על בעיה מזווית חדשה.

ג'ון קייג' : זו היצירה הכי מפורסמת שלו. חייבים לשמוע. זה גאוני . (רמז: רק גאונים יוכלו לשמוע) 

נחשב לאחד היוצרים החשובים ביותר של תקופתו 1912-1992 בעצם נגיעתו בשאלה המהותית "מהי מוזיקה?".  כך הוא תיאר מהי מוזיקה : "משחק זה הוא אישור מחדש של החיים — לא ניסיון ליצור סדר מתוך תוהו ובוהו ואף לא לנסות לשפר את הבריאה עצמה, אלא פשוט להתעורר לתוך אותם החיים ממש שאנו חיים, שהם כה מצוינים ברגע שאדם מפנה מדרכו את מחשבותיו ומאוויו ונותן להם לזרום על פי נטייתם הטבעית".

ג'ון קייג' היה מראשוני המלחינים שחיברו מה שהוא עצמו כינה "מוזיקת מקרה"- "מוזיקה אליאטורית" – מוזיקה בה חלק מהאלמנטים נקבעים על פי מקריות, וחלוץ בחקר המוזיקה האלקטרונית.

 

 

תגובה אחת בנושא “גאונות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *