האקר

האקר איננו  בהכרח רק זה המתוייג כאיש מחשבים עבריין. הוא כל מי שמעיז לפרוץ מסגרות התנהלות וחשיבה ישנות , בכל תחום בחיים. אלו גם אותם ה ילדעים שבחרו ונבחרו לרדת לכאן  כדי לשנות סדרי עולם, ללמד אותנו כללי משחק חדשים , כדי שנבין שחוקים נועדו כדי שאפשר יהיה להפר אותם, כפי שחווה (ההיא מגן עדן…)הפרה את הצו האלוהי כשביקשה לדעת. כך מתהווה התפתחות- רק כשיוצאים מהשגרה הנוחה המקובלת .

ילד בן 10 הצליח לפרוץ לאינסטגרם – אז פייסבוק שילמה לו 10,000 דולרים

Hackschooling Makes Me Happy: Logan LaPlante 

נער צעיר בחינוך ביתי מסביר ב TED מה זה hackschool – להיות האקר בתחום שאתה אוהב, לאו דווקא במחשבים. הרצאה ששווה להקשיב ולהפנים כל מילה בה. השינוי שאתם כמהים לראות במערכת החינוך יתהווה במציאות הגשמית רק אחרי שתעשו שינוי תודעתי ותלמדו להקשיב לילדים שלכם,לקול הילד הפנימי שבכם. הם יודעים מה הם רוצים (אש) ומבינים את הסיבה הגבוהה (אוויר) שבשבילה הם כאן: לפרק את מסגרות החשיבה וההתנהלות הישנות, לפרוץ את הקודים של המערכות הישנות ולתכנת חדשות, מתוך הבנות חדשות המבוססות על ידע חדש ולא על חומר לימוד מיושן שמשרד החינוך החליט שנכון לכל הילדים לשנן

 

האקר מפענח צפנים ,חושף ססמאות חסויות- מבטל מערכות הסתרה ,  פורץ מערכות ,משבש קודי התנהלות קיימים ומטמיע צופן חדש. זו איכותם של ההאקרים. יש סיבה גבוהה לנוכחותם כאן. מוטב לבחור ללכת בעקבות הדרך שהם מפלסים ולא להוקיע אותם לשוליים. הם עוקפים את כולנו בסיבוב. הכוח נמצא במידע ובידי מי שיש לו שליטה על מערכות מידע. הורים, אתם  נדרשים לשנות את כל דפוסי החשיבה שלכם כדי לתמוך בילדים ולא להעניש אותם על החשיבה העבריינית שלהם

mr robot – סדרה  על האקר עם בעיות אנטי סוציאליות שחובר לחבורת האקרים ומציל את החברה מאנשי ממשלת הצללים שמנהלים את העולם

מר רובוט : אתה רואה רק מה שמולך, לא מה שמעלייך

 

אליוט – גיבור הסרט מר רובוט הוא האקר עם הפרעה אנטיסוציאלית שמשנה את החברה:הוא פורץ מערכות בזכות היותו איש אוויר שרואה את המשחק הארצי ממבט על: הוא רואה את ההתנהלות האנושית מלמעלה ומבין שהכל זה קודים מוצפנים ואלגוריתמים, לא מתוך חיבור רגשי וחיבור לחושים הארציים, אלא מוך הבנה של עולם הסיבות הגבוה.
כדי לשנות את העולם צריך לפרוץ למערכת החשיבה וההתנהלות הישנות ולשנות את הקודים . בשביל זה צריך לדעת לתכנת, לתכנן, כל מה שקשור לתוכן – זו האיכות של יסוד האוויר. אליוט הוא גיבור אמיתי : לא רק בזכות כישוריו כהאקר לשנות את ההצפנה במערכת ההפעלה הטכנולוגית ולהטמיע שורות קוד חדשות אלא בזכות האומץ שלו להכיר בכך שהמוגבלות החברתית שלו היא היא האיכות שמאפשרת לו לעשות את מה שהוא עושה בנחישות ודיוק: לא נותן לרגשנות להסיט אותו מדרכו למימוש ייעודו.

לימודי לוחמת סייבר 

CoinDash ICO Hacker Returns 10,000 Ether Without Any Demands

האקר הוא מי שנהנה מהאתגר לפרוץ מערכות. הוא לא גנב.  בכתבה הזו מתועד האקר שפרץ למערכת אתריות והחזיר את המטבעות הקריפטוגרפיים ללא כל דרישה.

ענב גנד גלילי בכנס של איגוד האינטרנט הישראלי:

ההאקרים הכי טובים מקבלים את הסיסמאות לא פורצים אותם

 

תחרות: מי ההאקר הכי טוב? פרצו לארגון שלכם וגנבו מידע. יש לכם 4 שעות לפרוץ בחזרה לתוקפים ולאחזר את המידע הגנוב. האם תעמדו במשימה? יותר מ-50 מומחי סייבר יתרגלו את התרחיש

כל עוד אתה מתקדם טכנולוגית – אתה חשוף   

 

שלושה אחים עוורים פורצים את כל המערכות הכי "כאילו" מאובטחות בעולם  ומאירים את ההבנה: הכל אצלנו בראש. המעבדה של שלושת ההאקרים נמצאת, איך לא? בראשם! תתחילו להפנים: העוצמה נמצאת בעצמך. אין על מי לסמוך, שום אבטחה לא תוכל להבטיח לכם את הבטחון האישי והכלכלי שלכם. הדרך היחידה, היחידה, לשמור על האנרגיה שלך אצלך היא להשקיע אותה בהתפתחות תודעתית- לפתח את יכולת הבריאה שלך, את החיבור לחושים הפנימיים- להבנת עולם הסיבות הגבוה שמעבר לחומר הגשמי, ללמוד לשלוט באנרגיית היסודות, לנהל את האנרגיה שנועדה לתמוך בך במימוש הייעוד- בתבונה.

איך שלושת האחים העוורים האלו עשו את זה בלי לראות בעינייהם הפיזיות? הם התבוננו פנימה ב עין שלישית, הקשיבו לקולם הפנימי, המירו את תדרי הצלצול ששמעו בחוץ לקוד מוצפן ותירגמו זאת לטכנולוגיה. הם חשו את ההבנה  מתוך חיבור לנשמה וידעו מה מדוייק להם לעשות-להיות.

פרופ' עדי שמיר פיתח שיטה לפריצת הצפנה על ידי ניתוח הצלילים שמפיק המחשב בזמן פעולתו לשליפת מפתחות הצפנה

אין אוכלוסיה בעולם שמסוכן להרגיז אותה כמו אוכלוסיית המתכנתים  : האקר סוחט בנקים בישראל עבור מטבעות ביטקוין – ידיעה שהתפרסמה בגלובס  כמה ימים אחרי שבנק הפועלים החליט לאסור העברת ביטקוין בין חשבונות דרך הבנק… והמבין יבין…

המפלגה הפיראטית 

האקר מתמחה ב  התפרקות מסגרות חשיבה – שבירת מוסכמות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *