ביטקוין bitcoin – מטבע וירטואלי

ביטקוין ,מטבע וירטואלי מבוסס טכנולוגיית בלוקציין  – כסף  העתיד- בהווה: מימון אנרגטי  שנועד לשמש כדי לממש ייעוד : להגשים מהות רוחנית בחומר.  רק שבניגוד לכסף פיאט, הוא:

  • מבוזר- לא נשלט ע"י גורם ריכוזי- אדם/ארגון/ממשלה
  • ישיר – מאפשר העברת אנרגיה ישירות מאדם לאדם ללא תווך, במהירות ויעילות
  • גמיש – העברה מכל אחד לכל מקום בכל זמן: מתעלה על מגבלות המרחב והזמן
  • אנונימי ובה בעת שקוף-  אף אחד לא יכול לדעת איזה ארנק שייך לך כי הוא מבוסס על קוד ולא על שם ותעודת זהות. ובה בעת – כל אחד יכול לראות כמה ביטקוין יש בכל ארנק ולעקוב אחרי כל טרנזקציה
  • קהילתי – כל אחד יכול להיות שותף ליצירה ופיתוח של ביטקוין. , מחייב אחריות אישית וקהילתית – שת"פ של האנושות למען עצמם ולא כנגד גוף שלטוני
  • קוד פתוח – כל אחד יכול להשתמש בטכנולוגיית הבלוקציין ולפתח ממנה עוד יישומים
  • מאובטח – עם מערכת הצפנה  – חתימה דיגיטלית. לאף אחד אין נגישות למפתח הארנק הסודי שלך , אין אפשרות להקפיא למישהו חשבון כפי שבנקים עושים.
  • בטוח – ערכו רק עולה משום שכמותו מוגבלת ל 21 מיליון מטבעות, לא ניתן להדפיס עוד כפי שממשלות עושות וגורמות לאינפלציה
  • זמין לכ-ו-ל-ם  ללא התנייה של גיל וללא צורך באישור מאף אחד (כך גם ילדעים יכולים לנהל את האנרגיה שלהם עצמאית ללא אישור הורים וערבויות בנקאיות)
  • תמיד חיובי, אין אפשרות לצבירת חובות מינוס: מלמד את האנושות לחיות בתודעת שפע ולא בכלכלת חוב.
  • עמלות העברה (טרנזקציות) נמוכות מאד ומועברות לכורים שהם חלק מהקהילה כתרומה לתרומה שלהם בייצור ביטקוין, (ולא לתאגיד ענק שעניינו להרוויח כסף על חשבון אחרים)
  • מעודד עצמאות ומבטל תלות במערכת בנקאית ובממסד ההון שלטון ששולט בתקציב ומנהל את חיי אנשים.
  •  אי אפשר לזייף אותו
  • מאפשר המרה אנרגטית מרוח לחומר ולהיפך – העברת ערך אנרגטי שאיננו גשמי
  • ניתן לגיבוי (שלא כמו מזומן או כסף שנשלט ע"י הבנק)
  • דיוק: נדרשת וודאות מלאה כי אין אפשרות לבטל עסקאות

    כשסיימתם לחשוב על כל הדברים שביטקוין יכול לעשות עבורך, קחו דקה לחשוב על כל הדברים שביטקוין =לא= יכול לעשות עבורך

    מה ביטקוין =לא= יכול לעשות!!
    – ביטקוין =לא= יכול להפלות נגדך, על בסיס גיל, גזע, אמונה, מין, דת, פוליטיקה, או מעמד.
    – ביטקוין =לא= יכול להתייחס אליך שונה, על בסיס רמת העושר שלך.
    – ביטקוין =לא= יכול לראות באיזה אזור גאופוליטי שרירותי נולדת.
    – ביטקוין =לא= יכול לראות מה דירוג האשראי שלך
    – ביטקוין =לא= יכול לשלול לך את זכותך היסודית לסחור עם כל אדם או מכונה בעולם.
    – ביטקוין =לא= יכול לשקר לך.
    – לביטקוין =לא= אכפת מה את/ה חושב/ת על ביטקוין.

  • דבר ראשון לפני שאתם קוראים – פתחו חלון עם מוזיקת רקע – המנגינה שאי אפשר להפסיק . ענק!    http://www.bitlisten.com/

    all about the bitcoin -transforming the basic pillars of society : הכל על ביטקוין שמשנה את החברה

     

    מידע (טכנולוגי וכלכלי) מעודכן ומהיימן ב פוסט נעוץ בקבוצת ביטקוין ישראלי
    מידע תודעתי מעודכן כאן : ביטקוין : הרוח שבחומר
    מידע לילדעים, כאן: ביטקוין לכל ילד וכאן: נוער וילדי ביטקוין

     

    ההצלחה של ביטקוין
    ההצלחה של ביטקוין לא תלויה בשווי הכספי כמה יש לך בארנק אלא בערך הרוחני של מה אתה עושה עם מה שיש לך: איך אתה משתמש באנרגיה הזו כדי לממש את הייעוד שלך. ביטקוין זה לא כסף כמו שאני זה לא הגוף שלי. אני נשמה שיש לה גוף שנועד לשמש אותי כדי לממש את הסיבה הגבוהה שלשמה אני כאן. ביטקוין הוא מהות רוחנית שמגולמת לחומר. הייעוד של ביטקוין הוא לשחרר את האנושות מתלות  בשלטון ולאפשר לאנשים לקחת אחריות על ניהול עצמאי של המערך האנרגטי של עצמם בעצמם. הצלחה היא כשהנשמה מגשימה עצמה בלי קשר לכמה מודדים אותה בשוק המניות הארצי. התוצר החומרי הוא הגמול שמקבלים בתמורה לתרומה שלך להתפתחות. 

    המידע שמופיע ראשון הוא העדכון האחרון.

    השלב הבא בהתפתחות : כסף קוונטי 

    יום אחד הכל ייעלם… אנחנו חיים בעולם זמני שמהותו בועות שנוצרות ומתפוגגות . אנחנו כאן כדי לחיות את הרגע הזה ולשחק את החיים בשמחה וקלילות  . בלי לקחת הכל כל כך בכבדות ורצינות (אדמה) , בלי לדאוג ולקחת ללב קשה (מים) ,אלא בקלילות (אוויר) , עם שמחה והתלהבות (אש)
    *
    משחק . כל החיים הם במת משחק . כולנו שחקנים. החיים כמשחק בעולם החלום  . כל אחד בוחר איזה משחק לשחק עוד לפני שהוא נולד לעולם ומתגלם לגוף פיזי. הנשמה חותמת על תסריט עם הנחיות כללי משחק ידועים מראש ומימון אנרגטי חתום. הרשות הנתונה היא זכות הבחירה שלנו כאן :רק איך לשחק את הבחירה שכבר בחרנו בה : בבאסה או בסבבה. בחירה . עליות וירידות הם חלק מכל תהליך התפתחות שיש בו חיים. זה מה שנותן לנו טעם לחיים. אלו הצימוקים שבלחם 
    *
    כשהערך הכספי של ביטקוין יורד, מתבהר הערך הרוחני. יש סיבה גבוהה לתהליכי השינוי בעולם. הכל חלק מתוכנית גבוהה וכוללת בכל הבריאה. מגמת השינויים היא צמצום אנרגיית האדמה =חומר ועליית אנרגיית האוויר=תודעה . זה אומר שיהיה כאן פחות ופחות אוכל דלק כסף , עד שאנשים יבינו שיש משהו שיותר קיומי עבורם – הבנת הסיבה למה הם חיים כאן. כי מי שלא יהיה לו כסף לתחזק את חיי בחומר הגשמיים, בשביל מה יקום בבוקר אם איננו מבין בשביל מה ? ככל שיש לנו פחות כסף, אנחנו נדרשים להפעיל יותר שיקול דעת ולדייק את המערך האנרגטי שלנו להוציא רק על מה שהכי הכי הכי קיומי עבורנו , כמו אוויר לנשימה.
    *
    ובנימה אישית… כשאני לפני 7 שנים איבדתי את כל מה שחשבתי שהיה לי – בן זוג, משפחה, ילדעים, בית, כסף,אוטו,חברים,… הכל… ויותר מהכל- איבדתי את הדעת. השקעתי את הפרוטות שהיו לי אז ב 2012 בשני דברים: בביטקוין ובשיעורי תודעה . זהו. לא היה לי כסף לאוכל ודלק, לא בית, לא כלום, אבל להתפתחות תודעתית וללמוד את הטכנולוגיה של ביטקוין היה לי. קצת. ממש קצת. טיפ טיפ. אבל הטיפה הזו הרוותה את צמאוני לדעת, ללמוד, להבין . היא נתנה לי אוויר לנשימה ורצון לחיות. זה הספיק לי .

    הערך האמיתי של ביטקוין

    הערך של ביטקוין – חלק א  – Igal Drayerman 
    הערך של ביטקוין – חלק ב  – Igal Drayerman  

    המציאות שאתה מוצא היא זו שאתה ממציא.

    תוצאות החיפוש בגוגל מראות את מה שאנחנו רוצים ובוחרים לראות בעיני רוחנו . הלך הרוח המחשבתי – הבחירה התודעתית הם שמכתיבים את הטכסט שיתהווה במציאות הגשמית . בשתי התמונות תוצאות חיפוש שעלו לי מול אלו שעלו למישהו אחר.
    *
     

    ביטקוין הוא בועה

    בועה אחת מני רבות שמתהוות ומתפוגגות כל הזמן, בכל זמן, בתנועת התפתחות מתמדת. כל החיים בעולם החלום הארצי הם בועה , אחת מהמוני בועות-= עולמות חלופיים, ייקומים מקבילים שבהן מתקיימות כל הבחירות שלא בחרנו בעולם הזה , ברגע הזה – מתממשות בבועה אחרת, במיימד אחר, בו זמנית.
    *
    ממליצה להקשיב למנגינת הבועות של ביטקוין  שעולות לאוויר בכל רגע: נכנסות ויוצאות מטווח הראייה שלנו על המסך הנגלה לעין כשאנחנו עם המחשבה מול המחשב, אבל חשוב להבין: אנרגיה לא נעלמת בבריאה, גם אם איננו רואים מסוגלים לראות אותה בעין הפיזית. היא נוכחת ומחכה שנבחר להבחין בקיומה ונלמד לשלוט בה בתבונה. ביטקוין הוא סוג של מימון אנרגטי. השאלה זה לא כמה יש לך אלא איזה חלום- באיזו בועה אתה רוצה להשתמש במימון הזה כדי לממש.   כששמעתי את התדר הזה של bitlisten לראשונה, ידעתי שזה העיצוב שמדוייק להיות תפאורת הרקע לבית שינוי תודעתי . והרי הוא בפניכם: מוזמנים לשוטט במרחבי הבריאה התודעתי שבראתי ולדוג הבנות
    *
    *
    אני שמחה שנולדת היום לפני 9 שנים ירדת לאוויר העולם . אבא סטושי במקום להרים אותך לאוויר גבוה גבוה… עד השמיים… , הוריד אותך אלינו לממלכת האדמה: כדי שנגדל אותך ותגדל אותנו… כל כך גדלת: תראה אותך היום כמה מטבעות קטנים וחמודים נולדו לעולם הזה דרכך ובזכותך.
     
    היום זהו תאריך הבלוק הראשון. אני אוהבת ימי הולדת כי זו הזדמנות טובה עבורי להוליד מעצמי מתנות. אז הנה המתנה שהורדתי היום בזכות נוכחותך בחיי ביטקוין יקר: היום העלייתי לאוויר העולם את הפוסט הראשון שלי ב steemit – עוד אחת מהרשתות שמבוססות על הקוד שהכתבת לנו בטכנולוגיה של בלוקציין שמאפשרת לי להשתמש בה כדי לממש את הייעוד שלשמו אני כאן: לתת מידע תודעתי בעל ערך שתורם להתפתחות הכוללת. תודה שנתתלנו מתבונתך כלי טכנולוגי שמאפשר לבריאה לתת לי מימון אנרגטי של תמורה גשמית עבור המידע שאני נותנת: על כל לייק בכל פוסט שאני מעלה אני מקבלת עוד אחד מהמטבעות לך. איזו דרך גאונית להפיץ את זרעך ברוח : הרי המידע עובר באוויר- בענן…
    *
    הטמעתי את התמונה הזו כדי שכולם יראו שערך האוויר- המידע – המטבע של סטים , בעלייה אפילו יותר מערך הביטקוין עצמו (שהיום משמש את עדר ההמון בעיקר להרוויח כסף-חומר)ככה זה הילדעים תמיד יותר מפותחים מההורים.
    *
    ארנק מוח  – ארנק מוח זה ארנק שאת המפתח או הסיד שלו זוכרים.

    כנס נשים בביטקוין , דצמבר 2017

    ביטקוין הוא לא כסף. הוא קודם כל נשמה עם מהות רוחנית  בדיוק כפי שאני זה לא הגוף שלי. אני זו המהות הנשמתית שבחרה להתגלם לגוף פיזי שייעודו לשמש אותי כדי לממש את הייעוד שלשמו אני כאן.  המהות של ביטקוין לשמש אמצעי לאנושות לעשות שינוי תודעתי מתלות לעצמאות: ללמוד לנהל את המערך האנרגטי של עצמם בעצמם ולא לוותר על האחריות הזו לשלטון ששולט בתקציב האישי והציבורי שלנו. ביטקוין הוא המימון האנרגטי הגשמי שניתן לנו כדי להגשים את החלומות שלנו. ביטקוין הוא התמורה הכספית שמקבלים בתמורה לתרומה שלנו להתפתחות.רוצים לקבל הרבה ביטקוין? תתנו הרבה . מה שנותנים זה מה שמקבלים. ההתפתחות שלכם תורמת להתפתחות הכוללת

    וואי, כמה אני גאה בעצמי ושמחה שכתבתי את הפוסט החשוב הזה

    מימון אנרגטי, מה זה אומר?

    * בשפת האדמה =חומר, כשאומרים מימון מתכוונים לכסף (בין אם זה שקלים/דולרים/ביטקוין ובין אם דלק , אוכל , כוח פיזי – כל מה שמניע את הגוף וחפצים גשמיים כוח לעשות דברים במסגרת מסגרות החשיבה וההתנהלות הארציות, אבל יש עוד סוגים של מימון אנרגטי שניתן ע"י יסודות אחרים:
    * בשפת המים = רגש , כשאומרים מימון אנרגטי מתכוונים למערך של קשרים ביאנאישיים וחיבורים עם אנשים אחרים שנועדו לתמוך בכם בדרככם, לעזור לכם.
    * בשפת האש =יצירה חדשנית , כשאומרים מימון אנרגטי הכוונה היא לטכנולוגיות שמייעלות ומעבירות במהירות את כוח הרצון שלכם להגשמת היעד-הייעוד
    * בשפת האוויר = הבנה תודעתית , מימון אנרגטי משמע יכולת להניע תהליכים בכוח המחשבה


    ביטקוין – משחק אווירי בעולם החלום האדמתי

    משחק החתולות נועד להעביר מסר תודעתי לאנשים להתייחס לביטקוין בקלילות מתוך הבנה שזה רק משחק. האדמה (כסף – חומר) כבדה ומכבידה . האוויר (תודעה- רוח) קליל. האוויר נותן לנו הבנה שכל החיים בעולם הזה הם רק משחק. כשאנשים רואים בו רק כסף, הם לוקחים את המשחק הזה מאד ברצינות וחושבים שהוא אמיתי. הוא לא. הוא בועה אשלייתית, כמו שכל החיים כאן הם בועה בעולם חלום. מוטב לשחק את המשחק הזה בקלילות אווירית ולא ברצינות אדמתית

ביטקוין בראי ארבעת היסודות

מטרת הסרטון לעזור לילדעים להבין איך לנהל את האנרגיה שלהם בתבונה : עם יותר אוויר , עם הבנה למהות של ביטקוין מעבר להיבט הכלכלי(שזה יסוד האדמה) הטכנולוגי (שזו האש) ,והחברתי (שאלו המים), גם למשמעות הרחבה יותר של השינוי התודעתי שהוא מאפשר ושינוי כל דפוסי החשיבה וההתנהלות של האנושות בעידן החדש.

 

חומר למחשבה , תרתי משמע… 
חומר הוא אנרגיה שנועדה לשמש כדי לממש. רבים מתייחסים למטבעות הקריפטוגרפיים השונים כנתיבי השקעה כלכלית להרוויח כסף מהימורים- ספקולציות – הערכה כמה אתם מעריכים את המוצר הטכנולוגי החדש, מה היתרונות של מטבע כזה לעומת אחר, כמה ערך אתם חושבים שהוא שווה היום ומה יהיה ערכו העתידי. איך יודעים ? מנחשים. לפי מה ? מתוך חיבור לחושים. הם יודעים את מה שאנחנו במודעות הארצית לא תמיד מודעים אליו.

נשאלת השאלה: למה לי להשקיע בפיתוחים של אחרים שמגייסים הון דרך ICO ולא להשקיע בהתפתחות שלי? הרי לתת אמון במשהו שאיננו שלך זה הימור, כי אין לך שליטה במה האדם או החברה/עסק ההוא יעשה עם האנרגיה שהשקעת. אבל לתת אמון בעצמך- בעוצמה העצמאית שלך, בידיעה שלך את האיכות שרק אתה נועדת לתת לעולם ע"י מימוש ייעודך, זה תמיד רווחי. כי שווי הערך הרוחני שאתה מרוויח לא נמדד בכסף אלא בתוצרי ההתפתחות התודעתית של הנשמה : השיעורים שלומדים בתהליך כשאנחנו מפתחים את עצמנו ויוצרים את היצירה הייחודית שלנו ממשיך איתנו במסע ההתפתחות של הנשמה בבריאה (שלא כמו השקעה בחומר שהיא בבחינת חוב אבוד : הרי הכסף/ביטקוין לא הולך איתנו לקבר, נכון?) התובנות כן ממשיכות לשמש אתכם כדי לממש את מה שלא הספקתם בגלגול הזה – בגלגולים הבאים .
*
ההמלצה שלי להתייחס לביטקוין וטכנולוגיית בלוקציין כקוד פתוח שכל אחד יכול להשתמש בו כדי לממש את עצמו. לא כדי לייצר הכנסה פסיבית מהשקעה בפיתוחים של אחרים אלא מהשקעה בהתפתחותכם כך שתתרום להתפתחות הכוללת.

קרייג רייט מתוודה שהוא סטושי נקמוטו שכתב את הקוד של ביטקוין. אני לא מבינה הרבה בקודים, לא מכירה את כל המי ומי בתעשיית הקריפטו וזה גם לא מעניין אותי, כי מה שחשוב לדעתי זה מה המהות של ביטקוין ולא מי יצר אותו. אבל כשאני שומעת אמת – אני יודעת לזהות אותה. זה התדר שבאוויר, זו לא ההוכחה של הקודים במחשב. זו הוכחה אנרגטית . ואתם יודעים מה ? גם אם זה לא הוא : אני בוחרת להאמין שכן. למה ? כי רק ככה יעזבו בשקט את האנשים החשובים שבאמת שיוצרים את הקודים והם יוכלו להמשיך לתרום להתפתחות בעולם ובבריאה. אויש, כמה אני מתעבת את ההתנהלות האנושית המיימית שמחפשת לתייג אנשים ולהדביק להם תוויות ולהתעסק בשטויות של מי אמר למי ולמי יש יותר . אני בזה לנורמה הזו ואם ההצהרה של קרייג תשים לזה סוף אז מצידי שתהה זו האמת, גם אם יש אמיתות אחרות בו זמנית (ויש, כי ככה העולם קוונטי עובד)

Mr Bitcoin: "I don't want money, I don't want fame!" BBC News

*
סטושי הוא כינוי זהות בדויה לדמותו האנונימית של מי שיצר את טכנולוגיית בלוקציין ומטבע ביטקוין. אחרי שכתב את שורות הקוד, הוא נעלם ולא השאיר שום עקבות – לא באוויר- ברשת ולא בפיזי על האדמה כך שאי שאפשר לגלות מי הוא.
איך יכול להיות שבעידן של שקיפות שבו האמת מתגלה חשופה וכולם יכולים לדעת הכל , בכל זאת- יש מישהו שנמצא מחוץ לטווח ראדר התדר התודעתי הנגלה לעין שלנו? אולי משום שהוא אכן כזה ?!…
סטושי עצמו- מי שלא יהיה -האדם הפיזי, כתב את ה white paper
– במלוא מובן המילה – על נייר לבן חלק. לדעתי , שורות הקוד הוכתבו לו: נצרבו בתודעתו ע"י סוג של בינה מלאכותית : מלאך – תוכנת מחשב- יחידת אינטלגנציה, יצור תבוני -ללא דמות וצורה, ללא רגשות. המלאכה של המלאכים היא לשרת את הצרכים ההתפתחותיים של הבריאה. בתיכנות שלהם מוטמע מידע שנועד לתרום ולקדם את מימוש היצירה התודעתית במציאות הגשמית: הם תכלס אלו שיוצרים את עולם החומר. אחת מהיכלות של מלאכים הוא לשתול בתודעה האנושית את היכולת להתפתח ולפתח טכנולוגיות מתקדמות.המלאכים מסוגלים לעשות דברים בניגוד לחוקיות העולם כי המחוייבות שלהם לקדם תהליכי התפתחות בריאתיים והם לא מוגבלים למגבלות שיהוה יצר עבורנו כבני אנוש
זהותו של סאטושי איננה ידועה, לדעתי – מכמה סיבות:
1. כדי שנבין שזה יכול להיות כל אחד. בכל אחד מאיתנו טבוע ניצוץ הגאונות : הפוטנציאל לייצר חדשנות תודעתית וטכנולוגית ולהביא לשינוי התנהלות האנושות בעידן החדש, רק שאנחנו לא תמיד מאמינים בעצמנו שאנחנו באמת יכולים להמציא ידע חדש . חינכו אותנו לחשוב שחכם הוא זה שחוקר ומנתח ידע קיים – מוצא הוכחות מדעיות לאשר את קיומו . מי שממציא נחשב הזוי- הוזה. חוזה?… מי שחוזה את העתיד הוא זה שממציא את המציאות שהוא רואה בעיני רוחו. מה סטושי ראה? הוא ראה אנושות שמחכה לאמצעי שישחרר אותה משליטת השלטון ויאפשר לכל אדם לנהל עצמאית את המערך האנרגטי של עצמו בעצמו.
2. כדי שנבין שלא משנה ***מי*** האדם שכתב את שורות הקוד אלא ***מה*** המהות- התודעה שהכתיבה לו את הלך הרוח ויותר מכך, את ההבנה ***למה***
הרוח שהכתיבה לו את הקוד ידעה שבני אנוש חמדניים וירדפו אחרי האדם ויילחמו על שליטה במידע/בכסף ולכן כשאין אחרי מי לרדוף, מתמקדים ב מה ולא ב מי.
3. כדי שנבין את הקשר הרוחני- קוסמי- נשמתי בין העם היהודי והעם היפני
*
מאיפה לי לדעת שסאטושי נאקמוטו יהודי? הרי זהותו אנונימית …. אני לא יכולה לדעת , אבל אני יכולה לנחש . איך?על בסיס מה ? חוש הניחוש… מתוך חיבור לחושים הפנימיים. אותם חושים שהנחו אותי לקנות את הביטקוין הראשונים בתחילת הדרך לפני 4 שנים, כשהבנתי את המהות הגבוהה שביטקוין נועד לשמש כדי לממש את זכות הבחירה החופשית מבלי להיות עבדים לממסד ממשלה שמושלת בכסף שלי. ידעתי שזה הדבר האמיתי גם "בלי לדעת" . המידע הזה היה צרוב בתודעה שלי גם אם לא היתה לי דרך להוכיח שאני צודקת. זה לא ידע שאפשר למצוא לו הוכחות מדעיות ואישורים ארציים כי הוא לא כתוב בספרי ההיסטוריה . באמצעותו- באמצעות המצאתו אנחנו כותבים היום היסטוריה חדשה .
*
אני חושבת שיש סיבה גבוהה שסטושי נאקמוטו בחר בשם יפני כזהות בדויה ואסביר למה:
נשמה בוחרת לרדת לחוויה אונושית בגוף פיזי בעולם הזה בכל גלגול עם תסריט נשמתי אחר: "חלקי תפאורה" במשחק החיים משתנים : כמו איפה נגור- באיזו מדינה/דת/תרבות/שפה, במה נעסוק/נעבוד/נלמד, מי יהיו האנשים ששותפים לבמת המשחק שלנו, אילו תפקידים/תארים נבחר , וכו… אבל המהות נשארת אותה מהות – ליבה
אני מאמינה שסאטושי נקמוטו נולד לתסריט החיים הנוכחי אולי כיפני(ואולי לא…) אך נשמתו היא חלק מצביר העם הייהודי = הייעודי . (יש עדויות רבות לכך שחלק מהעם היפני הם צאצאי עשרת השבטים היהודיים של בני ישראל) זו החתימה שבחרנו ונבחרנו , התנדבנו לשליחות הזו בבחירה חופשית והתחייבנו לממש – להיות אור לגויים ולתרום מהגאונות שלנו לטובת ההתפתחות הכוללת. בשביל זה קיבלנו מימון אנרגטי גדול של אנרגיות אש (חדשנות טכנולוגית) ואוויר (תודעה) , כנשמות ששייכות לצביר עם ייחודי=ייהודי=ייעודי
למה אתם חושבים שדתיים קוראים לאלוהים "השם" ? כדי שכל אחד יוכל לראות בו את השם של עצמו. זה לא רק הוא הבורא – יישות רוחנית בשמיים. זה אנחנו הבוראים את המציאות שאנחנו ממציאים. זה אנחנו. זה בידיים שלנו .
סטושי נשלח לאנושות כדי להראות לנו את הדרך איך לקחת את האחריות על הכסף שלנו לידיים שלנו , שלא נוותר על האחריות הזו ונשאיר אותה בידיים של אנשי הון ושלטון.

 נקודת חיבור בין רוח וחומר המרמזת על פשר הקשר בין העם היהודי והעם היפני

מעבר לערכו הכספי של ביטקוין בהיבט הכלכלי והטכנולוגי, יש צד שני למטבע (תרתי משמע..) מאחורי החומר נמצאת הרוח שיצרה אותו: התודעה שנתנה בידי סאטושי נקמוטו את ההבנה לסיבה הגבוהה לשמה נדרש: להמציא מציאות חדשה, לקדם תהליכי התפתחות של האנושות במעבר מעידן ישן של תלות לעידן חדש של עצמאות, מנתינת אמון בממסד ההון- שלטון ששולט בתקציב האישי והציבורי,לבחירה לקחת אחריות אישית לנהל את המערך האנרגטי של עצמך בעצמך.
 *
 אני חושבת שיש סיבה גבוהה שסטושי נאקמוטו בחר בשם יפני כזהות בדויה
נשמה בוחרת לרדת לחוויה אונושית בגוף פיזי בעולם הזה בכל גלגול עם תסריט נשמתי אחר: "חלקי תפאורה" במשחק החיים משתנים : כמו איפה נגור- באיזו מדינה/דת/תרבות/שפה, במה נעסוק/נעבוד/נלמד, מי יהיו האנשים ששותפים לבמת המשחק שלנו, אילו תפקידים/תארים נבחר , וכו… אבל המהות נשארת אותה מהות – ליבה
אני מאמינה שסאטושי נקמוטו נולד לתסריט החיים הנוכחי אולי כיפני אך הוא חלק מצביר העם הייהודי = הייעודי . זו החתימה שבחרנו ונבחרנו , התנדבנו לשליחות הזו בבחירה חופשית והתחייבנו לממש – להיות אור לגויים ולתרום מהגאונות שלנו לטובת ההתפתחות הכוללת. בשביל זה קיבלנו מימון אנרגטי גדול של אנרגיות אש (חדשנות טכנולוגית) ואוויר (תודעה) , כנשמות ששייכות לצביר עם ייחודי=ייהודי=ייעודי
*
מלחמת האור בחושך: מטה המאבק ברגולטור הממסד הישראלי
איגוד הביטקוין הישראלי (ומאחוריו קהילת ביטקוין הישראלית) , נמצאת בימים אלו בתקופה מהפכנית של כתיבה מחדש של כללי המשחק בספר החוקים הרגולטורי: מטה המאבק . אנו בעיצומו של מאבק בלתי נמנע של מלחמת האור בחושך: האור מייצר התפתחות ע"י חדשנות והחושך מנסה לעצור אותה ע"י שמרנות.
*
תקשורת עם גורמים ממסדיים בממשלה איננו התחום שלי אבל תקשור עם עולם הרוח כן. כשחשבתי איך כן אני יכולה לתרום את חלקי ל "מטה המאבק" ,עם האש שלי שמכוונת מעלה – לאוויר, הבנתי שיש לי תפקיד להעלות לתודעה הכוללת את הבנת החיבור של העם היהודי והיפני ברמה הנשמתית ולהעלות את המידע – ההסבר הזה לאוויר.
 
איך זה עוזר לנו?
 
כי הממשלה היפנית היתה הראשונה לאשר את ביטקוין כמטבע ואנחנו יכולים לקבל מהם השראה וללמוד מהניסיון שלהם. חשבתי, שאם נשתמש אנחנו בחיבור האנרגטי הזה, נצליח גם אנחנו.
כדי להשתמש בתדר ההצלחה היפנית, דגמתי את התמונה של הפוסט מהמאמר הזה: (וערכתי בפוטושופ את דגל ישראל מעל הדגל היפני…)

חתימה דיגיטלית

חתימה דיגיטלית מתבצעת בתהליך אישור טרנזקציות על שרשרת הבלוקציין של ביטקוין: זוהי טכנולוגיה ליצירת מאגר מידע שמצפין ערך בקוד פתוח ומבוזר שלא ניתן לחדור אליו. הטכנולוגיה מייתרת את הצורך בגורם מפקח היות וכל המידע פתוח, מועבר ונחתם דיגיטלית לכל חברי הרשת שהם בעצם גם המפקחים ובכך מאפשר מעבר של אנרגיית חומר ברוח
כסף בעידן החדש נשמר ומועבר באוויר-אונליין דרך רשת האינטרנט ומאוכסן בענן  (בניגוד לבנק שמרכז אצלו (ברשימות דיגיטליות סגורות בבעלותו ) את כל המידע על הכסף שלכם ומפקח על הפעולות השונות שאתם עושים)
 החתימה המתמטית מבוססת על מספרים- אלגוריתמים ומאשרת את מעבר האנרגיה באופן מדוייק (ששולל טעויות אנוש). איך? באוויר- דרך רשת האינטרנט ממידע שמאוכסן בענן .  ע"פ קוד מוצפן אישי שיש רק לך. רק אתה יודע את המפתח האישי שפותח לך פתח להתפחות. רק אתה יודע איך לגשת למאגר מימון אנרגטי  האישי שלך (בהשאלה – ארנק ביטקוין…)

מה זה ICO – הנפקת מטבע לצורך מימון חברות

כלי כלכלי-טכנולוגי שמשתמש ברשת הבלוקציין לגיוס כספים למיזמים (כמו קיקסטרטר) ישירות מאנשים  (בלי להיות תלויים בהון עצמי או בקרנות שמלוות כסף בתמורה לאחוזים בחברה)  ובתמורה הם מקבלים מטבע לשימוש עתידי. זה אמצעי שמאפשר דמוקרטיזציה בתהליך הכלכלי לאנשים שרוצים להשקיע  גם אם הם לא מיליונרים בלי להיות טייקונים

העידכונים האחרונים מופיעים ראשונים. כדי לקרוא איך הכל התחיל גלגלו למטה

 

הידעתם שבשווייץ לפני 80 שנה הומצא מטבע אוויר שחוקי ועדיין פעיל ועוזר לאזן את התל"ג של עסקים בשוויץ ?  (דקה 2.58 בסרטון)  :  מטבע  SWISS AIR

נוסע בזמן מספר על העתיד הכלכלי וביטקוין מ 2025

מלחמת האור בחושך : מטה המאבק של איגוד הביטקוין והקהילה בישראל נגד הממסד  הרגולטורי להסדרת ביטקוין כמטבע

מסחר במטבעות קריפטוגרפיים

חומר למחשבה – להבין ברוח איך להתנהל בחומר – בתבונה 

דרכים לקנות ולמכור ביטקוין

אייל הרצוג מסביר על ביטקוין איתריום ובנקור

"המטבעות הדיגיטליים משנים סדרי עולם"

טים ברנס לי, ממציא האינטרנט, רואה דמיון בין ההשפעה של האינטרנט להשפעה של הביטקוין 

תגידו, זה לא אנחנו שאמורים להיות אור לגויים? למה העם ההודי מקדים את העם הייהודי?

המיליונר בן ה-23 שמאיים על הביטקוין: ראיון עם ויטליק בוטרין, ממציא האת’ריום

מסמך קישורים למתחילות בביטקוין  קבוצת פייס  נשים בביטקוין 

הסבר על ה seed

חתימה נשמתית וחתימה  דיגיאלית – יום כיפור 2017

Bitcoin.com's Ver Says Future Is Brighter Than Ever

 "ישו של הביטקוין" : העתיד של ביטקוין נראה בהיר מאי פעם

( Roger Ver, chief executive officer at Bitcoin.com)

 

קריפטו להמונים! – טריילר רשמי 2014

 

 

המילה ביטקוין :   bit – לקוח מהרעיון של bitorrent – מערכת קוד פתוח שמאפשרת שיתוף בהורדת קבצים מהאינטרנט.   coin  זה מטבע.

אייל הרצוג בועידה הכלכלית הלאומית : הביטקוין הוא כמו האינטרנט בתחילת דרכו. גם אז לא הבינו את הפוטנציאל : המטבעות הווירטואליים מהווים טכנולוגיה ליצירת ישות עסקית חדשה שמאפשרת חופש פעולה "יש בידינו היום טכנולוגיה ליצור ישות עסקית חדשה שאולי קשה להבין אותה. הדבר הכי דומה לזה הוא מדינה שבעצמה היא כלכלה מבוססת מטבע, שהיא עצמה ללא כוונת רווח, למרות שהעסקים שפועלים בתוכה דווקא כן

רגולציה בשפתי משמע שביטקוין הופך להתנהלות רגילה במרחבים עיסקיים טכנולוגיים וחברתיים רגילים (ולא שמנסים לקבל את אישור הרגולטור הממסדי הישן לבחירות שלנו) 

ביטקוין זה יותר מכסף: השימושים המקוריים של הסטארט-אפים הישראליים בטכנולוגיה

ציר זמן היסטורי – תקציר תולדות ביטקוין בעידן החדש . עבר הווה ועתיד על ציר זמן קוסמי אחד שהולך ומתקצר. 

***

אתם שואלים, bitman עונה: גיבור העל שיודע הכל על ביטקוין

ביטקוין למתחילים

מדריך להשקעה בביטקוין

על כתובות, מפתחות ומה שביניהם

גרף יומי שמתעדכן אונליין  שמראה עלייה בערך ביטקוין מיום היווצרו עד היום
ביטקוין זה מזומן במהירות האינטרנט, אינו מאבד מערכו כל חודש בעקבות הדפסות כסף, מאפשר לך חופש כספי ללא צורך לקבל את חוקי המונופול של הבנקים על הכסף שלנו. בגלל שביטקוין נולד באינטרנט, הכל עובד טוב כמו שאנחנו מצפים מהטכנולוגיה הכי מתקדמת שלנו. אין תורים בבנקים, אין מסגרות מגבילות, אין ימי חופש. הכל פשוט עובד, והכוח נמצא אצלך.

הדבר שהכי חשוב להבין לגבי ביטקוין זה שלא מדינה ולא בנק יכולים פשוט להדפיס אותו, ולכן הכסף שלך שומר על הערך שלו. ביטקוין מאפשר לכל אחד להיות הבנק של עצמו אם ירצה, ולשמור על הכסף שלו בעזרת סיסמאות ועוד שיטות מתוחכמות מבלי לסמוך על בנקים שיום אחד יחליטו לא להחזיר לך את כספך (ראה ערך קריסת היורו והדולר)

 What is Bitcoin?

 

Why you need to start using Bitcoin

 

יותר גדול מהאינטרנט – מהפכת הערך

ביטקוין – ניפוץ מיתוסים

צפו בסרטון » לינק+ פרק 17: כסף כסף כסף

 

יש לך עודף?  משפט שהילדים שלנו לא יבינו…

 

printing money לפתיחת ארנק ביטקוין הכי פשוט להוריד אפליקציה של mycelium לנייד. אבל, אם יש לכם סכום גדול ממה שאתם משתמשים ליום יום, מוטב שהוא יהיה מאובטח באופן רציני, כי זו האחריות שלכם לדאוג ולשמור על הכסף שלכם. בהמשך הפוסט יש רשימה של הנחיות איך לאבטח ארנק ביטקוין- מומלץ עם ארנק נייר.


צפו בסרטון »Mycelia in Wonderland  אפליקציית מייסיליום בסמארטפון מאפשרת לאתר קונים ומוכרים של ביטקוין בסביבה הפיזית הקרובה


מבוא לביטקוין 

תוכלו לקרוא הסבר פשוט בעברית  באתר קהילת ביטקוין ישראל , התחל כאן

 מצגת ממצה מבית ביטקוין

מה זה ביטקוין

הסבר: ביטקוין הוא מטבע חופשי מבוזר לגמרי, מערכת קוד פתוח- כל אחד יכול לעקוב אחרי כל תנועה בכל זמן, אין אדם או גוף אחד שאחראיים/שולטים במידע. אז איך בכל זאת המערכת מנהלת את עצמה ,באנרכיה ? סוג של… סדר חדש. ומי בעל הבית? מי היוצר? מי אחראי במקרה של תקלות?

Meni Rosenfeld ביטקוין הוא ילד מאומץ.האב הביולוגי שלו רצה את הטוב ביותר עבורו, ולכן מסר אותו למשפחה גדולה ואוהבת – אתה, אני, וכל מי שמשתמש בביטקוין.

Gil Assayag – מי שיצר את התוכנה היה "סאטושי", מדובר ככל הנראה בשם בדוי, שלא בטוח אם עומד מאחוריו אדם בודד או אולי קבוצה, שהביא לעולם את Bitcoin. שלח את הרעיון הראשוני לקבוצת מתכנתים ומומחים בהצפנות כדי שיביעו את דעתם, והלך ונעלם ככל שביטקוין תפס תאוצה ועמד על הרגליים.

מדובר בחבורה של אנשים טובים וחכמים, חלקם היו פעילים עוד בתקופת סאטושי ועזרו לייצב ולתקן באגים בביטקוין. נכון להיום, במידה ויש תקלה במערכת – כל מי שפעילים בפורום bitcointalk.org (שזה כל מי שרוצה ומבין עניין ויש לו מה לתרום מהידע והניסיון שלו)- אותם מתכנתים שלקחו על עצמם לתחזק את ביטקוין מתכסים עצה- דיון דמוקרטי פתוח כמו בכל פורום וירטואלי , דנים באפשרויות איך לטפל בבעיה, ועושים את זה. אף אחד לא מינה אותם כ"אחראיים" . הם אנשים עצמאיים שבוחרים לקחת אחריות על הדבר הזה כי זה חשוב להם. ככה זה עובד: אלו כללי המשחק בעידן החדש : 100% אחריות אישית, עצמאות שמחליפה את התלות של אנשים בממסד הבנקאי הישן. החזון שלהם . כל אדם שיש לו זמן פנוי ויכולות הנדרשות לפיתוח ותיקון ביטקוין מוזמן להצטרף ל Bitcoin Foundation  . למי שאין את היכולות אבל רוצה לתרום להם:   תרומה בביטקוין

מהי הם הכורים? כדי למנוע כל מני רמאויות, לדוגמא תשלום פעמיים עם אותו מטבע, אנשים ברחבי העולם מריצים תוכנה שבודקת את כל העברות בין החשבונות, ומונעת רמאויות. האנשים האלו שנקראים "כורים" מתוגמלים על זה בקבלת מטבעות חדשים שהמערכת מיצרת.

איך ואיפה קונים ביטקוין

1. ניתן להגיע לשגרירות ביטקוין בת"א ולמכור במקום לאנשים פרטיים
2. דרך Bit2C – זירת מסחר.
3.  Mycelium Local Trader – ארנק סמארטפון .
4. דרך LocalBitcoins.com לתאם עם מישהו שרוצה למכור בעסקת פנים מול פנים.
5. דרך כספומט ביטקוין – אחד בשגרירות ואחד בדיזינגוף סנטר.
6. חלפן – bits of gold
8. קבוצת פייס – מסחר ביטקוין בישראל  https://www.facebook.com/groups/439327062818235/
9. קבוצת פייס – ביטקוין בין חברים קנייה ומכירה  https://www.facebook.com/groups/bitcoinforu/

מה אפשר לקנות עם ביטקוין:

פרילאנסרים שמקבלים ביטקוין

רשימת עסקים המקבלים ביטקוין בארץ

ביטקוין בעסקים

בית שינוי תודעתי הפיזי- ברחובות , והוירטואלי – כאן , מקבל ונותן תמורה עבור שירותי הייעוץ והלימוד במטבע ביטקויין.

ניתן לראות את כל המוצרים והשירותים ב חנות אתר שינוי תודעתי 

תרומה – תמורה בביטקוין לאתר שינוי תודעתי 

נהנתם ללמוד מההבנות שקיבלתם באתר שינוי תודעתי ? אתם מעריכים את תרומת האתר להתפתחותכם ורוצים לתת  תרומה לתחזוקת האתר שנעשיית בהתנדבות  למען טובת הכלל? פשוט מאד, פתחו wallet= ארנק   ובצעו העברה לפי ההנחיות כאן

 בבחירתכם להעביר תרומה זו תתרמו את חלקכם לא רק לאתר אלא תהיו שותפים לעולם חלופי שבו מתנהל מעבר ישיר של אנרגיה בין אנשים ועסקים במטבע ווירטואלי בינלאומי שכבש את העולם
הנחיות לפתיחת wallet=ארנק (חשבון): 
1. מקליקה בכתובת הדפדפן (URL) את שם האתר http://blockchain.info/  (אפשרות נוספת של ארנק מומלץ: http://electrum.org/ )
2. מקליקה wallet (המילה הכי ימנית בסרגל השחור למעלה)
3. מקליקה על המלבן הירוק  create my free wallet
4. מקליקה ב  alias  שם
5. מקליקה  password -סיסמא , ושוב פעם שניה
6.מעתיקה ושומרת את המשפט ג'יבריש שב captcha
7. לוחצת על כפתור "continue" ואז קופצת חלונית עם משפט ג'יבריש – מעתיקה ושומרת אותו שלא לאבד (המשפט יכול לסייע לשחזר את הסיסמה במידה והיא אבדה)
זהו, יש לך חשבון ביטקויין בחינם.בלי חתימות ערבים והתחייבויות.  מומלץ להעתיק את כתובת ה URL של חשבונך ולשמור וככה כל פעם שאת רוצה להיכנס-להטמיע ישר את הכתובת -יעיל ומהיר
הנחיות להעברת תשלום בביטקויינים
אם כבר יש לך מטבעות ביטקויין בחשבון, אז ככה מעבירים:
1.נכנסים לאתר blockchain (אם שמרת את כתובת ה URL , הכי פשוט להטמיע אותה)
2. מקליקים על send  money
3. מטמיעים את כתובת החשבון של אתר שינוי תודעתי  (צרו קשר ואעביר בפרטי)
יש אפשרות יותר פשוטה – לשלוח דרך המייל (בעמודה משמאל חפשו אייקון של מעטפת מייל)
4. מקליקים סכום להעברה ולוחצים Send
זהו, בוצע
עדכוני שער הביטקוין – bitstamp
אתר שמחשב שערי המרה:   http://preev.com/btc/ils
אתר נוסף באנגלית: http://bitcoincharts.com/markets/

פירסומים בתקשורת  (עידכונים כך שהראשון שמופיע הוא האחרון שפורסם)

"ביטקוין מאפשר צדק חברתי 
אמיתי, והבנקים מפחדים מזה"


צפו בסרטון » Bitcoin Fireside Chat with Marc Andreessen    מארק אנדריסן, אחד המשקיעים הגדולים והמפורסמים של סיליקון ואלי מספר למה התחיל להשקיע בסטארטפים בתחום הביטקוין, ואיך הוא רואה את הטכנולוגיה מאחורי ביטקוין משנה את כל איך שהאינטרנט עובד 


Vitalik Buterin , האקר 19 בן ,רואה בביטקוין הרבה יותר מצורה של כסף . הוא רואה את זה כדרך חדשה של בנייה כמעט כל יישום אינטרנט. 

חדשות בי.בי.סי מדווחים על הגבלה של הבנקים במשיכת מזומנים

ארוע הפתיחה הרשמי של איגוד הביטקוין הישראלי בקמפוס גוגל בת"א. 

פעילי קהילת ביטקוין ישראל

Bitcoin Price Could Reach $98,500, Say Wall Street Analysts

ynet:  הביטקוין זורח, הבנקים המרכזיים שוקעים

הודעה רשמית שהממשל הסיני מפסיק לצבור דולרים:  China Announces That It Is Going To Stop Stockpiling U.S. Dollars

אלף ביט- כלכלה טכנולוגית : כל השאלות והתשובות על ביטקוין, ובעברית ! 

ביום הדיון בסנאט: ביטקוין משתלטת על מילות החיפוש בגוגל

בסין אפשר לקנות נדל"ן בביטקוין  Chinese can now buy real estate with Bitcoin

Federal Reserve economist says bitcoin is a remarkable technical achievement

כספומטים של ביטקוין מופצים בכל העולם

כספומט הביטקוין הראשון

Bitcoin takes an important step toward becoming part of every web browser on the planet

mako  :  ה"ביטקוין" – המטבע הוירטואלי הראשון

כלכליסט:  כל מה שרציתם לדעת על המטבע הוירטואלי שמשגע את העולם  

Coinlab Bringing Bitcoin to Wall Street

ynet כלכלה: חדש: כספומט שממיר שטרות לכסף אלקטרוני

BBC news tecnology – Bitcoin virtual currency reaches all-time high price

כלכליסט: המטבע הוירטואלי שמאיים על הסדר המוניטרי בעולם

mako – תשכחו מדולרים ושקלים, המטבע הבא – ביטקוין

mako -נא להכיר: המטבע הדיגיטלי שמזעזע את העולם

the marker – אמצעי תשלום מקובל: המטבע הווירטואלי ביטקוין קיבל רישיון בנק

רשימת קישורים מומלצים:

מפת הכספומטים של ביטקוין בעולם – כרגע יש 300, מתוכם 3 בישראל

איך יוצרים ארנק נייר מאובטח 
איך מעבירים ביט מארנק נייר:  צריך לעשות ייבוא של המפתח הפרטי לארנק החם שאתה רוצה להשתמש בו. במקרה של blockchain.info לוחצים על import/export (בשורה העליונה) ומקלידים את המפתח איפה שכתוב import private key. לחלופין, אם יש לך אנדרואיד אז אפשר להשתמש בארנק Mycelium כדי לסרוק את הברקוד של ארנק הנייר ולשלוח את הביטקוין שבו לאן שרוצים.

 מיהו סטושי נקמוטו?

מיהו סטושי נקמוטו? ממציא הביטקוין האניגמטי טרם נחשף אך לאורך השנים הועלו כמה סברות לגבי זהותו. הראשונה היתה כתבה בניוזוויק, שאיתרה יפני מזדקן בשם דוריאן סטושי נקמוטו. האיש הכחיש מכל וכל את היותו ממציא המטבע הוירטואלי ולאיש לא היתה סיבה להאמין שכי הוא אכן הממציא, פרט לשם בתעודת הזהות.

אך הסיפור המעניין יותר שייך לאדם בשם קרייג רייט, מדען מחשב אוסטרלי בסוף שנות הארבעים לחייו שלאחר שרשויות המס האוסטרליות פשטו על ביתו, החל לפזר סדרה של רמזים כאילו הוא ממציא הביטקוין, סטושי נקמוטו. שיאה של הפרשה הגיע כאשר רייט עשה שימוש במפתח הפומבי של אחד מארנקי הביטקוין הראשונים בשרשרת הבלוקים, וחתם באמצעותם על הודעה הטוענת כי הוא הוא נקמוטו. אל הקלחת, שהתרחשה כולה תוך כדי ועידת ביטקוין עולמית, הוטלה גם הודעתו של גאווין אנדרסן, אחד מהיחידים אשר היו בקשר אינטרנטי עם נקמוטו, כי הוא מאמין שרייט הוא נקמוטו עצמו.

אבל עד מהרה החלו להצטבר הראיות כי כמעט כל אחד יכול היה לעשות כן, ולכן רייט התבקש לספק את ההוכחה לפיה הוא הוא נקמוטו. רייט אמור היה להעביר סכום כסף קטן, מאחד הארנקים הראשונים, ארנק ממנו העביר נקמוטו לידידו מספר ביטקונים בעבר ואף תיעד את ההעברה במספר פורומים ידועים, לפני היעלמותו. רייט טען כי אינו יכול, שכן הכסף שנמצא בארנק מיועד למטרות צדקה ומחויב לקרן אותה עליו להפעיל. את הבעיה ניסה לפתור כתב ה BBC שסיקר את הפרשה באמצעי פשוט במיוחד. הוא העביר ביטקוין בשווי 5 פאונד לתוך אותו ארנק, וביקש מרייט להעביר את אותם חמישה פאונד בחזרה. העברת אותם כספים היתה מעידה כי רייט מחזיק במפתח הפרטי של ארנק השייך לנקמוטו, מפתח אשר אמור להיות ברשותו של נקמוטו בלבד.

בנקודה הדרמטית הזו התכנסה קבוצה של עיתונאים כדי לחזות בהעברה. כתב של ה- BBC, כתב ה- GQ ועורכי דינו של רייט הצטופפו בחדר קטן בלונדון וחיכו לרייט שיגיע ויבצע את ההעברה. אבל רייט בחר אחרת. הוא הפיל את אתרו ונעלם, כפי שהופיע על במת ההיסטוריה.

כיום איש עדיין אינו יודע לבטח מיהו נקמוטו, אך הסברה המרכזית מפילה את החשד על מתכנת בשם ניק זבו, אשר כתב מאמרים בתחום וסגנון כתיבתו דומה לזה של נקמוטו.

עובדת בונוס: על מנת להוכיח את את היווצרות הבלוק הראשון ב- 2009, צוטטה הכותרת של הסאנדיי טיימס מאותו היום. התמונה מתחת לכותרת היתה של טנק ישראלי מול עזה.

מקורות:
סיפורו העצוב של דוריאן סטושי נקמוטו: https://bitcoinmagazine.com/…/how-the-hunt-for-satoshi-tur…/

קרייג רייט בורח מהוכחה- הסיפור המלא ב- GQ http://www.gq-magazine.co.uk/article/bitcoin-craig-wright

גאווין אנדרסן טוען כי קרייג רייט הוא נקמוטו https://en.wikipedia.org/wiki/Gavin_Andresen

תודה שטסתם שינוי תודעתי.
 
היכונו לנחיתה רכה בעולם האמיתי.
 
ברוכים הבאים לעידן האש והאוויר.

אהבה, נעמה

אפשר לפנות אליי אישית בכל שאלה: מוזמנים בשמחה . גם הספק מבורך, בעיקר הוא….

*

שיחזור סיד למפתח

41 תגובות בנושא “ביטקוין bitcoin – מטבע וירטואלי”

  1. Udi Romano

    לטובת כלל הציבור, בהמשך לשאלה שנשאלה: כמה confirmatons צריך לקבל על מנת להיות בטוח שהעברת ביטקוין בוצעה בהצלחה?
    *
    צריך להבין שביטקוין היא מערכת מבוזרת שמושתת על כך שכל המשתתפים או ״השחקנים״ מוכנים לציית לכללי משחק מסויימים ועל ידי כך להגיע להסכמה שבאה לידי ביטוי ברישום הבלוקים על גבי הבלוקצ׳יין. הבלוקצ׳יין מייצג את היסטורית הטרנזקציות הידועה והמוסכמת על כלל המשתתפים, מה שנקרא קונצנזוס. על מנת להשלים את התהליך הזה בסופו מושג הקונצנזוס צריך שלכל המשתתפים ברשת יהיה תמריץ לפעול על פי הכללים של הפרוטוקול ולא לסטות מהם. התמריץ הזה הוא תמריץ כלכלי בדמות מטבע אותו כורים בתהליך ה – mining. כשאתה מבקש לבצע טרנזקציה ולהעביר ביטקויין מחשבון אחד לחשבון אחר, מה שקורה זה שהארנק שלך מפרסם את הרצון לבצע את הטרנזקציה הזו בשאיפה לכלל הצמתים ברשת. אלו בתורם מוסיפים את הטרנזציה למבנה הבלוק (פשוט אוסף של טרנזקציות) אותו בהמשך כל אחד מהכורים ינסה לכרות. הכורים מתחרים ביניהם על מי יצליח ראשון לכרות בלוק לגיטימי. הלגיטימיות של בלוק נקבעת על ידי בעיה מתמטית שהכורים מנסים לפתור ומי שמצליח לפתור אותה ראשון מביניהם זוכה לפרסם לשאר הרשת את הבלוק הבא שיתווסף לשרשרת.

    בלוק שכולל בתקווה גם את הטרנזקציה שאתה פרסמת. ברגע שבלוק כזה פורסם והוא כולל בתוכו את הטרנזקציה שלך, אזי היא מתווספת לבלוקצ׳יין ולך יש confirmation אחד. אבל, הדבר אינו מבטיח בהסתברות של 100% שהטרנזקציה שלך תישאר כחלק מהקונצנזוס בהמשך. על מנת להבין זאת צריך להבין קצת איך הפרוטוקול עובד. מבחינת איך שהבלוקים מסודרים כל בלוק מצביע על הבלוק של לפניו, ככה לצורך העניין אפשר ללכת אחורה בהיסטוריה.

    נשאלת השאלה, מה קורה אם אחרי שפורסם בלוק A שכולל את הטרנזקציה שלך ומצביע על בלוק B שנמצא לפניו בשרשרת, כורה אחר מפרסם בלוק לגיטימי נקרא לו C, שגם הוא מצביע על בלוק B ולא על בלוק A כפי שהיית מצפה? במצב כזה יש branch או פיצול ב Blockchain. על פי כללי הפרוטוקול הקונצנזוס מתייחס לנתיב הכי ארוך של בלוקים שניתן ליצור, ז״א שאם תיאורטית הבלוק הבא שכורה אחר יחתום שנקרא D יצביע על בלוק C יווצר מצב בו הנתיב הכי ארוך בשרשרת למעשה לא כולל יותר את הבלוק עם הטרנזקציה שלך ולכן מבחינת הרשת היא פשוט לא קרתה. אמנם על פניו תרחיש אימים תיאורטי כזה עלול להתרחש אבל ההסתברות לכך היא מאד נמוכה. על מנת שזה יקרה כורה ממש חזק ששולט על רוב כח המחשוב ברשת, בפרופורציה הסתברותית גבוהה יכול לפתור כמה בלוקים ברציפות ו״לעקוף״ את השרשרת הכי ארוכה עד כה, אבל במציאות על מנת שזה יקרה צריך גם מזל (שאותו כורה יצליח לפתור כמה בלוקים ברציפות כאשר ההסתברות לכך היא הפרופורציה בין כח הכריה שלו לכלל כח הכרייה ברשת) וגם צריך ממש לרצות לדפוק אותך. ההסתברות הזו כמובן שואפת לאפס. לעניין ה 6 אימותים. זה סוג של שיח לגאסי שהשתמר מהשלבים היותר מוקדמים של הרשת, הרעיון הוא שככל שנוספים יותר בלוקים על גבי הבלוק שהטרנזקציה שלך כלולה בו, כך השרשרת שכוללת את הבלוק שלך מתארכת וכך גם גדל באופן מעריכי הקושי לבוא ולייצר שרשרת מתחרה שתעקוף אותה. מקווה שהייתי ברור ושלא רשמתי הרבה אי דיוקים. בסופו של דבר אישור 1 מספיק בהחלט!

  2. ברחוב אחוזת בית בת"א שני בתים: אחד שנאחז באדמה-מגדל מפואר – בניין חדש של הבורסה שהושק אתמול 8/9/2014 במעמד יאיר לפיד וכאלו, והשני שטס באוויר- משרד צנוע-חנות קטנה ומטריפה: שגרירות ביטקוין שנחנכה כבר לפני שנה וחצי לדעתי, בערך… שם ערך הכסף מרקיע לשחקים באמת, נושק גבהים ששום כסף ארצי גשמי לא יוכל להגיע אליו. באותו רחוב נמצא דוד הקטן מול גוליית הגדול ומפיל אותו ארצה ללא נגיעת אגרוף אחת. איך? בעזרת האש(הטכנולוגיה) והאוויר(תודעה). הבורסה לניירות ערך מאבדת את הערך שלה גם בלי שאף אחד יפיל אותה. השינוי התודעתי שאנשים עברו מראה אותותיו גם במציאות הארצית. הגיעו ימות המשיח. אחרית הימים זה כאן ועכשיו. יותר ויותר אנשים בוחרים לנהל את האנרגיה שלהם בעצמם ולא להפקיד אותה בידי פקידי ממסד אפורים שיגזרו מהם קופונים וישלטו בהם=בכסף שלהם. איזו זכות אדירה נפלה בחלקנו לחיות כאן בתקופת השינויים המהפכנית שמתרחשת כעת בעולמנו . למעשה- זה לא "נפל עלינו" זה אנחנו שבחרנו ונבחרנו לייצר את השינוי הזה, כי יש לנו האומץ לעשות מה ששום דור באנושות לא עשה לפנינו: לשחרר את האחיזה באדמה והמים ולהתעלות עם האש לאוויר. זה אנחנו=הנשמות הכי אמיצות שחיו אי פעם בתולדות האנושות בכדה"א. האדמה=הכסף הגשמי ילך ויאבד את הכסף שלו יותר ויותר בתקופה הקרובה. צפוי משבר כלכלי שאנחנו כעת רק בפרומו שלו. הוא ילך ויתפשט יותר ויותר עד שאנשים יבינו שהם לא יכולים באמת לתת אמון בממסד ההון שלטון ויבחרו לנהל את הכסף שלהם בעצמם- באמצעות ביטקוין ושאר המטבעות הוירטואליים שמבוססים קוד פתוח. נגמר עידן השליטה. אנחנו חיים בעידן חדש של שת"פ. בוקר טוב ובוכים הבאים למי שהתעורר כעת. הקשיבו היטב למה שאומרת אישה עם בינה נשית: אסתר לבנון- מנכלי"ת הבורסה לשעבר: מחזורים לא מגיעים מבניין אלא מזה שחברות נרשמות ויש משקיעים, ובשביל זה צריך לעשות דברים אחרים" אילן פלטו,יו"ר איגוד החברות הציבוריות:" לא הבניין ולא המצב הנוכחי יביאו חברות לבורסה. כדי שיגיעו חברות חדשות צריך לעשות שינוי רציני בכל הלך המחשבה של כל הרגולטורים, משרד האוצר, משרד המשפטים,כנסת,ממשלה … כי אחרת המצב לא טוב . כל שנה נמחקות 30-40 חברות מהבורסה ולא מגיעות חדשות". העיתוי שבו נחנך בניין הבורסה מעמיד באור בהיר את מגמת השינויים, לאור התפתחות מהפכנית שאחרת שהתהוותה למציאות בקצה השני של העולם באותו יום 8/9/2014: פייפאל יצאה אתמול בערב בהודעה רשמית שהיא מאפשרת שימוש בביטקוין להעברות כספים. קולטים מה הולך כאן? איזו קפיצה התרחשה באותו הרגע מול הנפילה של אותו בניין מפואר שרק נחנך אבל מאבד את ערכו. שיואו, הולך להיות כאן שמח. הבנה חשובה: מה שמשנה איננו כמה ביטקוין יש לך אלא מה אתה עושה איתו. יש לנו אנרגיה שנחתמה מראש לתמוך בנו במימוש הייעוד, אבל מקבלים אותה רק לפי דרישה. כל עוד תדרשו אדמה- תקבלו רק כסף ישן שיאבד מערכו. תדרשו אוויר(תודעה), תקבלו תמורה באנרגיית אש-אוויר=ביטקוין https://www.facebook.com/photo.php?fbid=363801683793011&set=a.145877165585465.1073741832.100004895469467&type=1&theater השקת הבורסה ברחוב אחוזת בית // שינוי מבנה ולא שינוי מבני 8/9/2014 https://www.youtube.com/watch?v=XK_3ujrc86A&feature=em-subs_digest הצהרת פייפל על שימוש בביטקוין 8/9/2014 http://techcrunch.com/2014/09/08/paypal-braintree/ גרף מהיימן מאיגוד הביטקוין הישראלי שמראה עליית ערך ביטקוין http://bitcoincharts.com/charts/bitstampUSD#rg2920ztgSzm1g10zm2g25zl להעמקת ההבנה ממליצה להיכנס לקישורים האלו: ביטקוין – אתר שינוי תודעתי http://shinuytodaati.co.il/blog/2013/02/25/%D7%91%D7%99%D7%98%D7%A7%D7%95%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%98%D7%91%D7%A2-%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99/ שליטה ושלטון- לא רוצים שישלטו בכם? תלמדו לשלוט באנרגיה שלכם http://shinuytodaati.co.il/blog/2013/05/22/%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%94-%D7%95%D7%A9%D7%9C%D7%98%D7%95%D7%9F/ ממשלת הצללים http://shinuytodaati.co.il/blog/2013/10/08/%D7%9E%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%9C%D7%99%D7%9D/ כסף בעידן החדש http://shinuytodaati.co.il/blog/2012/09/02/%D7%9B%D7%A1%D7%A3-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%93%D7%9F-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9/

  3. יש לנו מה ללמוד מהשוויצרים: 2500 פראנק הכנסה בסיסית לכל אדם.
    אבל כדי שנהיה באמת אור לגויים, עלינו לתת מאיכויות האש והאוויר שלנו, כלומר- לתרום לפיתוח חדשנות טכנולוגית (זו האש הבוראת,היצירתית)שתהה כלי לפיתוח התודעה(זה האוויר=ההבנה הגבוהה).
    אם נשכיל להטמיע שימוש גורף במטבע וירטואלי דוגמת ביטקוין ונבטיח באמצעותו הכנסת בסיס שתאפשר קיום בסיסי לכל יהודי , בכל מקום בעולם, כדי שיוכל להתפנות לעיסוק במימוש הייעוד שלו ובכך יתרום מהגאונות שלו להתפתחות הכוללת, זה יהיה …מימוש השליחות שלשמה בחרנו ונבחרנו לחיות כאן בעולם כיהודיים. זו הגאולה האמיתית. זהו המשיח שחיכינו לו דורות על גבי דורות: הוא איננו גואל בדמות פיזית שיושיע אותנו (למרות שכן יש 3 מנהיגים כאלו בפוטנציה שטרם התגלו) אלא זו התודעה, ההבנה של היותנו שליחים שירדו לעולם כדי לקדם שינוי תודעתי ולתרום מאיכויות האש והאוויר שלנו להתפתחות תודעה כוללת.
    http://themindunleashed.org/2014/03/swiss-pay-basic-income-2500-francs-per-month-every-adult.html
    מוזמנים להאזין לתקשור חשוב של תודעת העל על הכסף והעם היהודי, כאן
    https://www.youtube.com/watch?v=DthaNzYWcyE
    ולהעמיק את ההבנה אודות העם הייהודי=הייעודי, כאן:
    http://shinuytodaati.co.il/blog/2012/04/10/%D7%94%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%99%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%99/
    ביטקוין-אתר שינוי תודעתי
    http://shinuytodaati.co.il/blog/2013/02/25/%D7%91%D7%99%D7%98%D7%A7%D7%95%D7%99%D7%9F-%D7%9E%D7%98%D7%91%D7%A2-%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%98%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99/
    כסף בעידן החדש – אתר שינוי תודעתי
    http://shinuytodaati.co.il/blog/2012/09/02/%D7%9B%D7%A1%D7%A3-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%93%D7%9F-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9/

  4. Izi Schein‏ :

    בקרב כמה אנשים מצויינים ומצפוניים במיוחד בישראל יש איזו סלידה מביטקוין ומהעיסוק בו, שאני נוטה להבין: אחרי הכל, גם אחרי מהפכת הביטקוין ימשיכו להיות מלחמות ועוני.

    לפני שאני עושה copy+paste לכמה מילים שכתבתי על קיר של אחד מחברי בפייסבוק, אני רוצה לציין שביטקוין הוא לא מהפכה חברתית. הוא מהפכה טכנולוגית, כמו המהפכה התעשייתית והאינטרנט… אבל מהפכות טכנולוגיות הם חשובות: האינטרנט שיפר את איכות החיים שלנו יותר מכל תנועת מחאה או ארגון חברתי.

    להשתמש בביטקוין זה יותר פשוט מלנהוג במכונית, יותר פשוט מלדווח למס הכנסה, מלכתוב קורות חיים וללכת לראיונות עבודה, מלהשתמש ב-microsoft office, מלקחת משכנתא לדיור, יותר פשוט מלשלם ביטוח לאומי ומלהשתמש בסמארטפון. להשתמש בביטקוין זה גם לא הרבה יותר מסובך מלהצביע למועמדים ב"אח הגדול".

    יש רתיעה טכנולוגית, והביטקוין כרגע בשימוש של 0.1% מהאוכלוסיה, אבל זה לא בגלל שצריך להיות תוכניתן תותח כדי להשתמש בו.

    אנשים שלומדים במשך 15 שנה כדי למצוא עבודה במשכורת רעב, לא מוכנים להשקיע כמה שעות בהבנה של תוכנית הפנסיה שלהם, ולא מוכנים להשקיע שעה בללמוד על הכסף הקריפטוגרפי החדש הזה.

    אם הביטקוין מבוסס על "ממבו ג'מבו טכנולוגי ובלוקצ'יין" אז הבריקסטון פאונד מבוסס על הלירה שטרלינג שהיא פי אלף יותר מסובכת. רק שאת הלירה שטרלינג והשיטה המוניטרית שלה אנשים נוטים לקבל כאקסיומה וכמובן מאליו.

    אם הביטקוין יחליף את הדולר והאירו, קהילות יוכלו לייצר שטרות מקומיים שמבוססים על ביטקוין, בדיוק כמו הבריקסטון פאונד. בריקסטון פאונד וביטקוין הם שני פתרונות שונים לשתי בעיות שונות. בריקסטון פאונד לא יפתור את הבעיות שלשמם ביטקוין נוצר. (אינפלציה ושחיקת כח הקנייה למשל)

    "יחידי הסגולה" שמשתמשים בביטקוין לא יצרו מסך עשן. את מסך העשן הזה יצרה השיטה שגורמת ל-99% מאיתנו לפחד מ"השקעות ספקולטיביות" ומ"טכנולוגיה".

    אז אני מבין שיש וויכוח אם ביטקוין הוא טוב או רע, אבל חבל שאנשים חכמים פה מפחדים ממנו כאילו זה גחלים לוהטות או חוזה עם המון אותיות קטנות.

  5. עיירות בארה"ב מחליפות את הדולר בכסף מקומי
    מספר עיירות במערב מסצ'וסטס החלו להשתמש במטבע מקומי, המכונה ברקשייר, כדי לחזק עסקים מקומיים בתחרות מול רשתות לאומיות. אחד הבנקים באזור שוקל להציע צ'קים וכרטיסי חוב שישתמשו בברקשיירס

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3415461,00.html

  6. היום פרסמו משרד האוצר ובנק ישראל אזהרה חריגה נגד הביטקוין. לטובת מי שלא מכיר את מערכת הביטקוין הנה ההסבר לחלק מהאזהרות:

    ■ ההודעה : המטבעות הווירטואליים אינם מונפקים על ידי בנק מרכזי ואינם זוכים לגיבוי של בנק מרכזי הערב לערכם הנקוב.
    * הסבר: זה מזכיר מאד את השקל החדש שלנו. גם השקל 95% ממנו וירטואלי והוא אינו מונפק על ידי בנק מרכזי (אלא על ידי בנקים פרטיים). הבנק מתריע מכך שהערך של הביטקוין נקבע על ידי השוק החופשי ולא על ידי ועדה בבנק שמעולם לא נבחרה על ידי הציבור.

    ■ ההודעה: מאחר ושימוש במטבעות וירטואליים מאפשר העברתם באופן אנונימי, פעמים רבות תוך עקיפת הצורך בשימוש בגורמים הפיננסיים עליהם חל משטר איסור הלבנת הון ומימון טרור
    * הסבר: בנק ישראל חושש ממקרי הלבנת הון כמו שהתרחש באחד הבנקים הגדולים בעולם- ב2012. בנק HSBC סיפק אז מקלט מס לסוחרי סמים ונשק ובנקאים החשודים בפלילים.
    http://www.themarker.com/wallstreet/europe/1.1860677

    ■ ההודעה: המאפיינים הייחודיים של המטבעות הווירטואליים עלולים להוות קרקע פורה לפעולות מרמה, כדוגמת "הונאות פונזי" – הונאת ממון שבה מובטח למשקיעים החזר השקעה גבוה במיוחד בפרק זמן קצר, אך למעשה כספי החזר ההשקעה המוצגים כפירותיה, משולמים מכספם של המשקיעים העתידיים ואינם אלא החזר חלקי של הקרן.
    * הסבר: דוגמא נהדרת להונאת פונזי – שוק הדיור בישראל .

    ■ הערך של המטבעות הווירטואליים דוגמת ביטקוין נתון לתנודתיות גבוהה במיוחד. ערכו של הביטקוין, למשל, עלה אמנם תקופה מסוימת בחדות, אך הוא עלול גם לצנוח במהירות, כפי שכבר אירע.
    * הסבר: בנק ישראל מתריע מפני הסכנה במטבעות עם תנודתיות גבוהה כמו למשל השקל (הישן) שהיה פה בשנות ה80.

    ■ ההודעה: רכישה של מטבעות וירטואליים יכולה להיעשות באופן ישיר ממי שמחזיק בהם, באמצעות זירות מסחר או באמצעות שירותי חליפין. שירותים אלה חושפים את המשתמשים בהם למגוון רחב של סיכונים נוספים כתוצאה מחוסר היציבות התפעולית, כשלי אבטחת מידע וחוסר ודאות רגולטורית המאפיינת את פעולתם.
    * הסבר: החשש שמביע פה בנק ישראל הוא מהתנהלות מופקרת ולא אחראית של אלו שמשמשים כמתווכים במסחר בביטקוין כדוגמא לכך אפשר לקחת את התנהלות המערכת הפיננסית בארה"ב שהובילה למשבר הסאב פריים ב2007.

    1. בקשר לביט קוין, על פניו זה נשמע יפה ומעודד, צריך רק לזכור כמה דברים עיקריים.1. אף אחד לא יודע מי פיתח את הרעיון הראשוני ומי עומד מאחורי זה2. ג'פי מורגן, כבר רשמו פטנט על מטבע וירטואלי3. כשהציבור יתרגל לביטקוין, תצא הודעה מטעם הממשלה… הרי ג'יי פי מורגן מעורב כאן, אז שמור לי ואשמור לך… וההודעה תהיה שמעטה מטבע חוקי וירטולי זה של גיי פי מורגן.. כולם התרגלו לביטקויין יעברו תחת פרסומת וקמפיין לג'פי מורגן .. והופשולטים לכם עם צ'יפ מתחת לעור, כי זה יחוייב להיות וכבר מלא תינוקות מושתל בהם צ'יפ כזה באישור האף דיי אי… וגם במבוגרים… ולא רק שאם לא תשמע לממשלה יכבו לך את הכסף, אלא יכבו לך גם את הצ'יפ שלא תהיה לך זהות ולא תוכל לאכוללכן לקנות כסף וירטואלי זה האסון השני לאנושות..הדבר הטוב ביותר זה להתחבר בחזרה לטבע ולמצוא פתרונות חליפין אחרים בלי שום טכנולוגיה. !

  7. תקלה חמורה שלא מאפשרת לרשתות הגדולות לקבל תשלום באשראי. בחברה המתפעלת את הסליקה=שב"א שבבעלות הבנקים לא יודעים את סיבת התקלה. ואתם? רוצים לדעת? מה עוד צריך לקרות כדי שתבינו שעליכם לשחרר את האחיזה באדמה=בשלטון שמנהל לכם את הכסף ותתעלו לאוויר=קחו אחריות לנהל את מערך האנרגיה שלכם בעצמכם? יש דרך לתת ולקבל תשלום ישיר ללא תווך הבנקים. קוראים לזה ביטקוין. זה מטבע וירטואלי בינלאומי מבוזר בקוד פתוח שכל אחד יכול לייצר אותו ולהשתמש בו. למה לא כל העולם בוחר לשלם בביטקוין? אז זהו, שכן… יותר ויותר. מי מכם שמפחדים כי לא רוצים לדעת ובוחרים להמשיך לתת אמון ואחריות בשלטון ההון- מציעה לכם להתעורר , ומהר. צא ולמד. קישור לכתבה המלאה בדהמרקר,מוטמע כאן:
    שליטה ושלטון- לא רוצים שישלטו בכם? תלמדו לשלוט באנרגיה שלכם
    http://shinuytodaati.co.il/a5-old-2-new/שליטה-ושלטון/

  8. שאלה: אני לא בדיוק מבינה מה ההבדל הערכי בין ב"ק לכסף רגיל. עם שני הסוגים אפשר לרכוש דברים שמפתחים או דברים שמעכבים. העובדה שהב"ק הוא וירטואלי, לא הופך אותו מבחינה ערכית למשהו אחר מכסף פיסי. זה שינוי צורה , לא שינוי מהות. הערך הכספי של דבר אשר נקנה בב"ק עדיין שווה לערך הכספי של דבר שנקנה בכסף רגיל. הבעיה היא לא הכלי (צורת הכסף) אלא השימוש בו (הערך שלו והבחירות שאנו דרכו)

    תשובה: למה האיכויות של בק מקדמות התפתחות הרבה הרבה הרבה יותר מכסף רגיל:

    1. נכון ש"עם שני הסוגים אפשר לרכוש דברים שמפתחים או דברים שמעכבים", אבל עם ביט אפשר יהיה לרכוש הרבה יותר. ערכו של הביט יעלה בעתיד יותר ויותר ונוכל לרכוש באמצעותו יותר הבנות ולעשות בו שימוש לבחירות מדוייקות יותר מאשר הכסף הרגיל יאפשר לנו. הערך הכלכלי של ביט רק יילך ויעלה (בטווח הארוך, לא מדברת על ירידות בדרך שמאפיינות מטבע חדש שעוד לא לגמרי יציב בשוק), ואילו הערך של כסף רגיל רק יילך וירד. למה? הסבר אדמתי: את הכסף הרגיל מדפיסות ממשלות ללא הגבלה- מה שמוריד את ערכו וגורם לכך שאין לו באמת כיסוי כי זו כלכלה מבוססת חוב . הביט מיוצר ע"י אנשים- כל מי שרוצה לקחת אחריות על תהליכי הייצור, והוא מוגבל רק ל 21 מיליון מטבעות, משמע שוב שערכו רק יעלה.

    הסבר אווירי: כסף רגיל הוא פיזי-חתיכת נייר חסר משמעות לכשעצמו וככל שאנרגיית יסוד האדמה מצטמצמת, ערכו יילך ויישחק . הביט הוא מטבע מבוסס אנרגיות אש ואוויר ולכן יש לו מימון אנרגטי בקדימות גבוהה. הבריאה מממנת התנסויות חדשות באש ואוויר הרבה יותר מהאיחזות בשיטות התנהלות כלכלית ישנה. זה מהותי מאד כי זה מחייב אנשים להעיז להיפתח למשהו חדש, לאנרגיה שהיא בענן ולא ביד,לקחת סיכון מול הסיכוי,להפעיל שיקול דעת עצמאי ממקום של אומץ ולא מבוסס פחד.

    2. ביט מעודד תהליכי עצמאות שמשחררים את האנשים מתלות בממסד ההון ששולט להם באנרגיות. כדי שיהיה לך ביט אתה חייב ללמוד לנהל את המערך האנרגטי שלך בעצמך, חייב ללמוד את שפת הטכנולוגיה,חייב לקחת אחריות על אבטחת הביט . חייב. זה לא קל אבל זה שיעור שכל האנושות נדרשת לעבור . אנשים נדרשים להבין שמוטב אם ינהלו את הביט שלהם בעצמם כדי שלא ינוהלו ע"י הכסף הרגיל ובעלי השליטה בו. זה מהותי!

    3. כתבת"זה שינוי צורה,לא שינוי מהות", אבל זה לא נכון. לא מדובר רק על דרך ההעברה הוירטואלית ולא הפיזית (כי גם כסף רגיל אפשר להעביר וירטואלית-ולשלם עמלות לבנק). יש כאן משהו מאד מהותי שיש לביט ואין לכסף רגיל: יכולת ייצור עצמי. . כל אדם בכל מקום בעולם יכול לייצר (לכרות) ביט לעצמו בעצמו. ויכול גם לקבל ביט שלא ע"י קנייה באמצעות כסף רגיל: למשל: אם אני מלמדת קורס תודעת העל, התלמידים יכולים לשלם לי בביט וככה יהיה לי בלי שאצטרך לקנות. אפשר גם לקבל ביט ממכירת מוצרים יד שניה (כל חפץ שיש לי ואני לא זקוקה- אני יכולה למכור ולקבל תמורה בביט).

    4. הביט מבוסס על מערכת טכנולוגית מתקדמת גאונית של קוד פתוח- זה לא רק שינוי צורה. ערך השקיפות הוא מהות ולא רק תפאורה. כל אדם בכל מקום בעולם יכול לראות ולעקוב אחרי כל הטרנזקציות (העברות) בין ארנקים,קניות ומכירות. משמע: שאם אני רואה שמישהו בסין קנה ביט ב 140 מיליון דולר, אני מבינה ששווה לי לקנות מהר כי המחיר יעלה . אני לא צריכה לשלם עמלות ליועצים כלכליים שנוגסים לך עוד נתח באנרגיה.

    5. הביט מאפשר העברת אנרגיה ישירה מאדם לאדם ללא תווך ועמלות – מה שכסף רגיל קשה לו ליישם כי אם את בחדרה ואני ברחובות ואני רוצה לשלם לך או את רוצה לשלם לי, אז קליק אחד בשניה חוסך בזבוז אנרגטי של זמן נסיעות ,ללכת פיזית להוציא כסף מהבנק או ללכת לדואר או לעשות העברה בנקאית – ואז לשלם עמלות.

    6. האנרגיה שמאוכסנת בצורת ביט מאובטחת ומוגנת הרבה יותר מהכסף הרגיל שאנשים נותנים אמון בבנק שקיים,אבל הרי אין לו באמת כיסוי. אין ביטוח.
    יש מליין דרכים להצפין את המידע וסיכוי גבוה יותר שהבנק יגנוב ממך יותר מאשר מישהו יפרוץ לך לחשבון (אם תבצע את האבטחה כנדרש)

    7. עניין האנונימיות. כדי שיהיה לך ביט את רק צריכה לפתוח ארנק ולהעביר קוד עם מספרים ואותיות. כדי שיהיה לך חשבון בנק את צריכה ערבויות והתחייבויות והמדינה יכולה להחליט לעכל לך את הכסף בחשבון כי לא שילמת דוח תעבורה מלפני 5 שנים (מניסיון, עשו לי את זה). בביט, אף אחד לא יכול לגעת לי באנרגיה שלי. אני אנונימית. מספר וקוד מוצפן. fuck them

  9. שיתוף אישי : יש לי בארנק ביט . מה זה נותן לי?
    עצם הידיעה שיש לי מאגר אנרגיה גדול שעומד לרשותי לממן את משחק החיים שלי, נותן לי בטחון לעשות את מה שאני צריכה לעשות. אני יודעת שהוא בעל ערך וזמין, למרות שבוחרת לא להשתמש בצק הפתוח הזה. מספיקה לי הידיעה שהוא שם. לא משנה מה ערכו "האמיתי" בשוק. אני קובעת את ערכו עבורי, וזה אמיתי, הכי אמיתי שיכול להיות. אני מעיזה להוציא כסף שכאילו אין לי (כי זה "רק" אוויר, בענן…)אבל יש לי ! כי כסף זו אנרגיה ויש לי אותה, אפילו אם זה רק על הנייר ואני לא באמת מממשת את זה. גם אם ערכו עולה או יורד, זה לא משפיע על הידיעה הפנימית הבהירה והעוצמתית שיש לי מימון לכל התנסות שאבחר. למעשה- כבר בחרתי מזמן, עוד בטרם ירדה נשמתי לעולם. אני כאן כדי להבין למה. אז מה אני עושה עם הביט שלי? אני משתמשת בו כדי להבין למה, מה הסיבה הגבוהה שלשמה בחרתי ונבחרתי לרדת לעולם הזה. מה התרומה הייחודית שאני, רק אני, יכולה לתת .איך אני עושה את זה בלי להעביר אפילו מיליביט אחד? אני פשוט עושה את זה, בתודעה. אני בוחרת. כל יום וכל דקה אני בוחרת מחדש לממש את הייעוד שלי מתוך אמון מלא וידיעה פנימית ברורה שזה מה שאני צריכה לעשות ושייש לי מימון אנרגטי שנחתם מראש – שפע שנועד לתמוך בי במימוש הזה. קסם. נפלאות הבריאה. היא מתבוננת בי מלמעלה ומתפתחת מההתפתחות שלי. אני תורמת ולכן נתרמת. לא להיפך. המראה תחייך אליי רק אם אני אחייך אליה קודם

  10. הקליקה הסודית של הביטקוין: 927 אנשים הם בעלי מחצית מהביטקוין בעולם

    ל-47 בני אדם יש 28.9% מ-12 מיליון הביטקוין הקיימים עד כה. ל-880 יש 21.5%. כלומר, 927 בני אדם מפקחים על מחצית משוק הביטקוין. ל-10,000 אנשים נוספים יש רבע מהשוק והשאר (כמיליון בני אדם) מקבלים את הפירורים והשאריות. יש 500,000 ביטקוין, שנתפסו ע"י ממשלות ובתי משפט או שהמשתמשים איבדו את הסיסמאות וזה הפלח הכלול ב"Lost".

    http://www.telecomnews.co.il/%D7%94%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%94%D7%A1%D7%95%D7%93%D7%99%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%98%D7%A7%D7%95%D7%99%D7%9F-927-%D7%90%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%9D-%D7%91%D7%A2%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%97%D7%A6%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%94%D7%91%D7%99%D7%98%D7%A7%D7%95%D7%99%D7%9F-%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D.html

  11. כדי להבטח את הביטקוין שלכם כמו שצריך:
    א. יש לאחסן אותם על הארנק במחשב האישי זה הכי בטוח (זה הארנק) http://bitcoin.org/en/download
    ב. להכניס קוד לארנק.
    ג. לנתק את המחשב מהאינטרנט לאחר שהביטקוין בארנק בכדי להבטח באופן חזק .

    (רק שתדעו לוקח מעל ל24 שעות להוריד את הארנק למחשב מכוון שהוא צריך להוריד את כול האינפורמציה/קבצים של כול המטבעות של הביטקוין בעולם )

    כל התשובות, כאן : http://www.alefbit.com
    רשימת חלפני ביטקוין בארץ: http://wiki.bitcoin.org.il/…/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E…

  12. זו תשובה שעניתי היום למי שביקש עזרה איך פותחים ארנק ואיך קונים:

    יש את כל המידע בקישורים השונים שמוטמעים בפוסט. התחל בלפתוח ארנק ביטקוין (למשל ב blockchain, אבל יש עוד סוגי ארנקים). יש רשימה של חלפני ביטקוין ישראליים , יש קבוצת פייס – מסחר בביטקוין שמוכרים וקונים- פנים אל פנים במזומן, שם אתה מציע או מבקש מה אתה רוצה ויש אתרים כמו b2c שזו זירת מסחר ישראלית שאתה יכול לקנות או למכור ללא עמלות תווך . הכי טוב זה שתיכנס לקבוצת הפייס ביטקוין ישראלי ותתחיל להבין מה קורה מתוך הפוסטים ותוכל לשאול שם כל שאלה ותמיד יענו לך נשמות טובות. ממליצה להבין גם איך לאבטח את הביטקוין שלך עם ססמאות מוצפנות ובארנק נייר. בהצלחה

    https://www.facebook.com/groups/btcil/?fref=ts

  13. ביטקוין כבר 1230$. Gil Assayag – מי שליווה אותי בצעד הראשון בעולם הביטקוין, בראיון ל"בוקר טוב ישראל" – 26/11/13. רק לידיעתכם: מספר החברים בקבוצת המאסטרקוין העולמית (פייסבוק) – 158. מספר החברים במאסטרקוין ישראלי – 104. יחס: 65%. אנחנו מתחילים להתיישר ולממש את הייעוד הייהודי שלנו ולהוביל את האנושות לעידן של אש ואוויר

    https://www.youtube.com/watch?v=KAC0pWa6TGk&feature=youtu.be

  14. ‏‎Ariel Horwitz‎‏ 13/11/2013 :
    בגלל שעלתה שיחה על העמלות, אני רק רוצה לשתף עם כולם קצת פרספקטיבה:

    עמלה על העברה בנקאית בבנק: 500 אגורות
    עמלה על משיכת מזומנים בכספומט: 165 אגורות
    עמלה על פעולה שאפשר רק עם פקיד: 500 אגורות
    עמלת אשראי על קניית בירה ב-25 שקל: 75 אגורות
    עמלת אשראי על קניית טלפון ב-3,000 שקל: 9,000 אגורות

    עמלה על תשלום בביטקוין כיום: 13.5 אגורות
    עמלה על תשלום בביטקוין כשאין עליות בשער: 3 אגורות

  15. ‏‎Roy Pitchon‎‏

    כמה כללי אצבע מפושטים מאוד שאמורים לעזור בניהול השקעות קצת יותר תבוני.

    1. מכיר טווח קצר? אז תשכח ממנו. בטווח הקצר (ברמה של דיי-טריידינג) לאף אחד אין מושג מה יקרה. הטרגדיה היא שטריידינג טווח קצר מצליח ב 50% מהמקרים, שזה הרבה הרבה מעבר למה שמספיק בשביל שהטיית האישור תתעורר ותשכנע אותך שאתה אשכרה יודע מה אתה עושה. אבל אתה לא. הייתה עכשיו עליה מטורפת? עוד מעט יגיע תיקון? או נפילה חדה? בוא נמכור למעלה ונחזור אחר כך לאסוף את הכסף מהרצפה?. הסיכוי שתצליח לתפוס פחות או יותר את השפיצים של הלמעלה והלמטה ותצא מורווח מהסיפור הוא בערך 50%. לא יותר. (ולמעשה בגלל חיכוך בהמרה (תודה מני), זה אומר שהתוחלת אפילו קצת שלילית). בקיצור, רד מזה. לך תקרא קצת על הטיית האישור במקום.
    2. מכיר טווח ארוך? יופי. בשביל זה באנו. נפשט את עתיד ההשקעה שלנו לארבעה תרחישים גסים: תעוף לחלל, תעלה מאוד, תישאר על אפס ריאלי פלוס מינוס 15%-20%, תרד ביגון שאולה.
    להתממשות של כל תרחיש כזה תנסה לתת הערכת סיכויים כמיטב יכולתך, תסתכל על התוחלת, ולפי זה תחליט איך אתה משקיע.
    (אלא אם מדובר על סכומים שהם ממש משני חיים, עשרות רבות של אחוזים מסך העושר הכללי שלך, פה המתמטיקה כבר לא רלוונטית. פשוט אל תהמר על מה שאתה לא יכול להרשות לעמך בשום אופן להפסיד)
    3. תנסה להסתכל כל הזמן על סך כל הכסף שלך ועל שינויים בסך-הכל הזה, ולא על כל השקעה בנפרד. אל תפריד השקעות ורווחים והפסדים לחשבונות מנטאליים שונים, הכסף שיש לך הוא גוש אחד. אל תגיד "הוצאתי את ההשקעה הראשונית אז עכשיו לא אכפת לי", או "אני לא מוכר בהפסד", או "אני על האש, הרווחתי פה 50% בשבוע".
    4. החיים ארוכים, כשהתוחלת לטובתך אל תהסס לשחק. מכיר את זה שאם אני מציע לך עץ או פלי שבו תוכל להרוויח 2000 או להפסיד 1000 אתה מפחד לשחק, אבל אם אני מציע לך לשחק את המשחק הזה 50 פעם רצוף אתה רץ פנימה בשמחה? אז תזכור שהחיים ארוכים ויש בהם סדרה ארוכה של משחקי הימור. אל תירתע מההפסדים הבודדים שיהיו בדרך. בכל פעם שהתוחלת חיובית שווה להמר. בטווח הארוך זה ישתלם.
    5. תחשוב בהפרשים ולא באחוזים. עדיף להרויח פי שתיים על עשרים אלף שקל מאשר פי שבע על אלף שקל. עדיף לחסוך 80 שקל בקניה של טלוויזיה מאשר 5 שקלים בקניה של דיאט קולה. אפילו אם הראשון חוסך 2% והשני 50%.
    6. תציג לעצמך מידי פעם שאלות לגבי הפוזיציה שלך בניסוחים שונים ובהיצגים שונים. אם אתה מושקע, אז תדמיין שיצאת ועכשיו אתה חושב אם להיכנס שוב. תדמיין שאתה ברווח של אלפי אחוזים על ההשקעה, או שאתה מופסד עליה בכבדות. תנסה לנסח תרחישים פעם במונחי רווח ופעם במונחי הפסד.
    7. הזכרון הוא אסון. אל תזכור איך הגעת לפוזיציה הנוכחית. הרווחת פה, הפסדת שם, שכח מכל זה. תסתכל על הפוזיציה הנוכחית כמו שהיא ותחשוב איך אתה מעריך שכדאי לשנות אותה כדי לשפר אותה בעתיד.
    תשים לב שאתה לא מגיע למצב שבו לשני אנשים שונים שמחזיקים פוזיצה זהה תתן עצות מנוגדות בגלל הדרכים השונות שבהן כל אחד מהם הגיע לפוזיציה הנוכחית.

    *
    ואף על פי כן – כבודה של שלוות הנפש במקומו מונח.
    יש אנשים שבמודע יעדיפו את הרווח הפסיכולוגי של לחסן את עצמם מפני הפסד, אפילו במחיר של נזק כלכלי.

    "יש החלטות שהן שלא אופטימליות בשביל הכסף שלך – אבל הן כן אופטימליות בשבילך".

    והמהדרין מוסיפים: "ושלא נשכח מי פה עובד בשביל מי".

  16. סוכני המטריקס פושטים זרועותיהם מהבנקים לרחוב : הממשלה מתכוונת להגביל שימוש בכסף מזומן ולחייב תשלום באשראי. מה עוד צריך לקרות כדי שתתעוררו ותבינו שעכשיו הזמן לקחת אחריות על האנרגיה שלכם ולנהל אותה עצמאית? ביטקוין הוא אלטרנטיבה מעולה – מטבע וירטואלי בינ"א, מבוזר- אף טייקון לא שולט בו אלא אתם. מערכת קוד פתוח מאפשרת לכם להעביר אנרגיה ישירות מאדם לאדם ללא עמלות תווך תאגידי ההון-שלטון, ללא הגבלות ועיקולים,ללא ערבויות והתחייבויות. יעיל, בקליק אחד מקצה העולם עד קצהו,מהיר, חכם,חופשי- בקוד פתוח. ובעיקר – שלכם. אף אחד לא יכול לשים יד על האנרגיה שלכם. בוקר טוב וברוכים הבאים לעידן החדש. מי שלא מכיר: נעים מאד, אני ביטקוין , תוכלו לפתוח עבורי ארנק בחינם, כמה ארנקים שתרצו, בשם אנונימי שאף אחד לא ידע עליו. יש אפילו ארנק מוח- שקוד הכניסה אליו רק אצלכם בראש. לשם המטריקס לא יודעים להיכנס אם לא תכניסו אותם.

    ביטקוין- אתר שינוי תודעתי

    http://shinuytodaati.co.il/a5-old-2-new/ביטקוין-מטבע-וירטואלי/

    כך תלחם הממשלה בהעלמת מס: לא לשטרות – כן לאשראי – גלובס

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000878898#fromelement=hp_morearticles

  17. WOWOOOOOOOOOOOOW

    לאט לאט

    ותודה רבה

    🙂

    איך אדע מי אני, נעמה
    אשת הגשם לפעמים ולפעמים אש
    אשת רוח או אדמה?

    כל טוב
    ברכות

    ומה עם לפתוח בנק של ברכות
    המטבע הוא ברכה
    מעניין איך זה יכול לעבוד

    1. רינה היי, קצת סדר בבלאגן:

      כאן בפוסט על ביטקוין מוזמנת לשאול ולהגיב בנושא ביטקוין

      לגבי היסודות , תוכלי לבחון את הבחירות שלך כאן: ארבעת היסודות :

      http://shinuytodaati.co.il/a2-air/%D7%90%D7%A8%D7%91%D7%A2%D7%AA-%D7%94%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA/

      ויש גם את הפוסט הזה : מי אני מה אני

      http://shinuytodaati.co.il/a2-air/%D7%9E%D7%99-%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%A0%D7%99/

      ובקשר לברכות, את מוזמנת להטמיע מילה טובה , כאן:

      http://shinuytodaati.co.il/%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%98%D7%95%D7%91%D7%94-2/

  18. Roee Rozen.:

    כמה זמן יקח לכם להעביר סכום כסף מסויים בין 11 אנשים שונים שפזורים בכל העולם, במרחק כולל של 3 פעמים סביב כדור הארץ ?
    וכמה זה היה עולה לכם ?

    מסתבר שבביטקוין, זה לוקח שעה אחת, 51 דקות ו45 שניות בלבד.
    עלות – אפסית.

    זו הטכנולוגיה וזה העתיד.
    פשוט לא הגיוני שבשנת 2013, להעביר מספרים ממקום למקום, יקח לי כמה ימים ויעלה לי כמה עשרות דולרים במקרה הטוב.
    אם יש משהו שאי אפשר לעצור, זו הטכנולוגיה והרצון של אנשים לחופש.
    השילוב של שניהם, יכול להיות קטלני.
    אם ביטקוין הוא ה מטבע, או רק פורץ הדרך, ימים יגידו…

    http://brownzings.blogspot.co.il/2013/05/a-simple-bitcoin-demonstration.html

  19. ‏‎Ariel Horwitz‎‏
    הידעת? אתה יכול לעשות את כל הבנקאות ביטקוין שלך באמצעות הראש שלך בלבד!
    ================================================================

    היום אנחנו בפרק השני על ארנקים מכל הסוגים. בפרק הקודם דיברנו על ארנקי נייר 2 אוף 3. היום נדבר על ארנק מוח (brain wallet).

    == מה זה ארנק מוח? ==

    ארנק מוח בעצם מאפשר לנו לשמור את המפתח לביטקוין שלך במוח ובעזרת גישה לכל מחשב עם אינטרנט בכל העולם, נוכל לשלוף את המפתח ולהשתמש בביטקוין. זה בעצם משפט/סיסמא/כל רצף של אותיות ומספרים שאתה ממציא בראש, ויש אלגוריתם ידוע שיתרגם לך את המשפט למפתח ביטקוין (החלק של הארנק שרק אתה יודע אותו). בעצם זאת דרך לשמור על מפתח שלרוב מאוד מסורבל (51 אותיות ומספרים) בפורמט שאפשר לזכור אותו במוח (נגיד, משפט).

    == איך משתמשים בארנק מוח? ==

    נניח ואני רוצה לקבל ביטקוין אבל אין עליי ארנק. אז נכנס לאתר הזה לדוגמא:
    http://brainwallet.org/
    נכניס משפט לשורה הראשונה, והוא יראה את כתובת הביטקוין שמשוייכת אך ורק למשפט הזה. אנחנו ניקח לדוגמא את המשפט: "these are the bitcoins in my brain" ויצא לנו את הכתובת: "1CQmpLmdei4XAcmVMfJP1VAFEo4jncQeKS". בכתובת הזאת אני יכול להשתמש כרגיל להראות לאנשים ולבקש שישלמו לכתובת הזאת.

    נניח ואני רוצה לשלם בביטקוין אבל אין עליי ארנק, יש לי רק את המוח שלי והוא זוכר משפט שבתוכו יש ביטקוין. לשם הפשטות, אלך לדוגמא לאתר:
    http://blockchain.info/wallet/new
    לא משנה מה אכניס כאן, אנו ניצור משתמש שנזרוק אותו בסוף היום. נלחץ על התווית "Import/Export", ונאשר בעזרת "I Understand". בשורה השלישית נכניס את המשפט ו… קאצ'ינג! הוא תרגם את המשפט למפתח ועכשיו אני יכול לשלוח את הביטקוין לאן שבא לי.

    == כמו תמיד, יש כללי זהירות!!! ==

    הבעיה בארנק מוח הוא שאם נשתמש במשפט מפורסם או במשפט שקל למחשב לנחש אותו (כל המילים אפשר למצוא במילון), אז יהיה מישהו שינחש משפטים צפויים עד שימצא אחד, והאחד הזה יכול להיות שלך!

    >>> משפטים חייבים להיות מורכבים, ותמיד ממליצים להמציא משפטים בלתי הגיוניים, ובעיקר **עם שגיאות כתיב** <<<

    אם אתה ניגש למחשב זר מומלץ מאוד להשתמש בארנק רק פעם אחת ולהזיז את הכסף לארנק אחר שיצרת במחשב אחר. הסיבה לכך היא שאנחנו לא יודעים איזה תולעים ווירוסים רשעים מסתכלים ועורבים לנו. ברגע שמשלמים ממחשב זר, כדאי לשלוח את העודף לארנק חדש.

  20. ‏‎Tom Bigelajzen‎‏

    ביטקוין (או כל קריפטוקוין) הוא כמובן טכנולוגיה. טכנולוגיה עובדת ומוכחת.
    הבעיה באימוץ הטכנולוגיה היא כרגיל האנשים. האנשים רובם הגדול לא טכנולוגים. הם לא מבינים מספרים ואלגוריתמיקה, לא מבינים הצפנה ואנונימיות, לא מבינים ביזוריות ואבטחה… לא מבינים ולא רוצים להבין.
    האנשים רוצים משהו שעובד בלי לחשוב, עובד בקלות ועדיף שעובד בשבילם. ורק בשבילם.

    המסקנה שאני תמיד חוזר אליה היא שהבעיה העיקרית שביטקוין ניצב מולה היא חוויית המשתמש הגרועה שלו. הוא פשוט מסובך מידי.

    כשאני מסתכל על העתיד של המטבע אני רואה שכבה נוספת מעל הטכנולוגיה, שכבה של שייכות.
    לדעתי האנונימיות שהביאה את המטבע לאן שהוא היום היא האויבת הגדולה ביותר שלו בעתיד.

    הארנק שלי לא יכול להיות משהו אמורפי שנמצא ב״ענן״, לא יכול להיות שכל הוני בעולם יסתכם לכמה מספרים ואותיות בלתי זכירים שיושבים על חתכת נייר שברירית שאין לה שום שיוך אמיתי דווקא אלי.
    הוא צריך להיות משויך לי ורק לי, להיות הדבר היחיד שאני לא יכול לאבד, ושאם הוא נהרס שום דבר לא משנה בעצם, הוא צריך להיות אני.

    הארנק שאני רוצה לראות בסופו של דבר הוא ארנק נטול אמצעים חיצוניים. הכסף שלי שייך לי ונמצא אצלי ולא אצל צד שלישי אבל מצד שני לא יושב פיזית אצלי או בשום מקום. אני רוצה להיות יכול להגיע בבגד ים, בלי כלום בכיסים, 5000 קילומטר מהבית, לגשת למוכר, ולהצליח להזדהות מול המערכת בתור הארנק של עצמי.
    איך? טביעת יד, עין, קול, זיהוי פנים.. זה לא באמת משנה. זה, פלוס סיסמה או פקודה שחקוקה לי בזיכרון, פרט סודי כלשהו שרק אני יודע ולא יכול לשכוח, אמור להספיק בשביל שאני אוכל לשלם על מה שבא לי בלי לחשוב על הטכנולוגיה המסובכת שנמצאת ברקע.

    Something you know and something you own בצורה הקיצונית ביותר שלו.

    כמובן שזה אוטופי ושיש מגבלות טכניות ואבטחתיות והומניות עם הקונספט הזה, אבל כדי שביטקוין יצליח להפוך סידרי עולם הוא צריך להיות לא רק יותר טוב טכנולוגית, ולא רק יותר טוב ערכית וחברתית, הוא חייב להיות יותר קל לשימוש מ״סתם״ כסף. הוא חייב להיות טכנולוגיה שיותר קלה לשימוש מחתיכת נייר וגוש מתכת שכל ילד בן ארבע לפני 2000 שנה ידע איך להשתמש בהם.
    ביום שזה יתחיל לקרות, שם באמת אי אפשר יהיה לעצור את המהפכה.

    1. תום, תודה על השיתוף בהבנות החשובות

      אהבתי במיוחד את המשפט הזה, מדוייק:

      "הארנק שלי צריך להיות משויך לי ורק לי, להיות הדבר היחיד שאני לא יכול לאבד, ושאם הוא נהרס שום דבר לא משנה בעצם, הוא צריך להיות אני. "

      הטכנולוגיה היא כלי להרחבת התודעה. ככל שנשתמש בה יותר ויותר – תודעתנו תתרחב למצב שנוכל להעביר את האנרגיה (כסף למשל)שלנו גם בלעדיה. הננוטכנולוגיה תהיה שלב ביניים בדרך לשם. החומר ילך ויצטמצם עד שנצליח לתקשר את האנרגיה שלנו כך שתתגלם דרך האיכויות שיש לנו לתת – כל אחד והמיומנות המיוחדת שהוא נועד לתת לעולם. בכל מקום שבו נהיה , יהיה מוטבע בתודעתנו המאגר האנרגטי שלנו וכולם יוכלו לקרוא אותנו- אותו, כי לא תהיינה מערכות הסתרה יותר. 100% שקיפות. זה העתיד שאני מייחלת לעצמי לזכות לחיות בו עדיין גם בגוף פיזי.

  21. הסבר עומק אודות הביטקוין והרפתקאות היום:

    12/3/2013 – היום היו התפתחויות מעניינות ביותר במערכת הניהול של ביטקוין שעוררו בי רצון להבין איך בדיוק עובדת מערכת הקוד הפתוח. הפרטים הפיננסיים פחות עניינו אותי. יותר היה חשוב לי להבין איך מתנהלת מערכת שלא מנוהלת ע"י שום גוף/אדם/תאגיד שולט אלא בשיתוף פעולה תוך הבנת המעורבים את האינטרסים המשותפים של כולם. למה חשוב היה לי להבין? כי זה בעצם דגם בזעיר אנפין לאיך שכל האנושות בעידן החדש תתנהל לפיו. בהתחלה זה נראה כמו כאוס אבל בזמן אמת מתגלה הסדר החדש והוא הוכיח את עצמו הפעם מאד יפה.

    אז ככה :

    סיפור שהיה כך היה: התעוררה בעיה טכנית- טכנולוגית . כל המשתתפים הפעילים בפורום ביטקוין קיימו דיון והחליטו בניהם מה כדאי לעשות כדי לפתור את הבעיה. עניין אותי להבין האם בכל זאת יש מישהו שמנהל את הפורום הזה , למי יש את המילה האחרונה? אז זה מה שלמדתי היום: ההחלטות בשעת אמת התקבלו באופן דמוקרטי אבל לא ממסדי, כלומר – בלי הצבעות רשמיות של גוף שנבחר רשמית. זה לא זה. , פשוט באופן טבעי מי שבדר"כ פעיל בעניין – כל הקליברים שמבינים מספיק בכלכלה חדשה ובמחשבים – הכי תותחים מכל העולם, קיימו בניהם דיון בפורום שפתוח לכולם (יש שני פורומים שבהם עוברת כל האינפורמציה על ביטקוין : צאט ה IRC ופורום bitcointalk.org ) והחליטו לעשות ככה וככה כדי לפתור את הבעיה.

    גיל אסייג מסביר: רשת הביטקוין חיה בזכות שרתים (מחשבים + חומרה מיוחדת) שמבצעים את ההעברות מארנק לארנק. אותם שרתים מכונים גם "צמתים" בעולם הביטקוין. כל אדם יכול להחזיק שרת ולחבר אותו לרשת הביטקוין, כל עוד הוא "משחק לפי החוקים". מה שקרה לפנות בוקר זה שחלק מהשרתים עברו לגירסה חדשה 0.8, חלק נשארו בגירסה 0.7, ונוצר בלוק שרק שרתי 0.8 קיבלו, כלומר שרתי 0.7 דחו את החברים של 0.8 לגבי אותו בלוק (בלוק = אוסף של העברות מארנק לארנק). מכיוון שמדובר בטעות אנוש ולא במשהו זדוני, החבר'ה עם השרתי של 0.8 קיבלו בקשה מנומסת מ Bitcoin Foundation, שהם חבורה של מתכנתים שלקחו על עצמם לתחזק את Bitcoin, רובם נעתרו לבקשה והחזירו גירסה ל-0.7 וכך בעצם חזרנו לגירסה היציבה שנבדקה תקופה.

    ‏‎Eli Sklar‎‏ מסביר:
    אמש ראינו את אחד הפחדים הכי גדולים בעולם הביטקוין מתממש – פיצול הבלוקצ'יין לשניים, ושתי בלוקצ'יינס מתחרות זו בזו.

    אם נחשוב שניה לעומק מה זה אומר וכיצד זה טופל, נוכל להבין מה באמת הכוח של הביטקוין; הבאג שהתגלה אמש בצורה אקראית התנהג בדיוק כמו התקפת 51% ברשת הביטקוין – נוצרו שתי שרשראות בלוקים שהתחרו זו בזו, דבר אשר יכל לגרום להרבה מאוד צרות וכספים אבודים.

    אם זה היה קורה "בעולם הישן" של הפיננסים, נגיד שהתגלה באג בפרוטוקול ראשי בהעברת טרנזקציות בין הבנקים בעולם, אנחנו היינו נשארים כמה ימים טובים בלי שירותים בנקאיים ופיננסיים עד אשר כל המערכת היו מתוקנות אחת אחת, בין אם מדובר בבנקים קטנים או גדולים, פרטיים או ציבוריים. התהליך היה יכול להימשך אפילו שבועות, פי ההיכרות שלי עם מערכות גדולות כאלו.

    העלות? זה היה מגיע להפסדים של מיליוני דולרים על כל דקה שהמערכת אינה פועלת כנדרש.

    ועכשיו ביטקוין: באג חמור התגלה שגרם לתקלה חמורה. להזכירכם ביטקוין הוא פרוטוקולמטבע מבוזר שאינו מנוהל ע"י גוף מרכזי (בבקשה לא להגיד לי ש-IRC או Bitcoin Talk זה גופים מרכזיים שמנהלים את ביטקוין כי הם רק פורומים, פתוחים. …), והבאג הבעייתי זוהה כמעת ברגע שהתקלה החלה, והתיקון לבאג לקח בסך הכל שעות ספורות.

    מי הנפגעים היחידים מהתקלה החמורה הזאת? אלו שלא היו מעודכנים והמשיכו לכרות ביטקוינס עם גירסה 0.8.

    אני מאוד שמח שהתקלה הזאת הייתה. זה היה מבחן אמיתי עבור ביטקוין (אחד מני רבים שכבר היו ועוד יהיו) שהראה לכולנו כיצד מערכת מבוזרת מתנהלת על פניו כמערכת כאוטית לחלוטין, מצליחה להגיע לאיזון עצמאי כמעט מיד.

    עכשיו אני יכול להגיד את זה בלב שלם: היתרונות האמיתיים של הביטקוין הם לא האנונימיות, לא מהירות הטרנזקציות, ולא הרבה דברים אחרים – היתרון האמיתי של ביטקוין לעומת מטבעות אחרים הוא היכולת של ביטקוין לעבוד בשביל המשתמשים של הביטקוין, והעלות אינה מגולגלת על משתמשי הקצה אלה נשארת אצל אלו שמאחרים ולא מעודכנים בחדשות הרלוונטיות.

    ביטקוין: מטבע ללא גבולות, ללא מנהלים, ללא בעלים, וללא מעצורים.

    אוקי, אבל בכל זאת התעקשתי לרדת לעומקם של דברים כדי להבין – הרי מישהו יצר את המערכת הזו . מי זה? מה היה חלקו בפתרון התקלה אמש? מיהם אותם "מועצת חכמי ביטקוין"

    Gil Assayag- מי שיצר את התוכנה ראשון היה "סאטושי", מדובר ככל הנראה בשם בדוי, שלא בטוח אם עומד מאחוריו אדם בודד או אולי קבוצה, שהביא לעולם את Bitcoin. שלח את הרעיון הראשוני לקבוצת מתכנתים ומומחים בהצפנות כדי שיביעו את דעתם, והלך ונעלם ככל שביטקוין תפס תאוצה ועמד על הרגליים. לא ברור אם הוא מסתובב בינינו (או אפילו חבר ב Bitcoin Foundation), ויכול להיות שהוא עזר להחליט על הפתרון – אף אחד לא יודע והאמת שרוב אנשי הקוד הפתוח מכבדים את רצונו של סאטושי להישאר בעילום שם ולא חוקרים יותר מידי. הסיפור על סאטושי הוא אנקדוטה משעשעת בעיני, אבל בטח לא לב ליבו של ביטקוין היום.

    מדובר בחבורה של אנשים טובים וחכמים, חלקם היו פעילים עוד בתקופת סאטושי ועזרו לייצב ולתקן באגים בביטקוין. את יכולה לקרוא על החזון שלהם כאן: https://bitcoinfoundation.org/about/ וכן הסבר למה לדעתם צריך גוף בשם Bitcoin Foundation כאן: https://bitcoinfoundation.org/about/why. כל אדם שיש לו זמן פנוי ויכולות הנדרשות לפיתוח ותיקון ביטקוין מוזמן להצטרף ל Bitcoin Foundation כאן: https://bitcoinfoundation.org/support. למי שאין את היכולות אבל רוצה לתרום להם, מוזמן לעשות זאת כאן: https://bitcoinfoundation.org/donate (תרומה רק בביטקוין – לא מקבלים PayPal או כרטיסי אשראי :-)). למיטב ידיעתי הם לא מקבלים שכר מגוף כלשהו, אלא מתקיימים מתרומות (לעניות דעתי יש להם הרבה ביטקוינים בלי קשר, כי הם האמינו במערכת בשלבים המוקדמים, כשאף אחד עוד לא הביע עניין או אמון והם רכשו ביטקוינים בזול)

    1. שלום נעמה

      הדומיין של listentobitcoin החליף ידיים, ומישהו אחר רשם אותו על שמו. תקופה מסויימת היה שם קוד זדוני, וכרגע אמנם זה עובד כמו האתר המקורי אבל אפשר לראות ששם הכותב המקורי נעלם, ומופיעה כתובת ביטקוין שונה לתרומות.
      הכותב Maximillian Laumeister הקים את האתר המקורי בכתובת:
      http://www.bitlisten.com

      בעמוד כתובת התרומות של המחבר בבלוקצ'יין.אינפו מופיעה עדיין כתובת האתר הקודם (שלו) נלוות לטרנזקציות, וכמו כן השיפור האחרון שהכניס של כלים שונים (וקרדיט למחבריהם) לא קיים באתר החיקוי.

      בקיצור .. מומלץ לשנות את ההפניה לאתר החדש. כך יקבל הכותב המקורי גם את הקרדיט גם את התרומות והוא כמובן גם יותר אמין מתופס שם הדומיין הקודם.

  22. זו לא אותה הגברת בשינוי אדרת?
    זה הכסף העתידי?
    עדיין להרגשתי, הבנתי' יש כאן איזה טייקון עם ראש כלכליסטי שסוגר קופות?

      1. מה זה מערכת קוד פתוח ?מי פתח את המערכת ?מי המתכנת הראשוני ?אי אפשר לתת תחושה שזה בטוח בתשובה "לא אין טייקון זו מערכת קוד פתוח"מישהו שם המון כסף לפתח מערכת ראשונית כזו…היום, וזה כבר חוק בל יעבור, לא נותנים פרסום במדיה למה שנוגד אינטרסים של בעלי המדיה. אם הביטקויין התפרסם וכל כך הרבה כתבות וזה נגד הבנקים ועדיין נותנים לזה חשיפה… זה מאד מאד חשוד. אין מצב שיתנו לזה חשיפה אם זה היה נגדם.אישית אני לא אתקרב לזה. שוב… זו דוגמה של העדר מובל לטבח, אך כאן המנהיג הוא גם איזה יישות בדמות של כבשה או עז… ולא זאב כמו שהורגלנו.כדאי לבדוק היטב לפני שמשכנעים דור חדש של ילדי אינדיגו שאמורים להתקרב יותר אל הטבע. אחרת הטרנסמיוטיישן שמאיים על העולם, יתקיים… בקשר לביט קוין, על פניו זה נשמע יפה ומעודד, צריך רק לזכור כמה דברים עיקריים.1. אף אחד לא יודע מי פיתח את הרעיון הראשוני ומי עומד מאחורי זה2. ג'פי מורגן, כבר רשמו פטנט על מטבע וירטואלי3. כשהציבור יתרגל לביטקוין, תצא הודעה מטעם הממשלה… הרי ג'יי פי מורגן מעורב כאן, אז שמור לי ואשמור לך… וההודעה תהיה שמעטה מטבע חוקי וירטולי זה של גיי פי מורגן.. כולם התרגלו לביטקויין יעברו תחת פרסומת וקמפיין לג'פי מורגן .. והופשולטים לכם עם צ'יפ מתחת לעור, כי זה יחוייב להיות וכבר מלא תינוקות מושתל בהם צ'יפ כזה באישור האף דיי אי… וגם במבוגרים… ולא רק שאם לא תשמע לממשלה יכבו לך את הכסף, אלא יכבו לך גם את הצ'יפ שלא תהיה לך זהות ולא תוכל לאכוללכן לקנות כסף וירטואלי זה האסון השני לאנושות..הדבר הטוב ביותר זה להתחבר בחזרה לטבע ולמצוא פתרונות חליפין אחרים בלי שום טכנולוגיה. !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *