שלום עברי – ערבי

שלום עברי-ערבי יתהווה רק אחרי שאנשים משני העמים יבינו כל אחד את ייעודו ויבחרו  להתקיים האחד עם השני, ולא האחד על חשבון השני. הסיבה למלחמה מקורה בנו- בסטייה של העם הייהודי מהייעוד שלו. הבחירה שלנו לשלוט באדמה במקום לאפשר לערבים לנהל אותה ולרכז את אנרגיות האש והאוויר שלנו בפיתוחים טכנולוגיים והפצת תודעה- כאן מקור הסכסוך. העם הערבי הוא עם אדמה ותפקידו לנהל את עולם החומר עם הרגש.  העם הייהודי-הייעודי  בחר ונבחר כדי ללמד את האוויר=התודעה, בעזרת האש=הטכנולוגיה. כל עוד אנחנו נאחזים באדמה ומתעקשים לשלוט ביושביה, הסטיייה מהתסריט שלנו היא היא הסיבה למלחמה. האדמה מעולם לא היתה ולא תהיה שייכת לנו. נוכל לממש את הייעוד שלנו בכל מקום שבו נבחר לגור: בין אם זה באוסטרליה, בשטחים או בהונוללו. ברגע שנעשה את מה שהתחייבנו לעשות ונתרום להתפתחות האנושות מניצוץ הגאונות שטמון בנו, כל העמים ירצו בנוכחותנו, כולל הערבים, במיוחד הם.

הנה, ניצני אור כבר מתגשמים במציאות הארצית: בוגרי 8200 ילמדו יזמים ערבים להקים סטארט-אפים

תודעת העל מסבירה את תפקידנו: "לא באתם לכבוש את אדמתם אלא את דעתם"

 

זאב אבירז – חוסר הצלחה מול החמאס

נצליח במלחמה בטרור החמאס רק אם נילחם בתודעת הערבים , ולא בעפיפונים שהם מעיפים , רק אם נקבל החלטות ממקום של הבנה אווירית ולא משיקולים רגשיים. זה לא משנה אם מי שיורה את העפיפונים הוא ילד בן 8 או מבוגר בן 30 . מה שחשוב זה שיהיה שווי תדר בין האנרגיה שנשלחת אלינו ובין האנרגיה שאנחנו שולחים. הם נלחמים עם מים בשיטות אדמה   אבל זה עובד להם כי המוח שלנו לא יודע להתמודד עם תדר כזה . עלינו להעלות להם את תדרי התודעה, להוריד את מתנדי המים (הרגש) שלנו ולהפעיל לחץ פסיכולוגי עליהם  שיבינו  (אוויר) שנשלחנו לעזור להם ללמוד את האש והאוויר ולא לקחת להם את האדמה

העם הייהודי-הייעודי  הוא עם קטן עם עם ייעוד גדול, שמורכב מנשמות מנוסות שכבר מכירות היטב את המים והאדמה . קיבלנו מימון אנרגטי  מיוחד של אש ואוויר להוביל את העולם לפתח תודעה וטכנולוגיה, מדע, תקשורת, חינוך ויצירה. התרומה שלנו לעולם היא בכוח המוח  ולא באדמה. לכן היהודים תורמים את חלקם להתפתחות בכל מקום שבו הם נמצאים. סטארטאפ ישראלי – המוח היהודי ממציא לנו פטנטים

מה נכון למוסלמים? המוסלמים הם העם החזק ביותר באדמה , ולכן הם לעולם לא יוותרו עליה . נכון לעכשיו הבורות האדמתית (טרור החמאס/דאעש) שולטים בהם והמים=הפחד מנהל אותם. היחידים שיכולים להוציא אותם מהביצה הטובענית הזו  הם היהודים. המוסלמים חתמו לקבל את הידע החדש מהיהודים. לא נוכל לנצח אותם בפיזי . הם רבים מאתנו. הם מחכים שהמורה היהודי יתעורר. אז מה הפתרון? היהודים צריכים להקים  ביה"ס גדול ללימודי אש ואוויר, מקור מידע שיופץ לכל העולם.  להקים את מדינת היהודים בענן  – מדינה רעיונית ולא פיזית. להוביל ולהיות מובלים ע"י אידאל ערכי-תודעתי-אווירי  ולא חומרי-אדמתי  . היהודים ירוויחו הרבה חומר מהשכל שלהם. הפלשתינאים ירוויחו הרבה שכל מהיהודים ויתנו תמורתו חומר. וזה מה שיחבר. זאת הסיבה שאנחנו מוקפים בערבים. אם העם היהודי בישראל לא יממש את ייעודו, בניו יהגרו לעמק הסיליקון, ניויורק, ברלין וכ"ו. המהגרים הם אלה שהיעוד היהודי בוער בעצמותיהם. עוזבים את הארץ – בריחת מוחות

העסקה האמיתית: היהודים יביאו אש ואוויר, המוסלמים יביאו מים ואדמה. המנהיגות תהיה של היהודים. השלטון החומרי יהיה של הערבים. ויחד נשב במעגל סביב הפינג'אן.

הפלשתינאים בחרו להיות הקוטב השלילי כדי שאנחנו נוכל לפתח אותם, להאיר  בהם את ההבנה אודות חשיבות החשיבה העצמאית . כרגע הרוב הפלשתינאי השקט לא מעיז לחשוב ולכן אינו רלוונטי. הוא נשלט ע"י דעא"ש / החמאס הטרוריסטי כשם שאנחנו נשלטים ע"י ממשלת הצללים שמנהלת אותנו ע"י שליטה בכסף. ברגע שניקח אחריות על הבחירות שלנו ולא ניתן לממשלה למשול בתודעתנו, ( שליטה ושלטון- לא רוצים שישלטו בכם? תלמדו לשלוט באנרגיה שלכם ) , ברגע שנעשה מה שהתחייבנו לעשות ונלמד את הערבים איך לשלוט בפחד ולא לתת לו לשלוט בהם, אחרי שנשמיד את הטרור האיסלאמי הקיצוני  לפני שישמידו אותנו, אבל לא בכוח פיזי אלא בכוח המוח. מלחמת העידן החדש היא מלחמת סייבר- שליטה על התודעה .לא בכניסה רגלית ולוחמה על אדמתם אלא מלחמה בתודעה,בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת. במקביל, עלינו להבהיר לעם הערבי את האוויר- את התודעה הגבוהה, את הסיבה שלשמה אנחנו כאן. ישנם כבר רבים מבניהם שהבינו ומתגייסים כעת לצידנו. מצ"ב כמה מהקולות החשובים האלו: ערבים שמבינים ואלו שעדיין לא…

ליאור שליין מפליא לדייק את סוגיית הטובים והרעים בפרשת "שוברים שתיקה" , בשנינות משעשעת, קורטוב ציניות והומור קליל שיודע לצחוק על המציאות המעוותת שאנחנו חיים בה: שוברים שתיקה> לא חכמים.

…"בהתחלה היו טובים נגד רעים, ואז הטובים ניצחו אבל הרעים לא מתו
אז הטובים התחילו לשלוט על הרעים
ואז חלק מהטובים התחילו לעשות דברים לא כל כך טובים לרעים
אז חלק אחר מהטובים לא רצו לצאת רעים והתחילו להגיד דברים טובים על הרעים
"רעים וטובים מסרבים להיות אוייבים" , "אין רע רע, יש רע שרע לו "
ואז הטובים התעצבנו: גם הטובים הטובים וגם הטובים הרעים,
וגם הם התחילו להגיד דברים רעים: "אין רעים = אין פיגועים" , "רע טוב זה רע מת"
וככה זה נמשך כבר 67 שנים  , "ואלו היו הטובים שבזמנים, ואלו היו הרעים שבזמנים…"

ערברית 

פונט כתב ערבי ועברי משולב שמאפשר לשתי השפות לקרוא אותה מילה
Typography designer Liron Lavi Turkenich developed a Hebrew-Arabic Font

 

הקול השקול "אנחנו" ו"הם" משני הצדדים  נעמי מיכאל: התאחדות  9/10/2015

כמו תמיד, אין שחור לבן.
גם בתוך ה"אנחנו" יש אנחנו והם.
גם בתוכנו יש אוכלוסיה שהיא לא נאורה, לא חומלת ולא מתקדמת.
גם בתוכנו יש רוצחים.
גם בתוך ה "הם" יש אוכלוסיה דמוקרטית , נאורה, חומלת ורודפת שלום.
עצם החלוקה ל"אנחנו והם" יוצרת איבה, שנאה ופחד.
כל זה ייגמר רק אם מסה קריטית מתוך ה "אנחנו והם" נתאחד סביב רצון משותף של יצירת מרחב מדיני מתקדם הדוגל בחינוך ופיתוח טכנולוגי מדעי ליצירת עתיד, חכם ונטול רגשנות דתית.
התאגדות סביב רעיון משותף עדכני ובוגר שלא כולל השתטחות על אבנים "קדושות" כאלו או אחרות, יהווה בסיס ליצירת חברה שעובדת ביחד למען הרווחה הקולקטיבית הקדמה והנאורות.
"אנחנו והם" צריך להיות מורכב מ:
"אנחנו" שרוצים קידמה, התפתחות ושלום,
ו "הם" שרוצים להילחם ולהיאחז באדמות וברעיונות דתיים וארכאיים.
רק אז "אנחנו" משני הצדדים נוכל להתאגד, לנצח את ה "הם" ולהנהיג מרחב מדיני שפוי ומשגשג.

ניסוי חברתי שבו ערבי וחרדי הולכים יחד. צפו בתגובות הסביבה

You Wont Believe What Happened

 

הרוב לא רלוונטי: ברג'יט גבריאל על האיסלאם 

ערביה שואלת שאלה, ומקבלת תשובה שהיא בחיים לא ציפתה לשמוע

עלינו להילחם על זכות קיומנו כיהודיים מול כל ארגון טרור שמצהיר על כוונתו להשמידנו. העמידה האיתנה שלנו נועדה להבהיר גם לערבים ולאומות העולם אבל גם לנו עצמנו- את ייעודנו וזכות קיומנו כאן, שם ובכל מקום. כשלנו זה יהיה ברור- זה יהיה ברור גם לכל העולם.

 

ניצני תקווה: יש פלסטינאים שבחרו להרים את הראש מהאדמה(חומר) והמים(רגש הפחד) שטבעו בה בביצה העזתית ופתחו נתיב התפתחות עצמאי (ללא תלות בשלטון החמאס) לקבל אש (טכנולוגיה) ואוויר (תודעה):

נוצר היום  PalestineCoin

מטבע וירטואלי פלסטינאי ראשון: מבוסס מערכת מבוזרת עם קוד פתוח דוגמת ביטקוין שמאפשר לאנשים עצמאות כלכלית וניתוק התלות בשלטון ההון. עכשיו, עלינו להוכיח שאנחנו משאירים את הרגשות המיימים שלנו מאחור- את כל הכעס על הערבים והכאב הרגשי שנלווה למלחמה על האדמה, ולהבין שהשקעה בלעזור לעם הערבי להתרומם ולקיים עצמו כלכלית- זה בדיוק הייעוד הייהודי שלנו. בגלל זה בחרנו ונבחרנו לקשור גורלם בגורלנו.


משחררים את האדמה והמים : מבצע סודי Gaza on the Water   פתרון משעשע…

 


צפו בסרטון » מוסאב חסן יוסף שליח מוסלמי עצמאי שנועד ליצור שינוי   ובא לציון גואל… והוא אפילו לא יהודי… שמו מוסאב חסן יוסף והוא שליח מוסלמי עצמאי שנועד להביא את השינוי  Mosab Hassan Yousef san of the hamas the green prince


צפו בסרטון » DR.Hamid Tawfic – A Former Terrorist Speak Out – Israel/Palestine conflict  ראיון חשוב מאין כמותו שבו חמיד תאופיק מדבר על כך שעכשיו הזמן של המוסלמים להתעורר-להשתחרר משטיפת המוח הדתית


צפו בסרטון » וואפה סולימן- שליחה עצמאית מוסלמית אמיצה


צפו בסרטון »Terror in school – טרור יטריד אותנו עד שנבין שזה אנחנו שנועדנו לטרטר אותו


בני נוער ערביים משפצים ביה"כ עתיק בשפרעם

מורים ערביים בביה"ס יהודיים :  פרוייקט מרחבים של משרד החינוך שילב 500 מורים ערביים מצטיינים במסגרת ביה"ס יהודיים. ככה עושים שלום: העם הערבי הוא עם אדמה. יסוד האדמה בעולמנו מתגשם לא רק בחומר אלא בכל מסגרות החשיבה שמנהלות אותו. העם הייהודי הוא עם של אש ואוויר. ייעודנו כצביר עם איננו ללמד את הילדים את מסגרות האדמה אלא להנגיש כלים טכנולוגיים (אש) שבאמצעותה יוכלו לפתח את התודעה (אוויר) שלהם בעצמם.

האח השכול מסיע פלסטינים לבתי חולים בישראל   דוגמא מעוררת השראה לאדם שיוצר שינוי בבחירה שלו להבין במקום לשנוא: יובל רוט שאחיו נרצח ע"י מחבלים מצא דרך להמיר את הכעס ליצירת מרקם אנושי של חמלה : הקים עמותה של 400 נהגים מתנדבים שמסיעים יום יום חולים פלסטינים מהשטחים לבתי חולים בישראל.  הסי.אן.אן, בחר ברוט לפני שנתיים לאחד מ-30 אנשי השנה בעולם. ואנחנו, מה אנחנו בוחרים?

סמדר פרי:  בזכות הנורמליות – משב רוח מסעודיה – מאמר המקור באנגלית הופץ ב  arab newes

עבד אללטיף מלחים, קצין בכיר לשעבר בחיל הים של הממלכה ופרשן מבוקש בתקשורת הערבית, מעלה סימני שאלה  לגבי השליטים הערביים המושחטים והאינטלקטואלים בעולם הערבי,פוליטיקאים ומפקדי הצבא, הדור הצעיר הזועם ומי שממשיכים לטפטף להם תעמולה: הם האוייב האמיתי ולא ישראל. "תראו מה קורה אצל הישראלים: הם מובילים במדע ובטכנולוגיה, יש להם אוניברסיטאות ברמה גבוהה ותשתיות מפותחות.  אני שואל: מי האויב האמיתי ? נגד מי אתם נלחמים ? עד מתי תסרבו להכיר במדינת ישראל ? למה מדינות ערב לא מנצלות את תקציבי הביטחון האדירים, בני מאות מיליארדי דולרים, לתוכניות חינוך, בריאות, לתשתיות חדשות ולשיפור איכות החיים. האם מישהו יעיז לשאול בקול רם כמה בזבזנו עד היום, ומה יכולנו לעשות במיליארדים ? נכון שמדי פעם אנחנו מזהים מטוסים ישראלים בשמי המדינות הערביות. אבל רבבות סורים לא בורחים בגלל הפצצות חיל האוויר הישראלי. זה חיל האוויר הסורי שרוצח בפקודת הדיקטטור מדמשק. וישראל? לאזרחיה הערבים יש חופש ביטוי ומעורבות בחיי המדינה. האם לא היה זה שופט ערבי ששלח את נשיא מדינת ישראל לכלא?

Hassan Marhaghi  האם מגיעה סוף סוף הגאולה?

עד כאן המאמר. עד עכשיו מצאתי אלף תגובות. את הראשונה, מדהימה לא פחות, כתב שוקי בדיר, סטודנט ערבי מכפר קאסם שמודיע "כל מילה אמת!" ומספר על חייו כאזרח שווה זכויות, על חבריו היהודים, על לימודי המחשב באוניברסיטת תל אביב. נכון שמילחם הוא סנגור בודד בזירה עוינת, אבל הוא פתח ויכוח. מאמרו נפוץ בתקשורת הערבית, והסטודנט בדיר הוקפץ להתראיין ב BBC.נכון, גם מקללים. אבל ידידנו הסעודי מתעקש להשאיר אצל האינטלקטואלים הערבים חומרים למחשבה: אולי די עם משחקי האויב הישראלי אולי הגיע הרגע לחסוך מהדור הצעיר את הזעם והתסכולים שמתועלים לכיוון הלא נכון?


צפו בסרטון » האם הפלסטינים הם בעצם… יהודים?


צפו בסרטון » The Israeli Palestinian Conflict: 10 Myths Preventing Peace


צפו בסרטון » Pat Condell: Let's blame the Jews הבה נאשים את היהודים  אדם אמיץ שמביא את האמת בפנים- אודות תפקיד העם הייהודי. הוא אומר הרבה דברים נכונים, אבל הגישה שלו יוצאת מנקודת מוצא קורבנית וזה לא נקודה מדוייקת לצאת ממנה. בני צביר  העם היהודי יקבלו קרדיט מהעולם בעבור תרומתם לאנושות, כשאכן יממשו את הייעוד שלשמו אנחנו כאן וזה לא שליטה והיאחזות באדמה אלא עליונות הרוח על החומר. לא הערבים ולא האנטישמים בכל העולם המערבי מעכבים את השלום אלא אנחנו. כשהיהודים יבינו שעלינו לשחרר את האחיזה באדמה – שהיא הייעוד של הערבים, לא שלנו, אז יהיה שלום. לא לפני. אנחנו צריכים לפתוח ביה"ס וירטואלי עולמי ללימודי תודעה, אנחנו צריכים לפתח טכנולוגיות מתקדמות וליצור חומרי בניין חדשים שיבנו עולם חדש , להוביל כלכלה חדשה, לבנות מערכות אקולוגיות מתקדמות, לא לשלוט על העם הערבי ואדמתו ובטח לא בהצדקה דתית.


צפו בסרטון »אבינדב בגין  : ההזדהות שלנו עם ההיסטוריה של אבותינו אינה מעניקה לנו זכויות על גבול שרירותי שנקבע ביריית תותח, בקליט רובה, באיבחת חרב או במהלומת אגרוף.לפני עשרות מאות או אלפי שנים.בכדי לחיות יחד עלינו להיות יחד. לא ניתן להיות יחד כשליבנו פועם בהפרדה. עלינו ראשית להיות אחד. עלינו להבין את המשמעות הגלומה בהיותנו בני אדם. לא ניתן לשמוע על כך מרב או אימאם, מספק כה או אחר. ניתן לעשות זאת רק לבד, מתוך דממה. מטבע הדברים של ההוויה עצמה . התינוקות שבאים לעולם אינם יהודיים מוסלמיים ישראליים או פלסטינים. הם בני אדם. הכרתם טומנת בחובה הרבה מעבר להתנייתם. היא טומנתאת עומקו חסר הגבולות של החופש ואת הייקום כולו. ירושלים אינה יכולה להיות עיר עמים משום שאין כאלו, ירושלים צריכה להיות עיר לבני האדם, לכולם.

*

מכתב של בני נוער מעזה שאומרים:

פאק חמאס, פאק ישראל, פאק פתח, פאק ארה"ב, תנו לחיות!
שוה קריאה… 

The Manifesto

"Fuck Hamas. Fuck Israel. Fuck Fatah. Fuck UN. Fuck UNWRA. Fuck USA! We, the youth in Gaza, are so fed up with Israel, Hamas, the occupation, the violations of human rights and the indifference of the international community!

"We want to scream and break this wall of silence, injustice

 and indifference like the Israeli F16s breaking the wall of sound; scream with all the power in our souls in order to release this immense frustration that consumes us because of this fucking situation we live in…"We are sick of being caught in this political struggle; sick of coal-dark nights with airplanes circling above our homes; sick of innocent farmers getting shot in the buffer zone because they are taking care of their lands; sick of bearded guys walking around with their guns abusing their power, beating up or incarcerating young people demonstrating for what they believe in; sick of the wall of shame that separates us from the rest of our country and keeps us imprisoned in a stamp-sized piece of land; sick of being portrayed as terrorists, home-made fanatics with explosives in our pockets and evil in our eyes; sick of the indifference we meet from the international community, the so-called experts in expressing concerns and drafting resolutions but cowards in enforcing anything they agree on; we are sick and tired of living a shitty life, being kept in jail by Israel, beaten up by Hamas and completely ignored by the rest of the world.

"There is a revolution growing inside of us, an immense dissatisfaction and frustration that will destroy us unless we find a way of canalising this energy into something that can challenge the status quo and give us some kind of hope.

"We barely survived the Operation Cast Lead, where Israel very effectively bombed the shit out of us, destroying thousands of homes and even more lives and dreams. During the war we got the unmistakable feeling that Israel wanted to erase us from the face of the Earth. During the last years, Hamas has been doing all they can to control our thoughts, behaviour and aspirations. Here in Gaza we are scared of being incarcerated, interrogated, hit, tortured, bombed, killed. We cannot move as we want, say what we want, do what we want.

"ENOUGH! Enough pain, enough tears, enough suffering, enough control, limitations, unjust justifications, terror, torture, excuses, bombings, sleepless nights, dead civilians, black memories, bleak future, heart-aching present, disturbed politics, fanatic politicians, religious bullshit, enough incarceration! WE SAY STOP! This is not the future we want! We want to be free. We want to be able to live a normal life. We want peace. Is that too much to ask?"

***

הקץ לעמים, גבולות, דתות, מדינות,תיאוריות,תאגידים ממסדיים, הכללות,חוקים משפטיים/חברתיים/תרבותיים

כולנו בני אדם וכך ראוי שנחיה. השלום יגיע רק כשנשיל מעלינו את אותה כסות חיצונית ונהיה שלמים  עם מי ומה שאנחנו.


צפו בסרטון »הימים החדשים – נילי בכר

"עליכם להבין, שכאשר יאצילו בתוכם אותם אלה בני אנוש, את הבנת השיוך הקוסמי, ואת הבנת, נאמר, האוריינטציה הקוסמית, הרי, שיחברו הם עצמם להבנת היותם זרע כוכבים. וכאשר יבינו, כי מהווים הם זרע כוכבים, יימסו אותם גבולות, יתבטלו אותם שיוכים, וייוותר אותו מצב של שותפות גורל, של בני משפחת האור המבקשים להתפתח אל מדרגת הפיתוח האבולוציוני הבאה"

אלו הימים – אחרית הימים

באחרית הימים, שערים נפתחים.
באחרית הימים, שפות מתגלות.
באחרית הימים, נופלים מסכים.
באחרית הימים, נגלים האותות.
באחרית הימים, נמסים הגבלים.
באחרית הימים, מתבטלים שיוכים.
באחרית הימים, עולה האור וחושף, כי כולנו אחים.


אם ישראלית שבתה נהרגה בפיגוע,  בנאום  בפסגה האיסלאמית : We are all the victims of mental, psychological and cultural violence


צפו בסרטון »ערפאת מבקר בשדרות – איתמר רוז- משחק חילופי תפקידים


צפו בסרטון » מקורם של הפלשתינאים מעם ישראל
For English subtitles click here

כתבתו של ניסים מוסק ששודרה ביומן בערוץ אחד במאי 2009.
לפי שורה של מחקרים גנטיים, מחקר אנרתופולוגי, מחקר היסטורי-דמוגרפי ומחקר גיאורפי-היסטורי, בין 80% ל-90% מהפלשתינאים ממערב לירדן הם ממוצא של עם ישראל.

 

מדינות,גבולות,שיוכים – קבלו ביטול

***

דת- התחלת הסוף 

***

לפני הגאולה מתחוללת עכשיו  מלחמת האור בחושך
החושך איננו האלימות והרוע, החושך הוא הפסיביות שלנו

***

מלחמת העידן החדש

***

העם הייהודי-הייעודי

 

ככה עושים שלום 

– הערבים מכינים את האוכל הגשמי=אדמה ומארחים במקום הפיזי , והיהודים יושבים סביב השולחן ומדברים תודעה (אוויר).

4 תגובות בנושא “שלום עברי – ערבי”

  1. ככה עושים שלום עברי ערבי: זוכרים את הפוסט שכתבתי רק לפני כמה ימים על מוחמד שהביא אותי טרמפ עם הילדים בחזרה מטיול בצפון לדרום? זוכרים מה הוא הבטיח לי בתמורה להבנות שנתתי לו בשיחה שלנו בדרך? אדמה =סברסים. אז הנה, זה קורה. ימות המשיח זה כאן ועכשיו: השלום בהתגשמותו. מוחמד הגיע אליי עכשיו עד לפתח ביתי מהכפר הרחוק שלו בצפון והביא סברסים לילדים שלי שכל כך אוהבים סברסים וביקשו שנלך ללקט, אבל אמא שלהם עסוקה מדי עם אש הטכנולוגיה ואוויר התודעה ואין לי זמן לחטט רגליי על האדמה להתעסק עם כל הקוצים האלו, אז יש מי שמביא לי את האדמה עד אליי. קוראים לו מוחמד. הוא ערבי. נשמה טובה ששמחה לקבל ממני את האש והאוויר שלי ומעניקה לי חזרה מטובה את פירות האדמה.
    ככה נראה השלום: כשכל אחד מאיתנו מפתח את האחר ונותן לו מהשפע שלו.
    הללויה.

    זה טכסט הפוסט מלפני כמה ימים:

    ככה עושים שלום עברי-ערבי, סיפור מסע אישי : הנסיעה שלנו עם מוחמד מהצפון לדרום,שהביא אותנו עד היעד – שם ירדנו, כשאנחנו מבינים כל אחד את הייעוד שלו.
    השבוע יצאתי עם שניים מילדיי הצעירים לטיול בצפון, בדרך אל הלא נודע. אירחו אותנו אנשים טובים מכאן ומשם, הגענו עד מרגלות החרמון דרך הרפתקאות וחוויות נפלאות בדרך חזרה עצר לנו טרמפ מוחמד ברכב ג'יפ גדול , גדוש בסלים עם תאנים אבטיח וסברס שהביא איתו כדי להביא לחברו הישראלי-יהודי שגר ברמלה. כן, הבן אדם נוסע כל הדרך מהכפר שלו בצפון הרחוק , משקיע זמן כסף ודלק כדי להביא לחבר מהשפע שלו. למה? כי ככה הוא יודע שעושים שלום. בין אנשים. חברים.
    מוחמד מופתע מאד מכך שאת ארבעת ימי הטיול עם הילדים עשינו בטרמפים-להיסחב עם סק"שים ומזרון ומלא תיקים בדרכים. לא מפתיע אותו וגם לא את הילדים העובדה שאנחנו נוסעים בטרמפ עם ערבי בימים בהם מלחמה שוררת בין העמים. (הטרמפ הקודם שלנו היה נהג אוטובוס תיירים דרוזי וכשביקשתי ממנו שיסביר לילדי מה זו הדת הדרוזית, הוא אמר- זה כלום. אני בן אדם. דתות רק מפרידות בנינו.)
    מוחמד נתן לנו מהאדמה והמים שלו- הסיע אותנו באוטו גדול ממוזג ונעים ,כיבד אותנו בפירותיו ושיתף בסיפור רגשי שלו עם בתו, הביא אותנו כמעט עד פתח הבית . ומה אנחנו נתנו לו? תודעה. הבנה איך להתמודד עם האתגר הרגשי מול בתו והבנה לגבי הייעוד הייהודי ואחריותנו למלחמה.
    למרות שמידעי תודעת העל יורדים בעברית כי נועדו לעיניינו, גם מוחמד הבין והתחבר מאד למידע הזה. הוא כמובן הופתע וטולטל מעט תחילה, כמו כל מי שמתוודע לראשונה למידע הזה, אבל הוא רצה (אש) להבין(אוויר).
    הילדים רצו לאכול סברס אבל לא הסתדר במהלך הנסיעה. אמרתי שנלך מתישהוא בפעם אחרת לקטוף באזורנו. מוחמד שמע הכל ונפרד מאיתנו עם הבטחה: את תראי שאני אבוא לבקר, אני אביא סברסים לילדים. עוד באותו יום הוא השאיר לי הודעה דרך אתר שינוי תודעתי.
    ככה נראה שלום. כשהערבים מפתחים עבורנו את האדמה והמים ואנחנו מפתחים אותם עם האש והאוויר. כל אחד מאיתנו תורם ונתרם. נותן ומקבל.
    אחרית הימים- זו איננה נבואה עתידנית. זה כאן ועכשיו. המשיח איננו דמות אנוש שתושיע אותנו. זו התודעה שלנו שמהדהדת מאיתנו רגעי חסד קטנים, עד שאלו ילכו וירבו במחוזותינו, עד שנעשה שלום.
    הילדים- הם ידעו והיה להם ברור ומובן מאליו את מה שאני חרקתי שיניים כדי להסביר.
    מבחינתם לא היה עניין מיוחד כולשהו בעובדה שאנחנו נוסעים עם מוחמד-ערבי ,בטרמפים בזמן מלחמה. הם ראו בו אדם וכל ההסברים שלי נשמעו מיותרים עבורם. עבור מוחמד לא. הוא הקשיב קשב רב ונדהם מתפיסת העולם ואמר שחבל שהפוליטיקאים לא חושבים ככה.
    אז זהו, שאם הם היו חושבים ככה, הם היו מבינים שמקומם איננו בפוליטיקה, כי את השלום מייצרים אנשים כמו מוחמד וכמוני, בשיחה פשוטה, בנתינה ועזרה הדדית, כל אחד מאיכויותיו הוא.

  2. מיכאל קמינר מסביר לילדים על ה "נכבה" , יום העצמאות 2014
    —————

    תגיד, אבא, מה זו עצמאות?

    אדם עצמאי הוא אדם שיכול לעשות מה שהוא רוצה, הוא חופשי ואף אחד לא מחליט עליו. כשמדינה היא עצמאית זאת אומרת שאף אחד לא אומר לה מה לעשות והיא יכולה להחליט לבד מה טוב ומה רע בעיניה.

    ומה זה יום העצמאות?

    יום העצמאות זה היום שמדינת ישראל הפכה לעצמאית. שאר המדינות בעולם הסכימו לתת לה את ארץ ישראל, שתשלוט בה לבד בלי שאף אחד יגיד לה מה לעשות.

    מי אמר לה מה לעשות?

    לפני שהיתה פה מדינת ישראל מי ששלט פה היו הבריטים, ולפניהם הטורקים. הם שלטו פה על היהודים ועל הפלסטינים ביחד. אחרי שהמדינות האחרות הסכימו לתת את הארץ ולהקים בה מדינה, הבריטים עזבו והשאירו את הארץ ליהודים ולערבים.

    והם נתנו לנו את כל ארץ ישראל?

    לא. המדינות בעולם הסכימו לתת רק חלק ליהודים, ואת החלק השני הם נתנו לערבים. הבית של סבא וסבתא בגליל, לדוגמה, לא היה במדינת ישראל – הוא היה צריך להיות במדינה פלסטינית. הנה, יש פה מפה:
    החלק שצבוע בטורקיז זה איפה שהיתה צריכה להיות המדינה היהודית, ובחום זו המדינה הפלסטינית. ירושלים לא היתה צריכה להיות של אף אחד, ובגלל זה היא בלבן.

    אז מה קרה?

    היתה מלחמה. חלק מהאנשים שגרו כאן לא הסכימו לוותר על הבתים שלהם כדי שתהיה מדינה יהודית, וגם חלק מהיהודים לא כל כך הסכימו לזה, כי הם רצו לקבל את ירושלים ועוד מקומות. רוב המנהיגים של היהודים הסכימו לזה, ורוב המנהיגים של הערבים לא הסכימו. התחילו קרבות, ואז הגיעו צבאות של מדינות מהאזור: מצרים, ירדן, לבנון, סוריה, ערב הסעודית, ואפילו עירק. בסוף היהודים הצליחו להילחם בצבאות האלה וכבשו עוד חלקים מהארץ שהיו מיועדים להיות במדינה הפלסטינית.

    מה זו מדינה פלסטינית?

    זו מדינה שבה היו צריכים לחיות התושבים הערבים של הארץ, שקוראים להם פלסטינים.

    אז היהודים ניצחו?

    אפשר להגיד ככה, אבל מלחמה זה אף פעם לא טוב. המון אנשים מתו במלחמה, והמון אנשים איבדו את הבתים שלהם ואת האדמה שלהם.

    נהרסו להם הבתים?

    גם, אבל זה חלק קטן. חלק עזבו כי הם חשבו שהמלחמה תכף נגמרת ולא רצו להיפגע בקרבות, אבל חלק גדול מהערבים שגרו פה פשוט גורשו מהבתים שלהם על ידי היהודים. לפני המלחמה היו פה 700 ישובים ערבים, ואחריה נשארו רק 170. לפני המלחמה היו פה 600 אלף ערבים, ואחריה רק 150 אלף. זה המון המון אנשים שלא פה.

    לאן הם הלכו?

    חלק לירדן, חלק ללבנון, חלק לסוריה, חלק אפילו יותר רחוק. רובם גרים שם עד היום.

    והם לא רצו לחזור לבתים שלהם?

    הם מאוד רצו. חלק מהם אפילו ניסו, ולפעמים זה הצליח להם, אבל ברוב המקרים גירשו אותם שוב. היו מקרים שאנשים שגירשו אותם מכפר אחד מצאו מקום בכפר אחר כמו תושבי סוחמתא שהתיישבו בתרשיחא למשל. אחרי כמה שנים מדינת ישראל אמרה שמי שלא נמצא בבית שלו – היא לוקחת את הבית לעצמה.

    אבל היא לא הסכימה לאנשים לחזור לבתים שלהם, ואז לקחה אותם?

    כן. זה לא הוגן, אבל זה מה שהיה. הרבה מאוד ישובים יהודים בנויים היום על כפרים פלסטינים, ויש גם הרבה כפרים פלסטינים שעדיין עומדים נטושים ואף אחד לא גר שם. נכון שלפעמים אנחנו מטיילים במקומות עם בתים הרוסים ואתם מוצאים שם כל מיני דברים? אז הם של האנשים שגרו שם עד המלחמה ההיא, ה"נכבה".

    מה זה נכבה?

    נכבה זה "אסון" בערבית. ככה הערבים קוראים למה שקרה אז, כשכל כך הרבה מהם איבדו את הבתים ואת האדמות שלהם. יום העצמאות שלנו הוא יום האסון שלהם, כי כשאנחנו נהיינו עצמאים, חלק מהם איבדו את כל מה שהיה להם.

    אז למה אנשים שמחים ביום הזה ועושים זיקוקים וחגיגות?

    כי אנשים שמחים שהם עצמאים וחופשיים, הם לא חושבים על אחרים שעצובים באותו זמן כי הם איבדו את כל מה שהיה להם.

    ואי אפשר להחזיר להם את זה?

    לא את הכל, לא. חלק מהמקומות נהרסו לגמרי ובנו עליהם בתים חדשים. אבל למשל איפה שהיום נמצא הישוב "יעד" היה פעם כפר בשם מיעאר, אין סיבה שהתושבים הערבים של מיעאר לא יגורו יחד עם התושבים היהודים של יעד, חלק מהם אפילו רוצים לעשות את זה. ואיפה שהיה פעם הכפר "סינדיאנה" אין כיום כלום, ואפשר להקים אותו שוב עם משפחות התושבים המקוריים שלו, שאולי אפילו יסכימו לקבל חברים יהודים שיגורו בו ביחד.

    אז למה לא עושים את זה?

    כי יש אנשים שחושבים שהארץ צריכה להיות רק של יהודים, ויש אחרים שחושבים שהיא צריכה להיות רק של ערבים. קוראים להם "לאומנים", והם רוצים שיהיה במדינה שלהם רק סוג אחד של אנשים. הם חושבים שאם יתנו לאחרים לגור במדינה, היא כבר לא תהיה רק שלהם. הם מעדיפים להמשיך לריב ולהילחם, רק לא לתת לאנשים שגרו פה לחזור לבתים שלהם.

    גם אנחנו לאומנים?

    אתם חושבים שערבים ויהודים יכולים לחיות ביחד באותו מקום ושמגיע להם בדיוק אותו דבר?

    כן.

    אז אתם לא לאומנים, ואם עוד הרבה אנשים יחשבו כמוכם, אז כבר לא יצטרכו להילחם זה בזה, ואף אחד לא יצטרך יותר למות כדי שיחיו פה רק סוג אחד של אנשים.

    אבא, אז נראה היום זיקוקים?
    מפת החלוקה
    http://www.o139.org/2014/05/blog-post_5.html

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *