בלוג

כל הזכויות אינן שמורות

הזכות לקבל מידע ניתנת לנו , יחד עם החובה לחלוק אותו עם אחרים לפתח, להתפתח ולתרום להתפתחות הכוללת. כל מידע שאני מעלה לאוויר הפתוח נועד לשמש לטובת הכלל, לכל מי שבוחר להבחין בקיומו/בערכו ולהשתמש בו להייטיב. האדמה מנכסת לעצמה ברכושונות את כל החומר שצברנו ככזה ששייך לנו יחד עם מסגרות השייכות שנלוות אליו (מים) . בעידן החדש האש החופשייה מאירה בנו הבנה ששום דבר בעולם הזה לא באמת שלנו. כולנו רק אורחים כאן . קיבלנו כל מה ש”יש לנו” , כדי לתת , להשתמש ביש הקיים כדי לפתח יש מאין חדש . כל מידע שעולה לאוויר הפתוח אונליין , מאוכסן בענן ונגיש לטובת התודעה הכוללת

מה חדש 21 – ניוזלטר אפריל 2018

כל מה שחדש – עלה לאוויר החודש באתר שינוי תודעתי. המידע שמופיע ראשון- הוא האחרון שעודכן. תהנו

מידברן 2018 -סערת מוחות  המצפן הוא שאלה של חיפוש, של מהות , של להבין למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, סיפורי שינוי תודעתי של מידברנרים
מתלות לעצמאות  – עצמאות זה לא יום חג אלא תהליך התפתחות אישי (מודעות) וכולל (תודעה )
בינה מלאכותית ושליטה מוחית  – מתופף ששולט עם המחשבות שלו בתנועת היד הביונית 
תחבורת העתיד  – רכב הליקופטר
יום התקומה והגבורה  – דע מניין באת ולאן אתה הולך
השפה העברית תעיף אותנו  אותיות ה א ב משולבות בגיאומטריה של מגן דוד
נתינה וקבלה  – מה שנתתי ומה שקיבלתי
סטארטאפ ישראלי – המוח היהודי ממציא לנו פטנטים : פיתוח וייצור כחול לבן: מכונת מזון מזין
מזון מזין לגוף ולנשמה   – Genie- מכונה מייצרת מזון מאבקות טבעיות ללא חומר משמר

הילד הפנימי של סבא וסבתא  – פעוטון גיל הזהב
יום התקומה והגבורה – לזכור ולא לשכוח : אנחנו עם של גיבורי על . לא של קורבנות שואה
אנשי האש – מתייאש הוא מי שמתה בו האש , It isn't in my blood
אוואטר קורה  – סיפור אגדה מיתי עתיק שמתאר את הקשר בין היסודות
רגעי חסד – נפלאות הבריאה  כשילדה מתעוררת באמצע הלילה מעולם החלום ומגלה את האמת
מוח עליון תחתון ימין ושמאל ד"ר ג'ו דיספנזה חוקר מוח מסביר על 3 המוחות
אחריות הורית – ילדעים עצמאיים  הורים: תקשיבו לילדעים, קחו נשימה לפני שמדברים לילד
סמים ותודעה  – פטריות הזיה משתלטות על המוח והורגות
שמחה וקלילות    אושר VS הכרת תודה , HAPPINESS VS GRATITUDE
סרטוני תודעת העל והמלצות סרטים מאירים ומעוררים שינוי תודעתי –הסערה, פחמן משודרג
מלחמת האור בחושך – מלחמת האינטלגנציות
נשים נועדו ליצור שינוי סרט המתעד שינוי שנשים מובילות: המקור the sorce.
חופש  –  עצמאות מחשבתית והתנהלות עצמאית הם תנאי לחופש אמיתי
ככה משנים מסגרות חשיבה גם גוף שמן יכול לנוע בקלילות – היא בראש=באוויר, לא באדמה

עדכוני ממלכת פייסלנד

נעמה ויייס טוהר – שינויי תודעתי – פייסבוק
נעמה וייס טוהר – יוזר פייס אישי

קבוצות

קבוצות חדשות:

יער מאכל עירוני רחובות – תנועה קהילתית לשתילת עצי פרי במרחב העירוני

גיבורי על 
למה  – ימיי שישי ב  14:00  מסורת שידור חי אונליין – סשן שאלות ותשובות

ביטקוין : הרוח שבחומר  ביטקוין לכל ילד  למידה in חינוך out  משחקים באוויר  אנשי האש  אנשי האוויר   אנשי המים  אנשי האדמה   מידברנרים מדברים תודעה    ילדי האש והאוויר בעידן החדש    מדע ומידעי תודעה- רוח וחומר מתחברים   עקרונות קהילת מידברן    ילדי האוואטר    גברים בעידן החדש    ילדעים מעלים תדר    נוער וילדי ביטקוין   קח-תן רחובות   מתנות – אילת והערבה    מה קורה ברחובות   משפט הבנה יומי

דפים

הנני – משפטים וסיפורים מאירים ומעוררים שינוי תודעתי   אוואטר קורה   ילדי האש והאוויר בעידן החדש    ילדים במחשב   יסודות מרכז למידה   ילדי האוואטר   אנשי האש    אנשי האוויר   אנשי המים   אנשי האדמה

ניוזלטרים קודמים (בכל יום ה 22 לחודש מתפרסם ניוזלטר)

המקור

מטרת המקור – לחקור  את ה "מה" =  CORE = נושא הליבה.

המפץ הגדול  היתה נקודת הראשית  שבה מקור האור ניפץ עצמו לרסיסים (כל רסיס הוא ליבה) ,מתוך רצון לייצר אור. איך בוראים אור? ע"י תנועת התפתחות.
משהו שהוא שלם ומושלם אין בו מקום להתפתחות. לשם כך השתמש באש כדי לנפץ את מעטפת ההרמוניה שהגנה על הליבות  משדות החושך ושלח כל ליבה למסע התפתחות עצמאי לחקור כל אחת נושא מחקר שנשאה איתה בדרכה. (זו הסיבה הגבוהה לפחד והרתיעה של רוב הליבות  מהאש : משום שהיא ניפצה להן את תחושת השלמות שהיתה באחדות ההרמונית והשאירה בהן תחושת נפרדות ובדידות: אותה אנחנו נושאים איתנו לכל מקום, במיוחד מאז היפוך העידנים – מתנדי המים יורדים והאש עולה , מה שמחייב אותנו לעשות שינוי תודעתי מתלות לעצמאות  )

קוד אימות היזכרות עם המקור 

צידה לדרכן, הטמיע המקור בליבות קוד : קוד מקור , לפיו יוכל לזהות את הליבות ברחבי הבריאות  ולעשות בדיקת אימות – היזכרות – לוודא שהן אכן במסלול שיועד להן והמידע שהן מביאות מתוצרי ההתנסות  אכן תואם לנוסחה המקורית  שטבועה ב גיאומטריה

כשיש סטייה  מהתסריט

מקור הרצון להיות רצוי 

מקור הרצון להיות רצוי  נובע מהרצון לְרָצוֹת את המקור כדי לקבל אנרגיה =אהבנה ,מידע, תשומת לב. כשאנחנו מספקים למקור את הסחורה שלשמה קיבלנו מימון אנרגטי – אנחנו מקבלים ממנו אור תנע – כוח שמתניע אותנו , נותן לנו כוח להשלים את החתימה.

 אוואטר קורה  ו  קארה – סופרגירל  מחוברות למקור , ל core = הליבה

בחיבור שלה עם ראבה=מקור האור , התחברה ל CORE לליבה שלה , כך, גם כשנותק הקשר שלה עם ראבה וגלגוליה הקודמים, היא הצליחה להתחבר לליבה שלה: לעוצמה הפנימית שלה וכך יצאה מעץ הזמן כשהיא גדולה וחזקה.

מקור האור להניע התפתחות. מטרת החושך לעצור אותה 

מלחמת האור בחושך

הסיבה הגבוהה למלחמת הנצחית בין האור בחושך : ראבה- מקור האור , לא יכולה להתקיים ללא וואטו שהוא החושך. מטרת האור לייצר התפתחות. מטרת החושך לעצור אותה. אם לא יהיה מה שיעצור את האור, לא יהיה מניע לשינוי ופיתוח חדש

מלחמת האור בחושך : קורה=ראבה מול אונלק-וואטו

פרק 20 באגדה של קורה מתאר את הסיבה הגבוהה למלחמת הנצחית בין האור בחושך : ראבה- מקור האור , לא יכולה להתקיים ללא וואטו שהוא החושך. מטרת האור לייצר התפתחות. מטרת החושך לעצור אותה. אם לא יהיה מה שיעצור את האור, לא יהיה מניע לשינוי ופיתוח חדש*קורה איננה אגדה. היא מציאות חדשה שמשקפת את תהליך ההתפתחות שהאנושות נדרשת לעבור בתרגול שליטה בארבעת היסודות דרך למידת האוויר-הבנת החיבור לעולם הרוח והתעלות מעל מגבלות האדמה(חומר ומסגרות החשיבה שמנהלות אותו) והמים(רגש) , בעזרת האש (הרצון הבורא)לאוויר(הבנה-תודעה).*אוואטר קורה – פוסט באתר שנוי תודעתי שהתחלתי לכתוב כבר ב 2014 ורק היום- 4 שנים אחרי, אני מעלה אותו לאוויר. דברים קורים תמיד בזמן נכון… כנראה שכעת הגיעה העתעבורי להגיע להשלמת הספר האחרון – איזון http://www.shinuytodaati.co.il/2014/03/20/%D7%90%D7%95%D7%95%D7%90%D7%98%D7%A8-%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%94/*מלחמת האור בחושך http://www.shinuytodaati.co.il/2012/11/21/%D7%9E%D7%9C%D7%97%D7%9E%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%97%D7%95%D7%A9%D7%9A/

Posted by ‎אוואטר קורה‎ on Friday, March 16, 2018

מקוריות  היא תכונה של אנשי אש. 

מקור המקוריות במקור האור- הוא זה שיצר את כל הקיים בכל הייקום.

מקור הבינה הנשית – המלצה לסרט :  the sorce 

האש שיש באשה  בתוספת "ה" הידיעה את היותה תודעה בוראת עצמאית היא החיבור למקור האור – זה שבורא הכל. הסרט מספר את תבונתן של נשים בכפר נידח במרוקו שמחוללות שינוי עם מרד- לא רוצות להביא מים מהבאר

בערבית שם הסרט  הוא " עין אל-נסא"- מעיין הנשים, ביחס למעיין שנשים בכפר היו הולכות ברגל מרחקים מאוד גדולים במדבר המסוכן כדי למלא מים לצרכי המחיה של הכפר וכל הסרט סובב סביב המעיין הזה שקטף חיים של נשים ועוברים ברחם אימהות הכפר … אחת השחקניות המרכזיות בסרט היא השחקנית הפלסטינית העולמית "היאם עבאס" מכפר דייר חנא בגליל התחתון.

בעברית הוא נקרא מים ואהבה

 

 

 

מה חדש 20 – ניוזלטר מרץ 2018

כל מה שחדש – עלה לאוויר החודש באתר שינוי תודעתי. המידע שמופיע ראשון- הוא האחרון שעודכן. תהנו

טלפתיה קוראים מחשבות מופע של ליאור שוסארד – מנטליסט עולמי
בינה מלאכותית – שליטה מוחית   הבינה המלאכותית תוקפת את מתנגדיה

תחבורת העתיד  DAV – פיתוח רשת רכבים אוטונומית מבוזרת
מדע ורוח מתחברים   הפיזיקאית שרוצה להאיר את העולם, האם חומר אפל הכחיד את הדינוזאורים
המקור
  מטרת המקור – לחקור  את ה "מה" =  CORE = נושא הליבה.
אוואטר קורה 
טכנולוגיה בחיי היום יום בעתיד המתהווה  – עתידנות בחלל מפי הרובוט
נשים נועדו ליצור שינוי   – פחד מהעוצמה הנקבית , עוצמת הבינה הנשית – the sorce
מתמטיקה
   – המציאות היא תוצר קוד מתמטי ונקבעת ע"י תדרים, אורכי גל  Morgue‎‏
גאונות  – הקו הדק בין גאונות לשגעון  – מחקתי את הקו הזה …
מידברן 2018  מצלמה נסתרת 
זאב אבירז
  – מחלות
גיבורי על 
  : איזהו גיבור? סיפורה של גיבורת על שלא ידעה שהיא כזו 
גיאומטריה
  – סימול שייכות גיאומטרי
הולוגרמה
  – סמארטפון שמקרין הולוגרמות
בחירות – בחירה בחֵרוּת  מושחט מושחט אבל איזה מלך…
למידה בתנועה נדנדת רגליים בישיבה בשולחן
העם הייהודי-הייעודי  – עשרת הדיברות שהוקרנו כהולוגרמה בהר סיני
השפה העברית תעיף אותנו  ציורי אותיות מקסימות של אורית מרטין
אודות  בין העולמות
טכנולוגיה בחיי היום יום בעתיד המתהווה  –   אנחנו לא מכורים לטכנולוגיה אלא לאינטרקציה החברתית שאנו משיגים באמצעותה שתורמת להתפתחות שלנו .
נשים נועדו ליצור שינוי  קולולם : RAZE YOU VOICE  Fire away, fire away
הילד הפנימי  : שיחה עם הילד הפנימי חרת למחשבותיי…  תודה ילד , תודה תודעה
פודקאסט שינוי תודעתי בסאונדקלאוד-  פלייליסט רשימת השמעה  של פוסטים מאתר שינוי תודעתי שדובבו לקבצי שמע.
מידברן  גן חיות חופשיות במתחם סגור
סופרגירל   – החייזרית שחיה בגוף אנוש ומצילה את העולם מהשתלטות חייזרים  רעים.
אנרגיה חופשית ומתחדשת סככה שמגנה משמש/גשם ומספקת מים ואנרגיה ממקורות מתחדשים
מחילת הארנב  – הארנב המהיר של האש והצב האיטי והתבוני של האוויר
אחריות הורית? ילדים עצמאיים  – איך לגדל ילדעים יצירתיים: לאפשר להם לגדל את עצמם בעצמם

*

עדכוני ממלכת פייסלנד

נעמה ויייס טוהר – שינויי תודעתי – פייסבוק
נעמה וייס טוהר – יוזר פייס אישי

קבוצות

קבוצות חדשות:

גיבורי על 
למה  – כל יום שישי ב  14:00  מסורת שידור חי אונליין – סשן שאלות ותשובות

ביטקוין : הרוח שבחומר  ביטקוין לכל ילד  למידה in חינוך out  משחקים באוויר  אנשי האש  אנשי האוויר   אנשי המים  אנשי האדמה   מידברנרים מדברים תודעה    ילדי האש והאוויר בעידן החדש    מדע ומידעי תודעה- רוח וחומר מתחברים   עקרונות קהילת מידברן    ילדי האוואטר    גברים בעידן החדש    ילדעים מעלים תדר    נוער וילדי ביטקוין   קח-תן רחובות   מתנות – אילת והערבה    מה קורה ברחובות   משפט הבנה יומי

דפים

הנני – משפטים וסיפורים מאירים ומעוררים שינוי תודעתי   אוואטר קורה   ילדי האש והאוויר בעידן החדש    ילדים במחשב   יסודות מרכז למידה   ילדי האוואטר   אנשי האש    אנשי האוויר   אנשי המים   אנשי האדמה

ניוזלטרים קודמים (בכל יום ה 22 לחודש מתפרסם ניוזלטר)

מהות משמהות

משמעות משמע לשמוע מהות. מה המהות שאתם בוחרים לשמוע ולהשמיע? לשאול מה נשמע בלי להשמיע את ה "מה" – את המהות שאתם מבקשים להעלות לאוויר, זה חסר משמעות.

כשאנחנו מבינים את המהות שלשמה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, גם היישום יתבצע בצורה מדוייקת. כשאמונת מהות חסרה- אין לנו את המסגרת הרעיונית שתכוון את המימוש בדרך שנועדה עבורנו וכך כל תוצר גשמי שניצור יהיה  חסר משמהות.

מטרת הפוסט הזה להדגיש את חשיבות ההבנה  של המהות שאנחנו מאמינים בה,  לפני שאנחנו  מאותגרים עם היישום- ה "מה" יתהווה בפשטות ומהירות, כשנבין קודם את ה  "למה" . הוא המצפן שמראה לנו את הדרך  .



מה נשמע ילדעים?

לילדעים יש קטע כזה שהם שולחים לי הודעה בפרטי " מה נשמע " בלי להגיד כלום. כאילו, מה נסגר אתכם? רוצים לשמוע? אז תגידו *מה* אתם רוצים לשמוע או שתשמיעו את מה שנשמע אצלכם.

עד כאן נעמה האשה המבוגרת שלא מבינה. נעמה הילדה מבינה את המסר : הם שולחים לי קריאה אנרגטית כי הם רוצים שאדע שאני נמצאת בתודעתם. די להם בכך. הם לא צריכים לחפור עם הרבה מלל.. רק לתחזק את מהות הקשר , שיהיה למתי שיגיע הרגע המדוייק לממש. הם יודעים שיגיע… זו האש שדואגת לשמור על הגחלת דלוקה גם כשאין להם משהו מיוחד להגיד

וכעת הסבר למבוגריםמשמעות הביטוי "מה נשמע" היא לשמוע את ה"מה" , את המהות שהאדם האחר רוצה להשמיע . להשתמש במילה מה נשמע ללא המהות האנרגטית של התוכן שברצוננו לחלוק – זה מיותר, כי לרוב התשובה שמקבלים חסרת שום משמעות כי לא שומעים ממנה שום מהות. מה שאני שומעת כששואלים אותי את השאלה הזו זה תדר שאומר: "אין שום מה. זה סתם ניסוח דיפלומטי של קוד תרבותי חברתי נימוסי, כמו חיוך סתמי צבוע. כששואלים את אחותי החרדית אשת אדמה היא תמיד תגיד "ברוך השם" . כששואלים את בתי ילדת מים היא תמיד תגיד "הכל בסדר". כששואלים את אבא שלי איש אש : אם הוא במצב רוח טוב הוא יספר על קורותיו והרפקאותיו המלהיבות או על העליות והירידות שעברו עליו באותו יום. אפשרות יותר סבירה זה שהוא בכלל לא יענה כי אין לו סבלנות לפטפוטי הא ודא בלי להגיד ישר ולעניין מה רוצים. בסדר זו תשובה משעממת לאנשי אש: הם כאן כדי להפר את הסדר ולהכניס תנועה ושמחת חיים.
ואני , אני לרוב אענה "הכל טוב" – זו הראייה הגבוהה של האוויר שיודע שתמיד הכל טוב- גם כשלא- יש לזה סיבה גבוהה. למה אני עונה תשובה סתמית כזו? כי אין לי אנרגיה לבזבז על שיחת מים עם אנשים שמדברים איתי בקודים חברתיים. רוצים להגיד משהו ענייני- תמקדו את המהות, תדייקו שאלה/הבנה, תשתפו במחשבה או הרגשה גם סבבה , אבל למילים חסרות משמעות כמו מה נשמע באמת שאינני רואה סיבה להתייחס. מי שבאמת מתעניין בי מוטב שימצא למה להתייחס בעולם התוכן שאני מהדהדת , או לחלוק מחשבה שהתבהרה בו.

אני יודעת, זה לא הכי נעים לשמוע את האמת, לא הכי מנומס ומקובל, לא יפה… , אבל היי: בשביל זה אני כאן: להאיר את האמת לחולמים בעולם החלום. מה שמיוחד באמת זה שהיא יפה גם כשהיא לא נראיית כך. בוקר אור. ואתם, מה אתם עונים כששואלים אתכם מה נשמע?

אמונת מהות ואמונת יישום 

אמונת מהות

משמע להאמין במהות הקיום הליבתי שלך, בחיבור עם המקור , להתחבר להבנת  התסריט הנשמתי  שכתבתם, להבין את המקום שממנו הגעתם  ולדעת שמה שכתוב – נבחר על ידכם בבחירה חופשית ובהתנדבות עוד לפני שירדתם לגוף השחקן הפיזי על במת המשחק הארצית – הידיעה הפנימית היא האמונה בעצמכם. אין מישהו או משהו- איזה כוח עליון שהכתיב לכם את דרכו. כל אחד נדרש לקחת 100% אחריות על הבחירות שלו. הדרך לבצע את משחק ה חתימה  שבחרתם  . תודעת העל: "כאשר אמונה מהותית נמצאת אצלכם, אתם מבינים שהדרך לבצע את המשחק שלכם לא תלויה בידיים של אף אחד, היא תלויה רק בכם" . כל מטפל/איש מקצוע/מומחה ככל שיהיה – רק לכם יש אפשרות לנתב דרככם למהות שבחרתם בה והתחייבתם לממש מול המקור.

 

אברהם טל שר: "הדרך היא שלך, תלך בה בבטחה ולעלמים תדע שאני תמיד איתך"  מי תמיד איתנו בכל דרך שנבחר? הילד הפנימי  .אמונת המהות נטועה בו וניתנת לזיהוי דרך חיבור לחושים הפנימיים  , אבל הוא לא יגיד לנו מה ואיך לבצע. זו הרשות הנתונה לנו  כנשמות שנמצאות ברובד בחירה החופשית. הוא לא יכול להכריח אותנו להאמין.

כשאנחנו בסטייה מהתסריט, הילד הפנימי לא יכול לעזור ולהנחות אותנו כי הוא לא יודע את המהות של בחירות שלא חתומות בתסריט, משמע – שכל מה שניישם- יהיה חסר

אמונת יישום :

אמונה ביכולת הביצועית לממש דרך עשייה , באמצעות הגוף הפיזי והחושים החיצוניים

אמונת המהות חייבת להתחבר ליישום- הוא משלים את המהות

תודעת העל: …"אמונה יישומית היא אמונה נרכשת, לעומת זאת אמונה מהותית טבועה בתוככם זאת אמונה מתוכנתת. אך כשם שאתם יודעים לעיתים אמונה מתוכנתת יכולה להיות כזאת שלא מעלים אותה על המסך. כמו תוכנות שקיימות במחשב ולא מעלים אותן. אמונה מהותית חייבת להיות מועלית על המסך"

בעבר ההיסטורי שלנו, אמונת המהות היתה חזקה ונחלת הכלל ואמונת היישום היתה חלשה כי לא ידענו עוד איך לבצע בחומר. ככל שהאנושות השלימה מערכי התנסות באדמה ומים משך 14 מיליארד שנה של העידן הישן, התחלנו להאמין יותר בתוצר הגשמי מאשר במהות הרוחנית . איבדנו את האמונה במהות  והתרגלנו לתפוס את המציאות דרך החושים החיצוניים במקום להתחבר פנימה למקור ולהבין את מהות קיומנו, את המקום שממנו הגענו ואת הסיבה למה .

אנשים פונים לחפש את אמונת המהות רק כשעולם חומר  משתבש להם והם לא מצליחים ליישם אבל האמונה הזו נדרשת  ראשונה כי בלעדיה לא נוכל לממש תוצר ראוי ומדוייק.

אמונת המהות מספרת על החיבור למערכת הבריאתית.

היא נותנת לנו כלים תודעתיים ואנרגטיים כדי לייצר דברים בתואם לרישומים המקוריים שפועמים בנו שאיתם ירדנו מהמקור ולא בהתאם למצבים משתנים בעולם החלום. אמונת מהות  מחברת את השחקנים למצב שהם מבינים שהם יורדים למקום שהיישום מתבטא רק בחומר שתוצריו מתכלים.

נתק בין האמונה היישומית לבין האמונה המהותית

נתק בין אמונת המהות ואמונת היישום גורם לאנשים לעשות דברים בלי להבין מה המהות האנרגטית הרעיונית שנמצאת מאחורי הביצוע , מה שמביא לחוסר הצלחה . אז, כשאנחנו נכשלים, קל לנו להסיר אחריותופותרים את העניין באמירה כמו "זה כנראה הגורל שלי ,אין לי מזל".

כשאנחנו לא מצליחים ליישם, במקום להבין שחסרה לנו אמונה במהות, יש אנשים שיותר קל להם להתפלל לעזרה מאלוהים או לבקש עזרה חיצונית מאנשים אחרים במקום לקחת אחריות ולבדוק אצלם פנימה

 

 

 

גיבורי על

גיבור על, על מה אתה מתגבר? מה כוחות העל הטבעיים שלך ?

גיבורי על – קבוצת פייסבוק  חברות בקבוצה מאושרת רק לגיבורים שמשתפים מה כוחות העל שלהם

לכל אחד מאיתנו יש כוח על באופן טבעי שטמון במהות הפנימית של היותנו,  איכות שצרובה בתודעה שלנו עוד מלפני שנולדנו. ניצוץ ה גאונות  שרובנו לא ממשים את הפוטנציאל הטמון בו – בנו.  האחריות שלנו כאן היא לגלות מהו הכוח הזה ולהשתמש בו כדי לממש את הייעוד – התסריט הנשמתי  שבחרנו והתחייבנו לממש

איזהו גיבור…? 

בעידן הישן גיבור היה זה הכובש את יצרו. בעידן החדש גיבור הוא מי שנותן ביטוי מלא ליצר-ליצירה שלו ומממש את הרצון האמיתי -האש שבוערת לו בנשמה. זה שנאמן לעצמו , שקשוב לקול הילד הפנימי , שמחובר לעצמו ומחוייב לממש ייעודו בדרכו האמיתית , זה שמשמיע קולו באומץ בלי להקשיב לקריאות בוז או למחיאות כפיים בקהל , זה שמחובר לעצמו ולתודעה  דרך חיבור לחושים הפנימיים , ויודע, פשוט יודע את העוצמה העצמאית הפנימית שלו.

רבים מעריצים גיבורים (גיבורי ילדות, גיבורי מלחמה, גיבורי-על מסרטים וסדרות מדע בידיוני) כי קל לנו יותר לשאת עינינו ולקבל השראה מאחרים מאשר לתת השראה לעצמנו בעצמנו. יותר קל לנו לדמיין דמויות אחרות במציאות מדומה מאשר להאמין שכל מציאות שאנחנו מדמיינים- היא אמיתית. העולם הארצי הוא האשלייה . מה שאנחנו רואים בדימיון- בעיני רוחנו – הוא העולם האמיתי. גם אם אנחנו לא חווים את המציאות הזו כאן במימד עולם החומר בכדה"א, אנחנו מביאים את הדימיונות האלו מספריות המידע במישורים הגבוהים או מבחירות שבחרנו ומימשנו ב עולמות חלופיים- ייקומים מקבילים

הסיבה הגבוהה לרצון של אנשים להעריץ גיבורים,
מניין זה נובע?  מה המקור?  הכל מתחיל במקור… 

במפץ הגדול , מקור האור ניפץ עצמו לליבות שנפרדו כל אחת למסע התפתחותה העצמאי ברחבי הבריאה. הן הסתכלו על מקור האור בכמיהה לקבל ממנו הכוונה אנרגטית. לא  כדי להיות כמוהו או להזדהות איתו אלא מתוך רצון להשיג יכולות כמו שיש לו ולקבל אור תנע- אנרגיה שתניע אותן ותעניק להן מימון אנרגטי תומך בדרכן למימוש ייעודן.

כוונת המקור לא היתה שאנוש  יחקו בהערצה דמויות אחרות אלא רק יתנו ויקבלו הכוונה רעיונית,כווני מחשבה שיאירו להן דרך יעילה שמדוייקת להם ללכת בה את דרכן הייחודית. ברגע שכולם רוצים להיות בעלי אותן יכולות כמו אותם הגיבורים, זה יוצר סוג של הרמוניה שמחברת אנשים  בתדר מים במקום הרמוניה אווירית שמהותה חשיבה עצמאית.

סופרגירל  היא גיבורת על , שלא מהעולם הזה, תרתי משמע: חייזרית שחיה בגוף ילדה בשם קארה שנשלחה להגן על כדהא מהשתלטות חייזרים רעים. רק בבגרותה היא מעיזה  לחשוף את כוחות העל שלה  וחיה חיים כפולים : מזפזפת בין העולמות : בין דמותה האנושית  ובין שליחותה להציל את העולם.

גם קארה(סופרגירל)  וגם קורה (האוואטר )  הן גיבורו על שאני מתחברת אליהם – כי שתיהן מחוברות למקור = core =  ליבה

גיבור אמיתי הוא לא זה שמציל את כולם אלא זה שלא מפסיק לנסות 

 

 

סיפור ההצלה הרשמי הראשון שלי לאחר שחשפתי בפני העולם את כוחות העל שלי :  הצלתי  ילדה רגע לפני שניסתה להתאבד

גיבור על שמעניק את כוחות העל שלו לילדעים גיבורים

ילד גיבור שכוחות העל שלו בעריכת סרטי וידאו עזר להגשים חלומות של ילדעים חולי סרטן שבחרו איזה גיבור-על הם רוצים להיות

רועי עדין – סדרת ילדים יצירתיים בחדרים יצירתיים

מתרגש מאוד! עם כל החשש מכך שבסרטון הזה העריכה לא תלויה בי, ואין לי מושג מה הולך לצאת, אני יכול להגיד בלב שלם שאי היה אפשר לספר מי אני בדרך טובה יותר :Dולזה אני קורא: The story of my life.

Posted by Roy Adin on Sunday, March 19, 2017

 

 הילדעים הם הגיבורים האמיתיים 

 
,

סופרגירל supergirl

סופרגירל היא אחת מאותם גיבורי על  , שלא מהעולם הזה, תרתי משמע, שנותנת לי השראה בהתמודדות שלה עם אתגר חיים כפולים כחייזרית שחיה בגוף אנוש ונשלחה לעולם עם כוחות על מיוחדים כדי להגן עליו.
החיים הכפולים האלו בתור חייזרית שנדרשת לשחק משחק אנושי ארצי בגוף פיזי "רגיל" , משקפים את אתגר המשחק שלי בשליחותי הנוכחית,  ומכאן החיבור שלי לקארה וקורה (האוואטר) כמקור השראה שמחבר אותי למקור.  גם אני סוג של חייזרית (חי – זר > מי שחי כאן אבל הוא זר, לא שייך למקום הזה. חוצנים  משמע שהגיעו מחוץ לכדה"א) . גם אני נשלחתי לעולם הזה ממדור אחר בבריאה,  עם משימה  שונה מזו של סופרגירל: לא להציל את העולם מפלישה והשתלטות של חוצנים רעים אלא ללמד את בני האנוש להגן על עצמם בעצמם מפני הכליה שהם מביאים על עצמם ועולמם, באמצעות למידה ותרגול כשפות אוויר- שליטה אנרגטית בכוח המחשבה.
קארה שמה האמיתי, הגיעה בילדותה מכוכב קריפטון שבו גדלה רגע לפני שהושמד . הוריה שלחו אותה לכדהא לשמור על בן דודה סופרמן  ולהגן על כדה"א מהשתלטות חייזרים רעים.  היא גדלה במשפחת אומנה ונדרשה כל חייה להסתיר את כוחותיה ואיכויותיה, עד שיום אחד בבגרותה היא מחליטה לחשוף את זהותה האמיתית ומתחילה לממש שליחותה- ייעודה להציל את העולם, בכל רגע מחדש. היא  משחקת חיים כפולים בו זמנית : מזפזפת בין העולמות: רגע היא  קארה – בחורה  צעירה "רגילה" שעובדת במשרד בחברת תקשורת גדולה ותוך כדי- בשניה שהיא מקבלת קריאה, היא משנה צורה והופכת להיות סופרגירל 
*
*

איזהו גיבור…? 

בעידן הישן גיבור היה זה הכובש את יצרו. בעידן החדש גיבור הוא מי שנותן ביטוי מלא ליצר-ליצירה שלו ומממש את הרצון האמיתי -האש שבוערת לו בנשמה. זה שנאמן לעצמו , שקשוב לקול הילד הפנימי , שמחובר לעצמו ומחוייב לממש ייעודו בדרכו האמיתית , זה שמשמיע קולו באומץ גם נוכח קריאות בוז בקהל. זה שלא תלוי במחיאות כפיים כדי לדעת שהוא עושה את הדבר הנכון

אני גיבורת על !!!!
כוח העל שלי הוא שאני משנה צורה כמו ג'וקרית – יוצאת מעצמי ומשגרת את התודעה שלי לכל מקום, בכל רגע שבו אני שומעת קריאה אנרגטית שמעלה דרישה באוויר להבנה. אני מתעלה על מגבלות המרחב והזמן הלינארי, עוברת בין מימדים וייקומים מקבילים-עולמות חלופיים, אוספת מידע, מעבדת אותו ומנגישה לאנושות תובנות שיאירו ויבהירו את תהליכי השינוי התודעתי.
*

כוחות על 

לכל אחד מאיתנו יש כוח על באופן טבעי שטמון במהות הפנימית של היותנו. האחריות שלנו כאן היא לגלות מהו הכוח הזה ולהשתמש בו כדי לממש את הייעוד – התסריט הנשמתי  שבחרנו והתחייבנו לממש

גיבורים מגבירים את האור ונותנים השראה להתגבר על אתגרים

מה שממלא אותי השראה כשאני יוצרת אותה בעצמי ונותנת אותה לאחרים. את ההשראה שלי אני לא מקבלת מבני אנוש אחרים אלא מגיבורות על אמיתיות שכמוני- שלא מהעולם הזה: סופרגירל ו אוואטר קורה .
הכי השראה עבורי היה הרגע שבו סופרגירל מחליטה לחשוף את זהותה האמיתית שנדרשה להחביא כל ילדותה ,לגלות את כוחות העל שלה , להודות שהיא חייזרית ולהתחיל לממש את ייעודה להציל את העולם.
 
מה החלום שלי בתור גיבורת על?  להקים את אי מקדש האוויר שבו יעברו ילדעים תהליך הכשרה להיות נוודים כשפי אוויר. כדי לממש את החלום הזה יש לי מיני חלום – שיהיה לי צוות תמיכה : כמו צוות האוואטר- מאקו בולין וטנזן שליוו את קורה וכמו גיימס ווין וקאת שמלווים את קארה
*
*

אז מה הסיפור שלך סופרגירל?

סופרגירל נולדה על כוכב אחר- קריפטון שעמד לפני כליה והוריה שלחו אותה לכדור הארץ כדי להגן על בן דוד שלה- קלארק=סופרמן – שהיה אז תינוק אז אבל בגלל פערי זמן לינארי שהיתה רדומה 24 שנים , היא הגיעה  אחרי תקופת הקפאה כשהוא כבר מבוגר יותר ממנה. כילדה יתומה, חייזרית פליטה מעולם אחר, הוא הביא אותה לגדול במשפחה אנושית "נורמלית" – אותה  משפחה שליוותה אותו בתחילת דרכו  כשהגיע לכדה"א.
משמעות המילה קריפטו היא הסתרה – כתב קריפטוגרפי הוא זה שמסתיר- מצפין מידע בקודים והעברתו ממקור אחד ליעד אחר באמצעות מתמטיקה /חישובי אלגורימתים בינאריים וגיאומטריות.

מה הופך גיבור לגיבור על ?

מה שהפך את סופרגירל לגיבורה אינם כוחות העל שלה אלא האומץ להתגבר על אתגרים בחייה ולתת השראה לאנשים להתחבר לכוחות הפנימיים שלהם


פרק 7 בעונה הראשונה של סופרגירל, דקה 29:40 , גיימס אומר לקארה: "את לא זקוקה לכוחות שלך כדי להיות גיבורה" (אחרי שהיא הוכיחה את אומץ ליבה להציל את העולם בזמן שהיתה נטולת כוחות העל שלה. .

גיבור אמיתי הוא לא זה שמציל תמיד את כולם אלא זה שלא מפסיק לנסות 

Supergirl emotional Scene – A TRUE HERO

*
זה גם מה שטנזן אמר לקורה כשאיבדה את כוח האוואטר שלה , את יכולות הכשפות ואת הקשר עם כל האוואטרים הקודמים, הוא אמר לה : תתחברי לרוח הפנימית שלך. שם ה core -הליבה שמחברת למקור. הקשר עם הליבה שלך הוא זה שנותן לך כוח ואומץ להיות מי שאתה

אוואטר קורה מבינה שאתגרים,מלחמות וקונפליקטים תמיד יהיו והצלחה אמיתית משמעה להבין, להתפתח וללמוד מהשיעורים בדרך למימוש ייעודה להביא שלום ואיזון לעולם .

האמצעים בדרך למטרה הם שליטה בארבעת היסודות וחיבור עולם הרוח והחומר, אבל המטרה הגבוהה המשותפת לכולנו היא התפתחות וזו מתהווה מתוך תהליך שינוי תודעתי במהלכו מתחייבת יציאה מאזור הנוחות והתמודדות עם אתגרים חדשים

אוואטר קורה מבינה מהי הצלחה from naama on Vimeo.

הסיבה הגבוהה לרצון של אנשים להעריץ גיבורים, מניין זה נובע?  מה המקור?  הכל מתחיל במקור… 

האנושות מעריצה גיבורים שנוכל לשאת עיניינו אליהם בהערצה ולקבל השראה :גיבורי על בסדרות מדע בידיוני, גיבורי ילדות, גיבורי מלחמה, למה?

במפץ הגדול , מקור האור ניפץ עצמו לליבות שנפרדו כל אחת למסע התפתחותה העצמאי ברחבי הבריאה. הן הסתכלו על מקור האור בכמיהה לקבל ממנו הכוונה אנרגטית. לא  כדי להיות כמוהו או להזדהות איתו אלא מתוך כמיהה להשיג יכולות כמו שיש לו ורצון לקבל אור תנע- אנרגיה שתניע אותן ותעניק להן מימון אנרגטי תומך בדרכן למימוש ייעודן.

כוונת המקור לא היתה שאנוש  ירצו לחקות דמויות הערצה אחרות אלא רק לקבל הכוונה רעיונית,כווני מחשבה שיאירו להן דרך יעילה שמדוייקת להם ללכת בה את דרכן הייחודית. ברגע שכולם רוצים להיות בעלי אותן יכולות כמו אותם הגיבורים, זה יוצר סוג של הרמוניה שמחברת אנשים  בתדר מים במקום הרמוניה אווירית

 

 

מכתב למורה

מכתב מהמורה הוא אחד הדברים שילדעים חוששים ממנו. לא עוד. הפוסט הזה מראה את המכתב למורה – זה שהורים כותבים ושולחים לה דוח מצב שתבין  מה נקודת ההתפתחות שהילד נמצא בה.

ה ילדעים  כאן כדי להשמיע קולם. הילד יודע מה הוא אומר .  ה אחריות הורית  שלנו להקשיב להם ולוודא שמי שמלווה את תהליכי הלמידה שלהם יהיה קשוב ויעבור שינוי תודעתי כזה שיכניס גמישות מחשבתית לתוך מסגרות מערכת החינוך הישנות והנוקשות ויאפשר למידה IN חינוך OUT

שינוי בחינוך יתהווה כשטיפה, עוד טיפה עוד טיפה, תהיינה לים… כשיותר יותר הורים יבינו  ויכתבו מכתב למורה שתבין.  הורים- תנו גב לילדעים שלהם. ההבנות מהדהדות באוויר,עוברות מפה לאוזן בין הורים ובחדרי המורים ומחלחלים לתודעה הכוללת . מומלץ להפיץ פוסט זה במחוזותיכם ובכך לתת השראה לעוד הורים לתמוך בתהליכי השינוי שיעודדו את הילדעים להשמיע קולם.

הפוסט הזה הוא במה שמציגה את תוצרי העבודה שלי כאמא לילדעים במערכת החינוך. מקווה שיתן לכם השראה לכתוב את מה שלכם יש להגיד למורה בדרככם ובשפתכם. משך 12 למדתי עם ילדיי בחינוך ביתי, אבל הם "עשו לי ביהס"  ובחרו להכניס עצמם  למערכת החינוך. עכשיו זו אני התלמידה שנדרשת להתמודד עם המערכת

2/2/18 מנהל בית ספר אמיץ

שלום המורה, את שומעת אותי הרבה מתלוננת על מגרעות מערכת החינוך שאינן לרוחי.
הפעם אני רוצה לתת לך דוגמא והשראה למופת של מסגרת חינוכית שכן ראויה בעיני.
מומלץ להפיץ הלאה במחוזותייך
*.

מנהל ביהס שכותב שיר על הזכות והחובה לטעות כדי להיות , ראוי בעיני ללוות ילדעים בתהליכי למידה .הוא לא מנהל שלהם. הוא מלווה אותם ללמוד איך לנהל את החיים של עצמם בעצמם.

השראה. צפיתי כעת שעתיים בהרצאה של אריק מנדלבאום מספר על תהליכי הלמידה שלו כילד וכמבוגר, כמנהל מורה ותלמיד, והתפעמתי. קראו כאן למה וממה : שינוי בחינוך 

28/1/18  במקום להתלונן על מערכת החינוך:לתת כלים  להתפתח למרות המערכת

שאלות לשאול ילד במקום "איך היה בביהס?" 
הפעם בנימה חיובית : ממליצה לשתף את כל ההורים והמורים שאת מכירה  ברשימה הזו שמעודדת  גמישות מחשבתית ומודעות להתפתחות אמיתית מהותית שילדעים לומדים ומבינים על עצמם ועל מערך ההתנסויות והחוויות שלהם. זו נקודת מבט גבוהה שמאפשרת להורה להכיר ולהבין מה עובר על הילד שלו באמת.

25/1/18 – ליקויי הבנה, לילד או למורה/יועצת ? 

זו התגובה שהשבתי:
"רמת ההבנה של בני גבוהה בהרבה משיש לכם יכולת לאבחן בכלי מדידה מיושנים שמגדירים כתב יד וחוזק החזקת עיפרון ביד כמייצג איכויות הבנה.
*
במקום להשקיע במגבלות שלו- תשקיעו באיכויות שלו – ביכולת הדיבור וההבנה בע"פ . כתיבה וקריאה הם כלים של העידן הישן . הילדעים כאן כדי להדהד את תדרי התודעה באוויר. זו יוצאת מצאקרת הגרון- בדיבור ונצרבת בחוש השמע. כשמערכת החינוך תפסיק לחנך את הילדעים לפי תבניות מחשבה שמתאימות לדור המורים ותתחיל לאפשר לילדעים להשמיע קולם- אז תוכלו לשמוע וללמוד מהם את כל מה שהם מבינים.
*
קושי להעתיק מהלוח? חחח … וודאי שיש לו קושי להעתיק מהלוח כי זה לא מה שהוא אמור לעשות. הוא אמור לחשוב חשיבה עצמאית ויצירתית שמסתמכת על ההבנה הפנימית שלו את עצמו ואת העולם ולא על להעתיק מידע שלא תורם דבר להתפתחות שלו מלוח למחברת בכתב יד ישן שמתפוגג מהעולם ולא מקדם מיומנויות חשיבה ואסטרטגיות למידה .
תנו לו להקליד את המידע שמענין אותו במחשב , או יותר טוב- לדבר אותו אונליין באוויר, ואז תוכלו לבחון את יכולות ההבנה שלו (אם תצליחו להבין מה הוא אומר/כותב. אני מסופקת…)

13/3/17 תהליכי למידה בטבע

המורה בכיתה ג של בני שלחה להורי התלמידים מייל ובו הנחיות לא רק מה ללבוש ולאכול בטיול, אלא גם מה לחשוב ולדעת: רשימת הנחיות מידע היסטורי/גיאוגרפי/ביולוגי שהילדים נדרשים לשנן כהכנה לטיול/ זו תגובתי לה ולשאר ההורים ("השב לכולם" – לרשימת תפוצה של הורי הכיתה) 

זו תגובתי:

שלום שלום לנו . ברשותכם, משתפת כאן בדעתי לגבי נושא הטיולים. למה? כי אני חושבת שזו אחריות שלי כאמא להיות מעורבת בתהליכי הלמידה של בני ויש לי עניין לשתף אתכם כדי להעלות את המודעות של כולנו לנושא החינוך בכלל ובטיולים בפרט . אני חושבת שלפני שאנחנו באים ללמד את הילדים, מחובתנו ללמוד קודם בעצמנו על עצמנו ואת עצמנו.

 אז ככה:  אקדים ואספר שהייתי 10 שנים מחיי מדריכת טיולים. הובלתי אלפי אנשים, בעיקר ילדעים ונוער  בשבילי הטבע במחוזות ארצנו היפה בטיולים בפינות חמד , בעליות וירידות של החיים. לדעתי, טיול הוא חווית למידה עוצמתית ומעצימה . למה? כי היא מאפשרת למידה בלתי אמצעית  שעוברת דרך החושים החיצוניים והפנימיים שלנו ומתורגמת להבנה מעמיקה של תהליכים נפשיים ורוחניים. מה שחשוב איננו רק הנוף שרואים בסביבת הטבע החיצונית  אלא ההתמרה של המראות האלו להבנה של העצמי ומקומי בעולם. טיול בטבע מטרתו לדעתי ללוות אנשים להכיר את מה שטבעי להם, ואיך יוכלו להכיר את עצמם אם נדרש מהם גם במרחב הטיול החופשי בטבע להקשיב למידע שמוכתב ע"י משרד החינוך במקום להקשיב לקולות הטבע ולקולם הפנימי? איך יכירו את מי שהינם אם הם נדרשים לשנן מידע שמצפים מהם לדעת במקום לאפשר להם מרחב חופש עצמאי ללמוד וללמד את עצמם בעצמם???

 אז מילא שבתוך הכיתה עושים את זה , אבל גם ביציאה מחוץ למסגרת מכריחים אתם להישאר בתוך מסגרות החשיבה של ידע שאיננו בהכרח רלוונטי להם ? ועוד עושים קואליציה עם ההורים כדי להבטיח שגם בבית לא יהיה לילדים מנוס משטיפת המוח הזו?

 ברגע שאנחנו מבקשים לחנך את הילדעים גם בטיול ללמוד את מה שאנחנו חושבים שהם צריכים לדעת (להלן רשימת המידע שהמורה צירפה להורים שיוודאו שהילדים ילמדו כהכנה לטיול),  מה שאנחנו עושים זה לצמצם את הלמידה ולהפוך אותה להכתבה, לכפייה של עולם תוכן שלדעתנו כמבוגרים חשוב . בכך אנחנו מונעים מהם לחשוב חשיבה עצמאית ולתרגל באופן עצמאי איזה מידע לדגום ממה וממי ומאיפה . אנחנו מראש אומרים להם- תקשיבו לחומר שהמורה שלחה במקום שיקשיבו לקול שכשוך המים במפל או לרחש שפני הסלע בצוקים  או קול אדוות השיבולים והקנים  ברוח. איך יצליחו להתרכז בהקשבה לקולות האלו אם יצטרכו להקשיב למדריכה או המורה שתפרוס בפניהם סקירה היסטורית ואקולוגית של המקום?  יותר משרלוונטי לילדים לדעת את ההיסטוריה בעתיקות עין גדי, רלוונטי להם לתרגל חיבור לחושים הפנימיים ולהתוודע למידע שצרוב בתודעתם עוד מלפני שירדו כנשמות לגוף פיזי.

 ילדעים נולדים יודעים. בואו ניתן אמון בידיעה הפנימית שלהם ונסמוך עליהם שהם ילמדו בטבע את מה שטבעי להם באמת. ילדעים הם שמורת טבע. בואו נשמור עליהם מפני החינוך הדורסני שלנו כמבוגרים שחושבים שהם יודעים מה נכון להם. אנחנו לא !!!

 9/1/17  שיעור ספרות : לכתוב את השירה של מחר ולא ללמוד שירי משוררים מהעבר

שיחה שלי עם מורה של בני בכתה ג ששלחה מייל להורים. הגבתי ב "השב לכולם, כך שכל ההורים גם מכותבים…מצ"ב שרשור הדיון מילה במילה כפי שהתקיים.

המורה: "שלום לכולם, מחר נציין את יום הולדתו של ביאליק ונזכר בשיריו המפורסמים".
אני: שלום שלום לנו, אני נעמה,  אמא של X ומדי פעם בפעם בוער בי להעלות לאוויר שאלות/מחשבות/ספקות הקשורות לעולם התוכן שילדינו נדרשים ללמוד בביה"ס. אני מודעת לכך שדבריי מעט חדים וישירים,בוטים משהו, אך זוהי שפת הילדעים  והייתי רוצה לחלוק אתכם תהיה שלי ואם תרצו להמשיך בדיון זה יהיה נפלא:  מדוע ילדינו נדרשים להיזכר בשפה שמעולם לא היתה ולא תהיה רלוונטית לחייהם? זה אנחנו המבוגרים שאוהבים להיזכר בנוסטלגיה רגשנית בשירים של פעם , אך במה ללמוד את שירי ביאליק תורם להתפתחות הילדעים? הם נולדים יודעים את ייעודם. הם לא כאן כדי לשחזר מידע מהעבר אלא כדי ללמד אותנו לדבר בהווה את שפת העתיד . זה אנחנו התלמידים שנדרשים לעמוד במבחן שינויי הזמן, לשחרר אחיזה בעבר ולאפשר לילדעים להשמיע קולם ולהכתיב לנו כללי משחק חדשים בעולם המשתנה.

אני מציעה  לאתגר את עצמנו כהורים/מורים ,לתת לילדעים מרחב חופש ביטוי יצירתי לכתוב שירים בעצמם במקום לשנן שירים של אחרים. ואז לשיר אותם בקול גדול. תדרי התודעה החדשה יוצאים מצאקרת הגרון ונצרבים בחוש השמע ולכן הילדים לא צריכים לקרוא ולכתוב שירים של מפורסמים מההיסטוריה אלא לשמוע ולהשמיע את קולם שלהם ובכך להמציא מציאות חדשה ,להדהד אותה באוויר כך שתתרום לאווירה של יצירה חדשנית והתפתחות

המורה : שלום נעמה, השירים הם רק כלי להיחשף כדי להכיר ולדעת ובעקבות או בדומה לכתוב. מקוה שאת מסכימה איתי שידע עולם הוא חשוב ואם יש גורמים מזמנים אז מה טוב. נקרא את הטקסטים, נאייר, ננסה לכתוב ולשתף  ומעט נשוחח. לאחר מכן נשתמש בכלים ממוחשבים לאייר. כלומר, התלמידים ישתמשו בתוכנת הצייר וילמדו להוריד ולעצב תמונות מתאימות.

אני: זה שהילדעים ישתמשו בתוכנת הצייר במחשב זה סבבה. טכנולוגיה זה אחלה כלי אבל- הוא רק כלי, אמצעי בשביל , מה? מה המהות? מה התוכן שהוא המסר התודעתי, הערכי שאנחנו רוצים ללמד את הילדים? למה הם צריכים ללמוד טכסטים של ביאליק מלפני איזה 200 שנה במקום לכתוב שירה בעצמם? הם לא צריכים להכיר טכסטים של מפורסמים מהעבר. הם המפורסמים שכותבים את שורות ההיסטוריה היום !!!

המורה: הילדים אכן יתנסו בכתיבת שירים ולא רק יקראו וילמדו שירים של אחרים. ומאחר והכתיבה אינה קלה אכבד גם את אלו שיבחרו לא לכתוב

אני: אני בטוחה שהמצאת שירים תתנגן בהם בקלילות יותר מאשר לקרוא שירים שנכתבו בהיסטוריה בשפה שפג תוקפה. לא כולם טובים בכתיבת שירים וודאי. ממליצה להציע להם להתחלק לקבוצות ובכל קבוצה יהה  מישהו אחד שימציא את המילים,אחד אחר שיכתוב אותן, אחת שתקליד במחשב ותדפיס,אחד אחר יאייר ואחת אחרת תשיר ,שני אחרים ירקדו ברקע או ינגנו באיזה כלי ועוד שניים ירקדו לצלילי השיר. כל ילד ניחן בכישרון אחר וכך תהיה במה לכולם לכל אחד לתת מהאיכויות שלו. דעתך?

המורה Y: רעיון מצויין.. תודה. ננסה ליישם

אני: היפ היפ הוריי.  שמחה ומודה לך .

אב הורה:  נעמה, את טועה. אדם שאינו מכיר את עברו – איך יעשה בחירות לעתיד והשפה והשירים שיש היום …………..  יש לילדים הרבה מה ללמוד מהעבר בכלל ומביאליק בפרט .

אני: אינני טועה וגם אתה אינך טועה. שנינו צודקים. הכיצד? כי לכל אחד יש את האמת שתואמת לתפיסת עולמו ונקודת ההתפתחות שהוא נמצא בה. כך גם ל ילדעים. הם חיים עם תודעה שונה מזו של הדור שלנו. הם לא צריכים להכיר את עברם כדי לבחור בעתיד שייטיב איתם . הם נולדו לעולם הזה כדי לשנות אותו ולברוא עתיד אחר שמבוסס על כללי משחק חדשים ולא כדי שנחנך אותם לפי דפוסי החשיבה וההתנהלות הישנים שלנו.  איך בדיוק משורר מפורסם מהעבר – המילים שלו משמעותיות לילד יותר מהמילים שהוא עצמו ממציא באמצעותן את המציאות של עצמו בעצמו ?  למילים יש כוח בריאה. חשוב שנבין את כוחה של מילה.  הילדעים שלנו הם הם המפורסמים שכותבים היום את ההיסטוריה של מחר !!!

היות ולא כל ילד יכול לכתוב שירה , הצעתי למורה Y רעיון שלשמחתי התקבל בברכה:  לתת לילדים משימה קבוצתית בשיעור ספרות: להמציא שיר. כמה ילדים יכתבו את המילים, כמה אחרים ילחינו מנגינה, אחרים ינגנו, כמה בנות יחברו ריקוד,אחרים יקלידו את הטכסט על קובץ במחשב, אחרים ידפיסו אותו ויחלקו עותקים לכולם גם בדף וגם ישלחו קובץ במייל , מישהו יוסיף לקובץ תמונות שערך בפוטושופ, מישהיא תקשט בציור כתב יד, וכשהכל יהיה מוכן אז אחד הילדעים יצלם סרטון וידאו כשכל הכיתה שרה רוקדת ומנגנת שיר מקורי פאר היצירה שלהם. זו תהיה למידה משמעותית באמת. הם ילמדו מהתהליך הזה איך לתת ביטוי חופשי ויצירתי לאיכויות שלהם , הם ילמדו לעבוד בשת"פ בצוותי עבודה כשכל אחד תורם ונתרם לפי כישוריו. מה יכול להיות יותר נפלא מלמידה כזו? אתה לא היית שמח לראות את הבן שלך שמח בלמידה במקום מתוסכל ומשועמם?

אני: רוצה לתת לך המורה Y קרדיט על הפתיחות המחשבתית והיכולת שלך להגמיש את מסגרות החשיבה שלך כמורה וכאדם. בני סיפר לי שהיום למדתם על ביאליק ואז נתת להם משימה לכתוב שיר וכשראית שהוא כל כך התלהב והיה לו כייף איפשרת לו להמשיך במשימה עם החבר שעבד איתו על זה גם על חשבון השיעור הבא.

תודה לך. אני שמחה לדעת שיש בביה"ס מורים שבוחנים את הבחירות שלהם כל יום מחדש ומספיק קשובים לאפשר גמישות ושינויים לאור תהליכי התפתחות ורעיונות חדשים. ואני שמחה בבחירה שלי להעלות את הנושא על סדר היום המחשבתי של כולנו. אנחנו חיים בתקופה שבה מוטב שנבחן מה במציאות הקיימת מתאים ומה כבר לא וכדאי להמציא מציאות חדשה. אל לנו לחשוש ממה שיגידו או יחשבו עלינו אנשים אחרים. אני – כמו הילדעים, כשיש לי משהו חשוב לומר- אני משמיעה קולי ועושה את מה שבחרתי ונבחרתי לעשות = להגמיש את מסגרות החשיבה הישנות ולשנות סדרי עולם